anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Mylna informacja na temat możliwości zwrotu w przypadku używanych nagrań audio wizualnych

Kategorie
kupujący
kupujący 1048
inne
inne 216
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
369
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
66
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
196
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
108
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
1006
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
512

Mylna informacja na temat możliwości zwrotu w przypadku używanych nagrań audio wizualnych

mariuszn3
#8 Zapaleniec#

Jeśli sprzedający sprzedaje używany film (nagranie wizualne), to ma prawo ustawić ograniczenie prawa zwrotu, które uniemożliwia zwrot bez podania przyczyny.

Niestety w tej sytuacji Allegro nie podaje w ofercie jasnej informacji, że zwrot nie jest możliwy. Zakładka zwroty jest aktywna i kupujący mimo wszystko może wypełnić formularz z powodem "nie pasuje mi" i nawet odesłać taki produkt bezpłatnie InPostem (jeśli taka była przesyłka).

Jest to szkodliwe zawrówno dla kupującego, który, jeśli nie zapozna się wnikliwie z warunkami, może przyjąć że bez warunkowy zwrot jest możliwy, jak i dla sprzedającego, ponieważ rozczarowany kupujący ma tendencje do reakcji odwetowych i wystawianie negatywa, gdy sprzedający odmawia zwrotu po otrzymaniu formularze (właśnie padłem ofiarą takiej sytuacji i niestety support allegro też żadnego wsparcia nie udziela).

W takiej sytuacji nie powinno być możliwości zgłoszenia zwrotu bez podania przyczyny (jedynie reklamacja)

13 Komentarze
mariuszn3
#8 Zapaleniec#

> Nie wyłączymy technicznej możliwości wypełnienia formularza zwrotu, ponieważ niektórzy sprzedający w określonych przypadkach decydują się na przyjęcie takiego zwrotu. 

@ko_alkaFormularz powinien jasno określać, że wysyłamy prośbę o zwrot mimo iż formalnie sprzedający nie musi go przyjąć. Obecnie formularz daje poczucie, że zwrot jest możliwy. Kupujący nawet może wygenerować kod darmowego zwrotu i nadać paczkę, bez czekania na odpowiedź sprzedającego (sic!) Miałem do czynienia z taką włąśnie sytuacją - ostatecznie wy zwracaliście kupującemu pieniądze.

> Żeby poprawnie wyłączyć odstąpienie od umowy, powinieneś w Warunkach zwrotów (https://allegro.pl/moje-allegro/sprzedaz/warunki-zwrotow) wybrać poprawną opcję. Jeśli produktem sprzedaży są płyty, to powodem wyłączenia powinno być: "Nagranie dźwiękowe, wizualne, program komputerowy w zapieczętowanym opakowaniu".  

@ko_alka dokłdanie tak robię i mimo to już miałem trzy próby zwrotu od sprzedających przyjmujących, że zwrot jest akceptowany. Jedna taka sytuacja skończyła się dla mnie oceną negatywną, której oczywiście wasz support nie zgodził się usunąć. Tak więc siłą rzeczy coś jest nie tak zinterejsem, płacą za to niezadowoleniem kupujący a sprzedający obrywają rykoszetem poprzez akcje odwetowe

starling_shop
#14 Krzewiciel#

@ko_alka wystarczyłoby wysyłanie w takim przypadku zapytania do sprzedającego czy zgadza się na wygenerowanie etykiety zwrotnej (w przypadku zwrotu ze SMART). Albo przynajmniej podczas wypełniania formularza zwrotu umieścić jasną informację, że sprzedający zaznaczył to i tamto w warunkach zwrotów więc nie musi tego zwrotu przyjąć.

 

Kupujący nie czytają a później są zdziwieni, że muszą zapłacić za ponowną wysyłkę towaru. Po co to tak utrudniacie?

dariuszszill
#11 Animator#

Skoro allegro udostępnia ustawienia ograniczonego prawa do zwrotów, to w opcjach zwrotów po stronie klienta nie powinno być możliwości zgłoszenia zwrotu, jedynie reklamacji, może warto to zmienić?

dariuszszill_0-1680597532434.png

@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

 

oznacz moderatorów