anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zmiana w sposobie wyliczania przewidywanych terminów dostaw

Kategorie
kupujący
kupujący 1057
inne
inne 217
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
384
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
66
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
198
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
108
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
1009
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
512

Zmiana w sposobie wyliczania przewidywanych terminów dostaw

Client:44459415
#9 Pomysłodawca#

Czy Allegro może zmienić algorytm wyliczania przewidywanych terminów dostaw oraz pozycję wyświetlania "czas wysyłki" w zakładce dostawa i płatność z pozycji na samym dole na pozycję na samej górze?

Wystawiając aukcje deklaruję wysyłkę w ciągu 2 dni roboczych, paczki wysyłam w poniedziałki, środy, piątki, a na moich aukcjach wyświetla się informacja Czas wysyłki: zwykle w ciągu 24 godzin. Wyliczamy na podstawie wcześniejszych wysyłek tego sprzedawcy. Podczas tworzenia tej oferty, sprzedawca zadeklarował, że wyśle towar do 2 dni roboczych.

W ostatnim czasie nie ma tygodnia, żebym nie miała po kilka zapytań dlaczego przesyłka nie została jeszcze wysłana.

Przykład z dzisiaj :

K

lientka zrobiła zakupy w środę 14.04 o 23:52 i pyta dlaczego przesyłka nie została jeszcze wysłana jak przewidywana dostawa miała być 15-16.04. Proszę Allegro o wyjaśnienie jakim cudem klient kupujący 14.04.o godz 23:52 dostaje informacje, że przewidywana dostawa będzie 15.04-16.04? Kontaktuję się telefonicznie z klientką i nie da się wytłumaczyć, że dostawa na 15.04 jest fizycznie niemożliwa, na co klientka, twierdzi, że ona rozumie, że na 15.04 nie da rady, ale 16.04 to już powinna przesyłka być. Tłumaczę, że kupując o tej porze czas dostawy powinien się wyświetlać 16.04-17.04 i że dostawa na 17.04 jest bardzo realna, to klientka twierdzi, że przesyłka miała być najpóźniej 16.04. Absurd, z jednej strony klientka twierdzi, że jest świadoma, że dostawa 15.04 jest nie realna, ale jednocześnie upiera się, że przesyłka powinna być 16.04, bo tak było napisane. Oczywiście twierdząc, że to ja tak napisałam na aukcji, (klienci nie mają pojęcia, że to Allegro wylicza przewidywane terminy dostaw). Tłumaczę, że jako sprzedająca przy tworzeniu oferty zadeklarowałam wysyłkę w ciągu 2 dni roboczych, ta sama informacja znajduje się w zakładce o sprzedającym, na co klientka, że wchodząc na zakładkę dostawa wyświetla się informacja o konkretnych dniach, a to co jest wyświetlone na dole to nikt nie czyta.

To może jak dołu nikt nie czyta, to jak informacja „czas wysyłki” będzie widoczna na samej górze przed tabelą z przewidywanymi czasami dostawy (które są błędnie podawane -zakup 14.04 23:52 – przewidywania dostawa na 15.04) to klient zauważy w jakim czasie sprzedający deklaruje czas wysyłki i uwzględni to podejmując decyzję o zakupie.

Lub dodatnie do wiadomości którą otrzymuje kupujący po zakupie Twoja przesyłka przewidywana czas dostawy - xxxxxxxx- informacji "Podczas tworzenia tej oferty, sprzedawca zadeklarował, że wyśle towar do 2 dni roboczych".

Inną kwestią jest skonfigurowanie systemu tak, aby przewidywane terminy dostaw były realne. Rozumiem, że klient kupujący 14.04.o godz 23:52 otrzymuje informacje o przewidywanym terminie dostawy 15-16.04, a klient kupujący 15.04 o godz 00:05 otrzyma już informację, że przewidywany termin dostawy to 16-17.04? Jeżeli tak jest, to może warto ustawić algorytm wyliczania terminów dostaw na zasadzie, dla wszystkich kupujących, którzy złożyli zamówienia po godz np. 19:00 (po tej godzinie, to chyba już nikt z kurierów nie odbiera paczek od klientów, a paczkomaty nie są opróżniane) algoryt wyliczający termin dostawy ma we wzorze + 1dzień. W tym momencie taki kupujący jeżeli kupi 14.04 o godz 23:52 to wyświetli mu się termin dostawy 16-17. Co już jest terminem realnym.

Allegro zróbcie coś z tymi przewidywanymi terminami dostaw, bo już powoli się nie da normalnie funkcjonować, nie wspominając już o zaniżanych ocenach "bo sprzedający wysyła przesyłki nieterminowo (gdzie jednocześnie na aukcjach jest wyświetlana informacja Czas wysyłki: zwykle w ciągu 24 godzin, czyli wcześniejsza niż deklarowana na aukcji.

4 Komentarze
kostas11
#21 Demiurg#

@Client:44459415 to nie wysyłaj w 24 h tylko przetrzymuj paczki do dwóch dni to nie będzie Ci wyskakiwał taki komunikat 🙂  jest informacja że sprzedawca tworząc aukcje zadeklarował że wyśle w 2 dni ! a że jej nie widać to inna sprawa, temat był już poruszany i nic nie dało allegro uważa że jest wszystko oki 🙂

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka
Status zmieniony na: Zrealizowany

@Client:44459415 Cześć! Przewidywany czas dostawy, a także deklarowany czas wysyłki znajdują się na początku oferty, w zakładce “Dostawa”.

ko_alka_0-1632303541089.png

Jest on obliczany za pomocą specjalnych algorytmów. Model obliczeń wciąż jest udoskonalany, a dzięki większej ilości rekordów (tutaj: zamówień) przewidywany czas dostawy będzie bardziej precyzyjny. Pod uwagę brane są dane z ostatnich 30 dni.

Client:94057046
#14 Krzewiciel#

@ko_alka Czas wysyłki NIE JEST na początku zakładki "Dostawa", proszę przeczytać treść posta raz jeszcze i nie wprowadzać w błąd. Pomysł nie został zrealizowany.

@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_  Oznaczam pozostałych moderatorów z nadzieją, że wypowie się ktoś kompetentny, kto nie przeczyta postu po łebkach.

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka
Status zmieniony na: Odrzucony

@Client:94057046 @Client:44459415  Przepraszamy za ten błąd, bardzo dokładnie przeczytaliśmy i przeanalizowaliśmy Twój pomysł, ale w najbliższym czasie nie planujemy zmian w działaniu tego algorytmu, ponieważ ma on ścisły związek ze statystykami mierzonymi w jakości sprzedaży. Informacje o dostawie i płatności już są prezentowane na samej górze, w zakładce "dostawa", czyli na samej górze, tuż pod ceną i tutaj również nie planujemy modyfikacji. 

 

oznacz moderatorów