Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, zwróciłem kurtke bez metki, sprzedający mówił że nie dalej odsprzedać tego towaru bo jest używany i nie może być dalej odsprzedany. z kwoty 240 zwrócił 30 zł. Napisałem wniosek o allegro protect z prośba o rekompensate z powodu nieuzasadnionego powodu zwrotu. Otrzymałem taką odpowiedz:
"Rozpatruję Pana wniosek. Anulowałam go, ponieważ sprzedający zgodnie z prawem umniejszył kwotę zwrotu po odstąpieniu od umowy. Przedmiot oferowany był jako nowy, a Pan przyznał, że odesłał go bez metek, zostały one odcięte /oderwane. Proszę zwrócić uwagę, że przedmiot może być sprawdzony tak jak byłby sprawdzony w sklepie stacjonarnym, wówczas możemy mówić o dozwolonej weryfikacji przedmiotu. Jeśli dochodzi o takiego działania jak odcięcie metek, dochodzi do zmniejszenia wartości rzeczy i sprzedający może w takim przypadku umniejszyć kwotę zwrotu. Nie jestem w stanie zanegować tego stanowiska i podważyć kwoty zwrotu. Przykro mi, jednak to Pan doprowadził do umniejszenia wartości przedmiotu, dlatego nie mam podstaw, by zwrócić Panu należność."
Co mogę w takiej sytucji zrobić?
no to ja ją podam 🙂 dyrektywa Unii Europejskiej dotycząca praw konsumentów (2011/83/UE) stanowi, że konsument ma prawo sprawdzić zakupiony produkt w taki sposób, jak mógłby to zrobić w sklepie stacjonarnym. Jednak nie ma w niej szczegółowych wytycznych odnośnie do tego, co dokładnie oznacza "sposób sprawdzenia" produktu. Interpretacja tej zasady może różnić się w zależności od przypadku i kontekstu, spór ten zazwyczaj rozwiązują sądy.
Za to w polskim prawie, Ustawa o prawach konsumenta określa, że konsument może sprawdzić zakupiony produkt, ale nie może go używać w sposób, który przekracza konieczność stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania. Oznacza to, że konsument ma prawo do dokonania inspekcji produktu. Jeżeli jest reklamowany jako ciepły w -20 stopniach. to mam prawo raz go założyć i pójść na spacer w zimie, by sprawdzić, czy nie jestem oszukiwany. Proszę się postawić w mojej sytuacji, kupuje kurtkę i okazuje się, że trzyma ciepło tylko w -5 stopniach i zgodnie z pana założeniami ja nie mogę zwrócić tej kurtki, bo jest używana. Czy to jest według Pana sprawiedliwe?
„kupuje kurtkę i okazuje się, że trzyma ciepło tylko w -5 stopniach i zgodnie z pana założeniami ja nie mogę zwrócić tej kurtki, bo jest używana. Czy to jest według Pana sprawiedliwe?”
W takich przypadkach zastosowanie ma reklamacja na podstawie niezgodności towaru z umową.
Poza tym - oczywiście że nawet w takiej sytuacji możesz ją zwrócić (odstąpić od umowy) ale wtedy odpowiadasz za ewentualną utratę wartości.
@KubaltenB Moim zdaniem sam sobie zaszkodziłeś tym "nieprecyzyjnym" wpisem, tu My wszyscy także myśleliśmy o tej metce wszywanej, a Ty zapewne także tak to opisałeś w dyskusji a mało zorientowani doradcy Allegro uznali to jako obniżenie wartości.
@LEW433 Masz racje, mogłem być bardziej precyzyjny bo jest troche niewiadoma czy to metka taka fabryczna czy ta sztuczna z cena i kodem kreskowym, a to chodziło o ta sztuczną. W każdym bądz razie napisałem do allegro i ponownie rozpatrzyli wniosek allegro protect i zwrócili mi pieniądze, więc sprawa zakończona happy endem.
@KubaltenB Napisz tam bardziej szczegółowo, a znam tu wiele wątków w których ani kupujący ani sprzedający nie byli tak uczciwi i nie przyznawali się do czegoś, nawet odsyłali stłoczony towar i otrzymywali cały zwrot, Oczywiście nie pochwalam takich rzeczy, i nigdy był takiego nie odesłał, dla jasności.
Myślę że sprzedawca obroni swoją decyzję - napisze ze sprzedaje nowe ubrania a nie prowadzi second hand i używana kurtka to dla niego produkt bezwartościowy.
@KubaltenB Wiesz co by się działo jakby każdy mógł sobie kupować nowy ciuch ,obcinać metkę i pokazać się w nowym ubranku a rano go spakować i odesłać by dostać pełny koszt zwrotu? Narobiło by się patologii i praktycznie każdy mógłby mieć codziennie nowe ,czyste ubranko na koszt sprzedawcy. Tak nie jest i nigdy nie będzie.
Ale rozumiesz że prawnie to jest dozwolone? i jakoś nie widze nigdzie tej patologii
@KubaltenB co jest prawnie dozwolone ? odcinanie metek ?
A który przepis na to pozwala? wskaz go jeśli łaska
Wskazałem Ci jasny przepis co mówi ustawa o zapoznawaniu sie z towarem . Można to zrobić tylko w spoób stwierdzający cechy i funkcjonalnośc przedmiotu. Do tego odcinanie metki nie jest konieczne - wiec było to nadużycie
Jak już wspominałem wcześniej pare razy, metka z cena nie jest częścia całego towaru. nie chce brzmieć jak zacięta płyta no ale panowie, jeżeli aż tak nienawidzićie kupujących to po co jesteście w tym biznesie?
Dlaczego uważasz że nienawidzimy kupujących? 99,9% transakcji przebiega bezproblemowo ale to co potrafi wykombinowac te pozostałe 0,01% to niejednokrotnie przyprawia o zawał. Kupujący mają mnóstwo praw (sami jako sprzedawcy również jesteśmy kupującymi) i dopóki korzystają z nich zgodnie z zasadami to nie ma problemu - ok, wkurzające są zwroty nieotwieranych paczek, dobieranie do smarta itd ale trzeba to wliczyć w koszty. Natomiast takie akcje jak zwracanie używanych produktów i oczekiwanie zwrotu pełnej kwoty to jest nadużycie. Może wyjaśnisz nam w końcu czemu odciąłeś metkę żeby przymierzyć kurtkę? Z metką się nie dało? W większości sklepów stacjonarnych też możesz zwrócić zakupione ubranie pod warunkiem że ma metkę. Też kupujesz stacjonarnie i oczekujesz ze ktoś przyjmie zwrot produktu bez metki?
jeszcze a propos obniżania kwoty zwrotu - jakiś czas temu przeglądałam komentarze u jakiegoś sprzedawcy i miał negatywa za to że pan kupił perfumy dla siebie i żony - za łączną kwotę prawie 400 zł, otworzyli je, stwierdzili że są nietrwałe więc odesłali. Sprzedawca obniżył im zwrot o 10 zł co dla pana było podstawą wystawienia negatywa bo wg niego powinien dostać pełen zwrot. Patologia w pełnej krasie.
Najlepiej jakbyśmy wogóle nie mieli prawa do zwrotów, wtedy to byłoby wam na ręke nie?
🤦:płeć_żeńska:
Tak, a tu były większe pomysły niż tylko brak zwrotu.
Odciąłeś metkę, popełniłeś błąd i za niego zapłaciłeś. Następnym razem przymierz bez odcinania. Jak nie będzie ok to odeślij w takim stanie w jakim otrzymałeś towar i będzie ok.
Jeżeli się nie zgadzasz z decyzją sprzedawcy i allegro pozostaje chyba tylko sąd.
@Skill_Player
Sprawa już rozwiązna.
Może chodzi tylko o to, że bociany do Polski są w locie, zima się skończyła i kurtka nie jest już potrzebna.