Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@ko_alka@la_nika@ayo80@nat_not@_HolaOla_
Zareklamowałem towar do sprzedającego z roszczeniem wymiany lub naprawy na sprawny. Sprzedający uchyla się od obowiązku odebrania ode mnie uszkodzonego sprzętu i odrzuca reklamację. Allegro wielokrotnie upomina sprzedającego, że odebranie towaru jest po jego stronie. Sprzedający nie reaguje. Zwracam się do Allegro o zwrot środków z programu Protect, gdyż minęło 14 dni od złożonej reklamacji. Allegro odmawia wypłaty twierdząc, że ie odesłałem towaru do sprzedajacego. Sprzedający zwodził, kłamie, że był na urlopie o wyślę kuriera. Kuriera oczywiście nie ma, a ja jestem z popsutym towarem, bez pieniędzy i bez ochrony ze strony Allegro. Allegro ponagla sprzedającego bezskutecznie. Czy sprawę mam rozwiązywać tylko na drodze sądowej? Czy Allegro Protect to fikcja?
Na reklamację sam powinieneś odesłać a sprzedający ma obowiązek ją rozpatrzyć i ją uznać lub odrzucić . Po uznaniu reklamacji sprzedający zwraca koszty zwrotu . Jak ci sprzedawca sam podstawi kuriera czy innego swojego dostawcę a potem reklamację odrzuci to będzie mógł się domagać abyś pokrył koszt zwrotu i mogą być wyższe niż się samemu odsyła.
Rzecznik praw konsumenta twierdzi inaczej.
Proszę przeczytać artykuł 43d ustawy o prawach konsumenta, a potem wprowadzać w błąd.
@kolekcjoner608 To już nieaktualne, tak było gdy obowiązywały przepisy o rękojmi z kodeksu cywilnego. Od 2023 r. do umów sprzedaży B2C stosuje się przepisy ustawy o prawach konsumenta dot. niezgodności towaru z umową.
Art. 43d ust. 5 ustawy: "Konsument udostępnia przedsiębiorcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Przedsiębiorca odbiera od konsumenta towar na swój koszt".
@kolekcjoner608 Tylko w przypadku odstąpienia w ramach reklamacji kupujący zwraca towar na koszt sprzedającego.
Protect jest wyplacany indywidualnie i uznaniowo bywa ze w ewidentnych sytuacjach nie wyplaca a w walkach od reki
Nieprawda, niczego nie musisz na reklamacje odsyłać, sprzedający jak uważa że potrzebuje towar do rozpatrzenia reklamacji, naprawy ma obowiązek jego odebrania, chyba że inaczej się dogadacie, zapytajmy moderacje dlaczego takie stanowisko, ponieważ ostatnio doszły wieści że ci z AP nie znają wypowiedzi z dyskusji: @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @ko_alka @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_
@daVinci001 sprzedający w dyskusji napisał, że zlecił już odbiór przesyłki od Ciebie, poczekaj proszę na kuriera. Wniosek o Allegro Protect w przypadku dalszych problemów będzie można wznowić. Najszybciej będzie jeśli w razie problemów, napiszesz w tej samej korespondencji, w której otrzymałeś odpowiedź w sprawie Allegro Protect.
Mogę prosić o informację kiedy kurier się pojawi?
@daVinci001 na to pytanie może odpowiedzieć sprzedający.
I to jest pomysł! Proszę więc wytłumaczyć sprzedającemu, żeby odpisywał na wiadomości.
@daVinci001 wysłaliśmy już do niego upomnienie w tej sprawie.
Temat można zamknąć. Allegro wypłaciło pieniądze z programu Protect, za co tutaj dziękuję.