anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czas na ocenę sklepu gdy reklamacja trwa długo

MAMY ROZWIĄZANIE!
LeszekLab
#9 Pomysłodawca#

Witam. Części do samochodu zostały zamontowane 2 tygodnie po ich zakupie i odrazu tego samego dnia jedna z nich zdemontowana i wysłana na reklamację. Najpierw sklep czekał z odpowiedzią 3 tygodnie. Wg nich był zły montaż przez warsztat i jeżeli się nie zgadzam to mogą odesłać na reklamację do producenta, ale może to trwać nawet 90 dni. Nie zgodziłem się. Odesłali do producenta. Czekam do dzisiaj i nadal nie ma odpowiedzi z reklamacji. A czas na wystawienie mija za 2 tygodnie. Czy będę mógł wystawić komentarz po terminie na wystawienie oceny sklepu, gdy trwa dyskusja? Dyskusję otworzyłem ponieważ minął czas na zwrot drugiej części, która okazała się też wadliwa. I ta sama historia po prawie 3 tygodniach i moim zapytaniu, sklep odpowiedział, że wysyła do producenta na reklamację. Czy wystawienie negatywnej oceny może rozłościć sklep i utrudnić zwrot pieniędzy? Ewentualnie czy możliwe jest wydłużenie czasu na wystawienie oeny, gdy trwa dyskusja. Pozdrawiam.

oznacz moderatorów
26 ODPOWIEDZI 26
az1rael
#21 Demiurg#

Swoich praw nie znasz... zgodziles sie na wyslanie czesci na gwarancje do gwaranta a warunki gwarancji sa calkiem inne niz reklamacji z powodu niezgodnosci z umowa zwolniles sklep z wszelkiej odpowiedzialnosci za ten towar wiec jak walniesz nega to mozesz nawet pozew dostac. Ustawa nie przewiduje podania czasu rozpatrzenia gwarancji jeat ona podana w karcie gwarancyjnej lub u gwaranta czyli jak chcesz wiedziec co i jak to dzwonisz do producenta i pytasz kto i na jakich warunkach obsluguje gwarancje @LeszekLab 

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

Jedyny plus z tego ze gwarant o ile nie stwierdzi ze mechanik montaz zrypal to wymienia na nowe lub naprawia fachowo 

oznacz moderatorów
LeszekLab
#9 Pomysłodawca#

Ten sam warsztat montował poprzednie półosie i wszystkie objawy wibracji ustąpiły.

A jeżeli producent stwierdzi uszkodzenie i nie uzna reklamacji. A uszkodzenie było podczas transportu kurierem po zakupie (te półośki tak sobie latały w kartonie, ale się nie zorientowałem, że mogły się przez to uszkodzić), to sklep się oczywiście nie przyzna. Chociaż mam wszystkie zdjęcia, jak części były zabezpieczone, gdy przychodziły oraz jak gdy sam wysyłałem.

Jeżeli się okaże, że sklep to świeta krowa, to już nigdy więcej żadnej części do auta nie kupię sam na aukcji.

 

Pozdrawiam.

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

@LeszekLab aby udowodnic sklepowi ze towar uszkodzil sie w transporcie nalezy w terminie 7 dni od odebrania wniesc do przewoznika reklamacje z protokolem szkody i po 30dniach dostac odmowe ze wzgledu na zle spakowanie towaru wtedy masz papier z argumentem na sprzedawce. Na przyszlosc mozesz zglaszac albo reklamacje z niezgodnosci towaru z umowa jako konsument lub z gwarancji no podpuscili cie tym tekstem ze oni odrzucaja bo montaz i ze moga do producenta wyslac a ty sie zgodziles . Trza dopytac czy wyslanie do producenta obejmuje gwarancja bo wtedy odpowiada gwarant. Jak chcesz nega wystawiac to same gwiazdki zostaw bez tekstu za tekst mozna w sadzie wyladowac. Co do zakupow tego kwiatu to pol swiatu nalezy czytac opinie przed zakupem. Skontaktuj sie z sprzedawca zeby podal ci kiedy producent ma rozpatrzyc zgloszenie albo z producentem. Jak nie jest to jakas kwota z kosmosu to protect ci odda z allegro ale swoje musisz odczekac i tak bo allegro czeka na zakonczenie procesu reklamacji. Mozesz zalozyc dyskusje z tym ze po miesiacu sie zamknie jak nie bedzie dalszych wyjasnien wiec najpierw dowiedz ise ile to moze trwac.

oznacz moderatorów
LeszekLab
#9 Pomysłodawca#

Dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam.

oznacz moderatorów
LeszekLab
#9 Pomysłodawca#

Witam.

 

Otrzymałem od allegro email, że za 7 dni zostanie zamknięta dyskusja.

 

Reklamacje prawdopodobnie sie przedlużą znacznie.

 

Czy mam najpierw poprosić allegro o pomoc, a potem oznaczyć dyskusje jako nierozwiązaną aby ją przedlużyć?

 

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

@LeszekLab Należy dyskusję odznaczyć jako nierozwiązaną, koniecznie. Wiele błędów popełniłeś tu przy składaniu reklamacji i nie tylko.

oznacz moderatorów
LeszekLab
#9 Pomysłodawca#

Jakich błędów? Wszystko według swojej kolejności:

1. Odbiór od kuriera. W domu obejrzenie części. Nie znam się na mechanice samochodowej. Części wyglądały na dobre.

2. Montaż przez warsztat. Odbiór i zauważenie wibracji. Zgłoszenie do sklepu.

3. Sklep się nie przyznaje do winy. Odbicie piłeczki do warsztatu.

4. Warsztat sie nie przyznaje do nieprawidlowego montażu. Odbicie piłeczki do sklepu.

5. Sklep odbija piłeczkę do producenta.

Straszy, że bedzie trzeba dlugo czekać.

6. Teraz ruch producenta.

Odbije piłeczkę czy nie?

I klient nieznający się na mechanice samochodowej przechodzi ten caly stres. A oni spokojnie śpią.

 

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Odznacz teraz dyskusje jako nierozwiązaną, a komentarz to jest drugorzędny> jak tak sklep podchodzi to nie pisz w komentarzu lepiej niczego tylko wystaw po jednej gwiazdce, będą straszyć sądami a po co Ci to.

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

@LeszekLab dyskusję zawsze można wznowić u moderatorek na tym forum wiec nie słuchaj lwa bo kopiesz sprzedawcę w statystyki sprzedaży a nic ci nie zrobił bo zgodnie z twoim życzem wysłał na gwarancję a potrwa tyle ile przewidziano w gwarancji na naprawę

oznacz moderatorów
LeszekLab
#9 Pomysłodawca#

Na wystawieniu komentarza lub oceny sklepu już mi nie zależy. Nawet go pewnie nie wystawię.

 

Czy po oznaczeniu dyskuski jako nierozwiązanej, można potem skorzystać z opcji allegro protect?

 

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

@LeszekLab Tak można będzie złożyć wniosek o rekompensatę, a dyskusję owszem można wznowić ale są warunki jej ponownego otwarcia, mija termin to odznacz jako nierozwiązaną bo Allegro Ci ją zakończy automatycznie.

oznacz moderatorów
LeszekLab
#9 Pomysłodawca#

A jak bym nawet chciał ocenić sklep, to czas na wystawienie komentarza za nie dlugo minie, a reklamacje będą jeszcze trwały dlugo.

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Wystawiaj śmiało, masz prawo do obiektywnej oceny.

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

@LeszekLab dyskusję wznowisz i można ale i tak musisz miec zakończoną reklamacje odrzuceniem przez producenta by ci rozpatrzyli wniosek o protecta. Jak będziesz miał pismo od producenta z odrzuceniem reklamacji bo mechanik zrypał montaż to ścigasz mechanika a jak będzie trzeba odpalasz rzecznika i wezwanie przedsądowe mu wysyłasz.  @w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_  wytlumaczcie kupującemu czy w przypadku zamknięcia dyskusji z powodu uplynięcia czasu dyskusji gdy reklamacja gwarancyjna jest w toku wznowicie mu dyskusje po wydaniu decyzji gwarancyjnej. Czy ma prewencyjnie oznaczać dyskusję jako nierozwiązaną jadąc sprzedawcy po statystykach. Procedura gwarancyjna jest przeprowadzana zgodnie z prawem i warunkami gwarancji więc nie widzę powodu karać sprzedawcy za wysłanie towaru zgodnie z życzeniem kupującego na reklamację. 

oznacz moderatorów
LeszekLab
#9 Pomysłodawca#

"nie widzę powodu karać sprzedawcy za wysłanie towaru zgodnie z życzeniem kupującego na reklamację. "

To chyba życzenie sklepu, jedyna opcja jaką sklep zaproponował. Rozumię, że byłaby wtedy jeszcze druga opcja: od razu sądzić się ze sklepem, bo odmówił u siebie reklamacji. Ale innej reakcji sklepu nie mogło być jak stwierdzić: my tylko sprzedajemy to, co dostajemy i też się nie znamy na mechanice.

 

Kupowanie w ciemno na odległość części samochodowych. A mówili, żeby nie kupywać na aukcjach.

 

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Nie słuchaj tu sprzedających, tak za transakcję odpowiada sprzedający.

oznacz moderatorów
LeszekLab
#9 Pomysłodawca#

Dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam.

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

@LeszekLab gdyby on ci reklamacji przyjęcia odmówil to już dawno protecta allegro by ci w zębach przyniosło a jego zaorało że o blokadzie konta nie wspomnę. Masz szereg instytucji do wykorzystania zamiast sądu np rzecznik albo zgłoszenie do uokiku trzeba się było nie godzić na odesłanie do producenta na gwarancję tak jest jak się najpierw kupuje a potem uczy swoich praw konsumenckich. Jak producent odrzuci tą reklamację to możesz do sądu mechanika pozwać i wygrasz bo producent wie najlepiej i ma rzeczoznawców odnośnie swojego produktu jeśli stwierdzi nieprawidlowy montaż. Domagaj się przedstawienia na piśmie odpowiedzi na gwarancje od producenta do tego masz prawo a nie akcje sprzedawca twierdzi że gwarant powiedział 

oznacz moderatorów