anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Powody zgłaszanych zwrotów

Kategorie
kupujący
kupujący 1041
inne
inne 217
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
356
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
66
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
196
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
108
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
1006
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
512

Powody zgłaszanych zwrotów

fox_paws
#13 Ambasador#

@N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_  

Pragnę zauważyć, że system odstąpienia od umowy (zgłaszania "zwrotów") ma pewną istotna wadę, a mianowicie ogranicza prawa kupującego.

Sama konieczność wyboru powodu odstąpienia od umowy, potocznie nazywanego "zwrotem" jest niedorzeczna, gdyż kupujący nie musi podawać powodu rezygnacji, jednak na liście wyboru jest kilka pozycji, które powodują, że zgłaszający zwrot sam ogranicza swoje prawa:
- towar i paczka uszkodzone
- towar uszkodzony
- towar niezgodny z opisem
- towar inny niż zamówiony
- towar niekompletny
- inna wada (reklamacja)

We wszystkich tych przypadkach kupujący w momencie zgłoszenia "zwrotu" w świetle prawa PRZESTAJE BYĆ WŁAŚCICIELEM zamówionego towaru i obowiązany jest go odesłać W NIENARUSZONYM STANIE. Jednocześnie sprzedający nie może rozpatrzyć reklamacji, ponieważ umowa kupna została rozwiązana poprzez zgłoszenie "zwrotu". Kupujący nie jest już właścicielem przedmiotu, a jak wiadomo nie można zareklamować cudzego towaru.

Zgłoszenia "zwrotów" nie powinny mieć możliwości wyboru przyczyny, gdyż nie ma prawnego obowiązku podawania takowej, a udostępniając możliwość wyboru powyższych powodów działacie na szkodę kupujących, ograniczając prawo do reklamacji.

Wszystkie powyższe powody powinny być zgłaszane w trybie reklamacji.

1 Komentarz
Halfrunt
#20 Guru#

Popieram, kupujący zgłaszając problem powinni mieć do wyboru trzy kafelki.

  • Anulowanie zakupu, taka opcja jak teraz z automatycznym zwrotem pieniędzy, aktywna do chwili podjęcia realizacji zamówienia przez sprzedającego. 
  • Odstąpięnie od umowy bez podania przyczyny 
  • Trzeci kafelek to reklamacja z możliwością opisania problemu. 
oznacz moderatorów