Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
problem dotyczy sprzedaży karty graficznej tutaj na stronie allegro. Sprzedającym jest sklep [edycja] zarejestrowany na allegro. Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą kartę kupiłem na fakturę (firmę) ale z przeznaczeniem na użytek własny prywatny. Problem dotyczy kilku kwestii pierwsza: przyszła do mnie karta która jest niezgodna z tym co było wystawione na aukcji allegro, chciałem kupić kartę bez LHR a dostałem z LHR. Takie karty są o wiele tańsze i w momencie kupna mojej wersja z LHR identycznej karty była sprzedawana na [edycja] z odpowiednim oznaczeniem o ponad 1000 zł taniej. Na aukcji nie było słowa o tym że karta ma Rev 2 lub jest oznaczona jako LHR ani na zdjęciach ani w opisie. Taką kartę wszyscy sprzedawcy oznaczają w tytule i jeszcze dokładniej w opisie sklep [edycja] na swojej stronie internetowej także. Dodatkowo ktoś wpisał komentarz pod tą aukcją że jest ona bez LHR. Druga kwestia: w zwrotach dotyczących tej aukcji jasno jest opisane cyt: " Nie przyjmuję zwrotów od firm (nie dotyczy Jednoosobowych Działalności Gospodarczych)" a ja prowadzę jednoosobową firmę. Teraz [edycja] nie chce przyjąć zwrotu ponieważ i tu pytanie czy mogą to zdobić powołuje się na regulamin sklepu [edycja] nie allegro. Pytam: kupując na allegro mam się czuć bezpiecznie i obowiązuje mnie regulamin sklepu allegro czy regulamin sklepu [edycja] czy oba ? Czy maja prawo do tego żeby odmówić zwrotu ?
Jeżeli kupujący oczekuje od sprzedawcy działań zgodnych z obowiązującym Prawem raczej sam tez powinien Prawo przestrzegać.
Justus70 - chyba już masz wszystkie możliwe odpowiedzi. Nie możesz zrobić zwrotu. Możesz jedynie reklamować jako niezgodność z opisem. Otwieraj dyskusję i reklamuj. Masz też odpowiedź admina. Teraz jeszcze weź pod uwagę następującą sytuację: "kartę kupiłem na fakturę (firmę) ale z przeznaczeniem na użytek własny prywatny" - po co to napisałeś? Sprzedającemu też tak napisałeś? Jak narobisz sprzedającemu "syfu", to on może zrobić Ci to samo, np. napisać do Twojego US, że zakupiłeś towar na FV do użytku prywatnego. I jesteś "udupiony".
Nigdy nie sugeruj się opiniami o produkcie - ta opcja na Allegro nie działa prawidłowo i jeszcze przez bardzo długi czas nie będzie działać. Jest to problem związany z różnymi ofertami podpiętymi do danego produktu - Allegro często podpina je automatycznie bez możliwości jakiejkolwiek zmiany.
"kupując na Allegro możesz czuć się bezpiecznie, a jeżeli otrzymasz przedmiot niezgodny z opisem liczyć na nasze wsparcie w dyskusji ze sprzedającym, nawet jeżeli kupiłeś jako firma." - na ten temat to można napisać sporą książkę.... Generalnie o tym, jak "wydymać sprzedającego" na podstawie subiektywnej odpowiedzi jednego pracownika Allegro (oczywiście można wnieść pozew do sądu).
Ja bym tę kartę reklamował.
Na oficjalnej stronie tego sklepu przy tej karcie jest wielgachna informacja:
Karta posiada zaimplementowany mechanizm LHR (Lite Hash Rate), który znacznie ogranicza wydajność wydobywania niektórych kryptowalut. Wydajność działania we wszystkich pozostałych zadaniach jest identyczna jak w kartach bez modułu LHR. Ta karta graficzna będzie świetnym wyborem dla graczy lub twórców, nie jest jednak przeznaczona dla górników/minerów chcących za jej pomocą wydobywać kryptowaluty".
Tutaj dziwnym trafem jej zabrakło...
Aha, jeszcze jedna rzecz - to sklep "[edycja]". To duża firma, ma wsparcie od Allegro, więc nie licz na jakieś szczególne "względy". Gdyby to była jakaś mała firma.... - nie będę rozwijał wątku, gdyż zablokują mi konto na AG z powodu wystawiania fałszywych informacji. Reszty domyśl się sam.
@maxr01 Ja tam z morelami nigdy nie miałem problemów, reklamacje szły jak z płatka (np. padnięta myszka tuż przed końcem gwarancji i zwrot całej kasy, bo tego modelu nie było już w produkcji - dodatkowo przysłali po reklamowaną myszkę kuriera na własny koszt). Tyle, że ja nigdy nie kupowałem przez allegro, a bezpośrednio u nich.
Fakt, że czasem zdarza się, że coś ktoś pokiełbasi na magazynie podczas kompletowania zamówienia, ale z reguły albo dosyłali to czego nie zabrakło, albo zwracali kasę, albo dawali rabat na następne zakupy w kwocie brakujących przedmiotów (lub kosztów poniesionych wysyłek, gdy w ciągu kilku tygodni reklamowałem parę routerów).
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄