- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Witam, zwróciłem kurtke bez metki, sprzedający mówił że nie dalej odsprzedać tego towaru bo jest używany i nie może być dalej odsprzedany. z kwoty 240 zwrócił 30 zł. Napisałem wniosek o allegro protect z prośba o rekompensate z powodu nieuzasadnionego powodu zwrotu. Otrzymałem taką odpowiedz:
"Rozpatruję Pana wniosek. Anulowałam go, ponieważ sprzedający zgodnie z prawem umniejszył kwotę zwrotu po odstąpieniu od umowy. Przedmiot oferowany był jako nowy, a Pan przyznał, że odesłał go bez metek, zostały one odcięte /oderwane. Proszę zwrócić uwagę, że przedmiot może być sprawdzony tak jak byłby sprawdzony w sklepie stacjonarnym, wówczas możemy mówić o dozwolonej weryfikacji przedmiotu. Jeśli dochodzi o takiego działania jak odcięcie metek, dochodzi do zmniejszenia wartości rzeczy i sprzedający może w takim przypadku umniejszyć kwotę zwrotu. Nie jestem w stanie zanegować tego stanowiska i podważyć kwoty zwrotu. Przykro mi, jednak to Pan doprowadził do umniejszenia wartości przedmiotu, dlatego nie mam podstaw, by zwrócić Panu należność."
Co mogę w takiej sytucji zrobić?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
jakie?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@KubaltenB chyba se żarty robisz, dostajesz towar, jak chcesz dostać cały zwrot, przymierzasz bez urywania metek i odsyłasz, reszta wykracza poza standardowe sprawdzenie towaru 🙂
Κώστας
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Uważam że wy jako sprzedawcy powinniście się dogadać podmiotami z którymi współpracujecie i uwzględnić że np kupujacy może zwrócić towar bez np pudełka albo metki, i mieć już od tego podmiotu gotową nowa metke/pudelko i koniec problemów
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
i okłamywać kolejnego kupującego, ze sprzedajemy mu nowy nieużywany towar?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Nie wiem, zgodnie z prawem mam prawo sprawdzić towar i go zwrócić, co jest jednoznaczne z tym że jest używany. Problem ten powinien zostać rozwiniety prawnie, uważam że powinniscie otrzymać jakąś rekompensate od jakichś instytucji. pozatym jestem zwykłym kupującym na którego nie powinny być zrzucane takie błedy systemu, więc wypraszam sobie.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
To nie błąd systemu tylko Twój, kurtkę można przymierzyć bez odcinania metek.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
odbijam piłeczke - to nie mój błąd a sprzedawcy, do kurtki można dołączyć kolejną metkę z kodem kreskowym.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
już raz pisałam ale powtórzę. Dołączyć nową i udawać, że kurtka jest nowa? Wiesz ja sprzedaję kosmetyki, które mają plomby. To idąc tym tropem kupujący może zerwać plombę, odesłać, a ja nakleję nową i sprzedam kolejnej osobie jako nowy, tak? Chciałbyś kupić taki "nowy" produkt?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Chwila jak to taka doczepiana metka, nie porównuj jej do plomby!
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Uważam że jako konsument powinienem wystąpić do producenta o zapasową metkę lub opakowanie za darmo by mi wysłał jak mi odbije metki usuwać albo opakowaniem po butach w piecu palić, bym oddawał na zwrot pełnowartościowy produkt by kto inny kupując po mnie dostał towar nowy w takim stanie w jakim i ja dostałem i koniec problemu.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@KubaltenB "tylko to nie jest przymierzalnia a sklep online, obowiązują inne reguły całkowicie" no i za takie własnie myślenie teraz przyjdzie Ci zapłacić bo jak napisał konsultant allegro ( zresztą zgodnie z prawdą i przepisami): "Proszę zwrócić uwagę, że przedmiot może być sprawdzony tak jak byłby sprawdzony w sklepie stacjonarnym"
Czyli reguły są dokładnie takie same - tak twierdzi zarówno polskie jak i unijne stanowisko
Problem jest w tym że kupującym sie wydaje że są inne. A potem sa zdziwieni kiedy przychodzi za tą niewiedze zapłacic. Choc akurat 90% to moim zdaniem dużo. Lecz nie znam sie na ciuchach , nie mnie oceniac.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@_Likos_ dlatego zgodnie z zaleceniem Allegro sprzedawca powinien wystawić kurtkę na licytację i zwrócić kupującemu tyle za ile się sprzedała.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
akurat nie brałbym odpowiedzi konsulatów allegro za pewnik prawny, jest duża rozbieżność pomiędzy wypowiedziami różnych pracowników. Jeżeli chodzi o reguły to możesz sobie wpisac w chatGPT "jakie są różnice prawne pomiędzy zakupem w sklepie stacjonarnym a w sklepie internetowym." to się dowiesz, jakie są różnice.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@KubaltenB robisz dokładnie to samo co każdy kupujący odsyłający używany produkt i oczekujący pełnej kwoty zwrotu. Udajesz, że pytanie sprzedawcy co on ma zrobić z takim produktem w ogóle nie padło. Nie musisz tu odpowiadać ale po prostu się zastanów - wczuj się w rolę sprzedawcy, który takich zwrotów używanych produktów ma pewnie w miesiącu kilkanaście czy kilkadziesiąt. Kupującym się wydaje, że wszystko im wolno i mają same prawa ale nie do końca tak jest.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Ja rozumiem ale tak jak napisałem powyżej takie błędy nie powinny spadać na kupującego, powinny to rozwiązywać odpowiednie konstytucje prawne, jeżeli jesteś stratny możesz dochodzić swoich praw w sądzie
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@KubaltenB ale one są prawnie usankcjonowane, nie musze pytać GPT
Art. 34. prawa konsumenta
...
4.Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru, chyba że przedsiębiorca nie poinformował konsumenta o prawie odstąpienia od umowy zgodnie z wymaganiami art. 12 obowiązki informacyjne przedsiębiorcy ust. 1 pkt 9.
Odcinanie metki zdaje sie nie było konieczne do stwierdzenia chcrakteru i funkcjonalności kurtki ?
Dlatego też wykładnie prawa zarówno polskiego jak i unijnego na ten moment są takie że daną rzecz można sprfawdzić dokłądnie tak jak można by to było zrobić w sklepie stacjonarnym
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Spokojnie, wyjaśnijmy jaka to metka, bo coś tu jest nieścisłości.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
jak już wspominałem wcześniej, nie metka fabrycznie przyszywana tylko taka dołączana z kodem kreskowym i ceną
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@KubaltenB To otwórz dyskusje ze sprzedającym: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa
a zgubiła się, nie było czy co?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Dyskuja została już otworzona, razem z wnioskiem allegro odrzuconym.