Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Odezwał się do nas klient, który półtora miesiąca wcześniej kupił od nas worek suchej karmy z informacją, że jego pies nie chce tego jeść. W dyskusji zaznaczył oczekiwane rozwiązanie jako wymiana. Wyjaśniłam, że w takim wypadku uruchamiamy procedurę reklamacyjną i prosimy o odesłanie towaru. Po uznaniu reklamacji zwracamy koszty za zamówienie i wysyłkę. Klient towaru za cholerę nie wyśle, a Allegro twierdzi, że to my mamy na swój koszt go odebrać. Czy coś się wydarzyło w ostatnim czasie, zmieniły się jakieś przepisy? Bo dotychczas to była normalna procedura, że klient odsyła na swój koszt, sama reklamowałam jakieś produkty i nigdy nie wymagałam od sprzedawcy opłacania przesyłki, dopiero po uznaniu reklamacji.
@N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_ @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_
Haloo, pracuje tu ktoś? @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_
@FHU_ADAMS a nie prościej było zajrzeć do UK ?
Druga sprawa co jest reklamacją ( nie smakuje psu ) możesz taką reklamację rozpatrzyć bez odsyłania 🙂
Art. 43d. 5. Konsument udostępnia przedsiębiorcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Przedsiębiorca odbiera od konsumenta towar na swój koszt.
Art. 43d. [Uprawnienia konsumenta w przypadku braku zgodności z umową]
1. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.
2. Przedsiębiorca może dokonać wymiany, gdy konsument żąda naprawy, lub przedsiębiorca może dokonać naprawy, gdy konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
3. Przy ocenie nadmierności kosztów dla przedsiębiorcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności towaru z umową, wartość towaru zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
4. Przedsiębiorca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której przedsiębiorca został poinformowany przez konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi przedsiębiorca.
5. Konsument udostępnia przedsiębiorcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Przedsiębiorca odbiera od konsumenta towar na swój koszt.
@FHU_ADAMS weź odrzuć reklamację jeśli to 1 raz u ciebie kupił, subiektywne odczucia psa co do smaku karmy nie podlegają ocenie reklamacyjnej. Karma była przechowywana w prawidlowych warunkach i partia ma prawidlową datę ważności. Ludziom sie już w doopach poprzewracało psu się żarcie odwidziało a ten wymianę karmy na nowe opakowanie chce, ciekawe czy jak nie wszamie z nowego to też będzie wina karmy.
@az1rael @FHU_ADAMS Dokładnie, takimi pseudoreklamacjami można wykończyć każdego producenta i sprzedawcę dowolnej żywności.
Niech pies napisze oświadczenie, co mu nie pasuje w tej karmie.
@FHU_ADAMS podaj numer zamówienia. Zweryfikuję wówczas tę sprawę.
879f95c1-6969-11ef-aa22-dd18e646bb68
@FHU_ADAMS Widzę w dyskusji, że doradca Ci odpowiedział. Po Twojej stronie spoczywa odpowiedzialność odebrania towaru. Proszę kontynuuj korespondencję w dyskusji.
Wygeneruj etykietę w gabarycie C i podeślij klientowi. Zaczekaj ze 2 dni i jak nie nada przesyłki odrzuć reklamację z powodu nieodesłania towaru. Niewykożystaną etykietę anulujesz w inpoście.
@FHU_ADAMS Sprzedający ponosi jak zakup konsumencki.