Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry,
Drogie Allegro,
11 października zgłosiłem Sprzedającemu,że zakupiony przeze mnie sprzęt się psuje . Zaznaczyłem,że oczekuje wymiany na towar wolny od wad.
Sprzedający odpowiedział, że mam towar odesłać do producenta ( sic?!!) , po czym zamilkł.
Przez ponad 2 tygodnie nie dostałem informacji co do statusu reklamacji, która po tym terminie zostaje uznana za zasadną "z urzędu "
Sprzedający milczał przez kilka kolejnych dni, aż do momentu,kiedy Allegro "zagroziło" obciążeniem go kosztami .
Wtedy też zaczął się cyrk !
Nagle,jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki, Sprzedający zamawia kuriera po sprzęt ( oczywiście, nie wydałem towaru , wszak prawo jest po mojej stronie ) .
Kilka kolejnych dni mija na wymianę zupełnie niepotrzebnych wiadomości w Dyskusji , w końcu Sprzedający zamawia kuriera jeszcze raz , ALE...adres dostawy wadliwego sprzętu to adres serwisu producenta, a nie adres siedziby Sprzedającego.
Wywołuję ( chyba po raz dwudziesty ) Allegro, Sprzedający uchyla się od odpowiedzi na pytanie gdzie powędrował wadliwy towar , informuje jednakże,że reklamacja JEST W TOKU ???
Pracownik Allegro, któremu ( obawiam się) nie chciało się przeczytać dyskusji od początku ( a ta trwa już ponad miesiąc) , informuje mnie,że Sprzedający ma, uwaga, 14 dni na rozpatrzenie reklamacji (?), która już raz została uznana za zasadną.
Obawiam się,że czegoś tu nie rozumiem.
Administratorzy, pomóżcie. @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_
@Sebek406 15 minut temu nasz pracownik wypowiedział się w Twojej dyskusji ze sprzedawcą i poinformował Cię, że sprzedawca ma prawo do wstrzymania wydania decyzji reklamacyjnej do momentu, w którym otrzyma produkt w celu weryfikacji.
Dzięki, Ola !
Wyjaśnij mi tylko, proszę, jakim to sposobem Sprzedający odniesie się do reklamacji jeszcze raz, kiedy produkt został wysłany w inne miejsce??
@Sebek406 to pytanie do sprzedającego, a nie do mnie, ale sprzedawca może się po prostu skontaktować się z producentem w sprawie reklamacji tego urządzenia.
Dzieki.
Paczka została dostarczona wczoraj.
Ile czasu na odpowiedź ma Sprzedający?
@Sebek406 nie ma na to regulaminowego terminu.
@_HolaOla_ Jest prawo i jak uznał rekalamcje to jest uznana i ma 14dni na to nie jakieś czekanie na odesłanie, w co wy teraz gracie, wprowadzacie w błąd kupującego.
Moderacja wprowadza cię w błąd , jak uznana to uznana, a co sprzedający może sobie w zależności od pogody czy czego zmienia zdanie?
ale odlot
może wreszcie zrozumiecie, że dyskusja to nie reklamacja
reklamacja to reklamacja - allegro wpada we własne sidła z tą nowomową i bełkotem
tutaj odwrotne postępowanie serwisu
https://spolecznosc.allegro.pl/t5/dyskusje-kupuj%C4%85cych/problem-z-zakupem/m-p/909968#M289868
uokik powinien ukarać serwis za zbiorowe naruszanie praw konsumentów, nie mają oni tutaj praw do rzetelnego procesu reklamacyjnego bo nikt nie wie w jakim momencie rozpoczyna się tu reklamacja i ile trwa, do tego allegro wymaga od sprzedawcy by pisał farmazony co 24h od każdego wpisu kupującego, zamiast zajmować się reklamacją
@Sebek406 wszystko zależy co i jak pisałeś w tej dyskusji - jak sprzedawca napisał Ci odeślij do producenta - mogłeś złożyć reklamację bezpośrednio sprzedawcy, jeżeli milczałeś to o co Ci chodzi
sprzedawca może też uznać reklamację ale to nie znaczy, że usunie wadę produktu w ciągu tych 14 dni
oczywiście @Sebek406 nie dostarczył towaru do reklamacji, zrobił to później bo tylko wczoraj
Jasno.i wyraźnie zaznaczyłem, że to sprzedający jest od usuwania wad, a nie serwis . Bo to or sprzedającego kupiłem produkt, a nie od producenta.
Reklamacja uznana po 14 dniach , a Sprzedający dalej swoje.
Eh, co za strata czasu
I jak wygląda to teraz?
może wreszcie zrozumiecie, że dyskusja to nie reklamacja zgadzam się ale wystarczy zaznaczyć i napisać w dyskusji że reklamujesz, a forma reklamacji jest dowolna, mail list sms itd.
@_HolaOla_ A na jakiej podstawie prawnej, możesz odpowiedzieć, może się wstrzymać do czasu otrzymania produktu, wprowadzasz w błąd kupującego.
Cześć Ola!
Niestety wprowadziłaś mnie w błąd.
Proponuję najpierw doczytać ustawę, a potem się wypowiadać w temacie.
Reklamacja raz uznana za zasadną nie zmienia swojego statusu zależnie od "widzi mi się" doradcy Allegro czy Sprzedającego.
Pozdrawiam
@Sebek406 uwaga nowomowa allegro - złożenie reklamacji = tylko w dyskusji = czas 14 dni biegnie od uwaga przedstawienia problemu w dyskusji jak się będziesz kłócił to jakbyś grochem o ścianę walił albo idź do rzecznika i kop się ze sprzedawcą sam poza allegro... allegro jest zainteresowane by sprzedawca zrealizował reklamację bez protect ze strony allegro, nie interesuje ich, że ty zgłosiłeś roszczenie konkretne jak powie, że naprawi i ci naprawi = dla allegro sprawa załatwiona