Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Zakupiłem czujnik pedału sprzęgła od firmy Magdisv, niestety przysłali czujnik pedału hamulca.podobnie wygląda więc mogli się pomylić. Mają inne numeru, tego nie sprawdzili ja także. Mechanik zamontował czujnik, chodź tamten był sprawny w warsztacie pracuje 20osób więc też tego nie sprawdzili. Zapłaciłem 100zł za wymianę 80 za czujnik, kto ma ponieść konsekwencje. Czy sprzedawca Magdisv powinien przysłać czujnik który zamówiłem?
@pawelka30 co to za ,, mechanik ,, ?? powinien zweryfikować przydatność elementu przed przystąpieniem do montażu !!
@pawelka30 zmień mechanika skoro nie odróżnia części 1 nie powinien jej montować, 2 wisi ci jeszcze kasę jaką potrąci ci sprzedawca za ślady użytkowania na czujniku bo odpowiadasz za towar z art 34.4uk. Powinien ale ty masz oddać ten pomylony w stanie nienaruszonym a już w takim stanie nie jest. Nie wiem jak można nie zauważyć choinki błędów z komputera na desce rozdzielczej po zamontowaniu niekompatybilnej części jak się pojazdem z stanowiska wyjeżdżało... i jeszcze zarządać zapłaty za nie wykonaną usługę
@az1rael Po raz nie wiem który - przestań wprowadzać użytkowników w błąd. Kupujący otrzymał towar niezgodny z umową, podlegający wymianie, a Ty powołujesz się na przepis dotyczący odstąpienia i straszysz kosztami?!
Błędy nastąpiły po obu stronach ,sprzedawca wysłał nie to co powinien ale mechanik (o ile był to uprawniony fachowiec a nie dłubak pokątny) powinien zareagować przed założeniem. Teraz to taki mechanior policzy sobie za wymontowanie i ponowny montaż prawidłowej części. Sprzedawca powinien naprawić swój błąd i pewnie by to zrobił bezproblemowo jakby dostał omyłkowo wysłaną część w stanie nienaruszonym i ze skruchą na własny koszt wysłał by prawidłową część a tak dzięki "fachowości" mechanika są problemy.
@kolekcjoner608 Sprzedawca powinien naprawić swój błąd i pewnie by to zrobił bezproblemowo jakby dostał omyłkowo wysłaną część w stanie nienaruszonym [...]
To reklamacja, nie odstąpienie z art. 27. Kupujący nie zauważył od razu niezgodności z umową, miał prawo zlecić montaż. Nie będzie zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z towaru.
Ciekawe czy zlecił naprawę osobie wykwalifikowanej w takich naprawach ,prowadzącej legalną działalność czy zwykłemu samoukowi co naprawia "po cichu".
@kolekcjoner608 ale jaki problem?
Art 43d ust. 7 UoPK:
Konsument nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z towaru, który następnie został wymieniony.
@-Sainkho- po raz nie wiem który tworzysz fikcję prawną i do tego pierniczych głupoty. Kto montował? Sprzedawca? Kto ma sprawdzić co dostał? Sprzedawca? Nie dostał tego co trzeba to zgłasza reklamację albo zwraca, a nie montuje i potem aj waj oddaje bo nie to to nic, że montowane, że nie wspomnę o tym czy jeden czujnik pasuje w miejsce drugiego może przy użyciu młota... no ale to nie wina kupującego że ma ślepego mechanika i sam ślepy wszak część używana, której nie należało użyć jest pełnowartościowa...
@pawelka30 Teraz chcesz dochodzić kto zawinił, kiedy już kilkanaście osób oglądało ten czujnik. Teoretycznie mógł wysłać inny ale to ty powinieneś sprawdzić podczas rozpakowywania paczki.
Teraz to równie dobrze mógł ci ktoś podmienić.
Zawinił mechanik, zawinił sprzedający jak przysłał towar niezgodny z zamówieniem, domagać się wysłania towaru zgodnie z zamówieniem. otwórz dyskusję: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa
@pawelka30 Sprzedający wysłał Ci towar niezgodny z umową. Zgłoś reklamację z tego tytułu i żądaj wymiany czujnika na właściwy. Wymiana ma być dla Ciebie bezpłatna. Sprzedający powinien odebrać od Ciebie towar (zlecić odbiór przez kuriera lub przekazać Ci etykietę nadawczą). Ma również obowiązek zlecić na swój koszt demontaż niewłaściwego czujnika i (po wymianie) montaż właściwego, zgodnie z art. 43d ust. 6 ustawy o prawach konsumenta:
"Jeżeli towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności towaru z umową, przedsiębiorca demontuje towar oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt".
Sprzedajacy nie może Cię obciążyć kosztami za zwykłe korzystanie z czujnika, który zostanie wymieniony, nie musisz się przejmować normalnymi śladami, które mogły powstać podczas montażu / demontażu (mówi o tym jasno art. 43d ust. 7 ustawy).
@pawelka30 tak , i nie zapomnij razem z odsyłaną częścią załączyć opinii warsztatu , który częściowo winien jest utraty wartości produktu .
@mdrogeria To nie odstąpienie. Nie ma mowy o utracie wartości produktu z winy kupującego, jeżeli otrzymał towar niezgodny z umową i normalnie się z nim obchodził. Ludzie, czytajcie ustawę.
Jak utratę wartości to nie zwrot, odstąpienie tylko niezgodność towaru z ofertą.
@-Sainkho- To ja dla odmiany podam inna wersję 🙂
Sprzedawca wysłał prawidłowy produkt, Kupujący przekazał w ciemno część do warsztatu. W warsztacie podmieniono cześć na zalegającą w kącie i zgłoszono zleceniodawcy, że część była nieprawidłowa, aby dwa razy zarobić na zleceniu i pozbyć się trefnej części z zaplecza.
Nieprawdopodobne? A no prawdopodobne i nawet często stosowane. Teraz udowodnij kto zawinił naprawdę.
Podstęp już czuje podstęp, nieprawdopodobne, co za .....ł Tak każdy kupujący podmienia a tylko sprzedający wszywko ładnie robią, ale kiedy mają na to czas, siedzą tu całymi dniami...😛
@LEW433 W wielu warsztatach podmiana części to norma. Co więcej, potrafią wymontować dobrą rzadką część z remontowanego samochodu i zastąpić inną, aby wkrótce klient powrócił ponownie. I nie, nie jest to takie rzadkie zjawisko.
@drekenzes Zamiast pisać scenariusze, pozwól kupującemu złożyć reklamację, a sprzedającemu ją rozpatrzyć.
@-Sainkho- napisał(a):
@drekenzes Zamiast pisać scenariusze, pozwól kupującemu złożyć reklamację, a sprzedającemu ją rozpatrzyć.
Poziom scenariusza taki sam jak Twój, że to była wina sprzedawcy zakładana z góry. Tego nie wiesz, nawet Sprzedawca jeszcze nie zareagował, a wyroki wydane.