anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 
mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka
3 16 28.5K

Paczka uszkodzona w transporcie - co zrobić?

Twoja paczka z Allegro dotarła do klienta uszkodzona? Czy masz prawo wymagać od kupującego protokołu uszkodzenia przesyłki? Jak zgłosić szkodę przewoźnikowi? Oto wszystko, co warto wiedzieć o uszkodzonej paczce w sprzedaży B2C.

W przypadku uszkodzenia paczki w transporcie, każdy przewoźnik ma indywidualną procedurę reklamacyjną. Dlatego w zależności od tego, czy paczka została dostarczona przez InPost, DPD, DHL, UPS czy Pocztę Polską - należy postępować inaczej. 

Przede wszystkim zbierz jak najwięcej informacji o okolicznościach uszkodzenia przesyłki. Zapytaj kupującego, czy ma zdjęcia uszkodzonej paczki, mogą Ci one pomóc w procesie reklamacji usługi.  

W przypadku poniższych metod dostawy:

aby złożyć reklamację u przewoźnika potrzebujesz pełnomocnictwa Allegro. Znajdziesz je w zakładce Ustawienia dostawy na Twoim koncie Allegro. 

Zwrot uszkodzonego towaru

Czym jest uszkodzony towar? Jeśli produkt nosi znamiona uszkodzeń fabrycznych, można założyć, że jest to wada powstała na etapie jego produkcji. O uszkodzonym towarze mówimy, gdy opakowanie oraz fabryczne zabezpieczenia nie zostały w żaden sposób naruszone. Przykładem uszkodzenia fabrycznego może być np. wada konstrukcyjna elementów czy przebarwienia. Co powinieneś zrobić, gdy kupujący reklamuje wadliwy towar?

Protokół szkody na Allegro

Pamiętaj, że kupujący nie ma obowiązku sprawdzenia przesyłki w obecności dostawcy. Nie możesz uzależniać przyjęcia reklamacji wadliwego towaru od sprawdzenia stanu przesyłki. W przypadku sprzedaży konsumenckiej sprzedający ponosi odpowiedzialność za prawidłową realizację zamówienia do momentu aż kupujący otrzyma przedmiot. 

Uszkodzona przesyłka kurierska DPD oraz Allegro kurier DPD 

W zależności od tego, czy masz umowę własną podpisaną z przewoźnikiem DPD, czy też korzystasz z umowy wynegocjowanej przez Allegro, proces reklamacyjny będzie się nieco różnił. 

1) Kurier DPD (masz umowę własną z przewoźnikiem)

Zgłoś reklamację samodzielnie:

  • przez formularz dostępny w zakładce “Moje DPD” na stronie: www.dpd.com.pl
  • w formie papierowej. Wyślij dokument na adres: DPD Polska Sp. z o.o. Dział Reklamacji, ul. Mineralna 15, 02-274 Warszawa. 

Dokumenty wymagane w procesie: 

  • protokół nadania/list przewozowy 
  • formularz reklamacyjny wygenerowany z poziomu formularza zgłoszenia reklamacyjnego
  • protokół szkody spisany z kurierem
  • potwierdzenie wartości przesyłki.

2) Allegro Kurier DPD (korzystasz z umowy własnej, na wynegocjowanych przez Allegro stawkach)

Zgłoś reklamację samodzielnie:

  • przez formularz dostępny w zakładce “Moje DPD” na stronie: www.dpd.com.pl.
  • w formie papierowej. Wyślij dokument na adres: DPD Polska Sp. z o.o. Dział Reklamacji, ul. Mineralna 15, 02-274 Warszawa. 

Dokumenty wymagane w procesie: 

  • pełnomocnictwo Allegro 
  • protokół nadania/list przewozowy
  • formularz reklamacyjny wygenerowany z poziomu formularza zgłoszenia reklamacyjnego
  • protokół szkody spisany z kurierem
  • potwierdzenie wartości przesyłki.

W niektórych przypadkach doradca Allegro może do przewoźnika DPD złożyć reklamację w Twoim imieniu.

3) Allegro Kurier DPD (bez umowy własnej) gdy korzystasz z Wysyłam z Allegro

Gdy reklamacja dotyczy dostaw, które nadajesz przez narzędzie Wysyłam z Allegro bez własnej umowy z przewoźnikiem. 

Zgłoś do nas sprawę:

  • na czacie
  • mejlem
  • telefonicznie. 

Doradca Allegro złoży reklamację w Twoim imieniu do przewoźnika DPD. 

Termin na rozpatrzenie reklamacji w DPD

DPD ma 30 dni na rozpatrzenie reklamacji. Od odrzuconej reklamacji możesz się odwołać w ciągu 14 dni od otrzymania decyzji. Odwołanie jest rozpatrywane w ciągu 30 dni.

Uszkodzona paczka DHL

Reklamację możesz złożyć:

  • przez formularz dostępny na stronie www.dhl24.com.pl
  • w formie papierowej. Dokumenty wyślij na adres: DHL Parcel Polska Sp. z o.o. Dział Reklamacji, ul. Targowa 35, 90-043 Łódź.

W przypadku reklamacji z powodu zagubienia, uszkodzenia lub zmniejszenia zawartości przesyłki, DHL wymaga poniższych dokumentów:

  • pismo reklamacyjne zawierające numer listu przewozowego z kwotą i numerem konta bankowego;
  • list przewozowy
  • protokół szkody
  • dokument potwierdzający wartość szkody
  • oryginalny dokument wykazujący koszt wytworzenia produktu (od producenta) lub rachunek/faktura za naprawę
  • dokument zakupu/wytworzenia towaru, jeśli przesyłka była ubezpieczona.

Termin na rozpatrzenie reklamacji w DHL

W przypadku przesyłek krajowych przewidywany termin rozpatrzenia reklamacji wynosi 10 dni roboczych. Liczy się dzień zarejestrowania reklamacji. W przypadku przesyłek ubezpieczonych, termin może ulec wydłużeniu.

Uszkodzona paczka w paczkomacie InPost

Zanim złożysz reklamację, rozważ opisanie swojej sytuacji na Allegro Gadane. InPost może zainterweniować i w niektórych przypadkach rozwiązać sprawę z pominięciem procesu reklamacyjnego. Pamiętaj, że kupujący może złożyć reklamację od razu po odebraniu paczki z paczkomatu.

Jeśli jednak kontakt z InPost przez Allegro Gadane nie przyniesie efektu, możesz złożyć reklamację przez formularz na stronie www.inpost.pl

Dokumenty i informacje niezbędne do złożenia reklamacji: 

  • pełnomocnictwo do złożenia reklamacji*,
  • data nadania paczki,
  • sposób zapakowania przesyłki,
  • potwierdzenie nadania paczki (SMS lub mejl),
  • dodatkowe okoliczności nadania (jeśli miały miejsce),
  • wszystkie informacje od kupującego (czy umieścił na paczce kod zwrotu, numer zwrotu itp.).

*Pełnomocnictwo będzie potrzebne tylko dla tych metod dostaw InPost, które zawierają przedrostek Allegro (Allegro Paczkomaty InPost, Allegro Kurier24 InPost, Allegro miniKurier24 InPost). 

Termin na rozpatrzenie reklamacji w InPost

InPost na rozpatrzenie reklamacji ma 30 dni. Odwołanie od odrzuconej reklamacji możesz złożyć w ciągu 14 dni od otrzymania decyzji. W tym celu odpowiedz  bezpośrednio na wiadomość od InPost, poinformuj o swoim odwołaniu i zamieść stosowne wyjaśnienia. Odwołanie zostanie rozpatrzone w ciągu 30 dni.

Pamiętaj, że w przypadku zaginięcia paczki, reklamację możesz złożyć dopiero po 30 dniach od daty nadania reklamowanej przesyłki. 

Uszkodzona paczka Poczta Polska

W zależności od tego, czy masz umowę własną podpisaną z Pocztą Polską, czy też korzystasz z umowy wynegocjowanej przez Allegro, proces reklamacyjny będzie się nieco różnił. 

1) Poczta Polska (masz umowę własną z przewoźnikiem)

Zgłoś reklamację samodzielnie:

  • przez formularz dostępny w E-Nadawcy na stronie: www.e-nadawca.poczta-polska.pl
  • wypełnij druk reklamacyjny dostępny w każdej placówce pocztowej.

Wymagane w procesie:

  • numer przesyłki
  • powód reklamacji (zaginięcie czy uszkodzenie)
  • numer zamówienia/zwrotu/oferty
  • protokół szkody (jeśli został sporządzony) - jeśli nie, na reklamację masz 7 dni od dostarczenie przesyłki
  • informacja dotycząca wartości przesyłki lub uszkodzeń
  • opis ew. uszkodzeń
  • zdjęcia ew. uszkodzeń.

2) Poczta Polska (korzystasz z umowy własnej, na wynegocjowanych przez Allegro stawkach)

Zgłoś reklamację samodzielnie:

  • przez formularz dostępny w E-Nadawcy na stronie: www.e-nadawca.poczta-polska.pl
  • wypełnij druk reklamacyjny dostępny w każdej placówce pocztowej.

Wymagane w procesie:

  • pełnomocnictwo Allegro
  • numer przesyłki
  • powód reklamacji (zaginięcie czy uszkodzenie)
  • numer zamówienia/zwrotu/oferty
  • protokół szkody (jeśli został sporządzony) - jeśli nie, na reklamację masz 7 dni od dostarczenie przesyłki
  • informacja dotycząca wartości przesyłki lub uszkodzeń
  • opis ew. uszkodzeń
  • zdjęcia ew. uszkodzeń.

W niektórych przypadkach doradca Allegro może do przewoźnika DPD złożyć reklamację w Twoim imieniu. Reklamacje, które dotyczą opłat dodatkowych zgłoś bezpośrednio u doradcy Allegro. 

3) Poczta Polska (bez umowy własnej) gdy korzystasz z Wysyłam z Allegro

Gdy reklamacja dotyczy dostaw, które nadajesz przez narzędzie Wysyłam z Allegro bez własnej umowy z przewoźnikiem. 

Zgłoś do nas sprawę:

  • na czacie
  • mejlem
  • telefonicznie.

Termin na rozpatrzenie reklamacji w Poczcie Polskiej

Poczta Polska ma na rozpatrzenie reklamacji 30 dni. W ciągu 14 dni od otrzymania decyzji możesz się odwołać do Działu Odwołań Biura Wsparcia Klientów. Jeśli jednak zgłaszasz uszkodzenie przesyłki, gdzie protokół nie został spisany, bardzo ważne jest złożenie reklamacji do 7 dni od momentu dostarczenia przesyłki - w przeciwnym razie reklamacja może nie zostać rozpatrzona.

Uszkodzona paczka Kurier UPS (do 10 kg)

1) Kurier UPS (masz umowę własną z przewoźnikiem)

Zgłoś reklamację samodzielnie:

Wymagane w procesie:

  • dane kontaktowe odbiorcy 
  • data odbioru
  • waga paczki (tylko dla pojedynczych paczek)
  • opis problemu
  • liczba zagubionych lub uszkodzonych towarów
  • numery referencyjne/monitorowania paczki
  • wartość towaru i waluta.

2) Allegro UPS odbiór w punkcie (korzystasz z umowy własnej na wynegocjowanych przez Allegro stawkach)

W przypadku uszkodzenia lub zagubienia przesyłki zgłoś reklamację samodzielnie:

Wymagane w procesie:

  • pełnomocnictwo Allegro
  • dane kontaktowe odbiorcy 
  • data odbioru
  • waga paczki (tylko dla pojedynczych paczek)
  • opis problemu
  • liczba zagubionych lub uszkodzonych towarów
  • numery referencyjne/monitorowania paczki
  • wartość towaru i waluta

W przypadku naliczenia dodatkowych opłat reklamację zgłoś bezpośrednio do nas:

  • na czacie
  • mejlem
  • telefonicznie. 

3) Allegro Kurier UPS (do 10 kg) (bez umowy własnej) gdy korzystasz z Wysyłam z Allegro

Gdy reklamacja dotyczy dostaw, które nadajesz przez narzędzie Wysyłam z Allegro bez własnej umowy z przewoźnikiem. 

Zgłoś do nas sprawę:

  • na czacie
  • mejlem
  • telefonicznie.

Termin na rozpatrzenie reklamacji w UPS

Dochodzenie w przypadku uszkodzonej lub zaginionej paczki zajmuje zazwyczaj od 8 do 15 dni roboczych. Jeśli podane przez zgłaszającego dane okażą się niewystarczające, postępowanie reklamacyjne może ulec wydłużeniu.

Masz inne pytania o metody i koszty dostaw na Allegro? Zajrzyj do naszego artykułu FAQ.

16 Komentarze
kostas11
#21 Demiurg#

A sąd co innego 🙂 Dzwoniłem też do rzecznika konsumenta też zaleca spisanie protokołu szkody mniej potem problemów i nikt nie zarzuci kupującemu że uszkodził go po odebraniu ( wydaniu )

Taki protokół nie może być podstawą przyjęcia reklamacji ale bez niego można śmiało odrzucić reklamację uszkodzeń w transporcie poniżej orzeczenie sądu 🙂

http://orzeczenia.warszawa.so.gov.pl/content/$N/154505000005127_XVII_AmC_005137_2011_Uz_2012-02-21_0...

Przywołany powyżej przepis art. 545 § 1 k.c. nawiązuje do - wyrażonej w art. 354 k.c. - konieczności współdziałania wierzyciela i dłużnika w wykonaniu zobowiązania. Ponadto wskazuje on na obowiązki sprzedawcy i kupującego związane z wykonaniem umowy sprzedaży, w szczególności, gdy przedmiot umowy jest dostarczany przez przewoźnika. Z przedmiotowej regulacji wynika, że w tym ostatnim przypadku kupujący jest obowiązany do zbadania przesłanej mu rzeczy w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju oraz do dokonania wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika, gdyby w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie rzeczy, co może polegać np. na sporządzeniu protokołu reklamacyjnego, opisującego stwierdzone nieprawidłowości. Dodatkowo należy zaznaczyć, że z chwilą wydania rzeczy sprzedanej przechodzą na kupującego korzyści i ciężary związane z rzeczą oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy (art. 548 § 1 k.c.). Dochowanie przez kupującego wspomnianych aktów staranności jest niezbędne, aby sprzedawca mógł dochodzić ewentualnych roszczeń od przewoźnika. W myśl art. 74 ustawy z dnia 15 listopada 1984r. Prawo przewozowe (Dz. U. z 2000r. nr 50, poz. 601 t.j.), jeżeli przed wydaniem przesyłki okaże się, że doznała ona ubytku lub uszkodzenia, przewoźnik ustala niezwłocznie protokolarnie stan przesyłki oraz okoliczności powstania szkody. Przewoźnik wykonuje te czynności także na żądanie uprawnionego, jeżeli twierdzi on, że przesyłka jest naruszona (ust. 1). Jeżeli po wydaniu przesyłki ujawniono ubytek lub uszkodzenie nie dające się z zewnątrz zauważyć przy odbiorze, przewoźnik ustala stan przesyłki na żądanie uprawnionego zgłoszone niezwłocznie po ujawnieniu szkody, nie później jednak niż w ciągu 7 dni od dnia odbioru przesyłki (ust. 3). Natomiast w świetle art. 76 ustawy, przyjęcie przesyłki przez uprawnionego bez zastrzeżeń powoduje wygaśnięcie roszczeń z tytułu ubytku lub uszkodzenia, chyba że:

1) szkodę stwierdzono protokolarnie przed przyjęciem przesyłki przez uprawnionego,

2) zaniechano takiego stwierdzenia z winy przewoźnika,

3) ubytek lub uszkodzenie wynikło z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa przewoźnika,

4) szkodę nie dającą się z zewnątrz zauważyć uprawniony stwierdził po przyjęciu przesyłki i w terminie 7 dni zażądał ustalenia jej stanu oraz udowodnił, że szkoda powstała w czasie między przyjęciem przesyłki do przewozu a jej wydaniem.

W doktrynie podnosi się, że niewykonanie przez kupującego obowiązku zbadania rzeczy zgodnie z § 2 art. 545 k.c. wywołuje dwa negatywne dla niego skutki, mianowicie: po pierwsze – daje sprzedawcy możliwość podniesienia zarzutu, ze uszkodzenie lub zniszczenie rzeczy nastąpiło po jej wydaniu, a więc już po przejściu ryzyka przypadkowego zniszczenia lub utraty rzeczy na kupującego i po drugie – pozwala sprzedawcy zwolnić się od odpowiedzialności za wyrządzoną szkodę w takim zakresie, w jakim niezbadanie rzeczy spowodowało utrudnienie lub uniemożliwienie mu dochodzenia roszczeń od przewoźnika bądź ubezpieczyciela.

DECO-MASTER
#15 Entuzjasta#

kostas11 I wsystko w temacie.

Wiem, że klejasz i chcesz pomóc, ale czytaj co wklejasz:

"...do momentu aż kupujący otrzyma przedmiot..."

Czy to Ci coś podpowiada?

Wyroki sądu. Jak wyżej.

Decyzje "KUKUkiku" są w tutaj prawnie zupełnie nie wiążące, jak wiele ich subiektywnych decyzji,

Mam ich kilka. Niektóre jasne, inne sprzeczne nawet z nazwą tego urzędu. Brakuje tam kompetentnych ludzi.

Niesłusznie na Tobe się odgryzłem. Przepraszam.

mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@kostas11, w przypadku zakupu konsumenckiego, sprzedający jest odpowiedzialny za towar do momentu otrzymania go przez kupującego. Zgodnie z art. 548 Kodeksu cywilnego § 3. sprzedawca przy umowie zawieranej na odległość z kupującym odpowiada za towar do momentu wydania go "do ręki" kupującemu, nawet jeżeli przy dostarczeniu paczki korzystał z usług listonosza czy kuriera.

To sprzedawca odpowiada przed kupującym za nieprawidłowe wywiązanie się z umowy zarówno w przypadku zagubienia, jak i uszkodzenia przesyłki w transporcie. Jedyną okolicznością, która wyłączy jego odpowiedzialność, jest samodzielny wybór pośrednika, który dostarczy konsumentowi zakupiony towar, ale tylko wtedy, gdy kupujący zdecyduje się na opcję, której nie oferuje sprzedawca. Np. w sytuacji, gdy udostępnisz w ofercie przesyłkę InPost i DPD, a kupujący poprosi jednak o wysłanie jej przez DHL.

Jeśli zaszło prawdopodobieństwo, że uszkodzenie nastąpiło z winy przewoźnika, kupujący może spisać protokół szkody, ale nie ma takiego obowiązku. Dlatego sprzedający nie powinien uzależniać decyzji reklamacyjnej od spisania przez kupującego protokołu.

Dodam, że jeśli wada przedmiotu została zgłoszona w ciągu roku od wydania, domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania przedmiotu i to na sprzedającym ciąży obowiązek udowodnienia, że wada powstała z winy kupującego. Mówi o tym Art.  5562:

https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/kodeks-cywilny-16785996/ks-3-tyt-11-dz-2

Sprzedawca, który wysyła przedmiot konsumentowi, odpowiada za potencjalne uszkodzenie lub utratę tej rzeczy (niezależnie od tego, czy nastąpiło to z winy przewoźnika, czy też było niezawinione). Podstawą do odrzucenia reklamacji kupującego nie może być odrzucenie reklamacji przez firmę przewozową lub brak protokołu szkody. Są to dwie odrębne reklamacje, rozpatrywane niezależnie.

Dla konsumenta nie ma znaczenia, w jaki sposób powstał defekt. Dla niego skutkiem jest to, że przedmiot jest niezgodny z opisem - posiada wadę. Brak protokołu szkody nie może być podstawą do tego, że sprzedający nie przyjmie reklamacji. Żądanie protokołu szkody ogranicza prawa konsumenta, a tego robić nie wolno. Można jedynie poprosić kupującego o sporządzenie takiego dokumentu, jednak nie może to warunkować rozpatrzenia reklamacji
 z tytułu niezgodności towaru z umową.  

DECO-MASTER
#15 Entuzjasta#
 
 
 

A ja swoje. Przepisy, które według nie działają na szkodę obu stron transakcji i przeciw sobie wzajemnie.

"... sprzedający jest odpowiedzialny za towar do momentu otrzymania go przez kupującego"

 Załóżmy,że odebrał.

- "Podstawą do odrzucenia reklamacji kupującego nie może być odrzucenie reklamacji przez firmę przewozową lub brak protokołu szkody."

- "Żądanie protokołu szkody ogranicza prawa konsumenta, a tego robić nie wolno."

Ganiaj sobie własny ogon sprzedawco!

Przyjmij reklamację "na gębę" lub odrzuć, bo klient odmówił spisania protokołu, a tym samym masz w klienta potencjalnego wroga.

Nie wiem jakie korzyści przynosi ten zapis, ale problemy nim spowodowane, są realne i niestety częste.

pinsplash
#21 Demiurg#

@mr_oma Tak sobie teoretyzuję :

- Kupujący przez Inpost. In post ZAWSZE przy odbiorze żąda potwierdzenia że z paczką wszystko jest ok. Kupujacy potwierdza. Po czym za kilka dni zgłasza do sprzedającego uszkodzenie paczki. Czyli poświadczył nieprawdę? To nie podchodzi pod paragraf?🤔

- Kupujacy kupił np lampę. Odebrał itp. Po dwóch miesiącach np dziecko grało w piłkę i stłukło. Kupujący pisze do sprzedającego: "odebrałem paczkę ale przez kilka miesięcy nie zaglądałem do niej. Jest zbita - pewnie w transporcie. Proszę o zwrot pieniędzy". Seems legit ?🤔 Bo rozumiem że ma takie prawo zgłosić nawet do roku od odebrania? I jak ma się bronić sprzedawca przed takim wyłudzeniem?

mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@pinsplash, co do pierwszego przykładu - nie wszystkie wady można wykryć na pierwszy rzut oka, są też wady ukryte. Jeśli chodzi o drugą hipotetyczną sytuację - jest ona mocno stronnicza. To pełna historia, która nie zostawia niedomówień. Rzadko kiedy mamy do czynienia z takimi sytuacjami w rzeczywistości. 🙂 

Pracujmy na realnych przypadkach i rozwiązujmy istniejące problemy. 

Przytoczę jeszcze Art.  568

Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat, a gdy chodzi o wady nieruchomości - przed upływem pięciu lat od dnia wydania rzeczy kupującemu. Jeżeli kupującym jest konsument a przedmiotem sprzedaży jest używana rzecz ruchoma, odpowiedzialność sprzedawcy może zostać ograniczona, nie mniej niż do roku od dnia wydania rzeczy kupującemu.

DECO-MASTER
#15 Entuzjasta#

Co to za bzury! Popieram @pinsplash , Każdy może po paru miesiącach grzmotnąć młotkiem w laptopa i wysłać reklamację, bo już mu się nie podoba?

"...Rzadko kiedy mamy do czynienia z takimi sytuacjami..."

Co ma piernik do... czy coś jest rzadko, cz twardo.

Rzadko są reklamacje, ale są, a powody czasem z kosmosu.

Miałem klienta, który rozjechał sobie samochodem paczkę przez nieuwagę i próbował twierdzić, że to wina kuriera. Kurier (wezwany ponownie) nie zgodził się oczywiście na protokół. Na szczęście pokornie klient przyznał, że próbował odzyskać stratę, ale nie wyszło.

I co w takim przypadku? Przecierz, gdyby wiedział, że nie musi tego protokołu przedstawiać (zakładam, że nie wiedział), dawaj chłopie drugi towar!

Według prawa byłoby to oszustwo, czy wyłudzenie, sam już nie wiem. W takim razie prawo pozwala kraść? Tak mam rozumieć?

mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@DECO-MASTER, cytat, którzy przytaczasz jest pewną całością: To pełna historia, która nie zostawia niedomówień. Rzadko kiedy mamy do czynienia z takimi sytuacjami w rzeczywistości. 🙂 

To nie bzdury, rozmawiamy o istniejących i obowiązujących przepisach.

DECO-MASTER
#15 Entuzjasta#

 

pinsplash
#21 Demiurg#

@mr_oma 

Rzadko kiedy mamy do czynienia z takimi sytuacjami w rzeczywistości.

Pracujmy na realnych przypadkach i rozwiązujmy istniejące problemy. 

Ale mamy z nimi do czynienia i są to istniejące problemy. Niestety Allegro ma tendencję ( o czym mówił już Maciek, czy eksperci ) do przyjmowania że jeżeli coś nie występuje w dużych ilościach (nie znamy skali) to Sprzedający musi takie start ponieść... No nie zgadzam się z tym.

annas14-firma
#16 Inspirator#

@mr_oma Przeczytałem uważnie powyższy tekst i rozumiem, że został on staranie sprawdzony z każdym z przewoźników. Nawet przez moment pomyślałem, że ustawię sobie zakładkę, żeby łatwo odnaleźć jak mi będzie potrzebny.

Ale potem przeczytałem to:

Pracujmy na realnych przypadkach i rozwiązujmy istniejące problemy.

I zrezygnowałem, bo to co jest tu opisywane nie zalicza się do realnych przypadków.

Jeżeli się mylę, to proszę zrobić badanie jaki procent przypadków kwalifikujących się do zgłoszenia reklamacji jest faktycznie zgłaszany przez sprzedających. Jaki procent ceny jest z założenia wliczony w cenę sprzedaży jako koszt strat związanych z zaginięciem, uszkodzeniem lub ponowną wysyłką. Wyniki takiego badania mogą  przybliżyć wasze opinie do "realnych przypadków".

Marekgs83
#9 Pomysłodawca#

Dzień dobry 

Mam taki problem , otóż jakiś czas temu przewoźnik DPD naliczył mi dodatkową opłatę w kwocie 19,99 zł za niestandardową paczkę . Nie zgadzam się z tym ponieważ przesyłka była standardowa , był to normalny karton, paczki zawsze pakujemy solidnie, nigdy nie było żadnej reklamacji od kupującego. Wymiary też były standardowe , nie przekroczyły dopuszczalnych wymiarów. I teraz chcę złożyć reklamację ale jak to zrobić - na stronie DPD gdzie chcę to zrobić wymagają numerów faktur, numer płatnika itp. Czy allegro może złożyć taką reklamację do DPD?? Z góry dziękuję za pomoc.

Nr nadania 1000345063666U

KOD: DPD_N2_PRZES_NSTAND

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@Marekgs83 W przypadku dostaw: 

  • Allegro Paczkomaty InPost w ramach Allegro Smart!
  • Allegro Punkty Kolporter
  • Allegro Kurier UPS (do 10 kg)
  • Allegro Kurier UPS (do 10 kg) pobranie
  • Allegro UPS Odbiór w Punkcie
  • Allegro Kurier DPD
  • Allegro Kurier DPD pobranie
  • Allegro Kurier DPD (do 10 kg)
  • Allegro Pocztex Kurier 48
  • Allegro Pocztex Kurier 48 pobranie
  • Allegro Punkty Poczta, Żabka, Orlen, Ruch
  • Allegro Punkty Poczta pobranie
  • Allegro Przesyłka polecona.

do składania reklamacji uprawnione jest Allegro, dlatego potrzebujesz pełnomocnictwa, aby złożyć reklamację do przewoźnika. Znajdziesz je w zakładce Ustawienia dostawy na Twoim koncie Allegro. Wystarczy, że na dole strony klikniesz [pobierz pełnomocnictwo].

Jesli chodzi o DPD, reklamację możesz złożyć na dwa sposoby:

  • przez formularz na stronie DPD
  • pisemnie na adres pocztowy DPD: DPD Polska Sp. z o.o., Dział Reklamacji, ul. Mineralna 15, 02-274 Warszawa.

Wybierz dogodny dla Ciebie sposób i prześlij niezbędne informacje oraz dokumenty. Reklamacja powinna zawierać: 

  • pełnomocnictwo, 
  • dokumenty wymagane w zgłoszeniu reklamacyjnym – otrzymasz ich listę, gdy w formularzu wybierzesz powód zgłoszenia reklamacyjnego, np. w przypadku przesyłki uszkodzonej będą to: formularz reklamacyjny, protokół nadania/list przewozowy, protokół szkody spisany z kurierem i potwierdzenie wartości przesyłki.
Marekgs83
#9 Pomysłodawca#

Dziękuję bardzo za odpowiedź. Jednak składając reklamację na stronie DPD trzeba podać numer faktury wystawionej przez DPD oraz NUMKAT/płatnik. Ja takich danych nie posiadam jako że rozliczam się z allegro a nie bezpośrednio z DPD. 

 

Warthog-Tables
#1 Nowicjusz#

Udało się uzyskać jakąś odpowiedź? Też nie wiem co tam wpisać.

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@Warthog-Tables sprawdziłam to i z moich informacji wynika, że pole " nr. faktury" oraz "NUMKAT/płatnik" nie są wymagane. Czy formularz nie puszcza Cię dalej bez wypełnienia tych pól? Wszystkie pozostałe pola (poza "zawartość" i "osoba kontaktowa") są obowiązkowe, wypełnij je proszę. Jeśli się nie uda to bardzo proszę prześlij zrzut ekranu (z zasłoniętymi danymi), tylko żeby było widać, że wymaga podania tych informacji. 

oznacz moderatorów