Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Sprzedawca nie oddał towaru kupującemu i potrącił za niego środki. Allegro wzywa do ich zwrócenia. Sprzedawca odmawia. Nie zostaje nałożona na niego blokada/ograniczenia konta, mimo wniosku kupującego.
wniosek
sprzedawca posiada towar klienta, który teoretycznie może powtórnie wystawić na sprzedaż. Zatrzymał tez pieniądze klienta. Allegro zaleca rozwiązać sprawę indywidualne na drodze prawnej mimo, ze sprzedawca nie zastosował się do ich zaleceń zwrotu środków.
@Client:44549050 A jakie argumenty podaje sprzedawca? Dobrze jest znać stanowisko obu stron konfliktu. Widocznie coś jest na rzeczy, że Allegro tak zdecydowało. Napisz coś więcej.
Zwróciłam towar w terminie 14 dni. Nie dostaje środków. Kontaktuje się ze sprzedawca. Ten wysyła mi e-mail, ze przyjmuje zwrot i potrąci mi tylko 9 zł za odnalezienie paczki, bo ja nie odebrał i gdzieś się zgubila. Chcial przelac 40,99 z wartości towaru 49,99. Nie zgadzam sie na to. Allegro przyznaje mi racje. Sprzedawca wiec zmienia wersje wydarzen i odmawia przyjecia dolnej czesci i przelewa tylko 30 zł ( a początkowo chciał 40,99). Allegro twierdzi, ze pierwsza decyzja jest wiążąca i wzywa do zwrotu środków. Sprzedawca odmawia. Prosze wiec o zwrot towaru, za który mi potrącił. On początkowo odmawia. Po interwencji Allegro zdadza się, ale jak pokryje koszty wysyłki.
Sprawa toczy się od grudnia!!!
@Client:44549050 W tej sytuacji racja jest po Twojej stronie. Dalej sprawę niech poprowadzi rzecznik konsumenta. Niekoniecznie skończy się w sądzie. Raczej sprzedawca da się nakłonić na zwrot całej kwoty.
No nie wiem. Usłyszałam tez od sprzedawcy zarzut „
Dokonała Pani zwrotu wiedząc, iż nie będziemy mieć możliwości odebrania go (informacja o urlopie i jego długości była widoczna już na tydzień przed). Możliwe, że działanie to było celowe tak abyśmy nie odzyskali przesyłki.”
To absurd, klient musi zwrócić towar w terminie 14 dni. Pozatym mieszkam zagranica.
potem usłyszałam
Dodatkowo proszę zapoznać się z Art. 107. (Złośliwe wprowadzanie w błąd lub złośliwe niepokojenie innej osoby). Pozdrawiam
tylko dlatego, ze bralam udział w dyskusji
pomijając już kwestie „ wyszukanej polszczyzny” w stosunku do klienta
Po tym wnioskuje, ze skończymy w sądzie. Ja napewno nie popuszczę. Nie mówiąc o fakcie, ze gdyby ( nie mowie ze tak jest) od każdego klienta zebrałby poza Allegro 9 zł za jakieś „ odnalezienie paczki” to ma druga wypłatę lub dwie
@Client:44549050 Zatrzymaj sobie wszystkie te dowody. Poproś rzecznika, by w Twoim imieniu napisał do sprzedawcy i wezwał go do wywiązania się z obowiązku.
Tak tez zrobię:) mieszkam zagranica i trudno mi będzie to prowadzić, ale nie odpuszczę
@Client:44549050 Powodzenia! 🙂
Dzięki:)) przyda się
najgorsze jest to, ze Allegro wzywa do natychmiastowej zapłaty, w przeciwnym razie może nałożyć ograniczenia. Sprzedawca odmawia. Allegro stwierdza, ze ich jednak nie nałoży, bo sprzedawca wypowiedział się w dyskusji. To nic jednak, ze miał w głębokim poważaniu ich decyzje.
@Client:44549050 Tego nijak nie rozumiem.
@WREDZIA-W1 wezwałem posiłki zaraz będziemy znać sytuację z drugiej strony, bo mi też tu nic nie pasi 😞
Dziękuje za info o terminie zwrotu środków, może się przyda:)
@Client:44549050 "najgorsze jest to, ze Allegro wzywa do natychmiastowej zapłaty, w przeciwnym razie może nałożyć ograniczenia. Sprzedawca odmawia. Allegro stwierdza, ze ich jednak nie nałoży, bo sprzedawca wypowiedział się w dyskusji. To nic jednak, ze miał w głębokim poważaniu ich decyzje".
Niestety również przedstawiając nasze stanowisko, nie jesteś precyzyjna. O ograniczeniach była mowa w przypadku braku odpowiedzi sprzedającego w dyskusji ("Brak reakcji w ciągu 24 godzin może skutkować nałożeniem ograniczeń na konto"). Sprzedający odpowiedział w dyskusji jeszcze tego samego dnia.
Dodatkowo, choć w opisywanym przez Ciebie przypadku, skorzystanie z rekompensaty w ramach POK nie jest możliwe, zdecydowaliśmy o przyznaniu Ci 30 monet, by złagodzić negatywne odczucia w związku z problemem transakcyjnym.
Warto również wspomnieć, że dyskusja jest wciąż otwarta (od 9 kwietnia) i sprzedający odpowiada w niej na bieżąco, podobnie jak my.
Dzięki @nat_not wzywaliśmy, bo nam nic nie pasowało, ale potem klient się przyznał że to produkt higieniczny nie podlegający zwrotowi, więc sprzedawca ma rację troszku namieszał ale postępuje zgodnie z prawem, a kupiec zmienia stanowiska 🙂
Na rekompensatę 30 monet się nie zgodziłam. To nie jest gotówka i mogę ja wykorzystać tylko na Allegro.
Oczywiście, ze odpowiada na bieżąca. Nigdzie tego nie neguje. Dodam jednak, ze jeśli wzywacie sprzedawcę do zapłaty, a on się Wam odmawia I dalej sobie spokojnie sprzedaje to to chyba o niczym dobry dla portalu nie świadczy. To jest oczywiście moje subiektywne zdanie. Nie mowil tez, ze allegro zobowiazalo sie to nałożenia blokad, tylko wspominam, ze dziwi mnie, ze tego nie zrobiło. To tez moja subiektywna ocena i mam do niej prawo.
fajtem jest, ze nie może mieć towaru i pieniędzy, a za 30 monet zakupów w sklepie stacjonarny nie zrobię. Zapłaciłam gotówka i powinnam albo dostać towar, albo pieniądze.
Dodam, ze trafiłam podczas tej dyskusji na 2 bardzo kompetentnych pracownikow Allegro podczas rozmowy tel, którzy należycie zaangażowali się w ta sprawę.
pozostaje tez kwestia, ze jeśli klient odstępuje od umowy w kwietniu, to sprzedawca w mojej opinii powinien po urlopie odebrać paczkę, a nie żeby się zgrubiały. Dostaje chyba jakieś powiadomienia, ze nastąpił zwrot. Nie powinno być sytuacji, ze robi to w kwietniu.
Rozumiem Wasz punkt widzenia i szanuje. Jest on jednak rożny od opinii mojej, pracowników Allegro., którzy wezwali do natychmiastowej zapłaty i Urzędu Konsumentów.
Dlatego tez temat uważam za zamknięty i będę dociekać swoich praw w kompetentnych urzędach.
Przepraszam mała poprawka miało być klient odstąpił od umowy w grudniu
@Client:44549050 Powiem Ci tak: nie piszesz całej prawdy, a chcesz pomocy. Powiedziałaś rzecznikowi, że oddałaś rzecz, która nie podlega zwrotom?
@WREDZIA-W1 pewnie tak jak nam 😄