anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Otrzymałem pustą paczkę od sprzedającego - aktualny sposób oszukiwania allegro lokalnie

Homman
#7 Wielbiciel#

Pierwszy raz zostałem oszukany. Godzinkę temu. Czekam na telefon od Inpostu i Allegro.

 

Jak to wyglądało ? Kupiłem towar +_ cena rynkowa max 40- 60pln taniej.

Odebrałem paczkę w sobotę w nocy. Gabaryt C niby w nadaniu a tutaj płaska koperta zamiast towaru ok 10kg wagi i 30x30x30cm

Na etykiecie koperty kompletny brak danych nadawcy. Etykieta raczej przerobiona bo musi być przecież chociaż email i numer telefonu.

Mimo że kliknąłem od razu zwróć paczkę i zamknąłem paczkomat. Paczka ma cały czas status ODEBRANY.

Dzwoniłem do Inpostu i nie mają jak wrócić bo nie ma danych nadawcy jedynie numer telefonu.

Mogą mi ponownie otworzyć paczkomat i wydać "towar"

Rano ustawiłem sobie rozmowę z allegro.

Jestem ciekaw jak podejdą do sprawy skoro paczka ma status odebrany. I paczka mimo że nie jest taka nie ma jak wrócić do nadawcy.

Absurd. 

Nie widziałem nigdzie opisanej takiej sytuacji a widzę że nik Sprzedaje Konstancja (xkonstelacjax)

Działał równo w ostatnim czasie i handlował wszystkim. Jeśli ktoś coś może poradzić z odzyskaniem $ będę wdzięczny.

 

 

oznacz moderatorów
34 ODPOWIEDZI 34

Homman
#7 Wielbiciel#

Czytam że "Osoby prywatne, które sprzedają na Allegro Lokalnie, nie mają prawnego obowiązku przyjmowania zwrotu towaru. Dlatego jeżeli chcesz odstąpić od umowy zawartej na odległość, zapytaj sprzedawcę, czy się na to zgadza."

To jest jakiś absurd totalny. 

oznacz moderatorów

maxr01
#17 Koryfeusz#

Jak tak jest, to musisz odebrać przesyłkę. Przy otwieraniu przesyłki nagraj sobie film - okręć paczkę ze wszystkich stron, etykieta- obowiązkowo, nagranie z otwierania przesyłki i jej zawartości. Najlepepiej otwieraj jeszcze przy świadku. Następnie: konsultuj się ze sprzedawcą, otwieraj dyskusję na Allegro, proś Allegro o pomoc.

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów

pecela
#17 Koryfeusz#

Bo takie jest prawo i to w całej UE. Przy transakcji pomiędzy dwiema osobami prywatnymi nie dochodzi do sprzedaży konsumenckiej, a transakcji prywatnej. Obowiązuje tu swoboda zawierania umów, więc wszystko zależy od uzgodnień pomiędzy stronami (KC reguluje tylko te kwestie, których nie reguluje umowa lub uzgodnienia pomiędzy stronami).

A i zwrot konsumencki przy zakupie od firmy, tyczy się zwrotu produktu pełnowartościowego. W takim przypadku jak tu, przy zwrocie (nie reklamacji) musiałbyś pokryć koszty, czyli nie otrzymał byś zwrotu środków za towar (bo w takim przypadku, to ty jako nadawca ponosisz odpowiedzialność za zawartość przesyłki, nie ma tu znaczenia, że dostałeś coś innego).

W twoim przypadku powinieneś zgłosić reklamację do sprzedającego, to on w pierwszej kolejności opowiada przed kupującym. Allegro wejdzie dopiero jak nie uda ci się dogadać ze sprzedawcą lub nie odpowie on na reklamację w terminie (ustawowo 14 dni). 
Najlepiej jest założyć dyskusję ze sprzedawcą, tam zawsze możesz przywołać pracownika Allegro.

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@Homman Tak jak wskazali już tutaj użytkownicy, rozpocznij proszę dyskusję ze sprzedającym przez ten formularz. Wówczas sprzedając będzie miała 24 godziny na odniesienie się do sprawy (czasu nie liczymy w weekendy oraz święta), a potem będziesz mógł poprosić nas o wsparcie. 

   Ola
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

Homman
#7 Wielbiciel#

Dyskusję otworzyłem od razu. Napisałem też z drugiego formularza. Aby zablokować od razu wszystkie operacje dla tego użytkownika. W zeszłym tygodniu tam było sporo przedmiotów. Inni pewnie nie odebrali swoich paczek.

Skontaktowałem się z rana z Inpost. Allegro jeszcze nie zadzwoniło.

Nagranie z odebrania / nie odebrania paczki ma zostać zabezpieczone. Każdy paczkomat ma kamery.

Status ma zostać zmieniony na zwrot do nadawcy z powodu nieodebrania.

Ponieważ ogólnie przekroczyłem czas na zwrot. W sensie jak macie zastrzeżenia do paczki to macie 3 min po kliknięciu Tak zwracam paczkę. Po tym czasie rejestruje się jako odebrana i nie ma znaczenia że umieściłem ją w paczkomacie. Dopiero kontakt z oddziałem i potwierdzenie przez kuriera że paczka jest powoduje zwrot do nadawcy.

Tylko i wyłącznie w ten sposób mam potwierdzenie że paczka wraca tam gdzie była i to nie jest moim problemem że np odpakowałem paczkę, miałem ją w domu uszkodziłem czy nie wiadomo co. Albo że odesłałem pod nie taki adres. Albo że sprzedający nie zgodził się na zwrot np. Bo jako osoba prywatna może się nie zgodzić po odebraniu.

Natomiast przy nie odebraniu paczki po prostu zwrot do nadawcy.

Więc ktoś mocno myślał nad tym biznesem.... I jedyna opcja by się przed tym ustrzec to zwrócić przesyłkę od razu aby przesyłka nie otrzymała statusu ODEBRANE.

Potem takie sprawy będą się ciągnęły nie wiadomo ile. Gdyby opracowali ten biznes i wysłali mi przysłowiową cegłówkę a nie tylko kopertę to tak jak kolega wyżej napisał bez nagrania sprawa nie do udowodnienia.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Uda się tak że nie odebrałeś? , ale jest jedna ważna rzecz ze, przy zakupie od sprzedającego prywatnego wydanie następuje w chwili nadania je (przekazania przewoźnikowi)j a nie twojego odbioru.

oznacz moderatorów

pecela
#17 Koryfeusz#

Tylko, że nieodebranie przesyłki nie jest tożsame z odstąpieniem od umowy. Zakupiony przedmiot nadal jest twoją własnością i sprzedawca nie ma obowiązku zwracać ci zapłaconej kwoty i ma prawo po wezwaniu do odebrania towaru naliczać opłatę za jego przechowywanie. Poza tym nie licz, że przesyłka na pewno wróci do nadawcy, bo z tym bywa różnie (taka polityka Inpostu).

Prawo do zwrotu przy zakupach przez internet od przedsiębiorcy, jest wyjątkiem od ogólnej zasady braku zwrotów towaru pełnowartościowego bez wcześniejszego uzgodnienia ze sprzedawcą.

A co do etykiety, to obecnie nie ma na nich nadawcy, odbiorcy (jako odbiorca podany jest paczkomat), nr telefonu (są tylko ostatnie 4 cyfry nr odbiorcy). To niby ze względu na ochronę danych osobowych, ale utrudnia ewentualny zwrot nieodebranej przesyłki (bo nie wiadomo, gdzie ją zwrócić).

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@Homman zapoznałam się już z Twoim wpisem w dyskusji i poczekajmy teraz na odpowiedź sprzedającej, która jako nadawca ma prawo zwrócić się do Inpostu w sprawie tej przesyłki. Być może doszło tutaj po prostu do pomyłki kuriera, dlatego na razie poczekaj proszę cierpliwie na dalsze informacje w tej sprawie. 

   Ola
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

beataorlikowska1
#8 Zapaleniec#

@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_  Dzisiaj również odebrałam pustą kopertę. Miały być buty w cenie 200zł. Nawiązałam dyskusję kupiłam przez allegro lokalne. Jestem w szoku. Pusta biała koperta.Status odebrana

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Od kogo ten zakup?

oznacz moderatorów

beataorlikowska1
#8 Zapaleniec#

Od      konstancja (xkonstelacjax)

oznacz moderatorów

beataorlikowska1
#8 Zapaleniec#

konstancja (xkonstelacjax)

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Prywatny?

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@beataorlikowska1 przykro mi z powodu tej sytuacji, dobrze, że założyłaś dyskusję, jeśli sprzedająca nie odpowie, po 24h od założenia dyskusji poproś o naszą pomoc. Nie martw się, zakupy na Allegro są bezpieczne. 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

beataorlikowska1
#8 Zapaleniec#

Dziękuję bardzo

oznacz moderatorów

Homman
#7 Wielbiciel#

Tak sie składa że ten sam sprzedający tylko przedmiot inny.

Wieć to nie jest pojedynczy przypadek tylko ewidentne oszustwo.

W dodatku oo wpisaniu w google takiego niku wychodzi jakaś próba wyludzenia pieniędzy na portalu zbiórkowym.

 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Coraz wieksze jaja tutaj sie dzieja ale ok najwazniejsze miec od przewoznika papier na to jaka paczke przyjal do wysylki na kamerach sortowni powinni wylapac co to bylo jak duze pewnie tez zwazyli paczke. Bez tego taki sprzedawca powola sie na zapis prawa ze z momentem wydania nie odpowiada za paczke i nie interesuje go ze cos z nia przewoznik zrobil np pomylil zamienil ukradl etc dopisz sobie dowolna wymowke i kasy nie odda niech sobie kupujacy reklamuje u przewoznika towar. @Homman @beataorlikowska1 jest to totalny **piiip**...ynizm ale sprzedajacego trza zlapac za reke przy samej dopie zeby nie twierdzil ze to nie jego reka allegro na al sie potrafi wypiac na kupujacych i rzucic na odczep sie pare monet bo nie moga ingerowac w reklamacje miedzy konsumenckie i bez ewidentnego dowodu jest slowo za slowo 

oznacz moderatorów

Homman
#7 Wielbiciel#

Myślę że tu jest clue tematu.

Widziałeś kiedyś wagę / wymiary na przesyłce paczkomatowej? Jest tylko gabaryt paczkomatu. 

Jeśli inpost tego w żaden sposób tego nie monitoruje to nie udowodnisz poza kamerami przy paczkomatach że nie masz szans wepchać butów do koperty np.

Więc zostanie spór Allegro > Inpost i szukanie przez Inpost winnego. 

 

Szukałem w googlu dawniej niby podawało wagę przez chatbota. A teraz pewnie nie ważą i nie mierzą. 

Stąd ktoś znalazł sposób.

 

 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

inpost jakosc dolicza zmiane gabarytu sprzedajacym wiec musza chyba mierzyc wymiary i lub wazyc paczki na sortowni

oznacz moderatorów