anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kto ma ponosić koszt wysłania przesyłki do reklamacji?

MAMY ROZWIĄZANIE!
FHU_ADAMS
#11 Animator#

Odezwał się do nas klient, który półtora miesiąca wcześniej kupił od nas worek suchej karmy z informacją, że jego pies nie chce tego jeść. W dyskusji zaznaczył oczekiwane rozwiązanie jako wymiana. Wyjaśniłam, że w takim wypadku uruchamiamy procedurę reklamacyjną i prosimy o odesłanie towaru. Po uznaniu reklamacji zwracamy koszty za zamówienie i wysyłkę. Klient towaru za cholerę nie wyśle, a Allegro twierdzi, że to my mamy na swój koszt go odebrać. Czy coś się wydarzyło w ostatnim czasie, zmieniły się jakieś przepisy? Bo dotychczas to była normalna procedura, że klient odsyła na swój koszt, sama reklamowałam jakieś produkty i nigdy nie wymagałam od sprzedawcy opłacania przesyłki, dopiero po uznaniu reklamacji.

 

@N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_   @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów
10 ODPOWIEDZI 10
FHU_ADAMS
#11 Animator#
oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@FHU_ADAMS a nie prościej było zajrzeć do UK ?

Druga sprawa co jest reklamacją ( nie smakuje psu ) możesz taką reklamację rozpatrzyć bez odsyłania 🙂

Art. 43d. 5. Konsument udostępnia przedsiębiorcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Przedsiębiorca odbiera od konsumenta towar na swój koszt.

________
Κώστας
oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

@FHU_ADAMS 

Art. 43d. [Uprawnienia konsumenta w przypadku braku zgodności z umową]

1. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.

2. Przedsiębiorca może dokonać wymiany, gdy konsument żąda naprawy, lub przedsiębiorca może dokonać naprawy, gdy konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.

3. Przy ocenie nadmierności kosztów dla przedsiębiorcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności towaru z umową, wartość towaru zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia towaru do zgodności z umową.

4. Przedsiębiorca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której przedsiębiorca został poinformowany przez konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi przedsiębiorca.

5. Konsument udostępnia przedsiębiorcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Przedsiębiorca odbiera od konsumenta towar na swój koszt.

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

@FHU_ADAMS weź odrzuć reklamację jeśli to 1 raz u ciebie kupił, subiektywne odczucia psa co do smaku karmy nie podlegają ocenie reklamacyjnej. Karma była przechowywana w prawidlowych warunkach i partia ma prawidlową datę ważności. Ludziom sie już w doopach poprzewracało psu się żarcie odwidziało a ten wymianę karmy na nowe opakowanie chce, ciekawe czy jak nie wszamie z nowego to też będzie wina karmy.

oznacz moderatorów
SpeedyGonzalezz
#12 Orędownik#

@az1rael @FHU_ADAMS Dokładnie, takimi pseudoreklamacjami można wykończyć każdego producenta i sprzedawcę dowolnej żywności. 

Niech pies napisze oświadczenie, co mu nie pasuje w tej karmie. 

--------------------------------------------------
Najszybsza mysz w całym Meksyku
oznacz moderatorów
N_Nitka28
Moderatorka
Moderatorka

@FHU_ADAMS podaj numer zamówienia. Zweryfikuję wówczas tę sprawę. 

   Nicol
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów
FHU_ADAMS
#11 Animator#

879f95c1-6969-11ef-aa22-dd18e646bb68

oznacz moderatorów
N_Nitka28
Moderatorka
Moderatorka

@FHU_ADAMS Widzę w dyskusji, że doradca Ci odpowiedział. Po Twojej stronie spoczywa odpowiedzialność odebrania towaru. Proszę kontynuuj korespondencję w dyskusji. 

   Nicol
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów
majster_man
#14 Krzewiciel#

Wygeneruj etykietę w gabarycie C i podeślij klientowi. Zaczekaj ze 2 dni i jak nie nada przesyłki odrzuć reklamację z powodu nieodesłania towaru. Niewykożystaną etykietę anulujesz w inpoście.

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

@FHU_ADAMS Sprzedający ponosi jak zakup konsumencki.

oznacz moderatorów