anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Co zrobić jeśli sprzedający, praktycznie codziennie, wysyła mi wiadomości, których nie chcę?

zakupy2016
#7 Wielbiciel#

Witam, mam nietypowy problem. Jakiś czas temu kupiłem towar na Allegro. Sprzedający z tego co jest w systemie podał numer nadania, ale paczki nie wysłał. Moje przypuszczenie ze względu na zbyt niską cenę za jaką kupiłem. Oczywiście zwrócił mi pieniądze. Jednak ja mu wystawiłem negatywną ocenę, teraz praktycznie codziennie wysyła mi wiadomości bym tą ocenę usunął. Czy istnieje jakaś możliwość zablokowania tych wiadomości, lub jakiegoś zablokowania sprzedającego by nie mógł mi tych wiadomości wysyłać? Bardzo proszę o pomoc bo już tracę powoli cierpliwość.

oznacz moderatorów
21 ODPOWIEDZI 21

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@zakupy2016 Czy sprzedający wysyła Ci te wiadomości przez centrum wiadomości? Jeśli tak, podaj mi proszę jego login lub numer zamówienia, którego u niego dokonałeś. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

AnnaG-Antyki
#17 Koryfeusz#

Olu długo jeszcze będziecie tak to ciągnąć? Przez te statystyki wychodzi coraz większy problem z nękaniem kupujących. Przed ich wprowadzeniem nie było tyle problemów z tego tytułu. Teraz sami zmuszacie sprzedających do nękania klientów. Nic dobrego z tego nie przyjdzie... Podejrzewam, że do supportu też dużo ludzi to zgłasza. Chcesz sprzedawać na allegro- wyjaśnij każdą gwiazdkę mniej. Chcesz sprzedawać na allegro nie pisz do klientów. Blokady do poprawienia każdej nawet dawno zakończonej sprawy...Nie długo zacną się wycieczki do klientów w celu poprawienia gwiazdki, bo allegro sobie tego życzy... Bo innej opcji nie ma. Jak allegro karze wyjaśnić coś za co klient kasę dawno odzyskał, a klient wiadomości sobie nie życzy...To zostaje tylko prawnik lub kontakt osobisty...

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@AnnaG-Antyki Nie długo zaczną się wycieczki do klientów w celu poprawienia gwiazdki, bo allegro sobie tego życzy

Oczywiście z flaszeczką i przekąską a i nie można zapomnieć o kwiatkach 😄

 

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Halfrunt
#18 Luminarz#

Tak ten Pan ma rację drodzy Państwo. Pamiętajcie kupujący, że sprzedający mają wasze adresy, wiedzą gdzie mieszkacie.... 

oznacz moderatorów

zakupy2016
#7 Wielbiciel#

Tak, sprzedający wysyła te wiadomości przez "centrum wiadomości" Allegro. Jego login: panzhiliang , numer oferty: 14628805065 . Numeru zamówienia nie wiem gdzie szukać.  Wiadomości na razie było 6 ( 2x 5.01, 1x6.01, 2x8.01, 1x9.01 ) 

oznacz moderatorów

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

@zakupy2016 Ty nazywasz to nękaniem a dla niego usunięcie tego komentarza może być ostatnią deską ratunku by go statystyki allegro nie wyeliminowały z handlu na portalu. Czasem warto pogadać ,zrozumieć i odpuścić i najwyżej więcej u niego nie kupować.

oznacz moderatorów

zakupy2016
#7 Wielbiciel#

Wydawało mi się, że to jest "Forum kupujących". Przez 1 komentarz negatywny wydaje mi się, że nie usuną go "statystyki". Ja bym usuwał sprzedających, którzy w dziale np. z pocztówkami wystawiają 150 ofert ozdób choinkowych bo nie chce im się zweryfikować działu. Wracając do tematu kiedyś była możliwość zablokowania innego użytkownika Allegro, czy to jeszcze jest?

oznacz moderatorów

AnnaG-Antyki
#17 Koryfeusz#

Zależy ile ma komentarzy. U mnie np 2 gwiazdki mniej to jakieś 160pkt/600 mniej w statystykach. I to wpływa na wyświetlanie ofert. Nawet boje się pomyśleć co by negatyw zrobił. Jak ktoś ma dużo to zginie w tłoku. Ale jak ma te 10-20 komentarzy miesięcznie to za 1go negatywa może blokadę wyłapać. To patologia hodowana przez allegro. Kupujący są nękani przez sprzedających o zmianę komentarzy. A sprzedający są nękani przez kupujących o bonusy lub wręcz gotówkę za zmianę opinii. Bo kupujący już wiedzą ile taki komentarz robi złego i to wykorzystują. Dosłownie powstał z tego nowy sposób zarobkowania...  Ja tam go nie bronię, bo nie wiem jak było. licytację od złotówki traktuję jako sposób na zapewnienie większej ilości wejść i za ile poszło za tyle idzie. Ale jeśli w przyzwoitym czasie kasę oddał to naprawdę ma sens ten komentarz utrzymywać? Po drugiej stronie też jest człowiek, który chce zwyczajnie jeść, a na tym portalu lekko nikt nie ma... Jeśli zaś robił jakieś brzydkie problemy to jak najbardziej popieram. Opóźnianie zwrotów przez sprzedających i nagminne zapominanie o nich to kolejna forma allegrowej patologii i tego nie bronię... Tu sama parę negów za recydywę postawiłam. 

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@zakupy2016 dziękuję Ci za zgłoszenie. Działam już w tej sprawie, więc jeśli potwierdzimy naruszenia przez tego sprzedającego, będziemy u niego interweniować. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@zakupy2016 przeanalizowaliśmy dokładnie tę sytuację, ale na razie nie mamy tutaj podstaw do działania, dlatego na razie napisz proszę ze swojej strony sprzedającemu, że nie życzysz kolejnych wiadomości.  Jeśli to nie pomoże, wówczas daj mi proszę tutaj znać. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@zakupy2016 Tu żeś się pomylił to jest forum i tu jest 90% sprzedających i pisząc cokolwiek nieprzychylne na ich temat to cię zjedzą i pokroją. Oni są tylko żeby kupujący zapłacił i zapomniał, nawet nie chcieliby wysyłać towaru, Nie daj boże jakbyś chciał ich ocenia, zrobić zwrot, zareklamować> nie wolno Ci, ich zdaniem.

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@zakupy2016 Masz prawo wystawić ocenę negatywną - nie ma co do tego wątpliwości ale problemem jest tutaj patologiczny system liczenia jakości sprzedaży przez samo allegro.
Czasem dosłownie jedna ocena negatywna potrafi całkowicie zrujnować sprzedaż i sprzedający może otrzymać blokadę sprzedaży - wtedy musi uprosić kupującego o zmianę oceny bo najzwyczajniej nie ma innego wyjścia.

Coraz mniej osób wystawia oceny (szczególnie pozytywne) a każdy niezadowolony (słusznie czy też niesłusznie) nie waha się przed wystawieniem negatywa. W połączeniu z systemem oceny jakości sprzedaży stawia to sprzedającego pod ścianą.

Ja np. ostatnio otrzymałem ocenę pozytywną w której otrzymałem po 4 na 5 gwiazdek i nagle allegro uznało, że moja jakość sprzedaży jest nieakceptowalna.

Mając obecnie tylko 48 ocen aż boję się myśleć co będzie jak trafię na kupującego który z dowolnego powodu będzie niezadowolony z zakupu - dostanę negatywa i albo go ubłagam / przekupię albo żegnam się ze sprzedażą na allegro po 5 latach działania nawet jeśli przez te 5 lat działalności miałem dosłownie jedną ocenę negatywną.


Czasem warto spróbować się postawić po drugiej stronie i odpowiedzieć sobie na pytanie co samemu zrobiło by się będąc na miejscu sprzedającego.

oznacz moderatorów

Halfrunt
#18 Luminarz#

Tak, ten Pan ma rację.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@zakupy2016 z pretensjami do allegro przez chory system punktacji, teraz  nawet jedna gwiazdka mniej może zabrać smarta, super sprzedawcę a negatyw zablokować sprzedaż i tu sedno allegro zaleca kontakt z kupującym w celu zmiany komentarza to odblokują sprzedaż 😞

Kiedyś dostało się negatywa i tyle, na nic nie wpływał a kupujacy sam decydował czy u takiego sprzedawcy kupi, teraz komentarze bardziej potrzebne allegro 😉

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Halfrunt
#18 Luminarz#

Ten Pan też ma rację.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

To kupujący ma mieć pretensje do Allegro? żart, odjechałeś teraz, Kupujący ma takie prawo wg regulaminu Allegro i ocenia zakupy na Allegro a nie w innym miejscu, Sami miejcie pretensje że tak obsługujecie kupujących.

oznacz moderatorów

Qwin_sklep
#11 Animator#

"Możesz poprosić kupujących o zmianę w x ocenach

Wyjaśnij sytuację z kupującymi i poproś o zmianę ocen. Dzięki temu zadbasz o swój wizerunek oraz możesz pozytywnie wpłynąć na wynik Jakości sprzedaży. Możesz zyskać nawet do 270 punktów w obszarze Oceny kupujących" - cytat z Waszych zadani na dziś. 

Sami nakłaniacie sprzedawców do kontaktu w sprawie nawet jednej, uciętej gwizdki a potem chcecie upominać sprzedawcę, że to robi? Gdzie tu sens? Klienci nękani o zmianę oceny o jedną, dwie gwiazdki mają nas za id0tów, dla nich np. 4 gwizdki to super ocena. Dla was to może oznaczać, że obniżycie poziom sprzedaży do NIEAKCEPTOWALNEGO! 

System ocen to patologia, która niestety przyciąga innego rodzaju patologię - naciągaczy, którzy doskonale wiedzą, że za wystawiony negatyw mogą wyciągnąć od sprzedawcy pieniądze, dodatkowy towar lub zniżki. Nie wierzę, że tego nie wiedziecie, tylko zastanawia mnie dlaczego na to pozwalacie. 

@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@Qwin_sklep owszem, zachęcamy sprzedających do kontaktu ze sprzedającymi i wysłanie do nich prośby o usunięcie danej oceny, ale czym innym jest wysłanie jednej, czy dwóch wiadomości, a czym innym np. dziesięciu, dzień po dniu lub wiadomości zawierających próby szantażu lub zastraszania. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@_HolaOla_ Nie dajecie sprzedającym wyboru. System oceny jakości sprzedaży to jest nieporozumienie - szczególnie teraz kiedy ilość wystawianych ocen spada i spada.

To dotyczy głównie nowych oraz małych sprzedających.
Duży może działać z dziesiątkami, setkami a nawet tysiącami (nie będę pokazywał palcami) ocen negatywnych ale niech tylko mały dostanie jedną to kaplica.

W obecnej sytuacji takie konto jak np. moje po 5 latach działania na allegro i robieniu wszystkiego co w mojej mocy aby kupujący byli zadowoleni może zakończyć przygodę ze sprzedażą przez jedną ocenę negatywną.

Niedawno jakość sprzedaży spadła mi do nieakceptowalnej bo dostałem pozytywa z 4/5 gwiazdek więc aż strach myśleć co będzie jak dostanę negatywa...

oznacz moderatorów