anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Bon od Allegro a faktura sprzedawcy

RED_GRAF
#7 Wielbiciel#

Otrzymałem na start bon od Allegro na kwotę 75 zł. Trzeba było dokonać zakupu na kwotę minimum 300 zł brutto, niekoniecznie od od jednego sprzedawcy. Spełniłem warunki i finalnie zapłaciłem o 75 zł mniej. Ale faktury od Sprzedawców opiewają na kwotę przed rabatem. Nie wiadomo, którą fakturę i w jakiej wysokości rabatowano. 

Mam pełną księgowość, muszę rozliczyć płatność. Tymczasem faktury mam o 75 zł brutto wyższe. 

Czy to kwestia14 dni i chodzi o możliwość zwrotu, czy mam wystąpić do Allegro o szczegóły udzielonego rabatu (komu ile?)?. 

oznacz moderatorów
26 ODPOWIEDZI 26

LEW433
#21 Demiurg#
oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@RED_GRAF czy możesz wskazać o jaki dokładnie bon na start chodzi? Jak rozumiem, Twoje pytanie dotyczy perspektywy kupującego, a nie sprzedającego? 

   Ola
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

RED_GRAF
#7 Wielbiciel#

Dziękuję za zainteresowanie. Tak, chodzi o perspektywę kupującego. 

Otrzymałem "Kupon na pierwsze zakupy z Allegro Business" . Spełniłem warunki, dokonałem zakupu o wartości (z faktur) 478 zł brutto, z konta zeszło 403 zł. Teraz muszę przyjąć faktury i rozliczyć te wydatki i stąd problem, ponieważ faktury opiewają łącznie na wartość 478 zł. W panelu widzę, jak Allegro odejmuje mi 75 od każdej z 3 transakcji. 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@RED_GRAF zawsze z tym był problem, a sprzedawca dostał wyrównanie od allegro i całą kwotę to też nie może wystawić niższej faktury i mamy klopsa, taka nie przemyślana promocja i to na dodatek dla kont firmowych 😞

________
Κώστας
oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@RED_GRAF Sprzedający otrzymali pełną kwotę, dlatego taka widnieje na fakturach. Nie ma tu błędu. Rozumiem, że za zakupy płaciłeś łącznie - jedna płatność, jedna transakcja na Allegro - więc od całości system odliczył kwotę kuponu. 

W kwestii rozliczenia tych wydatków sugeruję kontakt z księgową/księgowym.

   Natalia
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@nat_not a Wy nie macie księgowej z którą konsultujecie takie babole 😞

Nie lepiej było sprzedawcy przekazać to co zapłacił a rabat odliczyć od faktury za prowizję ??? Mniej problemów księgowych dla spółek 😉

Taki sam był kiedyś problem jak od siebie dawaliście koszty wysyłki przy wysyłce smart 😞

________
Κώστας
oznacz moderatorów

RED_GRAF
#7 Wielbiciel#

Dziękuję za sugestię. Ale co moja księgowa ma wymyślić? 

Zapłaciłem 403 zł, a faktury są na 478 zł. Powinien otrzymać niższe faktury od sprzedawców. A oni powinni wystawić Wam fakturę na kwotę, o którą kompensujecie mój zakup. Ja nawet nie wiem, co napisałem, który sprzedawca ile od Was otrzymał w ramach bonu z moich zakupów, więc tym bardziej jest to sprawa pomiędzy Allegro i Sprzedającym.  

Oczywiście bardzo fajnie, że macie takie bony, ale powinniście myśleć też o aspektach księgowych i podatkowych, zwłaszcza korzystających z promocji. 

Teraz, jeśli dobrze rozumuję, zapłaciłem realnie 327,64 netto (75,36 zł VAT), a faktury mam na 478 brutto (89, 38 zł VATu). Skoro Allegro wyrównało sprzedającym rabat, to znaczy, że różnica w VAT powinno odliczyć Allegro, a nie moja spółka. Tyle że z faktur wynika, iż to spółka powinna uczynić. Zatem sytuacja podatkowo robi się niejasna i ryzykowna. 

Oczywiście odliczę tyle VAT, ile zapłaciłem, niemniej pozostaję z fakturą, która nie zgadza się ze stanem faktycznym. 

Wygląda na to, iż należy wystąpić do każdego ze sprzedawców o korektę. Pytanie co, jeśli wyrównanie zostało naliczone automatycznie i oni nic o tym nie wiedzą, co uzasadnia wysokość faktury? 

oznacz moderatorów

MikroLITY
#13 Ambasador#

Sprzedawcy nie wystawią Ci korekt, bo Oni nawet nie wiedzą, że brałeś udział w jakiejś promocji i nic ich to nie obchodzi. Na Allegro sporo osób korzysta z kuponów i sytuacja jest identyczna: sprzedawca dostaje pełną kwotę za sprzedaż, np. 40 zł, a Klient płaci np. 20 zł + 20 zł z kuponu. Sprzedawca wystawia FV na 40 zł - taka kwota wpływa na jego konto - bo inaczej nie może. Co więcej, przy zwrocie wpłaty Klientowi od Sprzedawcy Allegro pobiera 40 zł, a Klient dostaje na konto bankowe zwrot 20 zł + kupon na 20 zł przypisany do konta. To nie jest sklep internetowy, gdzie sprawę załatwiasz bezpośrednio ze Sprzedawcą. Tutaj organizatorem promocji jest pośrednik, czyli Allegro, i to Oni "rozdają" kupony.

oznacz moderatorów

RED_GRAF
#7 Wielbiciel#

Dziękuję za rzeczową odpowiedź.
Kontaktowałem się z jedną z firm, od których kupiłem towar i potwierdza to co mówisz. No cóż, będę musiał jakoś to rozliczyć, choć wydaje mi się, że Allegro mogłoby to lepiej rozwiązać dokumentacyjnie, bo sama akcja z bonami jest jak najbardziej OK. 

oznacz moderatorów

TomBanknoter
#17 Koryfeusz#

@RED_GRAF "Powinien otrzymać niższe faktury od sprzedawców" - nie, ponieważ sprzedawcy otrzymali pełną kwotę. Więc nie mogą wystawić faktury na niższą, ani żadnej korekty.

oznacz moderatorów

RED_GRAF
#7 Wielbiciel#

Dziękuje bardzo za rzeczową odpowiedź. Już wszystko wiem. 

oznacz moderatorów

RED_GRAF
#7 Wielbiciel#

Dziękuję za sugestię. Ale co moja księgowa ma wymyślić? 

Zapłaciłem 403 zł, a faktury są na 478 zł. Powinien otrzymać niższe faktury od sprzedawców. A oni powinni wystawić Wam fakturę na kwotę, o którą kompensujecie mój zakup. Ja nawet nie wiem, co napisałem, który sprzedawca ile od Was otrzymał w ramach bonu z moich zakupów, więc tym bardziej jest to sprawa pomiędzy Allegro i Sprzedającym.  

Oczywiście bardzo fajnie, że macie takie bony, ale powinniście myśleć też o aspektach księgowych i podatkowych, zwłaszcza korzystających z promocji. 

Teraz, jeśli dobrze rozumuję, zapłaciłem realnie 327,64 netto (75,36 zł VAT), a faktury mam na 478 brutto (89, 38 zł VAT). Skoro Allegro wyrównało sprzedającym rabat, to znaczy, że różnica w VAT powinno odliczyć Allegro, a nie moja spółka. Tyle że z faktur wynika, iż to spółka powinna uczynić. Zatem sytuacja podatkowo robi się niejasna i ryzykowna. 

Oczywiście odliczę tyle VAT, ile zapłaciłem, niemniej pozostaję z fakturą, która nie zgadza się ze stanem faktycznym. 

Wygląda na to, iż należy wystąpić do każdego ze sprzedawców o korektę. Pytanie co, jeśli wyrównanie zostało naliczone automatycznie i oni nic o tym nie wiedzą, co uzasadnia wysokość faktury? 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@RED_GRAF ,,co moja księgowa ma wymyślić? ,, to Ty powinieneś pomyśleć przed zakupem , a nie stawiać księgową przed faktem dokonanym .

oznacz moderatorów

RED_GRAF
#7 Wielbiciel#

Chyba sobie żarty stroisz? A jak to można było przewidzieć? Zrobiłem jakiś błąd Twoim zdaniem? 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@RED_GRAF bierzesz faktury czyli jesteś przedsiębiorcą ....kropka 

oznacz moderatorów

RED_GRAF
#7 Wielbiciel#

O czym Ty mówisz? Rozumiesz w ogóle w czym jest problem? 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@RED_GRAF a czemu sprzedawca ma robić korektę skoro poprawnie wystawił na kwotę jaką dostał, czemu ma robić sobie problem w papierach ?

________
Κώστας
oznacz moderatorów

RED_GRAF
#7 Wielbiciel#

Ja też dokonałem prawidłowo zakupu. Nie oskarżam, ani nawet nie przypuszczam, że sprzedawca ma złe intencje. Podobnie myślę o samej promocji. Niemniej ktoś nie pomyślał o konsekwencjach podatkowych w regulaminie. Być może ta dyskusja i ta sprawa przyczyni się do oszczędzenia problemów (sprzedającym i kupującym) innym w przyszłości. 

 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@RED_GRAF a zdajesz sobie sprawę z konsekwencji przy wspólnej płatności za kilka zakupów .....pomijając bon

oznacz moderatorów