Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
kupiłem książkę i jako formę dostawy wybrałem Paczkę w Ruchu. Niestety, ale nie odebrałem jej ze względu na błędny status przesyłki na Allegro. Mimo tego że sprzedawca podał nr przesyłki, to ciągle wyświetla się"Oczekuje na nadanie". Tymczasem po wprowadzeniu nr paczki na stronie przewoźnika okazało się że paczka już wraca do nadawcy.
W tej sytuacji będę zmuszony jeszcze raz zapłacić za dostawę + ewentualnie za paczkę zwrotną? Kieruję się statusami w aplikacji Allegro i dlatego nie wiedziałem że paczka na mnie czeka.
@Damian6778 Pisz przez kontakt Allegro - reklamację.
Dowiedziałem się że skoro dostałem SMS to problem nie istnieje.
@Damian6778 Możesz przesłać zrzut ekranu, na którym będzie widoczny ten błędny status przesyłki?
@Damian6778 Ciekawi mnie jak odbierasz te przesyłki tylko na podstawie statusu. Da się odebrać przesyłkę nie mając kodu odbioru ?
To prawda, ale czasami dostaje się więcej wiadomości niż zwykle i można jakiejś nie zauważyć.
Statusy sprawdzam samemu i tym się głównie kieruję, zwłaszcza że Allegro czasami wysyła dużo powiadomień o przesyłkach. Nie wiem po co jeszcze mam sprawdzać to ręcznie na stronie przewoźnika, skoro Allegro zawsze pokazywało takie same dane jakie znajdę u przewoźnika.
@Damian6778 Mam wrażenie, że szukasz dziury w całym. Na temat jednej przesyłki RUCHU przychodzi kilka wiadomości i mejli. O oczekiwaniu na nadanie, o nadaniu i jedna o dezynfekcji. A na koniec przychodzi wiadomość z kodem i na mejla i na telefon. Po co śledzić status w Allegro skoro do odbioru tak czy siak potrzebny jest kod. Dziwny dla mnie jest Twój problem szczerze powiedziawszy 🙂
Ale jest to jedna z możliwych przyczyn takiej sytuacji i skoro wybrałem Allegro na miejsce zakupu, to wszystko powinno działać idealnie, a nie żebym ja musiał się upewniać czy coś dobrze działa. Jestem klientem który oczekuje że na największym portalu e-commerce w Polsce nie wystąpi taki błąd po poprawnych ponad 100 transakcjach odkąd mam tu konto.
Ostatnie wiadomości e-mail od Ruchu mam z marca, kwietnia tego roku i sprawdzałem również folder SPAM. Nie wiem co jest tego przyczyną.
@Damian6778 Przedstawiłeś problem dziwnie. Napisałeś, że nie odebrałeś z powodu błędnego statusu. Potem napisałeś, że mogłeś wiadomości mejlowych nie zauważyć, teraz znów piszesz, że ich wcale nie było. Nic natomiast nie piszesz o smsach. Przychodzi zawsze sms z kodem i potem kolejny przypominający o odbiorze też z kodem. Też je przeoczyłeś czy nie było ich wcale?
Zacznij czytać ze zrozumieniem, a nie będziesz mi tutaj wmawiać rzeczy częściowo przekręcając moje słowa.
Jeszcze raz, mimo że nie składam bezpośrednio roszczenia do nikogo oraz w sumie to szkoda czasu na osobę która nie jest mediatorem, stroną konfliktu i tylko się czepia zamiast pomóc.
Z powodu natłoku wiadomości SMS mogłem przeoczyć te od kiosku i tak się stało. Nie sprecyzowałem że chodzi o SMS, bo sama napisałaś o tych które zawierają kod odbioru. Myślałem że będzie to zrozumiałe, więc nie przekręcaj już.
Napisałem że nie mam wiadomości e-mail od marca, kwietnia. Ciekawe jest jednak to że wiadomości dotyczące paczki w Ruchu mają jako nadawcę Poczta Allegro jeśli zakup został dokonany na tej platformie. W przeciwnym wypadku nadawcą jest info@paczkawruchu.pl , czyli transakcja poza Allegro. Czemu tak mam?
@Damian6778 Zrozumiałe dla mnie byłoby gdybyś napisał " Przegapiłem wszelkie smsy i przypomnienia i śledziłem tylko status, który był błędny i dlatego paczki z książką nie odebrałem. Czy w tej sytuacji będę zmuszony płacić raz jeszcze za dostawę ? "
Dobrze, już się nie czepiam 🤣
A w mailu są kody odbioru? Nawet jeśli byłyby to wychodzi na to że ich faktycznie nie otrzymałem skoro błąd był po stronie Allegro. Nie mogłem dostać powiadomień o których mówisz, a status zamówienia jest nadal błędny i nie miałem powiadomień z wielu źródeł jak to jest przy prawie każdym zamówieniu na Allegro. Mogłem być wprowadzony w błąd przez serwis, bo o wysłaniu paczki dowiedziałem się dopiero od sprzedawcy po kontakcie.
@Damian6778 Otrzymałam informację, że sprawa została już wyjaśniona w korespondencji mailowej 11617842.
Tak wyjaśniona, że skoro otrzymałem powiadomienie SMS to całość transakcji podobno przebiegła poprawnie ze wszystkich stron poza moją i chociaż sprzedawca poprawnie wypełnił swój obowiązek to mogę sobie tylko u niego składać reklamacje albo złożyć ponowne zamówienie ponosząc dodatkowe koszty.
Wychodzi na to, że zdecydowanie lepiej jest mając SMARTA zamawiać niepotrzebne rzeczy i je zwracać robiąc kłopot sprzedawcy i generować koszt dla Allegro.
@nat_not Wasz system nie jest zgody nawet z samym sobą...
@pinsplash W Allegro coś się nie klei nie pierwszy i nie ostatni raz. Rozumiem problem błędnych statusów bo jako sprzedająca miewam takie przypadki i obrywam za to po jakości.
Niestety pojąć nijak nie mogę, że w wyżej wymienionej sytuacji sprzedający ma bulić potrójnie. Nie pojmuję tego ani jako sprzedająca ani jako kupująca i przeważnie korzystająca z Paczki w Ruchu. Dla mnie najważniejszy jest sms z kodem bo bez niego paczki nie da się odebrać.
I spraw Dobry Boże oby moi klienci tego nie czytali i nie napisali mi któregoś dnia, że zamiast 6 powiadomień dostali tylko dwa i myśleli że sms z kodem to pomyłka albo spam, paczki nie odebrali i życzą sobie zgodnie z prawem powtórnej wysyłki na mój koszt 😂
@Damian6778 Nie musisz płacić ponownie za dostawę ani za zwrot. Złóż reklamację sprzedawcy, to on zgodnie z przepisami odpowiada za przesyłkę do czasu, aż ją otrzymasz. Skoro nie było powiadomienia, powinien wysłać Ci rzecz ponownie, poprawnie, na swój koszt, a reklamację u przewoźnika składa on. Czy przewoźnik ją uzna, czy odrzuci, Ty płacić ponownie nie musisz. Nie musisz też czekać na rozpatrzenie tej reklamacji. Jeśli sprzedawca będzie Ci stwarzał problemy, napisz tu ponownie.
Po stronie przewoźnika wszystko było dobrze. Sprzedawca również poprawnie nadał przesyłkę, ale to na stronie Allegro był błąd. Serwis nic mi nie pomógł, gdy się z nimi skontaktowałem.
@Damian6778 zgadza się masz rację. Xyz zachęca Cię jednak do skorzystania z swojego prawa do otrzymania paczki za którą przed tobą odpowiada tylko i wyłącznie sprzedawca. Nawet jeżeli wina nie leży po jego stronie i allegro zawiniło, prawo pozwala na taką praktykę. Kupujesz od sprzedawcy, allegro nie jest stroną transakcji 🤡