Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Sprzedawca nie oddał towaru kupującemu i potrącił za niego środki. Allegro wzywa do ich zwrócenia. Sprzedawca odmawia. Nie zostaje nałożona na niego blokada/ograniczenia konta, mimo wniosku kupującego.
wniosek
sprzedawca posiada towar klienta, który teoretycznie może powtórnie wystawić na sprzedaż. Zatrzymał tez pieniądze klienta. Allegro zaleca rozwiązać sprawę indywidualne na drodze prawnej mimo, ze sprzedawca nie zastosował się do ich zaleceń zwrotu środków.
@kostas11 Takie odnoszę wrażenie. Dlatego od razu pisałam, że skoro Allegro zareagowało tak, a nie inaczej, to coś jest na rzeczy.
Allegro wezwało sprzedawcę 3 razy do zwrotu środków. On jednak odmówił.
I słusznie, allegro nie sąd, sprzedawca ma rację, allegro to wie dlatego nic mu nie zrobi, wyżej opisałem dokładnie dlaczego z paragrafami 🙂
@Client:44549050 Pracownik biorący udział w dyskusji mógł nie wiedzieć, że dana rzecz nie podlega zwrotom. Dowiedział się od sprzedawcy. Nie wiem co to za 9 złotych za odnalezienie przesyłki i wątpię, by profesjonalny sprzedawca pisał takie głupoty. Napisz do niego i zaproś go do tego wątku.
Oto stanowisko sprzedawcy
Dziękuje. Aczkolwiek tak jak już zostało to Pani wcześniej przedstawione odzyskanie przesyłki kosztowało 9zł dlatego możliwy jest zwrot kwoty 40,99zł. Proszę o potwierdzenie, że rozumie Pani powyższy tekst i zgadza się z decyzją.
allegro od początku o tym wiedziało, sprzedawca przecież od razu wysunął ten argument
faktem jest, ze chce przelać 40,99 a potem przelewa tylko 30 zł. Nawet gdyby nie przyjął zwrotu to musi odesłać towar, za który kupujący zapłacił.
to jest tak jakbyś oddała do reklamacji bilelizne.
sklep zwróciłby ci za górna cześć ( No bo ma takie prawo), a dolna nie chciał Ci oddać
Pozatym rzecznik nie zająłby się ta sprawa gdyby nie było podstaw
@Client:44549050 Jeżeli rzecznik zna pół prawdy to się zajmie.
Jakie Pol prawdy. Przecież najpierw wymaga, abyś przedłożyła cała korespondencje, w tym dyskusje na Allegro, która jest przejzysta. Dopiero potem decyduje czy sa podstawy.
kwestia higieniczna jest drugorzędną. Sprzedawca nie może zatrzymać towaru i pieniędzy i to jest kucz cakej sprawy
Pozatym sprawę przyjęł dział bezpieczeństwa transakcji Allegro i 3 razy wezwał sprzedajacego do zapłaty. To chyba sa ku temu podstawy. Nie pisałam o tym, gdyż szukam pomocy. Wiem, ze muszę zwrócić się do rzecznika. Chciałam tylko, żeby inni byli ostrożni, bo to nie jest miłe znaleść się w tej sytuacji
@Client:44549050 Owszem, nie może zatrzymać towaru i pieniędzy, ale może żądać wpłaty lub potrącić za wysyłkę do Ciebie rzeczy, które zwrotom nie podlegają.
Nie jeśli w pierwszej decyzji przyjmuje zwrot całego towaru
@Client:44549050 Jaka decyzja, sprzedawca zaproponował Ci rozwiązanie, a Ty się nie zgodziłaś zakładając dyskusję odrzucając ją, więc podszedł do tego według litery prawa teraz widzisz że to Ci nie na rękę więc walczysz o pierwsza wersję 😄
Sprzedawca ma rację i jest uparty, BRAWA dla niego - kupujący uparty nie ma racji = Sprawa w sadzie
Powtórzę jak By Ci umknęło
Sprzedawca źle zaczął ale dobrze skończył
Art. 34.
4. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące
wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
Art. 38. Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa
lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
5. Względy higieniczne
Według mojej oceny sprzedawca poprawnie to zrobił oddał za część którą mógł a resztę Ci odeśle jak opłacisz koszt wysyłki
Jak widzisz nikt Ci nie pomoże i raczej przegrasz sprawę w sądzie troszku na początku sprzedawca namieszał ale postępuje zgodnie z prawem
@Client:44549050 @WREDZIA-W1 ja już się wypowiedziałem szkoda czasu, poświęcę go by pomóc na forum innym Miłego Wieczorka 🙂
@kostas11 Powiedziałeś już wszystko.Nic dodać, nic ująć. Dobrej nocki 🙂
@WREDZIA-W1 Nie wiem jak dokładnie było, nie chce mi się czytać całego tematu, ale brak możliwości odstąpienia ze względów higienicznym ma miejsce tylko wtedy, gdy zapieczętowane opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu, jeśli nie zostało, można oddać.
5. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
@xyz96 Powiem Ci, że wymiękłam wczoraj. Nie napisała od razu jak było, nie odpowiedziała na wszystkie pytania, więc nie wiemy co to za przedmiot i dlaczego sprzedawca odmówił przyjęcia. Czeski film 😀
@Client:44549050 kwestia higieniczna jest tu kluczowa, przecież oddał Ci 30 zł na konto, jak się nie zgadzasz z jego stanowiskiem sąd 😞
Więc nie ma towaru i kasy, a resztę towaru możesz odebrać od sprzedawcy 🙂
@kostas11 Na pytanie o zwrot i wędrówkę przesyłki już mi nie odpisała 😀
@Client:44549050 Powiedz czy nie było tak: wysłałaś zwrot kiedy sprzedawca był na urlopie i nie miał jak odebrać. Przesyłka wróciła do Ciebie i też jej nie odebrałaś, więc odesłali z powrotem do niego. Musiał zapłacić za zwrot 9 złotych.
Przesylka nie wrocila do mnie.
Dostaje paczkę
4 dni potem generuje kod
potem jest Sylwek jadę zagranice, gdzie mieszkam do pracy
wracam na walentynki i sprawdzam sobie konto
nie mam zwrotu
pisze o sprzedawcy
on słusznie prosi o numer zwrotu i przesylki
przejazuje info ( wszystko na dyskusji)
on na drugi dzień pisze, ze musiał po nią 15 km pojechać i ze zapłacił 9 zł za jej odnalezienie. Nie wiem może inpost mu ściągnął nie wiem