Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Sprzedawca nie oddał towaru kupującemu i potrącił za niego środki. Allegro wzywa do ich zwrócenia. Sprzedawca odmawia. Nie zostaje nałożona na niego blokada/ograniczenia konta, mimo wniosku kupującego.
wniosek
sprzedawca posiada towar klienta, który teoretycznie może powtórnie wystawić na sprzedaż. Zatrzymał tez pieniądze klienta. Allegro zaleca rozwiązać sprawę indywidualne na drodze prawnej mimo, ze sprzedawca nie zastosował się do ich zaleceń zwrotu środków.
Allegro nie poinformowało o możliwości odzyskania pieniędzy z POK??
Wypełnij wniosek o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących. W niektórych przypadkach w celu skorzystania z POK kupujący nie musi zgłaszać sprawy na policję.
Tak allegro podejmuje Jasne decyzje w dyskusji
Sprzedawca przyjal zwrot. Wzywa do zakaczenia do dyskusji potwierdzenia przelewu. Sprzedawca odmawia. Art. 405 k.c mówi jasno, ze nie może mieć towaru i srodkow. Kontaktuje się z Rzecznikiem Praw Konsumenta z mojego miasta. Przyznaje mi racje i decyduje się napisać pozew. To samo stanowisko zajął dział prawny Urzędu Ochrony Konsumentów w Warszawie.
Program Allegro ochrony konsumentów wydaje sprzeczna decyzje z ta podjęta przez Allegro w dyskusji „ Powód odrzucenia:
Sprzedający miał prawo pomniejszyć kwotę zwrotu.
@Client:44549050 Są sytuacje, w których rzeczywiście sprzedawca ma prawo pomniejszyć kwotę zwrotu. Rzecznik konsumenta też zna tylko Twoje stanowisko. Niekoniecznie się z nim zgodziłby, gdyby wysłuchał sprzedawcę. Sąd wysłucha Was obu. Jeżeli w jakikolwiek sposób zmniejszyłeś wartość rzeczy, licz się z tym, że przegrasz. Jeżeli oddałeś rzecz nienaruszoną, idź do sądu i wygrasz.
Rzecznik przeanalizował sprawę.
jego pierwsza decyzja to przyjęcie całego zwrotu jak zgodzę się pokryć koszty odnalezienia paczki, bo się sprzedawcy zgubiła. Nie zgadzam się i tutaj zaczyna się problem.
Kwestia jednak nie jest słuszności potrącenia.
art 405 k.c mówi, ze on mając towar, za który zapłaciłam jest dłużnikiem i jest zobowiązany zwrócić towar w naturze lub jeśli to nie jest możliwe ( sprzedawca i klient nie chcą pokryć kosztów przesyłki), dłużnik jest zobowiązany zwrócić równowartość. Prawo wyklucza możliwość, ze sprzedawca zatrzymuje towar i pieniądze
Bo allegro nie ma mocy prawnej, pomagają radą, od rozstrzygania jest sąd, jeśli zakup od firmy to rzecznik konsumenta 🙂
Kupujący nie może dyktować komu zawiesić konto 😞
A teraz opisz skąd ma sprzedawca towar i kasę bo to ważne ?
Zwróciłam towar w terminie 14 dni. Nie dostaje środków. Kontaktuje się ze sprzedawca. Ten wysyła mi e-mail, ze przyjmuje zwrot i potrąci mi tylko 9 zł za odnalezienie paczki, bo ja nie odebrał i gdzieś się zgubila. Chcial przelac 40,99 z wartości towaru 49,99. Nie zgadzam sie na to. Allegro przyznaje mi racje. Sprzedawca wiec zmienia wersje wydarzen i odmawia przyjecia dolnej czesci i przelewa tylko 30 zł ( a początkowo chciał 40,99). Allegro twierdzi, ze pierwsza decyzja jest wiążąca i wzywa do zwrotu środków. Sprzedawca odmawia. Prosze wiec o zwrot towaru, za który mi potrącił. On początkowo odmawia. Po interwencji Allegro zdadza się, ale jak pokryje koszty wysyłki.
@Client:44549050 Dla pewności, kupiłeś towar za 49,99 zł dokonałeś zwrotu, odesłałeś smartem lub na własny koszt nie wnikam, mało istotne, i tu sprzedawca powinien Ci w ciągu 14 dni od otrzymania pisma, lub może to przeciagnąć do otrzymania towaru.
Powinien Ci oddać 49,99 zł + wysyłka do Ciebie o ile płaciłeś
Art. 32. 1. Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w
terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od
umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym
koszty dostarczenia rzeczy.
Więc skąd tu potracenia jak dostał towar, albo coś pomijasz albo źle to przedstawiasz w odpowiednich instytucjach 😞
Halo coś tu nie gra, przyjrzyjcie się sprawie bo śmierdzi, proste odstąpienie a tu taki cyrk @nat_not @msniezek
Sprzedawca dopiero w kwietniu odnalazł paczkę, która wysłałam w grudniu, 4 dni po jej otrzymaniu. Mowi i tu ma czesciowa racje, ze w warunkach zwrotu nie ma obowiązku przyjąć dolnej czesci ze względów higienicznych pomimo, ze była ona odesłana w perfekcyjnym stanie.
To jest jego drugie stanowisko. Pierwsze to zwrócę Ci za cały komplet, jeśli pokryjesz koszt odnalezienia paczki 9 zł, bo ja nie odebrałem.
allegro i rzecznik twierdzą, ze pierwsza decyzja jest wiążąca i wzywają do zapłaty
@Client:44549050 Ciężko było to napisać wcześniej, produkty higieniczne nie podlegają zwrotowi 😞
Może sprzedawca chciał potraci za wymianę tej części tylko nie tak to nazwał 😞
@WREDZIA-W1 zaczyna to nabierać to barw 😉
Cały komplet był wart 49,99
W pierwszej kolejności ( pomimo, ze dyskusja była otwarta ) na e-mail mi pisze
Dziękuje. Aczkolwiek tak jak już zostało to Pani wcześniej przedstawione odzyskanie przesyłki kosztowało 9zł dlatego możliwy jest zwrot kwoty 40,99zł. Proszę o potwierdzenie, że rozumie Pani powyższy tekst i zgadza się z decyzją.
Potem ja się nie zgadzam i on zmienia wersje wydarzeń i mi przelewa 30 zł za górna cześć. Dolna sobie zostawia i pieniądze tez. To co był skłonny przelać 40,99 a potem zwrócił 30 zł?
nawet przyjmując opcje, ze dolna cześć nie podlega zwrotowi i ok, to zgodnie z art. 405 k.c jest zobowazany zwrócić towar w naturze ( tzn ta dolna cześć). Nie może tez obciążać klienta kosztami przesyłki. To on jest prawnie dłużnikiem i to w jego gestii jest zwrot zobowiązania
@Client:44549050 było przyjąć pierwszą wersję 🙂
Nie dziwię się że allegro wymiękło i kazało sprawę skierować do sądu 🙂
Sprzedawca źle zaczął ale dobrze skończył 🙂
Art. 34.
4. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące
wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
Art. 38. Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa
lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
5. Względy higieniczne
Według mojej oceny sprzedawca poprawnie to zrobił oddał za część którą mógł a resztę Ci odeśle jak opłacisz koszt wysyłki 🙂
Jak widzisz nikt Ci nie pomoże i raczej przegrasz sprawę w sądzie troszku na początku sprzedawca namieszał ale postępuje zgodnie z prawem 😞
@kostas11 Coś mi się widzi, że pięknie to rozpracowałeś Sherloku 🙂
@Client:44549050 Jeżeli odesłałaś coś, co zwrotom nie podlega, sprzedawca Ci to odsyła na Twój koszt.
Proszę@WREDZIA-W1 podaj przepis, który nakazuje bezpłatny zwrot w formie wysyłki czegoś co zwrotom nie podlega
odstąpienie od umowy to nie jest reklamacja
@RED Czy Ty aby ze zrozumieniem przeczytałeś to, co napisałam?
@WREDZIA-W1 tak przeczytałem ale niedokładnie - przyznaje się bez bicia i sorry za lamerski wpis
mam obecnie podobny przypadek - Kupująca odesłała towar kupiony na firmę
(mimo naszych maili by tego nie robiła) - najpierw byłem wyzywany w dyskusji, że nie chcę zrobić zwrotu, potem oczywiście negatyw o jakiejś żenadzie a obecnie
jestem wyzywany od złodziei bo ukradłem towar bo nie chcę go odesłać na swój koszt (a ja proszę grzecznie tylko o przysłanie kuriera, odbiór osobisty lub pokrycie kosztów odesłania)
pracownik allegro też został tam wyzwany
@RED Zacznij jej naliczać opłatę za magazynowanie, choćby złotówkę dziennie, a szybciutko zapłaci za przesyłkę zwrotną.
@kostas11 Ano, nabiera 😀
@Client:44549050 Napisz konkretnie co to był za towar.