anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

System ocen

Kategorie
kupujący
kupujący 1021
inne
inne 201
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
8
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
76
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
257
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
135
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
1194
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
573

System ocen

petinek_pl
#13 Ambasador#

Wniosków pewnie było wiele ale kolejny. Zmieńcie wreszcie system oceniania, kupujący bezustannie wystawiają według kaprysu negatywne oceny które małemu sprzedawcy rujnują całą sprzedaż. W ogóle nie weryfikujecie ocen, negatywa może wystawić każdy bez powodu bo ma taki kaprys. Nawet jak sprzedawca zrobił wszystko idealnie. Ingerujecie tylko w kilku przypadkach z sufitu których nikt nie prezentuje.

Usunęliście mozliwosc oceniania kupującego, co spowodowalo ze teraz kazdy jest bezkarny i robi na zlosc bo nie ma zadnych konsekwencji.

Co z tego ze pierwszy negatyw nie liczy się do jakości sprzedaży skoro i tak wpływa dalej na % poleceń. Klienci na to patrzą robiąc zakupy, najlepiej mieć w zasadzie  min. 98%  żeby miało sens.

Dodatkowo traci się SS przy tak minimalnym spadku. Ogólnie sprzedaż pada.

Jak ktoś ma mały sklep lub zaczyna i ma np. 100 ocen to 2 negatywy już niszczą wszystko. Przecież to absurd.

Dodatkowo jeszcze ocena taka wisi ponad rok i nie da się z tego wyjść, jak ktoś chce mieć 100% to musi czekać ponad rok nawet jak ma już wszystkie inne oceny świetne. Wszystko z powodu jednej oceny..

 

1.Dodać możliwość oceny kupującego jak kiedyś, to obniży bezkarnośc kupujących bo obecnie dają negatywy za nic,ze złośliwości bo mogą

2.Poza nie wliczaniem 1 negatywa na miesiąc do jakości sprzedaży,.nie wliczanie go też do ogólnego % ocen, to by bardzo pomogło wreszcie możnaby mieć 100% ocen a nie przez 1 osobę  1 negatyw najczesciej niezasluzony przez cały rok nie mozna dobić 100%..a potem na chwilę bo znowu 1 negatyw...to chory przelicznik

3.Negatyw powinien "wisieć" na karcie krócej niż rok, czasem przez 1 negatywa jeśli ktoś nie ma tysięcy ocen nie mozna zdobyć 100% przez ponad rok. Usuawajcie negatywa chociaż po pół roku zamiast rok.

4.90% negatywów otrzymałam niezasłużonych,dokładna weryfikacja takich ocen, a nie biurokratyczna robotycznośc według listy bo obecnie nawet jak mam dowody w postaci wiadomosci to nie uznajecie zadnych dowodow a jedynie wulgaryzmy w komentarzu.. kryteria usuwania negatywa są prawie jakby ich nie bylo,jakieś wybiórcze sytuacje ktore kazdy troche myślący kupujacy obejdzie

5.Nakładanie ograniczen na kupujacego ktory nie odebral pobraniowej przesylki,koszt podwojny nakladany jest na sprzedawce, wystarczy male ograniczenie i skonczylby się problem

Bardzo rozsądne i proste zmiany. Wystarczy chcieć. Momentalnie skończyloby się nadużywanie przez kupujących bezczelnych zachowań a pokrzywdzony by nikt nie był bo kuopujacy dalej sa chronieni na wszystkie strony i tez mogą zgłaszać incydenty i mają allegro protect itp.

1 Komentarz
Sa_nova
Moderatorka
Moderatorka
Status zmieniony na: Wymaga uzupełnienia

Cześć, @petinek_pl! Dziękuję za Twoje propozycje, jednak przy niektórych potrzebuję więcej informacji żeby móc przeanalizować i przedstawić je do zespołu odpowiedzialnego za system ocen. 

Odnosząc się po kolei do Twoich propozycji:

  1. Przywrócenie oceny kupującego - nie planujemy przywracania tej funkcji. Zlikwidowaliśmy ją, ze względu na zbyt częste wykorzystywanie jej jako "kara" za negatywny komentarz, który kupujący wystawili sprzedającemu. Takie sytuacje negatywnie wpływały na zakupy na Allegro. Dodatkowo, ten system był nieskuteczny, ponieważ kupujący mógł w każdym momencie założyć nowe konto. Natomiast komentarze w jedną stronę to standard w ecommerce.


  2. Nie wliczanie 1 negatywego komentarza do % ocen - nie będzie możliwości wdrożenia takiej zmiany, ze względu na automatyczne przeliczanie ocen wg. wzoru: 
    Procent poleceń = (liczba unikalnych ocen Polecam z ostatnich 12 miesięcy ÷ (liczba unikalnych ocen Polecam z ostatnich 12 miesięcy + liczba unikalnych Nie polecam z ostatnich 12 miesięcy)) x 100
    To, że nie wliczamy oceny do Twoich statystyk, nie oznacza, że została ona usunięta - wciąż jest wyświetlana innym kupującym i jest brana pod uwagę w wyliczeniu procentu poleceń. 


  3. Negatyw widoczny krócej niż rok - tutaj poproszę Cię o doprecyzowanie, dlaczego mielibyśmy wprowadzić taką zmianę tylko dla negatywnego komentarza? Potrzebuję tutaj więcej informacji, w jaki sposób widzisz taką zmianę. Jeśli zdecydujemy się na wprowadzenie zmiany i skrócenie czasu wyświetlania ocen - będzie to wtedy dotyczyło wszystkich komentarzy zarówno negatywnych jak i pozytywnych. Skrócenie czasu wyświetlania jedynie negatywnego komentarza nie będzie sprawiedliwe w wyświeltaniu procenta poleceń, ponieważ będą brane pod uwagę różne czasy wystawionych ocen. 


  4. Dokładna weryfikacja negatywnych ocen - rozumiem, że masz tutaj na myśli branie pod uwagę zrzutów ekranu z korespondencji z kupującym podczas zgłoszenia prośby o usunięcie komentarza? Jako Allegro nie mamy mocy do podejmowania decyzji, kogo "racja" jest właściwa - wiadomości mogą być odbierane dość subiektywnie. Takie podejście mógłoby powodować niesprawiedliwe podejście, dlatego właśnie mamy określone konkretne przypadki, w których możemy ingerować w komentarze. Jakie Twoim zdaniem powinniśmy dodać kryteria przy podejmowaniu decyzji o możliwości usunięcia komentarza? Czy możesz proszę podać konkretne przykłady przy których powinna być brana pod uwagę korespondencja? Co powinna ona zawierać? 


  5. Nakładanie ograniczeń na kupujacego, który nie odebrał pobraniowej przesyłki - tutaj zmiana nie zostanie wprowadzona, ponieważ sprzedajacy ma możliwość decyzji czy chce taką opcję udostępniać w swoich ofertach. Nie mamy możliwości, aby ustalić przyczynę nieodebrania przesyłki i nie możemy nakładać za to ograniczeń na konto klienta - dodatkowo jeśli mielibyśmy wprowadzić taką zmianę, musiałaby ona dotyczyć każdej nieodebranej przesyłki niezależnie od wybranej metody dostawy. Pamiętaj też, że jeśli masz aktualną, uzasadnioną i wielokrotnie powtarzającą się przyczynę - to możesz skorzystać z opcji Moi nieaktywni kupujący, o której więcej przeczytasz w tym artykule
oznacz moderatorów