anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Skrócenie czasu oczekiwania na wpłatę kupującego za zakupy Allegro i Allegro Lokalnie

Kategorie
kupujący
kupujący 1037
inne
inne 216
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
350
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
66
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
196
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
108
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
1006
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
512

Skrócenie czasu oczekiwania na wpłatę kupującego za zakupy Allegro i Allegro Lokalnie

exBBoi
#8 Zapaleniec#

@ko_alka@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

Żyjemy w czasach szybkich płatności, nie będę ich wymieniał. Ale serio czy na allegro trzeba czekać aż 7 dni jeśli ktoś nie dokończył płatności lub 14 dni przy przelewie tradycyjnym. Podobnie jest na Allegro Lokalnie 5 dni + 1 dzień zanim oferta powróci na listę. Na tyle dni jest blokowana sprzedaż przedmiotu. Jeśli sprzedajesz przedmiot, którego masz dużo sztuk to nie jest problem, gorzej jeśli są to pojedyncze sztuki. To czas stracony w którym potencjalnie inny klient, mógłby kupić owy produkt. Np. nie uczciwa konkurencja która, niby chce kupić twój produkt, a w rzeczywistości "blokuje" sprzedaż twojego żeby "wypchnąć" swój. Mówię tutaj głownie o Allegro Lokalnie.

Widzę kilka opcji które mogłyby to usprawnić:

1. Skrócenie czasu do 3dni w przypadku szybkich płatności (bez znaczenia Allegro czy Allegro Lokalnie), 7 dni "przelewy tradycyjne"

2. Możliwość wyłączenia "przelewów tradycyjnych" przy opcjach zapłaty.

3. Możliwość anulowania zamówienia (Allegro Lokalnie) jeśli nie ma kontaktu z drugą stroną.

34 Komentarze
sklepRTVSAT
#12 Orędownik#

Czas na zapłatę powinien być maksymalnie 24h, jeśli klient ma czas kupić towar, to powinien mieć czas na jego zapłacenie, są szybkie płatności z których może skorzystać kupujący i sprzedawca natychmiast dostaje pieniądze do realizacji zamówienia. Niestety dużo kupujących kupuje, a płaci później lub w ogóle, rezerwując sobie towar? Nie ma takiego prawa aby sprzedawca przetrzymywał towar aż 7 dni czy dłużej bo taki zapis ma regulamin allegro. Towar nieopłacony przez klienta pozostaje własnością sprzedawcy i to sprzedawca ma prawo takim towarem dysponować, dopóki klient za niego nie zapłaci. Czy klient idąc do sklepu stacjonarnego wybierze sobie towar i przyjdzie po niego za 7dni zapłacić? Otóż nie, bo w ciągu tych 7 dni znajdzie się inny kupujący który kupi towar. Więc dlaczego allegro karze oczekiwać sprzedawcy 7 dni na zapłatę, blokując w ten sposób możliwość sprzedaży towaru innemu zainteresowanemu klientowi? Sprzedawca traci w ten sposób swój zysk, tak samo jak allegro ze swoich prowizji od sprzedaży i kosztów wysyłki nie mówiąc już o promowaniu oferty. Regulamin allegro jest do zmiany w tej sprawie. 

A3dam
#19 Nestor#

@sklepRTVSAT 
Masz prawo zastrzec (także krótszy niż 7-dniowy) czas  (np. w zakładce "O Sprzedającym") na dokonanie płatności przez Kupującego. Jest on wiążący dla Kupującego zawierającego z Tobą umowę wzajemną (kupując z obowiązkiem zapłaty).
Później wystarczy już tylko zastosować Art.  491 kc.

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka
Status zmieniony na: Weryfikowany

@exBBoi dziękuję, że podzieliłeś się z nami swoimi pomysłami. Skonsultuję Twoje propozycje z zespołem odpowiedzialnym za Allegro Lokalnie, czy mamy w najbliższym czasie plany w tym zakresie i wrócę tutaj z informacjami, gdy tylko otrzymam odpowiedź. 

overstyle
#10 Popularyzator#

Gdyby to kuriozum mnie nie dotknęło post by nie powstał. Relacja sprzedający osoba prywatna - kupujący osoba prywatna

W skrócie

- sprzedawałem sprzęt

- kobieta wygrała

- nie zapłaciła, nie odpowiadała na mail / czat

- napisałem że na wpłatę czekam do tego i tego dnia

- dalej cisza

- wystawiłem ponownie, sprzedałem, zapłacone zostało błyskawicznie, wysłane błyskawicznie - czyli krótko szybko i na temat

- po czym odzywa się kobieta (zwyciężczyni pierwszej licytacji), wpłaca pieniądze i robi aferę gdy piszę że już tego nie mam (pieniądze od razu zwróciłem)

- zwymyślała mi , że wystawiam i nie sprzedaję, że była na urlopie 2 tygodnie, że ja mam jakiś czas wysyłki 2 tygodnie, że ją okradłem i pieniędzy nie oddałem, pomysłów dziwnych i zarzutów co do mnie miała całe wiadro

- ni z tego ni z owego wystawiła mi negatywną na ile tylko można było ocenę we wszystkich kryteriach plus kilka słów od siebie

 

Napisałem do serwisu prośbę o usunięcie komentarza bo to kpina i ujma dla mojego prywatnego konta gdzie raz na rok coś do pozbycia się wrzucę

w odpowiedzi otrzymałem ,że klient to mój Pan i że ma czas 30 DNI NA DOKONANIE WPŁATY @!@!@! 

Mało co z krzesła nie spadłem i powietrzem ze śmiechu się nie zadusiłem.

Litości kochani moi, takie warunki to sobie ustalajcie dla firm i przedsiębiorców podlizujących się ze skulonym ogonem klientowi, a nie prywatnej osobie.

Proponuję by od dziś idąc do warzywniaka czy gdziekolwiek indziej była opcja "zeszycik" - gdzie szerokim łukiem będę mijał kasy i kolejki a na wyjściu ze sklepu tylko krzyknę "zapłacę za miesiąc"

Wnoszę o zmianę do regulaminu i wyodrębnienie/ rozdzielenie w ww. przypadku praw dotyczących osób fizycznych i przedsiębiorców 

pinsplash
#21 Demiurg#

@overstyle Tak, to oczywiście jest do zmiany. Max 14 dni powinno wystarczyc. Ale sam możesz to ograniczyć pisząc w warunkach aukcji czas jaki dajesz na wpłatę.

overstyle
#10 Popularyzator#

Przez chwilę myślałem że jest coś w opcjach podczas wystawiania.

Nie spodziewałem się że MUSZĘ pisać w warunkach aukcji, że nie będę czekał 30 dni ;D.

Nie wiem jak można coś wygrać a potem jako argument za powód nie płacenia (i brak kontaktu) podawać że było się na urlopie 2 tygodnie.

Nie chcesz kupić nie licytuj,

nie chcesz płacić - nie licytuj.

Wygrałeś ale z jakiegoś powodu nie zapłacisz dziś/jutro to mi to napisz. 

Ile czasu trwa napisanie "potwierdzam chęć zakupu wygranej licytacji, zapłacę za X dni, pozdrawiam"

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

No tak . Jakim prawem sprzedawca pojechał na urlop ,powinien być do dyspozycji klientów 24 h na dobę a temu się urlopu zachciało . A tak na poważnie to każdy sam decyduje i zaznacza ile chce czekać na wpłatę . Są tacy np. u mnie w antykach co często licytują przez wiele dni aby uzbierać jak najwięcej ciekawych pozycji do kolekcji .

overstyle
#10 Popularyzator#

Urlopem broniła się kupująca. Sprzedawca (ja).

Może to wina mojego charakteru, gdybym coś kupował/sprzedawał i pojawił się jakiś problem to chwytam telefon lub piszę e-mail. Informuję drugą stronę bez szczegółów bo wiem że człowiek po drugiej stronie monitora bez takiej informacji nie jest wróżbitą i nie domyśli się dlaczego z mojej strony coś się przedłuża/ czegoś nie ma itp.

Patrząc na kobietę od której dostałem negatyw ... ona nie łapie takich podstaw <księżniczka> 😉 .

milka1234567890
#18 Luminarz#

Z tego co się orientuje to możesz w ofercie skrócić ten czas, czas na opłacenie wygranej licytacji na zwykłym Allegro🤔

grbch90
#7 Wielbiciel#

Ile będziecie się jeszcze konsultować?

oznacz moderatorów