anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

System ocen

Kategorie
kupujący
kupujący 1058
inne
inne 202
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
9
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
88
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
248
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
136
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
1235
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
594

System ocen

petinek_pl
#13 Ambasador#

Wniosków pewnie było wiele ale kolejny. Zmieńcie wreszcie system oceniania, kupujący bezustannie wystawiają według kaprysu negatywne oceny które małemu sprzedawcy rujnują całą sprzedaż. W ogóle nie weryfikujecie ocen, negatywa może wystawić każdy bez powodu bo ma taki kaprys. Nawet jak sprzedawca zrobił wszystko idealnie. Ingerujecie tylko w kilku przypadkach z sufitu których nikt nie prezentuje.

Usunęliście mozliwosc oceniania kupującego, co spowodowalo ze teraz kazdy jest bezkarny i robi na zlosc bo nie ma zadnych konsekwencji.

Co z tego ze pierwszy negatyw nie liczy się do jakości sprzedaży skoro i tak wpływa dalej na % poleceń. Klienci na to patrzą robiąc zakupy, najlepiej mieć w zasadzie  min. 98%  żeby miało sens.

Dodatkowo traci się SS przy tak minimalnym spadku. Ogólnie sprzedaż pada.

Jak ktoś ma mały sklep lub zaczyna i ma np. 100 ocen to 2 negatywy już niszczą wszystko. Przecież to absurd.

Dodatkowo jeszcze ocena taka wisi ponad rok i nie da się z tego wyjść, jak ktoś chce mieć 100% to musi czekać ponad rok nawet jak ma już wszystkie inne oceny świetne. Wszystko z powodu jednej oceny..

 

1.Dodać możliwość oceny kupującego jak kiedyś, to obniży bezkarnośc kupujących bo obecnie dają negatywy za nic,ze złośliwości bo mogą

2.Poza nie wliczaniem 1 negatywa na miesiąc do jakości sprzedaży,.nie wliczanie go też do ogólnego % ocen, to by bardzo pomogło wreszcie możnaby mieć 100% ocen a nie przez 1 osobę  1 negatyw najczesciej niezasluzony przez cały rok nie mozna dobić 100%..a potem na chwilę bo znowu 1 negatyw...to chory przelicznik

3.Negatyw powinien "wisieć" na karcie krócej niż rok, czasem przez 1 negatywa jeśli ktoś nie ma tysięcy ocen nie mozna zdobyć 100% przez ponad rok. Usuawajcie negatywa chociaż po pół roku zamiast rok.

4.90% negatywów otrzymałam niezasłużonych,dokładna weryfikacja takich ocen, a nie biurokratyczna robotycznośc według listy bo obecnie nawet jak mam dowody w postaci wiadomosci to nie uznajecie zadnych dowodow a jedynie wulgaryzmy w komentarzu.. kryteria usuwania negatywa są prawie jakby ich nie bylo,jakieś wybiórcze sytuacje ktore kazdy troche myślący kupujacy obejdzie

5.Nakładanie ograniczen na kupujacego ktory nie odebral pobraniowej przesylki,koszt podwojny nakladany jest na sprzedawce, wystarczy male ograniczenie i skonczylby się problem

Bardzo rozsądne i proste zmiany. Wystarczy chcieć. Momentalnie skończyloby się nadużywanie przez kupujących bezczelnych zachowań a pokrzywdzony by nikt nie był bo kuopujacy dalej sa chronieni na wszystkie strony i tez mogą zgłaszać incydenty i mają allegro protect itp.

5 Komentarze
Sa_nova
Moderatorka
Moderatorka
Status zmieniony na: Wymaga uzupełnienia

Cześć, @petinek_pl! Dziękuję za Twoje propozycje, jednak przy niektórych potrzebuję więcej informacji żeby móc przeanalizować i przedstawić je do zespołu odpowiedzialnego za system ocen. 

Odnosząc się po kolei do Twoich propozycji:

  1. Przywrócenie oceny kupującego - nie planujemy przywracania tej funkcji. Zlikwidowaliśmy ją, ze względu na zbyt częste wykorzystywanie jej jako "kara" za negatywny komentarz, który kupujący wystawili sprzedającemu. Takie sytuacje negatywnie wpływały na zakupy na Allegro. Dodatkowo, ten system był nieskuteczny, ponieważ kupujący mógł w każdym momencie założyć nowe konto. Natomiast komentarze w jedną stronę to standard w ecommerce.


  2. Nie wliczanie 1 negatywego komentarza do % ocen - nie będzie możliwości wdrożenia takiej zmiany, ze względu na automatyczne przeliczanie ocen wg. wzoru: 
    Procent poleceń = (liczba unikalnych ocen Polecam z ostatnich 12 miesięcy ÷ (liczba unikalnych ocen Polecam z ostatnich 12 miesięcy + liczba unikalnych Nie polecam z ostatnich 12 miesięcy)) x 100
    To, że nie wliczamy oceny do Twoich statystyk, nie oznacza, że została ona usunięta - wciąż jest wyświetlana innym kupującym i jest brana pod uwagę w wyliczeniu procentu poleceń. 


  3. Negatyw widoczny krócej niż rok - tutaj poproszę Cię o doprecyzowanie, dlaczego mielibyśmy wprowadzić taką zmianę tylko dla negatywnego komentarza? Potrzebuję tutaj więcej informacji, w jaki sposób widzisz taką zmianę. Jeśli zdecydujemy się na wprowadzenie zmiany i skrócenie czasu wyświetlania ocen - będzie to wtedy dotyczyło wszystkich komentarzy zarówno negatywnych jak i pozytywnych. Skrócenie czasu wyświetlania jedynie negatywnego komentarza nie będzie sprawiedliwe w wyświeltaniu procenta poleceń, ponieważ będą brane pod uwagę różne czasy wystawionych ocen. 


  4. Dokładna weryfikacja negatywnych ocen - rozumiem, że masz tutaj na myśli branie pod uwagę zrzutów ekranu z korespondencji z kupującym podczas zgłoszenia prośby o usunięcie komentarza? Jako Allegro nie mamy mocy do podejmowania decyzji, kogo "racja" jest właściwa - wiadomości mogą być odbierane dość subiektywnie. Takie podejście mógłoby powodować niesprawiedliwe podejście, dlatego właśnie mamy określone konkretne przypadki, w których możemy ingerować w komentarze. Jakie Twoim zdaniem powinniśmy dodać kryteria przy podejmowaniu decyzji o możliwości usunięcia komentarza? Czy możesz proszę podać konkretne przykłady przy których powinna być brana pod uwagę korespondencja? Co powinna ona zawierać? 


  5. Nakładanie ograniczeń na kupujacego, który nie odebrał pobraniowej przesyłki - tutaj zmiana nie zostanie wprowadzona, ponieważ sprzedajacy ma możliwość decyzji czy chce taką opcję udostępniać w swoich ofertach. Nie mamy możliwości, aby ustalić przyczynę nieodebrania przesyłki i nie możemy nakładać za to ograniczeń na konto klienta - dodatkowo jeśli mielibyśmy wprowadzić taką zmianę, musiałaby ona dotyczyć każdej nieodebranej przesyłki niezależnie od wybranej metody dostawy. Pamiętaj też, że jeśli masz aktualną, uzasadnioną i wielokrotnie powtarzającą się przyczynę - to możesz skorzystać z opcji Moi nieaktywni kupujący, o której więcej przeczytasz w tym artykule
BiS-Zakupy
#9 Pomysłodawca#

Wniosę swoją opinię na temat tego co pisze @petinek_pl  i odpowiedziała @Sa_nova 

Potwierdzam to, co większość sprzedawców już wie – system ocen na Allegro jest niesprawiedliwy i nikt realnie nie chce go naprawiać. Odpowiedzi są standardowe, powtarzane od lat, a realne problemy sprzedawców są ignorowane.

1. Brak możliwości oceniania kupującego
To, że system był nadużywany, nie znaczy, że trzeba było go całkowicie usunąć. Zamiast tego można było go po prostu usprawnić. Teraz kupujący są całkowicie bezkarni – mogą wystawić negatyw za nic, z kaprysu albo ze złośliwości. I to nie są pojedyncze przypadki, tylko codzienność małych sprzedawców. Kupujący mogą też zakładać nowe konta i nadal nadużywać systemu, więc to nie jest argument. Brak symetrii szkodzi platformie, a nie ją wzmacnia.

2. Nie wliczanie negatywów do % ocen
To, że nie liczy się do jakości sprzedaży, nic nie zmienia – klient widzi ten % i jak spada z 100% na 97%, to po prostu rezygnuje z zakupu. Nie każdy ma tysiące ocen, dla mniejszych sprzedawców 1-2 niezasłużone negatywy to śmierć sprzedaży. Zmiana tego przelicznika to podstawa, jeśli Allegro faktycznie zależy na równym traktowaniu.

3. Skrócenie czasu widoczności negatywów
Dlaczego tylko negatywów? Bo to one niszczą sprzedaż. Pozytywy nikomu nie przeszkadzają. A negatyw wiszący 12 miesięcy za jedną sytuację, często nieuzasadnioną, to absurd. Można wprowadzić np. automatyczne skracanie widoczności negatywów przy udowodnionej poprawie jakości (np. 50 pozytywnych ocen po danym negatywie).

4. Weryfikacja komentarzy
W tej chwili to fikcja – można mieć całą rozmowę, dowody, a i tak system ignoruje wszystko poza wulgaryzmami. Korespondencja powinna być pełnoprawnym dowodem. Jeśli kupujący pisze, że "jest OK", a potem wystawia negatywa – to powinna być podstawa do usunięcia. Inaczej po co ta cała „pomoc Allegro”?

5. Nieodebrane pobrania
Rozumiem, że sprzedawca „może” nie oferować pobrania, ale przecież to często wymusza konkurencja i oczekiwania klientów. Zamiast całkowitego braku odpowiedzialności kupującego, powinien być minimalny system ostrzeżeń, np. po 2-3 nieodebranych przesyłkach konto zostaje ograniczone lub kupujący nie może wybrać pobrania przez pewien czas. To nie kara – to ochrona uczciwych sprzedawców przed stratami.

6. Tak jak kiedyś
A może wróćmy do czasów sprzed TPSA-ALLEGRO gdzie można było wystawić ocenę kupującemu, kilka negatywnych ocen da do myślenia czy warto być tym kim się nie jest !!!

 

Na koniec – Wasz system nie chroni ani sprzedających, ani uczciwego handlu. Chroni tylko statystyki i pozory. A sprzedaż spada. Nie dlatego, że sprzedawcy są gorsi, ale dlatego, że zostali pozbawieni narzędzi do obrony.

 

System ocen powinien być dwustronny, uczciwy i zweryfikowany – a dziś nie jest żadnym z tych trzech.

petinek_pl
#13 Ambasador#

Tak jak napisała osoba powyżej,co pokazuje wam że więcej osob widzi to samo:

  1. Przywrócenie oceny kupującego - teraz jest to nadużywane bo kupujący czują sie całkowicie bezkarni odebraliscie jakąkolwiek ochronę przed nadużyciami. A co do konta to wystarczy nałożyć jakieś wymogi do jego utworzenia a nie że byle kto moze byle jakie konto byle kiedy założyć.


  2. Nie wliczanie 1 negatywego komentarza do % ocen - co za problem? Skoro nie wliczacie jej do jakości to nie wliczajcie też do poleceń, uratujecie tym setki sklepów!! Przy małym sklepie nawet 1 negatyw już niszczy sprzedaz, dzieki takiej zmianie chociaz ten 1 nie wplywalby na polecenia ,jak sprzedawca jest zły to i tak będzie mial wiecej negatywow a jak ma 1 i same pozytywy to nie powinno wplywac na polecenia, kupujący kierują sie % polecen przy zakupie dlatego to kluczowe by wlasnie tam nie wliczac negatywa!!!


  3. Negatyw widoczny krócej niż rok - tutaj poproszę Cię o doprecyzowanie, dlaczego mielibyśmy wprowadzić taką zmianę tylko dla negatywnego komentarza? jak napisał poprzednik,bo negatywy najbardziej szkodzą, wystarczy 1 negatyw,wystawiony niezasluzenie ze zlosliwosci i juz wisi cały rok,i caly rok nie pozwala zdobyć 100% jakości poleceń. A po drugie no to skróccie zarówno pozytywy i negatywy, jak ktos ma negatywa to pozytywy tez ma i zwykle wiele więcej więc na jedno wyjdzie,po prostu oceny beda bardziej aktualne i negatywy nie beda tak dlugo szkodzic na sprzedaz i jest szansa ze przynajmniej jakis czas będzie mozna miec wysoką jakość poleceń. Rok to ogromny szmat czasu na przedawnienie.


  4. Dokładna weryfikacja negatywnych ocen - również to co wyżej, zwyczajnie jak sprzedawca zgłasza oszustwo,niezasłużony negatyw to brac pod uwagę wyjaśnienia i dowody a nie z gruntu pisać że nie obchodzi was to bo tylko wulgaryzmy czy jakieś tam wymogi niespełnialne. Osobiście nie raz przedstawiałam dowody,zrzuty, gdzie klient sam pisał że zrobil to zlosliwie, a wy nic. No chyba nie musze pisac w jakich sytuacjach macie działać? Jesli klient sugeruje a tym bardziej sam pisze ze robi to zlosliwie to to jawny dowod przestancie ignorowac dowody. Po prostu. PRZESTANCIE IGNOROWAĆ DOWODY OD SPRZEDAWCÓW NA CELOWE DZIAŁANIE KLUPUJĄCEGO NA SZKODĘ SPRZEDAWCY. Czasem nawet nie trzeba pisac wprost,wynika to z logicznej konkluzji to nie jest żadne jasnowidzenie czy ingerowanie w indywidualne odczucia,wystarczy logicznie przeanalizowac to co sprzedający pisze i zachowanie kupującego,bądzcie ludzmi i analizujcie a nie odrzucajcie wszystko robotycznie bo jest zapis i juz. Klient obraża w dyskusji, wy na to nic, w dyskusji której uczestniczycie, widac wyraznie ze sprzedawca odpowiada rzeczowo i uprzejmie i jasno tłumaczy oczywista sytuację, na co klient wyzywa, grozi a za chwilę wrzuca negatywa. To chyba widac ze działanie celowe i niesprawiedliwe. A wy znowu nic, to nie dowód..ręce opadają. Macie czarno na białym przed sobą dowody na działanie po złości i nic. Przestancie ignorowac to wszystko. "wiadomosci moga byc odbierane subiektywnie,nie ingerujemy w odczucia" jak mozecie tak wogole pisac np.w powyzszych przypadkach gdzie jasno widac ze klient dziala na szkode a nie jest to nic subiektywnego,to fakt!


  5. Nakładanie ograniczeń na kupujacego, który nie odebrał pobraniowej przesyłki - tutaj zmiana nie zostanie wprowadzona, ponieważ sprzedajacy ma możliwość decyzji czy chce taką opcję udostępniać w swoich ofertach. Aha czyli sprzedawca ma sie godzic na to dobrowolnie a;bo nie extra to wasze tlumaczenie. Nie mamy możliwości, aby ustalić przyczynę nieodebrania przesyłki i nie możemy nakładać za to ograniczeń na konto klienta - dodatkowo jeśli mielibyśmy wprowadzić taką zmianę, musiałaby ona dotyczyć każdej nieodebranej przesyłki niezależnie od wybranej metody dostawy. co za roznica jaka przyczyna? Tak nie powinno byc i tyle! Konsekwencje z anieodbieranie paczk i juz. I co z tego ze musialoby to dotyczyc kazdej przesylki?Wlasnie tak powinno przeciez byc a nie wybranych przesylek! Ludzie! Pamiętaj też, że jeśli masz aktualną, uzasadnioną i wielokrotnie powtarzającą się przyczynę - to możesz skorzystać z opcji Moi nieaktywni kupujący, o której więcej przeczytasz w tym artykule. Tego juz nawet nie skomentuję,poruszałam to w innym wątku ze to bezprawne i dziala na szkode sprzedawcy to jak sobie ten paragraf zinterpretowaliscie po swojemu. Zamiast dzialac zgodnie z prawem to wlasnie stwarzacie problemy sprzedawcom i nie jest to zgodne.
RED
#21 Demiurg#

System ocen ma eliminować małych sprzedawców i tu nic się nie zmieni, dodanie gotowców tylko pogorszyło sprawę.

Każda ocena nie odnosząca się do transakcji powinna być z automatu usuwana (wycieczki personalne pod adresem sprzedawcy czy konsumenta)

przykład:

sprzedawca wysyła uszkodzone produkty - do skasowania

otrzymałem uszkodzony produkt - można zostawić

Health___Beauty
#16 Inspirator#

Temat wraca jak bumerang a rozwiązanie jest proste i jedyne słuszne - system automatycznych ocen. Wtedy nawet ten nikły procent złośliwców czy niezadowolonych ze wszystkiego kupujących nie będzie miał znaczenia. Chyba każdy z nas wie ile transakcji przeprowadza, a ile ocen dostaje - w tej chwili to jest jakieś 5% i cały czas spada. Ludzie nie mają na to czasu, wychodzą z założenia, że jak wszystko jest ok to tak być powinno i nie ma sensu dawać łapki w górę. Oceny wystawiają kupujący pamiętający stare Allegro, kultowe "polecam Allegrowicza" i system ocen zwrotnych. 

oznacz moderatorów