Scenariusz:
Dokonuję zakupu towarów od kilku sprzedawców naraz. Przechodzę do finalizacji zamówienia:
gdzie dla każdego sprzedawcy mam możliwość ustalenia adresu dostawy:
Niestety, nie zauważyłem, że ewentualnej zmiany trzeba dokonać przy każdym przedmiocie, przez co towary od pozostałych sprzedawców przypadkowo pojechały do niewłaściwego paczkomatu (w innym mieście).
Błąd jest oczywiście mój, ale interfejs mógłby w przypadku zmiany adresu dostawy/paczkomatu dla jednego ze sprzedawców zasugerować zmianę dla pozostałych, np. jakieś okienko lub ostrzeżenie „inline” w rodzaju „Zmieniłeś adres dostawy/paczkomatu dla jednego z zamówień, ale nie dla wszystkich. Czy kontynuować?”.
Niby szczegół, ale uchroniłby mnie od błędnej wysyłki. Oczywiście, wystarczyło być bardziej uważnym. Nic nie stoi na przeszkodzie jednak, by UX pomogło tu nieco kupującemu.
Pozdrawiam serdecznie!