Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry,
Około godziny po wpłaceniu pieniędzy za aukcję (11.02.2022) @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_ musiałem zrezygnować z zakupu. Poprosiłem sprzedającego o zwrot pieniędzy. Sprzedający zgodził się ale poprosił abym się skontaktował z Allegro celem zwrotu prowizji dla Sprzedającego. Cytuję Sprzedawcę: "Witam proszę napisać do allegro że Pan zrezygnował z zakupu aby allegro mi zwróciło prowizję. Wówczas zwrócę Panu pieniądze. Z pozdrowieniem Józef Gorczyca"
Za pomocą tej platformy komunikacji proszę Allegro o zwrot prowizji dla Sprzedającego, aby ten mógł zwrócić mi pieniądze za anulowany zakup.
Pozdrawiam, Tomasz Piekutowski tel. [edycja]
@Targecik napisz sprzedawcy jak zleci zwrot kasy to automatycznie dostanie zwrot prowizji, a po drugie jest to anulowanie = odstąpienie i sprzedawca ustawowo ma do 14 dni na zwrot kasy 🙂
Dziękuję, już sprzedający zwrócił mi pieniądze, ale Wasze uwagi na pewno przydadzą mi się na przyszłość, gdyby nastąpiła podobna sytuacja.
jeszcze raz dziękuję,
Targecik
Zakup od sprzedawcy prywatnego? O zwrot prowizji to on musi napisać a nie ty: https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=1b69d4ac-dd8e-4631-b724-47d66829753d&subjectId=71d604cc-a...
a jak na zwykłym to każ mu to przeczytać:https://allegro.pl/pomoc/dla-sprzedajacych/wystawianie-i-edycja-oferty/anulowanie-zakupu-informacje-...
@Targecik
Ty nie musisz "prosić sprzedającego o zwrot pieniędzy".
Zwrot będzie Ci się należał jeżeli prawidłowo rozwiążesz Umowę, a możesz zrobić to np. tak:
Aby anulować zakup:
https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/sposoby-zakupow/jak-anulowac-zakup-rKDAEXOx8iX
Jeżeli ANULUJESZ zakup w ww. sposób - Allegro wymaga zwrotu środków Kupującemu w ciągu 2 dni.
Jeżeli nie możesz ANULOWAĆ zakupu w ww. sposób to wyślij Sprzedawcy swoje oświadczenie o odstąpieniu od Umowy (rezygnację z zakupu) - wzór oświadczenia masz np. w ofercie w zakładce ZWROTY.
Wówczas Sprzedawca powinien zwrócić pieniądze w nieprzekraczalnym terminie 14 dni.
Gdy sprzedawca będzie dysponował Twoim oświadczeniem - może sam wystąpić o zwrot prowizji do Allegro (ale nie może uzależniać zwrotu Twoich pieniędzy od decyzji Allegro).
@A3dam allegro nie może skrócić czasu który gwarantuje ustawa 🙂 a według allegro anulowanie to to samo co odstąpienie i w pomocy jest jasno
https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/sposoby-zakupow/jak-anulowac-zakup-rKDAEXOx8iX
Gdy anulujesz zakup, który został już przez Ciebie opłacony, sprzedający w ciągu 14 dni kalendarzowych zwróci Ci koszt zamówienia na kartę płatniczą lub konto, z którego zapłacono za zakup.
A w polityce zwrotów jest że powinien a nie że ma obowiązek bo by to łamało prawo zjadujące się w UK https://allegro.pl/pomoc/artykul/polityka-zwrotow-na-allegro-q0yPaBXLrhD
a) anulowanie zakupu – sprzedający powinien zwrócić Ci koszt zamówienia w ciągu 2 dni roboczych od dnia anulowania zakupu.
@kostas11
Napisałem: "Allegro wymaga zwrotu środków Kupującemu w ciągu 2 dni" - i w tym miejscu nie będę rozszerzał wątku o zagadnienia związane z ew. podstawą prawną do takich wymagań.
Nie napisałem, że Sprzedający np. "musi", "ma obowiązek", etc. Równocześnie nie użyłem zapewnienia, że to zrobi.
Anulowanie może być skutkiem złożenia oświadczenia o odstąpieniu, ale warunkiem koniecznym (chociaż nie zawsze wystarczającym) żeby do odstąpienia doszło najpierw należy złożyć ww. oświadczenie.
Kupujący pragnący zrezygnować z zakupu (tzw. odstąpienie w ciągu 14 dni bez podania przyczyny) powinien złożyć ww. oświadczenie.
Jeżeli oświadczenie o odstąpieniu zostanie złożone zanim Sprzedawca zdąży przyjąć ofertę kupna złożoną przez Kupującego (na Allegro: zanim zmienił status zamówienia z NOWE na inne) i Kupujący jest podmiotem uprawnionym do skorzystania z prawa do konsumenckiego odstąpienia - wówczas można mówić o ANULOWANIU .
To wynika wprost z Art. 31 UoPK:
2. Jeżeli konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy zanim przedsiębiorca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
O tym czy zachodzą przesłanki opisane w Art. 31 p.2 UoPK - na Allegro świadczy obecność dostępnej dla Kupującego aktywnej opcji ANULUJ (lub jej brak) .
Jedną z zalet (np. dla Kupującego) anulowania zamówienia jest brak obowiązków powstałych w związku ze złożoną ofertą kupna (oferta przestaje wiązać - jakby została "wycofana" bez żadnych konsekwencji dla Kupującego).
W przypadku gdy opcja ANULUJ nie jest już dostępna (Sprzedawca rozpoczął realizację zamówienia - nawet jeżeli przesyłka nie została fizycznie jeszcze wysłana, zakup nie jest zakupem konsumenckim , etc.) złożenie oświadczenia o odstąpieniu przez Kupującego może zostać zweryfikowane przez Sprzedawcę (złożenie oświadczenia nie oznacza automatycznie, że Kupujący był uprawniony do odstąpienia w tym trybie), a w przypadku gdy oświadczenie wywołuje skutek prawny w postaci przejścia własności na Sprzedawcę: na Kupującym zaczynają ciążyć obowiązki (w tym obowiązek zwrotu (czyli np. odesłania) rzeczy, czy poniesienie kosztów odesłania - ew. kosztów nieodebranej przesyłki powrotnej) i ryzyka (np. zaginięcia przesyłki powrotnej). Dlatego lepiej dla Kupujących jest nie składać oświadczeń o odstąpieniu gdy opcja ANULUJ już nie jest dostępna, a towar jeszcze nie dotarł.
Dziękuję, to wszystko, co napisałeś jest bardzo pomocne.
Odpisz sprzedającemu że otworzysz dyskusję, wówczas szybko zadziała: https://allegro.pl/dyskusje/nowa
żeby otrzymać zwrot prowizji to już sprzedający powinien się martwić a nie ty.