Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Czy jako kupujący dostanę powiadomienie jeśli sprzedający doda mnie do czarnej listy w celu zablokowania mi kolejnych zakupów ? Obawiam się trafienia na czarną listę, gdy kolejny raz zwracam sprzedającemu część zakupionych produktów z wysyłką SMART.
Zauważysz jak będziesz chciał kupić a wówczas będzie komunikat ze nie możesz.
Czyli oferty sprzedającego który mnie dodał do CzL będą dla mnie widoczne w wyszukiwaniach? Info o tym zobaczę chcąć zakupić koszyk?
Widoczne tak, ale nie kupisz.
Po jednorazowym "incydencie" sprzedawca cię nie może wpisać na listę nieaktywnych kupujących ,ale samo kupowanie większej ilości towaru tylko po to by osiągnąć minimum potrzebne do Smarta jest naganne.
Czasem kupuję więcej rzeczy aby móc wybrać tą która najbardziej się podoba. Mam świadomość, że to dodatkowy kłopot dla sprzedawców, stąd to moje pytanie.
@pawlik118 Czarna lista (teraz to się nazywa "Moi nieaktywni kupujący") praktycznie zdechła od 1. lipca br. Dodanie do niej zostało tal obwarowane, że jest minimalna szansa na nią trafić.
@pawlik118 I bardzo dobrze jakby Cię dodawali do list MNK > dla Ciebie zakupy i zwroty Smart są za darmo > dla sprzedawcy są to tylko same straty > ale Ciebie to nie interesuje > Ty chcesz sobie powybierać > 'Czasem kupuję więcej rzeczy aby móc wybrać tą która najbardziej się podoba"
Wypadało by najpierw pomyśleć, że jednak te Twoje zakupy i zwroty odbijają się na innych > sprzedawca ponosi koszty > podnosi ceny, aby chociaż częściowo je sobie zrekompensować
Ale co Ciebie to obchodzi? > Ty masz Smart > a największym Twoim zmartwieniem jest to, czy będziesz mógł dalej naciągać przedawcę na koszty czy Ci zablokuje możliwość zakupów
Schodzimy z tematu, ale obchodzi mnie to i nie nadużywam. Zarówno sprzedający jak i kupujący zgadzamy się na regulamin allegro, gdzie ja płacę prowizję a sprzedawca ma z tego dzialający sklep. Zresztą, to chyba główny czynnik marketingowy mający zachęcać do zakupów allegro, więc także w interesie chyba nie jest ograniczanie możliwości swobodnych zakupów. Co do zwrotów, to czasem bywa tak, że zdjęcia są przykładowe, opis kiepski a w paczce przycjodzi towar niestatysfakcjonującej jakości.
@pawlik118 Tak czy inaczej, powiadomienia o samym dodaniu do listy MNK nie dostaniesz, chociaż obecnie znalezienie się na takiej liście jest bardzo mało prawdopodobne, ze względu na ograniczenia nałożone w tym względzie na sprzedawców
😆 i zostaje kwesta ekologi co tak wszyscy o niej tylko MÓWIĄ a dalej robią swoje 😆
@Client:44052296 A największym zakłamaniem wykazuje się w tej kwestii samo Allegro. Epatują wszędzie zielonym kolorem i sadzeniem drzewek, a wymyślili potwora Smart!, który rocznie generuje miliony niepotrzebnych przesyłek, setki tysięcy litrów zbędnie wypalonego paliwa i dziesiątki tysięcy ton zmarnowanych opakowań.
To sprzedający płaci prowizje kupujący nic nie płaci. To sprzedający płaci fakturę allegro
Tak za kasę kupującego.
I tak sobie jeszcze myślę, że nawet jak zamówię dajmy na to dwa przedmioty a jeden zwrócę, to i tak sprzedający ma zysk z tego jednego 🙂 więc to nie są same koszty.
@pawlik118 To już zależy od asortymentu i marży sprzedawcy. Przy przedmiotach o niewielkiej taka sprzedaż może się okazać deficytowa, np. ze względu na koszty pracy oraz dopłaty do Smarta, jakie ponosi sprzedawca
@pawlik118 cóż z tym zyskiem to nie do konca tak. Po zwrocie należy
; rozpakowac i sprawdzić przesyłke, zwrócić środki, przywrócić towar na magazyn i w aukcjach, przygotować dokumentacje zwrotu dla ksiegowości.
Oczywiście samo przygotowanie paczki pierwotnej i jej wysyłka to także koszty pracownicze a w przypadku zwrotu - one sie podwajają.
Wiec biorąc pod uwage te koszty to jeśli kupisz 2 przedmioty po 30 zł i oddasz jeden znich to realnie rzecz biorąc sprzedawca nie tylko nie ma zysku le de facto dokłada do takich transakcji.
Dlatego tez częste przyjmowanie częsciowych zwrotów smart oznacza wyższe ceny dla kupujących. Sprzedawcy chcą czy nie chca muszą koszty tej obsługi włożyć w marże.
@pawlik118 To jest tzw. myślenie życzeniowe > na przedmioty o małej wartości jest nakładana niska marża > czasami koszty pakowania i wysyłki są niewiele niższe niż ta marża > a koszt zwrotu dla sprzedawcy niestety jest wyższy niż Tobie się wydaje
Nic dziwnego, że sprzedający chce się pozbyć takich klientów > właśnie w interesie sprzedającego jest wyeliminowanie takich klientów
Z tym, że realne ograniczenie możliwości zwrotów chyba jest sprzeczne z polityką allegro. I pewnie z tego powodu dodawanie do czarnej listy zostało utrudnione.
@pawlik118" chyba jest sprzeczne z polityką allegro." - co wczesniej czy póżniej skonczy sie tym że konsumenci sie dowiedzą że na allegro już nie jest tak tanio i że za te wszystkoie "darmowe" udogodnienia trzeba zapłacić.
Już nawet reklamy zaczynają znikać że allegro jest najtańsze ( reklama nie może wprowadzać w bład). Teraz w reklamach jest nacisk że na allegro jest WSZYSTKO.
Lecz nikt już nie mówi że tanio 🙂