Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
@Syrena_zT@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@Sa_nova@la_nika@nat_not@_HolaOla_
Kupiłam dysk zewnętrzny wd elements w celu archiwizacji, dysk był prawie nieużywany, tylko były archiwizowane na nim dane na przyszłość, gdyż nie mieściły się na laptopie. Bez żadnej przyczyny przestał być widoczny dla komputera i zaczął wyskakiwać komunikat; lokalizacja jest niedostępna, plik lub katalog jest uszkodzony i nieczytelny...Problem nie polega tylko na wymianie dysku na nowy ale na utraceniu danych zarchiwizowanych przez ponad rok. Jak należy w takiej sytuacji zareklamować dysk i co zrobic z problem utraconych i zarchiwizowanych danych. Jeszcze nigdy nie reklamowałam na allegro i nie wiem jak zareklamować, żeby producent odpowiedział nie tylko za wadliwy dysk, ale również za utracone zarchiwizowane dane. Problemem nie jest tylko wartość dysku, ale przede wszystkim utracone bardzo cenne archiwizowane przez ponad rok dane. Jak należy w takim przypadku zgłosić reklamację?
Nie dubluj postów, tylko kontynuuj rozpoczęty wcześniej watek.
https://spolecznosc.allegro.pl/t5/dyskusje-kupuj%C4%85cych/reklamacja/m-p/1007706
Musiałam zdublować bo nie dodałam wcześniej moderatorow, a na ich odp. mi zależy najbardziej.
@ewelinabn Moderatorów możesz dodać w dowolnym poście ale to tak na marginesie.
Jeśli chcesz żeby „producent odpowiedział nie tylko za wadliwy dysk, ale również za utracone zarchiwizowane dane” to wejdź w ten link:
https://support.wdc.com/warranty/
lub ten
https://www.westerndigital.com/pl-pl/support/store/warranty-services
Znajdziesz tam wszystkie informacje na temat reklamacji u producenta - bo takiej reklamacji nie zgłaszasz przez Allegro a bezpośrednio do producenta właśnie.
Aczkolwiek - tak jak pisaliśmy już w poprzednim temacie - jeśli chcesz żeby producent odpowiedział za utracone dane to niestety ale będziesz musiała iść z tym do sądu bo dobrowolnie nie ma na to szans.
Trzeba było odpowiedzieć na swojego posta i w odpowiedzi zawołac Moderatorów.
@ewelinabn @W tym wypadku jeśli dane są naprawdę ważne to serio polecam skontaktować się z firmą która takie dane odzyskuje bo szansa na to, że producent - nawet na drodze sądowej - zostanie zmuszony do odzyskania Twoich danych jest niestety bardzo niewielka, wręcz minimalna.
@ewelinabn Jest jeszcze jeden sposób. Jeżeli te ważne dane były przenoszone z dysku systemowego "C" to mimo że teoretycznie zostały usunięte, to tak naprawdę te dane nadal znajdują się na tym dysku "C" tylko że zostały wykasowane adresy dostępu do konkretnych sektorów dysku.
W każdym razie dopóki na tym dysku nie nadpisano nowych plików to wszystkie informacje które tam były są do odzyskania. Może być tylko kłopot ze złożeniem w całość bo prawdopodobnie te dane będą pofragmentowane. Ale tą metodę też sprawdzić warto, nawet nie trzeba jakiejś wyspecjalizowanej firmy wystarczy program do odzyskiwania z internetu...
Oczywiście potrzebny jest czysty dysk żeby te odzyskiwane dane z dysku C program mógł gdzieś zapisywać.
@Syrena_zT@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@Sa_nova@la_nika@nat_not@_HolaOla_
Witam,
Odesłałam dysk do reklamacji o otrzymałam taką odpowiedź, gdzie w żadnym z laptopów nie działał ten dysk, wogole go komputery nie czytały..
Witam, dysk nie jest uszkodzony , tylko to co jest wgrane na dysk ,jeśli państwu zależy na odzyskaniu danych to tylko odpłatnie muszą państwo poszukać specjalisty , który zajmuje się odzyskiwaniem danych . W załączniku przesyłam informacje ,że dysk jest sprawny . Co powoduje, że plik lub katalog jest uszkodzony i niemożliwy do odczytania? - Uszkodzenie logiczne: Błędy systemu plików, usterki oprogramowania, uszkodzone sektory lub infekcje wirusowe mogą zakłócić strukturę pliku. Nieprawidłowe wysuwanie: Odłączenie urządzenia pamięci masowej bez bezpiecznego wysunięcia może uszkodzić dane. Infekcja złośliwym oprogramowaniem: Złośliwe oprogramowanie może szyfrować lub usuwać pliki, czyniąc je niedostępnymi. Z testu dysku wynika ,że dysk miał 13 razy wyłączenia zasilania , co ma duży wpływ na to ,że pliki zostały uszkodzone . W związku z powyższym proszę o wpłatę 20 zł na odesłanie produktu na numer konta oraz proszę o dołączenie potwierdzenia wpłaty .
Coś poradzicie?
@ewelinabn poradzimy wpłacić 20 zł na odesłanie dysku.
Sprzedający napisał że załączył informację (najpewniej jakieś screeny z diagnostyki) że dysk jest sprawny.
Najlepiej skontaktuj się z serwisem producenta (linki masz wyżej) i zapytaj o odzyskanie danych (WD współpracuje z Ontrack). Podaj też koniecznie nr seryjny dysku w zgłoszeniu, bo może to tylko problem z firmware.
@ewelinabn Radzimy zapłacić 20 zł za odesłanie dysku i zająć się ratowaniem danych.
A ja chciałbym jeszcze przypomnieć: co jest przedmiotem dyskusji, reklamacji??
Była mowa o dysku zewnętrznym. Więc dysk zewnętrzny o dysk właściwy WD plus obudowa z adapterem - przejściówką która przystosowuje dysk właściwy do podłączenie całości do portu USB. Problemem jest najczęściej chińska obudowa i przejściówka, natomiast dysk powinien pozostawać sprawny. O problemach z podłączeniem tego zestawu do portu USB pisałem wcześniej.
Radzę odebrać komplet, wyjąć dysk z obudowy, podłączyć do dowolnego komputera stacjonarnego i samemu odczytać dane. Programów do odzyskiwania jest wiele, chociażby PC inspektor file recovery.
Oczywiście można zlecić to specjalistom, kto bogatemu zabroni?
W przypadku WD Elements dysk i obudowa stanowią całość. Otwarcie obudowy, niestety wiąże się z utratą gwarancji.
@pecela Ok, ale pod warunkiem że to naprawdę komplet WD a nie Allegrowy składak na chińskich częściach.
Dysk WD Elements nie występuje w innej wersji niż fabryczny komplet.
Aczkolwiek były chińskie podróbki, gdzie w środku był pendrive lub karta pamięci oraz jakiś obciążnik.
@Syrena_zT@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@Sa_nova@la_nika@nat_not@_HolaOla_
No właśnie nie mam zamiaru otwierać dysku bo dysk jest na gwarancji.
Z jakiej okazji mam sama naprawiać dysk, jak dysk jest na gwarancji?
czy ktos wogole na allegro kontroluje takie sprawy?, ze kupuje dysk, ktory jest zepsuty, reklamuje, a sprzedający każe mi się wypchać.. wg sprzedającego dysk jest sprawny, a u mnie komputery nie widzą dysku i dysk nie jest czytany. O co tu chodzi? Gdzie ja mam to zgłosić...To jest naciąganie mnie na koszty...ja już nic nie rozumiem..
@Syrena_zT@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@Sa_nova@la_nika@nat_not@_HolaOla_
@ewelinabn To właśnie TY musisz się zdecydować, ratujesz dane czy ratujesz gwarancję.
Jeżeli zgłosisz dysk na gwarancję to prawdopodobnie dostaniesz w zamian dysk czysty, niekoniecznie nowy, ale już nie ten sam. A dane pójdą się.....
I wcale nie ma pewności że serwis WD reklamację uzna, skoro sprzedający reklamację odrzucił to jakieś testy chyba robił?
Jeżeli dysku otwierać nie wolno sugerowałbym jednak aby ktoś kto potrafi spróbował sczytać co tam jest na inny dysk i dopiero po sczytaniu danych wtedy zgłosić gwarancję.
Oczywiście że to są koszty, ale skoro mleko się rozlało ...
@ewelinabn Weź ten dysk i udaj się z nim do jakiegoś serwisu komputerowego. Poproś o sprawdzenie czy dysk działa - większość serwisów za taką usługę skasuje najpewniej zero zł lub jakąś symboliczną kwotę.
Sprzedający reklamację odrzucił bo stwierdził że dysk jest sprawny - jak jest faktycznie, nie wiemy. Wiemy jedynie, że Ty się na tym nie znasz.
Odsyłając dysk do producenta jeśli faktycznie okaże się że dysk ma jakąś wadę możesz pożegnać się z danymi które się na nim znajdują.
@ewelinabn sprzedający odrzucił twoją reklamację, a my nie możemy podważyć tej decyzji. W tej sytuacji mogę doradzić ci, żeby skorzystać z pomocy specjalisty i sprawdzić dysk w serwisie. Jeżeli potwierdzą, że dysk nie jest wadliwy a problem leży po stronie danych na dysku - dalsze działania (i koszty) są po twojej stronie. Jeżeli potwierdzą, że wada jest po stronie dysku - odwołaj się od decyzji reklamacyjnej sprzedawcy, prześlij mu ponownie dysk wraz z ekspertyzą. Zgodnie z prawem możesz ubiegać się także o zwrot dodatkowych kosztów (takich jak właśnie ekspertyza) od sprzedającego. Co do odzyskania danych w takim przypadku - nie jest to pewne, że sprzedający te dane będzie w stanie odzyskać. Możliwe, że wymieni dysk na nowy/ usunie wadę. Dobrze więc w tym zakresie zasięgnąć rady rzecznika Praw Konsumenta.