anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Skrócenie czasu oczekiwania na wpłatę kupującego za zakupy Allegro i Allegro Lokalnie

Kategorie
kupujący
kupujący 1041
inne
inne 217
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
356
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
66
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
196
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
108
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
1006
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
512

Skrócenie czasu oczekiwania na wpłatę kupującego za zakupy Allegro i Allegro Lokalnie

exBBoi
#8 Zapaleniec#

@ko_alka@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

Żyjemy w czasach szybkich płatności, nie będę ich wymieniał. Ale serio czy na allegro trzeba czekać aż 7 dni jeśli ktoś nie dokończył płatności lub 14 dni przy przelewie tradycyjnym. Podobnie jest na Allegro Lokalnie 5 dni + 1 dzień zanim oferta powróci na listę. Na tyle dni jest blokowana sprzedaż przedmiotu. Jeśli sprzedajesz przedmiot, którego masz dużo sztuk to nie jest problem, gorzej jeśli są to pojedyncze sztuki. To czas stracony w którym potencjalnie inny klient, mógłby kupić owy produkt. Np. nie uczciwa konkurencja która, niby chce kupić twój produkt, a w rzeczywistości "blokuje" sprzedaż twojego żeby "wypchnąć" swój. Mówię tutaj głownie o Allegro Lokalnie.

Widzę kilka opcji które mogłyby to usprawnić:

1. Skrócenie czasu do 3dni w przypadku szybkich płatności (bez znaczenia Allegro czy Allegro Lokalnie), 7 dni "przelewy tradycyjne"

2. Możliwość wyłączenia "przelewów tradycyjnych" przy opcjach zapłaty.

3. Możliwość anulowania zamówienia (Allegro Lokalnie) jeśli nie ma kontaktu z drugą stroną.

34 Komentarze
dropout
#9 Pomysłodawca#

Obecnie kupujący na Allegro Lokalnie mają 5 dni na dokonanie płatności. Bardzo często zdarza się jednak, że kupujący nie finalizują płatności, co doprowadza do tego, że sprzedający ma zablokowany produkt na 5 dni + dodatkowy 1 dzień do wznowienia sprzedaży.

Termin ten powinien być skrócony do maksymalnie 24 h lub powinna być dostępna opcja dla sprzedawcy, jak długi termin na płatność chce ustawić dla kupujących (i czy zgadza się na płatność tradycyjnym przelewem). Jeżeli jest płatność kup teraz z przelewem online, to zgodnie z tradycyjnie przyjętymi w obrocie zasadami, powinna nastąpić niezwłocznie po dokonaniu zakupu.

Dlatego zwracam się o dokonanie zmian w regulaminie i dostosowanie tego terminu/ustawień do normalnych warunków handlowych. Osoby, które również zderzyły się z podobną sytuacją proszę o podbijanie tego wątku, aby ktoś po stronie Allegro zmienił w końcu te warunki.

PaniBeata
#10 Popularyzator#

W pełni popieram pomysł. Na Allegro Lokalnie powinna być płatność od razu przy Kup Teraz. Kupujesz - płacisz od razu, wtedy aukcja jest zakończona. Jeśli kupujacy nie ma pieniędzy w tej chwili lub chce jeszcze się zastanowić to niech da sobie aukcje do obserwowanych i gdy się zdecyduje kupuje i płaci od razu. Jeśli nie, to może w tym czasie kupi ktoś inny. Czasem są przedmioty sezonowe, np sprzedaję zestaw kolęd, ktos na tydzien przed  świętami kupił ale nie placi przez 2 tygodnie, święta minęły a ja zostaję z zestawem, ktory moge sprzedać dopiero za rok.

dropout
#9 Pomysłodawca#

  @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_ co musimy zrobić, aby ten pomysł uzyskał status Zaakceptowany i został przekazany do realizacji?

 

Kwestia tych wydłużonych terminów płatności i blokowania sprzedaży na Allegro Lokalnie na okres 6 dni jest naprawdę uciążliwa i dobrze, gdyby w końcu ktoś po stronie Allegro zajął się tym tematem!

 

Dostosowanie zarówno regulaminu jak i ustawień na Allegro Lokalnie do zwyczajowo przyjętych zasad występujących w stosunkach kupna-sprzedaży, gdzie zapłata powinna nastąpić od razu po zakupie nie jest chyba aż tak dużym wyzwaniem.

MescotCompany
#12 Orędownik#

@dropout na nic twoje próby. To nie zostanie wprowadzone. Jak nie chcesz tyle czekać, to w aukcji daj zapis o płatności do 24 godzin.

dropout
#9 Pomysłodawca#

@MescotCompany dzięki za komentarz!

Będę dodawał odpowiedni zapis o płatności do każdego ogłoszenia i jeżeli kupujący nie dokona płatności w ciągu 24 godzin to wystawię przedmiot ponownie bez realizacji wcześniejszego zamówienia - jak dla mnie jest to jakieś rozwiązanie, przynajmniej do czasu aż ktoś po stronie Allegro wprowadzi normalne zasady płatności przy sprzedaży produktów na Allegro Lokalnie.

PaniBeata
#10 Popularyzator#

dropout - dodanie informacji o tym ze czeka sie na wplatę przez 24 godz. i wystawienie aucji po tym czasie gdy klient nie placi też rodzi pewne problemy. Jesli ktos inny kupi na tej nowej aukcji i zapłaci a ten poprzedni klient zaplaci np po 2-3 dniach to Allegro pobierze prowizję ktora na Allegro Lokalnie nie podlega zwrotowi. Co wtedy zrobic? Byc w plecy o kwote prowizji czy zwrócić pierwszemu klientowi wpłate pomniejszoną o kwotę prowizji skoro nie zapłacił w terminie? Tylko czy to drugie rozwiązanie jest zgodne z regulaminek i przepisami?

dropout
#9 Pomysłodawca#

@PaniBeata ma Pani absolutną rację, że powyższe rozwiązanie nie jest idealne. Ale w braku alternatywy nic innego mi nie pozostaje. Miałem już kilka sytuacji, w których kupujący nie dokończyli płatności, blokując mi tym samym sprzedaż na okres 6 dni. 

Dlatego będę musiał przetestować w praktyce, jak sprawdzi się taki dodatkowy zapis o 24h na płatność w ogłoszeniu oraz co się stanie w opisanym przez Panią przypadku. Zawsze można też wysłać dodatkowo wiadomość do kupującego, że upłynął termin na płatność zgodnie z opisem w ogłoszeniu i transakcja nie będzie wobec niego realizowana.

outdoor-bazar
#9 Pomysłodawca#

Popieram. Zapis w regulaminie Allegro, że mam czekać na wpłatę od kupującego 30 dni, jest absurdalny. Powinno być tak, że Allegro ma prawo pobrać prowizję dopiero, gdy klient dokona zapłaty, wtedy szybko by zmienili ten absurdalny zapis. 

Jak na razie Allegro zabiera nam prowizję od pieniędzy, których nie otrzymaliśmy. Prowizję od niedokończonej sprzedaży. A zwrot niesłusznie zabranej prowizji nazywa "rabatem". Tak, jak by nam łaskę robili, ze zwracają sprzedającemu jego własność. 

outdoor-bazar
#9 Pomysłodawca#

Dodam, że ja tez wiele razy miałem sytuacje, że kupujący "zablokował" mi sezonowy towar, nie zapłacił, a ja czekałem, czekałem...

W prawdziwym sklepie internetowym (bo Allegro sklepem nie jest, choć w reklamach zaczęło już się tak tytułować) jest tak, że sprzedaż następuję dopiero, gdy klient zapłaci.

Słusznie ktoś tu zauważył, że zgodnie z kodeksem cywilnym, dopóki nie otrzymam zapłaty, towar jest moja własnością i mam prawo nim dysponować, bez względu na jakieś "prywatne regulaminy". Regulamin Allegro nie stoi ponad polskim prawem.

FreshNew
#9 Pomysłodawca#

**piiip**yczny pomysł.

Co jeśli akurat zrobiłem kilka dużych przelewów i zakupów online i w danym momencie brakuje mi pieniędzy na koncie, żeby opłacić wszystkie zakupy? Zdarzyło mi się to kilka razy, bo kupuję sporo używanych, ale czasem drogich przedmiotów. Piszę wtedy do sprzedającego, że zapłata się nieco opóźni i czy to nie jest dla niego problemem. Zazwyczaj płacę wtedy w ciągu 3-5 dni, czasem wcześniej. Jeśli ktoś natomiast zmuszałby mnie do zapłaty w ciągu 3 dni, czy 24 godzin (to już jest absurdalny pomysł), to czasem niektórych zakupów nie byłbym w stanie w ogóle opłacić.

Czasem zdarza się też, że chcę poczekać ze spłatą zakupu, bo sprzedawca wystawia nowe oferty i w razie gdybym jeszcze coś od niego kupił, to chciałbym żeby wszystko poszło jedną paczką (jeśli kupiłem jakąś drobnostkę za kilkanaście - kilkadziesiąt zł).

Jako sprzedawca masz możliwość zastrzec sobie krótszy czas zapłaty w opisie oferty. Możesz sobie zastrzec czas spłaty do nawet 12 godzin, jeśli chcesz. Więc w czym masz problem?

oznacz moderatorów