anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Uczciwa statystyka "skuteczności wysyłki" - podział odpowiedzialności za czas wysyłki

Kategorie
kupujący
kupujący 1037
inne
inne 216
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
350
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
66
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
196
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
108
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
1006
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
512

Uczciwa statystyka "skuteczności wysyłki" - podział odpowiedzialności za czas wysyłki

auto-dekoracje
#10 Popularyzator#

Statystyki związane z czasem wysyłki podnoszą ciśnienie chyba wszystkim sprzedającym.

Osobiście deklaruję wysyłkę w ciągu 24h. Wywiązuję się z tego w 100%, natomiast statystyka wygląda inaczej (np. w tym momencie 86%).

Proszę, żeby Allegro tworząc statystykę (która ma wpływ na status Super Sprzedawcy), oceniało w tym obszarze NAS, a nie firmy kurierskie. Wysyłka w ciągu 24h od zakupu oznacza dla mnie, że w czasie krótszym niż 24h zamówienie zostało przygotowane, spakowane i wrzucone do paczkomatu lub przekazane w ręce kuriera. Zatem wysyłka w terminie powinna obejmować tylko czas do momentu, kiedy paczka została nadana przeze mnie. Dalej nie mam już na to wpływu, więc nie powinnam być za to oceniana. Jeśli kurier odbiera paczki z mojego paczkomatu codziennie po godz. 18:00, a wczoraj nie odebrał paczki nadanej o 16:00, to oznacza, że powinnam czyhać cały dzień pod paczkomatem i zrobić mu awanturę?

Jeśli chodzi natomiast o ogólny czas dostawy, proponuję stworzyć nową statystykę - np. widoczną dla klientów w sekcji "dostawa" - i tam niech się biją przewoźnicy. To uczciwe, aby każda firma osobiście pracowała na swój wizerunek (my na swój, a firmy kurierskie na swój). Kupujący nie znają każdej firmy kurierskiej. Jeśli obok czasu dostawy pojawi się informacja o tym, że przewoźnik "x" dostarcza 90% paczek w terminie, a przewoźnik "y" 60%, będzie to cenna informacja dla osób, którym zależy na czasie, gdyż - podkreślam - sprzedający nie ma całkowitego wypływu na czas doręczenia. Dla firm kurierskich czas dostawy powinien liczyć się od momentu, kiedy kończy się nasza odpowiedzialność za dalsze losy przesyłki.

Nie są to informacje podlegające żadnym ocenom - wszystko widzi system śledzenia przesyłek.

28 Komentarze
Eskim83
#10 Popularyzator#

Na jedynym koncie  mam -995/1000 punktów tylko dlatego, że odpowiedziałem po 72h na jedną jedyną wiadomość (-950 za 0% nieterminowe odpowiedzi) i dodatkowy minus za brak odpowiedzi w zadanym czasie.

Na drugim koncie będę miał pewnie jutro też minus, bo pojawił się pierwszy negatywny komentarz na 300 pozytywów dlatego, że nie wysłałem haraczu kupującemu.

Aktualnie przestałem się przejmować jakością sprzedaży, bo jest ona nieadekwatna do zaangażowania. Zauważyłem, że nieważne jak się starasz (a wypruwałem sobie żyły m.in. w kontakcie z klientem) i tak zawsze znajdzie się powód, by Ci te punkty w absurdalny sposób obniżyć:

- klient kupuje perfum - nie podoba mu się zapach - negatyw
- zamówił 22 grudnia o 15:30 - problemy, że nie dotarł przed gwiazdką
- zamówił 30 grudnia - negatyw, że nie dotarł w starym roku
- zamówił i nie dotarł kolejnego dnia mimo, iż w ofercie było wyraźnie zaznaczona wysyłka w 3 dni (produkt na zamówienie).. allegro ustawia własne czasy wysyłek.

W dodatku Allegro ma sprzedawców tam gdzie światło nie dociera:

- anons towarzyski + oferta hurtownika - nie odpowiedziałem na wiadomości (wtedy nie wiedziałem, że mam kropkę napisać) -500 punktów łącznie.. ok, system jak system, ale zero chęci pomocy (a zaczynałem sprzedaż dopiero i dostałem pakiety zniżek - straciłem miesiąc sprzedaży przez te durne wiadomości)
- podpinasz się pod produkt Allegro, który potem okazuje się mieć błąd w parametrach.. ostrzeżenie i minusy, a w odpowiedzi info, że miałem sprawdzać wszystkie parametry jak się podpinałem pod produkt..

Zresztą wystawianie nowych produktów z wykorzystaniem katalogu zawsze wiązało się z -80,-160,-320 punktami ujemnymi - dlatego od jakiegoś czasu robię to falami i nie za często.

ObrazyDoSalonu
#7 Wielbiciel#

A nadaj paczkę w Dino (Punkt DPD Pick Up) to dopiero je meksyk

dragon2014
#7 Wielbiciel#

Też uważam że nie powinno się karać sprzedających za opóźnienia przesyłek, tak miałem teraz z kurierem DPD,który opóźnił moją przesyłkę 2 dni twierdząc że mnie nie było w domu.Nawet do mnie nie zadzwonił.dopiero musiałem szukać przez firmę dpd swojego towaru i odebrać na CPNie a przecież za dostawę się płaci. Pozdrawiam!

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka
Status zmieniony na: Weryfikowany

@Pengano dziękuję za tę propozycję i przepraszam, że musiałeś czekać na naszą odpowiedź. Przekażemy Twój postulat do zespołu odpowiedzialnego za jakość sprzedaży, ale na razie nie mogę Ci niczego obiecać. Jak tylko dostanę informacje w tej sprawie, wrócimy tutaj z odpowiedzią. 

nikl
#14 Krzewiciel#

Ocena za jakość pracy Sprzedawcy w bardzo małym stopniu zależy od faktycznej jakości, lecz od innych czynników, jak praca kurierów, obroty, ilość sztuk, ilość komentarzy od Kupujących, ponownie ilość sztuk w ocenie za dyskusje, a także od długości przedmiotów. Także czynnik losowy jak przypadkowe zdjęcie gwiazdki w ocenie. Szczególnie niesprawiedliwie są traktowane małe firmy dbające bardziej o jakość, niż o ilość.

kocurbury
#8 Zapaleniec#

To może być trudne do zrealizowania, bo największe opóźnienia w odbieraniu przez kuriera paczek z automatów dotyczą Allegro one box.

LEW433
#21 Demiurg#

Weryfikowany? przecież ten problem był wielokrotnie poruszany na forum i zawsze odrzucany.😐

golf-x
#9 Pomysłodawca#

Jestem kupującym i popieram ten postulat. Sprzedający powinien być oceniany za to, na co ma wpływ (sposób i jakość obsługi sprzedaży).

A nie za to, na co nie ma wpływu (kurierzy, święta, pogoda, foch kupującego i inne rzeczy).

Popieram postulat w 100%, natomiast miło by było żeby sprzedający składając postulaty (nie ten , tylko w ogóle) postawili się w miejscu kupujących i starali się zrozumieć też punkt widzenia kupujących a nie tylko dbali o swój interes.

Przykładem takiego zachowania jest postawa allegro do niektórych pomysłów zarówno kupujących jak i sprzedających. Oni dbają tylko o własny interes więc składany postulat żeby przyleli nie może godzić w ich interesy.  Może jeżeli postulowane przez nas pomysły będą pozytywne dla kupujących i sprzedających to zdobędą więcej ocen a wtedy allegro weźmie je pod uwagę. Jeżeli będziemy się interesować tylko własnymi sprawami to będziemy mieć tylko własne poparcie. Ode mnie w punkt.

 

oznacz moderatorów