anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zmiana oceny Koszt dostawy na ocenę szybkość wysyłki

Kategorie
kupujący
kupujący 1025
inne
inne 201
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
141
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
97
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
240
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
120
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
1081
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
545

Zmiana oceny Koszt dostawy na ocenę szybkość wysyłki

solid24pl
#9 Pomysłodawca#

Nie znam sprzedawcy, którego by nie denerwowało to, że mimo, że ma ceny dostawy "allegrowe" dostaje 4 gwiazdki za koszt dostawy i spada mu jakość.... 

Ocena nieadekwatna, bo to tak jakby kupujący mógł oceniać cenę produktu... a przecież widzi ją przed zakupem...

Moja propozycja jest taka, żeby zmienić tą ocenę na ocenę szybkość wysyłki - z tym, że podobnie jak teraz jest z darmową wysyłką smart, ocena powinna być zablokowana na 5* jeśli sprzedający wywiąże się z czasu podanego na aukcji.

Czyli jeśli ma info, że wyśle jak zamówisz do 11:00 i tak zrobi 5*. Jeśli ma info wysyłka w 24h i wyśle 5*, a jeśli ma info wysyłka 7 dni i wyśle w te 7 dni to 5*. 

7 Komentarze
_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka
Status zmieniony na: Zaakceptowany

@solid24pl bardzo dziękuję za tę propozycję. Na ten moment nie mogę obiecać, że ocenę kosztu wysyłki zmienimy na ocenę czasu wysyłki, ale intensywnie pracujemy nad zmianą całego systemu komentarzy, więc w przyszłym roku na pewno pojawią się tutaj nowości. Na razie jest zbyt wcześnie bym mogła deklarować szczegóły, ale gdy tylko pojawią się konkretne zasady, na pewno będziemy Was o nich informować wcześniej. 

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka
Status zmieniony na: Zrealizowany

@solid24pl zgodnie z obietnicą i wcześniejszymi zapowiedziami, spieszę z informacją, że od dziś usunęliśmy na Allegro możliwość oceny kosztu wysyłki.

Oceny tego obszaru wystawione przed 27 lipca 2022 roku będą widoczne na liście ocen. Jeśli kupujący usunie swoją ocenę i wystawi nową lub edytuje wystawioną ocenę, w nowej lub edytowanej ocenie nie będzie już widoczny koszt dostawy.

Jeśli chodzi natomiast o jakość sprzedaży, dotychczas uwzględnialiśmy ocenę kosztu dostawy w mierze Zadowolenie kupujących. Tę ocenę będziemy liczyć jeszcze przez 30 dni, czyli do 26 sierpnia. Udział ocen za koszt dostawy w statystykach będzie stopniowo malał, ponieważ oceny mogłbyć wystawiane tylko do dziś. Natomiast od 27 sierpnia będziemy wyliczać Zadowolenie kupujących tylko na podstawie średniej z dwóch obszarów: zgodność z opisem i obsługa kupującego.

Agent555
#19 Nestor#

@RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @ko_alka @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_   

 

Moim zdaniem allegro powinno zmienić sposób oceny kupującego dla sprzedawcy , w tym momencie trochę sposób oceny jest **piiip**iany , użytkownik powinien móc ocenić , szybkość wysyłki, opis przedmiotu, komunikację ,itp

Wysyłam zrzut ekranu, on jest z innego portalu.

Allegro powinno stworzyć coś podobnego 

Screenshot_20240617-094353.png

NipponShorty
#15 Entuzjasta#

Dopiero co pozbyliśmy się bezsensownego parametru "kosztu transportu" który moim zdaniem nie ma prawa istnieć. Cena transportu jest jawna przed zakupem i jeśli ją akceptujesz to dokonujesz zakupu. jeśli nie to pozbywasz się jej. Poza tym więcej parametrów do oceny to więcej furtek do manipulowania.

az1rael
#21 Demiurg#

opis przedmiotu? a po co jak katalogowo wszystkie opisy mają być od 1 sztancy (produktyzacja allegro)

TomBanknoter
#18 Luminarz#

@Agent555 System ocen z e.Bay'a, na Allegro przez lata był prawie taki sam, ale akurat dobrze, że zlikwidowano ocenę kosztów wysyłki (zwłaszcza, że Allegro narzuca swoje ceny) . Komunikację i szybkość wysyłki obecnie ocenia Allegro w panelu "jakość sprzedaży", więc i one nie mają racji bytu.

AnnaG-Antyki
#20 Guru#

To chyba nie ten portal...

- koszt wysyłki- znaczy się Ci co towar będą sprzedawać przykładowo po 100zł ze smart będą mieli 5 gwiazdek. Natomiast Ci co będą sprzedawać ten sam za 70-80zł bez smart, z paczkomatem za 10.95 będą beee i będą znów obrywać za drogą wysyłkę. Mimo iż wynagrodzili to klientom ceną. Już tak było... Niezbyt uczciwe. Cena wysyłki jest widoczna przed zakupem, godzisz się lub nie. Obniżanie gwiazdek za coś co było częścią zawartej przez Ciebie umowy jest zwyczajnie podłe... Szczególnie, że masa ludzi szuka najtańszych towarów (a te z racji kosztów smarta są bez niego często tańsze) i potem winią sprzedawcę za to że nie ma smart, bo chciał taniej i uczciwiej sprzedawać...

- szybkość wysyłki. Byłabym za jakby portal trzymał choć pozory jakości. Spójrz na przymusowego ona w Ukochanym smarku. Zobacz posty. Co chwilę widać posty w stylu : zamawiam podjazd codziennie, kurier nie podjechał od 3 dni. Kurier był przy boxie, zabrał tylko najstarsze paczki, nowe nadal leżą itp itp. Sądzisz, ze to sprzedawcy wina, to dostawa allegro, w dodatku przymusowa....

Teraz zobacz jak mylące są komunikaty przy miniprzesyłce, ludzie myślą, ze dostaną paczuszkę następnego dnia. A w tym czymś opóźnienie reklamować można dopiero po 30 dniach!!! To mylne informacje od allegro, nie od sprzedawcy. 

- opis przedmiotu. Tak każda firma jest za. Allegro woli udostępnić wszystko dla wszystkich. Czyli wchodzi nowe konto często chińskie i następnego dnia ma kilka tysięcy ofert także od Polskich producentów... Tu szkoda klawiatury na pisanie negów, bo i tak za miesiąc będą na nowym koncie. Ale widać dużo prowizji płacą.... Spróbuj zgłosić takie konto  to się zdziwisz. Nie zapomnij pochwalić się wynikiem takiej próby xD

- komunikacja no tu bym była za gdyby ludzie przy tym myśleli. Ale niestety pamiętam parę akcji z klientami, gdzie naprawdę ciężko w grzecznych słowach to opisać. Przykładowo kupił Pan 1ną sztukę towaru wysyłanego online z czasem wysyłki 24h. Byłam przy kompie, wysłałam od razu i odeszłam na pół godziny. Wracam i widzę, że od 20 minut mam dyskusję i jestem oszustką, bo nie wysłałam od razu, a on jeszcze 5 sztuk dokupił.... Innym razem Pani zadaje pytanie w środku nocy, po godzinie wyraża oburzenie brakiem odpowiedzi i idzie kupić" u poważnej firmy szybko odpisującej. No przykro mi bardzo o 2giej w nocy nie pracuję.... 

Teraz jak już klienci nawystawiają cudnych opinii za powyższe bzdurne powody, a nawystawiają na pewno to będziesz mógł wyrazić swoje oburzenie z powodu zmniejszającej się lawinowo liczby sprzedawców ze smart. Tak można wysyłać tylko mając odpowiednią średnią opinii. Klienci sami się załatwią... 

 

oznacz moderatorów