Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Otrzymałem na start bon od Allegro na kwotę 75 zł. Trzeba było dokonać zakupu na kwotę minimum 300 zł brutto, niekoniecznie od od jednego sprzedawcy. Spełniłem warunki i finalnie zapłaciłem o 75 zł mniej. Ale faktury od Sprzedawców opiewają na kwotę przed rabatem. Nie wiadomo, którą fakturę i w jakiej wysokości rabatowano.
Mam pełną księgowość, muszę rozliczyć płatność. Tymczasem faktury mam o 75 zł brutto wyższe.
Czy to kwestia14 dni i chodzi o możliwość zwrotu, czy mam wystąpić do Allegro o szczegóły udzielonego rabatu (komu ile?)?.
@RED_GRAF czy możesz wskazać o jaki dokładnie bon na start chodzi? Jak rozumiem, Twoje pytanie dotyczy perspektywy kupującego, a nie sprzedającego?
Dziękuję za zainteresowanie. Tak, chodzi o perspektywę kupującego.
Otrzymałem "Kupon na pierwsze zakupy z Allegro Business" . Spełniłem warunki, dokonałem zakupu o wartości (z faktur) 478 zł brutto, z konta zeszło 403 zł. Teraz muszę przyjąć faktury i rozliczyć te wydatki i stąd problem, ponieważ faktury opiewają łącznie na wartość 478 zł. W panelu widzę, jak Allegro odejmuje mi 75 od każdej z 3 transakcji.
@RED_GRAF zawsze z tym był problem, a sprzedawca dostał wyrównanie od allegro i całą kwotę to też nie może wystawić niższej faktury i mamy klopsa, taka nie przemyślana promocja i to na dodatek dla kont firmowych 😞
@RED_GRAF Sprzedający otrzymali pełną kwotę, dlatego taka widnieje na fakturach. Nie ma tu błędu. Rozumiem, że za zakupy płaciłeś łącznie - jedna płatność, jedna transakcja na Allegro - więc od całości system odliczył kwotę kuponu.
W kwestii rozliczenia tych wydatków sugeruję kontakt z księgową/księgowym.
@nat_not a Wy nie macie księgowej z którą konsultujecie takie babole 😞
Nie lepiej było sprzedawcy przekazać to co zapłacił a rabat odliczyć od faktury za prowizję ??? Mniej problemów księgowych dla spółek 😉
Taki sam był kiedyś problem jak od siebie dawaliście koszty wysyłki przy wysyłce smart 😞
Dziękuję za sugestię. Ale co moja księgowa ma wymyślić?
Zapłaciłem 403 zł, a faktury są na 478 zł. Powinien otrzymać niższe faktury od sprzedawców. A oni powinni wystawić Wam fakturę na kwotę, o którą kompensujecie mój zakup. Ja nawet nie wiem, co napisałem, który sprzedawca ile od Was otrzymał w ramach bonu z moich zakupów, więc tym bardziej jest to sprawa pomiędzy Allegro i Sprzedającym.
Oczywiście bardzo fajnie, że macie takie bony, ale powinniście myśleć też o aspektach księgowych i podatkowych, zwłaszcza korzystających z promocji.
Teraz, jeśli dobrze rozumuję, zapłaciłem realnie 327,64 netto (75,36 zł VAT), a faktury mam na 478 brutto (89, 38 zł VATu). Skoro Allegro wyrównało sprzedającym rabat, to znaczy, że różnica w VAT powinno odliczyć Allegro, a nie moja spółka. Tyle że z faktur wynika, iż to spółka powinna uczynić. Zatem sytuacja podatkowo robi się niejasna i ryzykowna.
Oczywiście odliczę tyle VAT, ile zapłaciłem, niemniej pozostaję z fakturą, która nie zgadza się ze stanem faktycznym.
Wygląda na to, iż należy wystąpić do każdego ze sprzedawców o korektę. Pytanie co, jeśli wyrównanie zostało naliczone automatycznie i oni nic o tym nie wiedzą, co uzasadnia wysokość faktury?
Sprzedawcy nie wystawią Ci korekt, bo Oni nawet nie wiedzą, że brałeś udział w jakiejś promocji i nic ich to nie obchodzi. Na Allegro sporo osób korzysta z kuponów i sytuacja jest identyczna: sprzedawca dostaje pełną kwotę za sprzedaż, np. 40 zł, a Klient płaci np. 20 zł + 20 zł z kuponu. Sprzedawca wystawia FV na 40 zł - taka kwota wpływa na jego konto - bo inaczej nie może. Co więcej, przy zwrocie wpłaty Klientowi od Sprzedawcy Allegro pobiera 40 zł, a Klient dostaje na konto bankowe zwrot 20 zł + kupon na 20 zł przypisany do konta. To nie jest sklep internetowy, gdzie sprawę załatwiasz bezpośrednio ze Sprzedawcą. Tutaj organizatorem promocji jest pośrednik, czyli Allegro, i to Oni "rozdają" kupony.
Dziękuję za rzeczową odpowiedź.
Kontaktowałem się z jedną z firm, od których kupiłem towar i potwierdza to co mówisz. No cóż, będę musiał jakoś to rozliczyć, choć wydaje mi się, że Allegro mogłoby to lepiej rozwiązać dokumentacyjnie, bo sama akcja z bonami jest jak najbardziej OK.
@RED_GRAF "Powinien otrzymać niższe faktury od sprzedawców" - nie, ponieważ sprzedawcy otrzymali pełną kwotę. Więc nie mogą wystawić faktury na niższą, ani żadnej korekty.
Dziękuje bardzo za rzeczową odpowiedź. Już wszystko wiem.
Dziękuję za sugestię. Ale co moja księgowa ma wymyślić?
Zapłaciłem 403 zł, a faktury są na 478 zł. Powinien otrzymać niższe faktury od sprzedawców. A oni powinni wystawić Wam fakturę na kwotę, o którą kompensujecie mój zakup. Ja nawet nie wiem, co napisałem, który sprzedawca ile od Was otrzymał w ramach bonu z moich zakupów, więc tym bardziej jest to sprawa pomiędzy Allegro i Sprzedającym.
Oczywiście bardzo fajnie, że macie takie bony, ale powinniście myśleć też o aspektach księgowych i podatkowych, zwłaszcza korzystających z promocji.
Teraz, jeśli dobrze rozumuję, zapłaciłem realnie 327,64 netto (75,36 zł VAT), a faktury mam na 478 brutto (89, 38 zł VAT). Skoro Allegro wyrównało sprzedającym rabat, to znaczy, że różnica w VAT powinno odliczyć Allegro, a nie moja spółka. Tyle że z faktur wynika, iż to spółka powinna uczynić. Zatem sytuacja podatkowo robi się niejasna i ryzykowna.
Oczywiście odliczę tyle VAT, ile zapłaciłem, niemniej pozostaję z fakturą, która nie zgadza się ze stanem faktycznym.
Wygląda na to, iż należy wystąpić do każdego ze sprzedawców o korektę. Pytanie co, jeśli wyrównanie zostało naliczone automatycznie i oni nic o tym nie wiedzą, co uzasadnia wysokość faktury?
@RED_GRAF ,,co moja księgowa ma wymyślić? ,, to Ty powinieneś pomyśleć przed zakupem , a nie stawiać księgową przed faktem dokonanym .
Chyba sobie żarty stroisz? A jak to można było przewidzieć? Zrobiłem jakiś błąd Twoim zdaniem?
@RED_GRAF bierzesz faktury czyli jesteś przedsiębiorcą ....kropka
O czym Ty mówisz? Rozumiesz w ogóle w czym jest problem?
@RED_GRAF a czemu sprzedawca ma robić korektę skoro poprawnie wystawił na kwotę jaką dostał, czemu ma robić sobie problem w papierach ?
Ja też dokonałem prawidłowo zakupu. Nie oskarżam, ani nawet nie przypuszczam, że sprzedawca ma złe intencje. Podobnie myślę o samej promocji. Niemniej ktoś nie pomyślał o konsekwencjach podatkowych w regulaminie. Być może ta dyskusja i ta sprawa przyczyni się do oszczędzenia problemów (sprzedającym i kupującym) innym w przyszłości.
@RED_GRAF a zdajesz sobie sprawę z konsekwencji przy wspólnej płatności za kilka zakupów .....pomijając bon