Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
@Client:50161608 Sprzedający może prosić o zmianę oceny i ma takie narzędzia w systemie Allegro, niektórzy dzwonią i próbują wyjaśnić ale z pretensjami ? także dzwonią, Ty nie musisz na żadne zmiany się godzić ale możesz.
Jeśli chcesz zniszczyć firmę wystawiając jej zaniżona ocenę to dlaczego druga strona nie mogłaby się przed tym bronić?
Dobrze, że tylko dzwonii a nie np. odwiedza bo przeciez oprócz numeru telefonu dysponuje także twoim adresem.
Niektórzy sprzedający ochronę swojego wizerunku zlecają wyspecjalizowanym kancelariom adwokackim.
@Client:50161608 a miałeś ku temu podstawy czy obniżyłeś ocenę bo miałeś akurat zły dzień ?
wystawiłam 4/5 gwiazdek i miałam ku temu powody
@Client:50161608 Nie wytłumaczysz się tu z tych gwiazdek, odpowiadają Ci sprzedajacy, miałeś powody ocena powinna odzwierciedlać prawdziwy przebieg transakcji i jak miałeś powód i ująłeś to się nie tłumacz. Do sądu chciało iść wielu ale....nie poszło.
Z tymi gwiazdkami to jest patologia - ostatnio w dzień zakupu, nim jeszcze spakowałem przesyłkę, dostałem ocenę "pozytywną" z odjętą jedną gwiazdką za zgodność z opisem.
Jakim cudem ów magik dokonał tego skoro jeszcze nie widział co do niego przyjdzie a już wie, że nie do końca zgadza się z opisem?
Ręce opadają przy takim systemie "ocen". Patologia!
oczywiście że może a jak nie poskutkuje to nawet do sądu podać może z kodeksu cywilnego zależy coś tam naskrobał z wyjątkiem gwiazdek
właśnie chodzi o to że tylko gwiazdki i to 4/5 bo miałam zastrzeżenia co do towaru
@Client:50161608 ale wiesz ze o towarze piszesz w rubryce oceny o towarze a o transakcji w rubryce oceny sprzedawcy? Wiec z ktorej ucielas ta 1 gwiazdke i dlaczego?
Gwiazdkami oceniasz przebieg transakcji a nie jakość towaru ,do którego o eny jest inna rubryka i pewnie dlatego sprzedawca ma pretensje
@w_kiwi ale zgodnie z Waszymi wytycznymi w mocno ograniczonym zakresie:
Jeśli zgodnie z możliwością ocenienia w komentarzu opisowym, może się odnieść jedynie do stanu towaru (np. miał być nowy a jest używany/powystawowy) i zgodności z opisem, to ocena gwiazdkowa też tylko w tym zakresie obowiązuje.
Ocenianie np. jakości wykonania produktu, jego działania wykracza poza ten zakres. Miejsce na tą ocenę jest przy ocenie towaru. Za jakość towaru nie odpowiada sprzedawca, chyba że jest jednocześnie producentem sprzedawanego towaru.
Co do argumentu - "niech nie sprzedaje byle czego". Ok. Tylko nie każdego stać, by np. na nowy odkurzacz przeznaczyć 1-1,5 tys. zł. Jeśli natomiast ktoś, kupując odkurzacz za 200 zł, spodziewa się po nim skuteczności, czy jakości materiałów, czy może precyzji spasowania, jak w tym z wyższej półki cenowej, to sorry, ale żąda niemożliwego.
I jeszcze jedno. Kupujący, kupując na odległość, poza kilkoma przypadkami ma 14 dni na dokładne zapoznanie się z jakością wykonania produktu, jego faktycznego wyglądu, spasowania poszczególnych elementów. Jeśli mu się to nie podoba, to bez żadnych kosztów, w większości przypadków, może towar odesłać. Jeśli mimo to decyduje się dany towar zatrzymać, a za jakieś jego mankamenty ocenia negatywnie sprzedawcę, to coś tu delikatnie nie gra.
Tak. Allegro uważa, że nawet powinien Cię nękać dopóki zdania nie zmienisz. Dowodzik na screenie. Przykład dotyczy oceny zaniżonej tylko o jedna gwiazdkę z opisem ""Allegrowiczka godna zaufania, szybka i dobrze zabezpieczona wysyłka, serdecznie polecam!". Po prostu mieliśmy ciut inne zdanie na temat jakości winyla, załatwione dla niego pomyślnie, dostał prawie połowę zwrotu. Nawet dyskusji nie zakładał. Wystawił dobry komentarz, a allegro przez miesiąc karze go nękać o tę jedną gwiazdkę.... A teraz wyobraź sobie co mały sprzedawca ma w statystykach jak negatywa dostanie...
Witaj, @Client:50161608.
Przykro mi, że spotkała Cię taka sytuacja. Sprzedający może wykorzystywać Twoje dane osobowe wyłącznie w celu realizacji transakcji. Wydzwanianie z pretensjami o ocenę narusza regulamin Allegro (art. 13.2.) i jest niedopuszczalne. Każde takie naruszenie regulaminu przez Sprzedawcę należy zgłaszać przez formularz dostępny pod adresem: https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=ad72cbbb-fdaf-464c-8e73-b594ab339c50
Zgodnie z art. 11.8. regulaminu Sprzedający może jednorazowo poprosić Cię o zmianę lub usunięcie Twojej oceny, ale może to zrobić tylko poprzez odpowiedni formularz dostępny w ramach Konta.
Pozdrawiam.
@CommunityHelper1 zapominasz o jednym, prawo do ochrony danych osobowych nie jest prawem bezwzględnym.
Art. 6 ust. 1 f RODO:
Przetwarzanie jest zgodne z prawem wyłącznie w przypadkach, gdy – i w takim zakresie, w jakim – spełniony jest co najmniej jeden z poniższych warunków:
f) przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych, w szczególności gdy osoba, której dane dotyczą, jest dzieckiem.
Sprzedawca może łatwo wykazać prawnie uzasadniony interes: podejrzenie pomówienia w komentarzu, złamanie regulaminu Allegro co do zgodnego z faktycznym przebiegiem transakcji ocenienia jej przebiegu. A niesie to za sobą nie tylko utratę dobrego imienia ale również wymierne straty finansowe.
Doprecyzuj co to znaczy „zadzwonić z pretensjami”? Co konkretnie powiedział sprzedawca?