Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry. Zakupiłem sprzęt audio w kwocie 500zł. Pięć minut po wygranej aukcji otrzymałem telefon od firmy sprzedającej z informacją, żeby absolutnie nie uiszczać wpłaty za pośrednictwem Allegro Finanse, tylko bezpośrednio na ich konto. Początkowo zgodziłem się, natomiast później dopadły mnie wątpliwości i obawy. W związku z tym, że tyle się słyszy o oszustwach internetowych uznałem, że wysyłanie pieniędzy poza systemem Allegro Finanse nie będzie jednak bezpieczne. Napisałem wiadomość do sprzedającego, że jestem gotów uiścić umówioną opłatę, ale tylko przez system Allegro Finanse. W odpowiedzi dostałem wiadomość pełną manipulacji i zastraszania, włącznie z tym, że jeśli nie dokonam wpłaty zgodnie z umową (czyli poza systemem Allegro Finanse) zostanę zgłoszony do Allegro i dostanę upomnienie. Zarówno żądanie wpłaty poza systemem Allegro Finanse, jak i forma odpowiedzi pozwalają mi wnioskować, że niestety nie mam do czynienia z uczciwym sprzedawcą. Czy rzeczywiście z punktu widzenia regulaminu Allegro jestem zobowiązany do wysłania sprzedającemu umówionej kwoty poza systemem płatności Allegro? Na dowód, że nie odmawiałem zapłaty, niepokoiła mnie tylko jej forma, przytaczam wymianę wiadomości między mną a sprzedającym italopeter2:
"dzień dobry
niestety nie mogę zgodzić się na opłacenie zakupu w sposób który pan sugeruje, czyli przelewem tradycyjnym poza systemem payu, ponieważ zrezygnowałbym tym samym z programu ochrony kupujących allegro.
oczywiście mogę opłacić przelewem tradycyjnym poprzez allegro lub w innej wymienionej tam formie.
jeżeli nie akceptuje pan na płatność za pośrednictwem allegro zmuszony będę zrezygnować z zakupu.
z poważaniem"
a w odpowiedzi dostałem:
"Hello!
Kupił Pan sprzęt od Korporacji i to Pana był obowiązek się zapoznać z warunkami zakupu bo info o płatności
przelewem tradycyjnym widnieje w opcjach dostawy.
Po za tym kupił Pan sprzęt od jednej z najbardziej znanych firm z branży audio, więc takie podejście do sprawy obraża nas.
Po drugie program ochrony kupujących nie ma zastosowania w tym przypadku ponieważ umowa kupna zawarta jest wg. prawa stanu Wyoming jest taka informacja prawna na naszym Fam Page - Facebook.
To że Pan nie doczytał warunków nie zwalnia Pana z odpowidzialności wobec naszej firmy.
Po za tym rozmawiał Pan z naszym menadżerem tel. więc w czym Pan widzi problem , każdy u nas tak płaci , allegro nie ma możliwości przekazania nam wpłaty z systemu Payu.
Będziemy zmuszeni powiadomić serwis allegro o tym incydencie, co skutkować będzie upomnieniem."
minął już tydzień i żadnej odpowiedzi na moje zgłoszenie.
zainteresowałem się tym sprzedawcą i zebrałem na jego temat sporo bulwersujących materiałów w tym sporo naruszeń regulaminu allegro, działanie na szkodę kupujących, wprowadzanie w błąd i manipulacje. chętnie je udostępnię. proszę o pomoc jak mogę to skutecznie przekazać do allegro.