Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@Sa_nova@la_nika@ayo80@nat_not@_HolaOla_
Proszę o pomoc w odzyskaniu pieniędzy od nieuczciwego sprzedawcy.
20 września na allegro lokalnie zapłaciłem za komplet towaru wygrany w licytacji i wybrałem paczkomaty jako formę dostawy, po dokończeniu zapłaty kupujący odrzucił bez podania powodu paczkomaty i wymusił kuriera,
gdybym wiedział, że dostępny jest tylko kurier, nie kupowałbym, ponieważ nie mam zaufania do tej formy dostawy. Jest to pierwsze nieuczciwe zachowanie kupującego - po zapłacie powinien mi dać możliwość rezygnacji z zakupu, jeśli wybrana przeze mnie forma dostawy nie wchodziłą w grę.
Zobowiązał się do przekazania mi informacji, że przekazał paczkę kurierowi, po tym jak zrobi,
nie zrobił tego, kolejne nieuczciwe zachowanie.
W ciągu ostaniego tygodnia pytałem się go 3 razy o numer przesyłki, za każdym razem ignoruje pytanie
i wykonuje sprytny unik. Tak samo zachował się po pytaniu kto jest dostawcą i jak wygląda przesyłka.
Kolejne nieuczciwe zachowanie.
Nie otrzymałem żadnej widaomości o przesyłce na telefonu lub email.
Na chwilę obecną minęło już dawno 24h od kiedy wezwałem go dostarczenia jakiegokolwiek dowodu nadania przesyłki lub zwrotu pieniędzy i go nie dostarczył i nie zwrócił pieniędzy.
Na chwilę obecną minęło 11 dni od zakupu:
-nie mam towaru
-nie ma dowodu, że kiedykolwiek sprzedający wysłał jakąkolwiek przesyłkę
-nie dostałem zwrotu pieniędzy
-nie ma dowodu, że sprzedający rzeczywiście wykonał cokolwiek co zadeklarował
Sam sprzedający w poniedziałek stwierdził, że przesyłki nie mam co się spowiedzawać, jako, że nie przedstawił żadnego dowodu nadania (miał na to 24h robocze od 10:05 w piątek) powinien mi wypłacić zwrot pieniędzy.
Sam sprzedający stwierdził, że rzekomo to on ma problem, tylko, że to nie jest prawda, on ma moje pieniądze, ja nie mam towaru i nie mam jakiegokolowiek dowodu na nadanie przesyłki (sprzedający zadeklarował, że zrobi to w 23.09.2024 lub 24.09.2024).
Proszę zespół allegro o niezłoczne wyegzekwownie zwrotu pieniędzy i częściowe/całkowite zablokowanie konta sprzedającego z powodu łamania regulaminu przez niego.
Sprzedający miał już określony w regulaminie czas na dostarczenie jakiegokolwiek dowodu nadaniaw dyskusji, czego nie zrobił, należy, więc uznać, że mamy do czynienia z brakiem nadania towaru.
Kupiłem na allegro lokalnie w licytacji tylko dlatego, że uważałem, że allegro wypłaci mi pieniądze, jeśli towar nie dojdzie lub trafię na nieuczciwego sprzedającego.
Sprzedający zaoferował, że dostarczy dowód, że był na policji. Ale to nie oznacza, że jego zawiadomienie nie jest fałszywe. Nie ma dowodów i powodów, żeby mu wierzyć, zręcznie unika odpowiedzi na pewne pytania i nie dostarcza dowodu na jakiekolwiek jego działanie.
@Client:118073694 możesz założyć dyskusję ze sprzedającym. W zakładce Moje Zakupy wybierz zamówienie, dla którego chcesz otworzyć dyskusję. Przejdź do szczegółów zamówienia i kliknij [zgłoś problem z zakupem]. W kolejnym kroku wskaż powód dyskusji i zaznacz jedną z opcji dostępnych na liście. Sprzedający będzie miał 24 godziny na odpowiedź (czasu nie liczymy w weekendy i święta).
Jeśli masz już rozpoczętą dyskusję, kliknij przycisk "poproś o pomoc Allegro".
@N_Nitka28
Zrobiłem już to, ale dostaje odpowiedź od bota,a nie allegro, a dałem już sprzedającemu przewidziany w regulaminie czas na dostarczenie dowodu nadania lub zwrot pieniędzy.
Ogólnie to sprzedający wykorzystuje takie wady allegro do przeciągania sprawy,
jako, że jest wysokie prawdopodobieństwo oszustwa proszę moderację o napisanie sprzedającemu, że ma mi zwrócić pieniądze, moje wiadomości sprzedający ignoruje lub wykonuje unik
BOT ale później możesz prosić o pomoc Allegro, a po 14dniach odznaczyć dyskusję jako nierozwiązaną.
W środę mija 14 dni od zakupu, czy powinieniem składać w czwartek wniosek do allegro protect od razu?
@Client:118073694 Moderatorki nie mają uprawnień by nakazać komukolwiek zwrot pieniędzy > musisz kontynuować poprzez dyskusję > innej możliwości nie ma > tak to jest niestety wymyślone
Jeśli jest jak mówisz to słabo jest wymyślone, obecny sposób procedowania spraw umożliwia oszustwa, później napiszę w sugestiach, aby sprzedający otrzymali pieniądze od allegro tylko po tym jak klient poda pin paczki do paczkomatu lub kurierowi, przemyślę jeszcze raz czy jeszcze jakiś czerwonych flag w mojej historii nie ma i zgłoszę sugestie takie, aby moja sytuacja nie przytrafiła się nikomu innemu
@Client:118073694 później napiszę w sugestiach, aby sprzedający otrzymali pieniądze od allegro tylko po tym jak klient poda pin paczki do paczkomatu lub kurierowi, > ten pomysł jest nierealny > Allegro go nie wprowadzi > czasami czas na wysyłkę jest wydłużony > przy większej sprzedaży nie można blokować komuś pieniędzy > można stracić płynność finansową > podobny sposób jest na O.L.X. < tylko tam sprzedawca ma 3 dni na nadanie > po tym czasie transakcja zostaje anulowana z automatu i kasa wraca do kupującego
Może nie przy obecnej marży, ale np ja byłbym gotowy zapłacić więcej za dodatkowe bezpieczeństwo
@Client:118073694 "aby sprzedający otrzymali pieniądze od allegro tylko po tym jak klient poda pin paczki do paczkomatu lub kurierowi"
A co będzie jak klient nie poda?
W paczkomacie - paczkomat nie wyda paczki i wróci ona do sprzedającego, w tym wypadku kupujący mógłby być obciążony kosztami przesyłki
W przypadku kuriera - kurier wydawałby paczkę dopiero wprowadzeniu pin do systemu
Ten sposób mógłby działać z powodu wyższej marży, która oczywiście pokrywałby kupujący.
@Client:118073694
Tak jak napisał @Ziolko39 - pomysł niestety (a może i na szczęście) nierealny do wprowadzenia na Allegro więc tak naprawdę szkoda nawet czasu na jego zgłaszanie.
Jeżeli byłby opcjonalny, czyli sprzedający by wybierał, czy chce dopuścić taką opcję, to nie sądzę, żę pomysł jest nierealny, w końcu kupujący płaciłby dodatkowe np 7%, może byłby rzadko wykorzystywany, ale pomocny dla osób prywatnych chcących kupić, np używany, drogi sprzęt od osób prywatnych
@Client:118073694 Na takie sytuacje masz już ochronę - dyskusja i AP.
@Client:118073694 Twój pomysł wymagał by zmian na Allegro, ale też zmian u przewoźników > podwójny pin w Inpoście > a kurier nie może przetrzymywać paczki, bo nie ma pinu > wiesz ile było by interwencji z powodu nieterminowego dostarczenia
A poza tym jestem ciekawy ilu kupujących było by chętnych do dopłacenia tych 7% > ludzie kombinują jak tu wykorzystać ułomność Smarka > zwrócić część zakupów oszczędzając na kosztach przesyłki > a Ty proponujesz jeszcze dopłaty😆
Chodzi o to, żeby dostawa była terminowa, a towar zgodny z umową za każdym razem,
na inpoście wystraczy by tylko jeden pin, który obecnie jest, wystarczyłoby go tylko powiązać z zapłatą (kupujący wprowadza pin i wyciąga paczkę -> paczkomat wysyła potwierdzenie odbioru).
Niektóre firmy kurierskie mają już kody odbioru, rozwiązanie takie samo jak przy paczkomatach.
Rozwiązanie nie jest przewidziane dla osób, które opisałeś. Co do chętnych - kiedy epic oferował kupony rabatowe + 10% na promocjach, mnóstwo ludzi i tak kupowało na steam pomino wyższej ceny - steam oferował dla nich o wiele lepszą usługę i obsługę klienta
(np sytuacja z helldivers 2 bądź gta v na steam deck).
Tak więc jeśli allegro zaoferowałoby bezpieczną opcję zakupu z ewentualnym szybkim i bezproblemowym zwrotem pieniędzy (nawet w sytuacjach wyjątkowych)
znalazło by się niemało osób chcących z tego skorzystać, ale obsługa klienta musiałaby być na poziomie steam
Ile trzeba byłoby dopłacić to kwestia do analizy, ale z tego byłoby więcej dla sprzedającego, allegro i kuriera, a w razie potrzeby klient zgłasza się do allegro z dowodem niezgodności towaru z umową/ uszkodzenia paczki i szybko i bezproblemowo dostałby zwrot bez konieczności przechodzenia przez żmudną i długą procedurę Allegro Protect.
Przy okazji gdyby ludzie nie nadpłacaliby za wygodę to prawie nikt by nie wypożyczał serwerów z chmury tylko stawiał własne (w końcu to tańsze, ale niewygodne)
@Client:118073694 "a w razie potrzeby klient zgłasza się do allegro z dowodem niezgodności towaru z umową/ uszkodzenia paczki i szybko i bezproblemowo dostałby zwrot"
Ale wiesz, że sprzedający też mają swoje prawa które w takim wypadku mogłyby zostać naruszone?
Temat jest zbyt złożony żeby można było go rozwiązać takim sposobem o jakim piszesz.
@Client:118073694 Tylko dlaczego za uszkodzenie paczki miałby odpowiadać prywatny sprzedający (jego odpowiedzialność kończy się w momencie wydania paczki kurierowi) > dalej już odpowiada przewoźnik > I jak zweryfikujesz czy paczka była niezgodna z umową? > dostaję przesyłkę, otwieram, wyjmuję jedną rzecz i zgłaszam niezgodność > to tylko prowadziło by do jeszcze większych nadużyć ze strony kupujących > i tak sprzedawcy nawet prywatni coraz częściej pakują pod okiem kamery > zanim by się wyjaśniło, że to kombinacja klienta to sprzedający zostaje bez środków.
Sprzedawca wtedy mógłby dochodzić odszkodowania od kuriera, pamiętaj, że to byłaby opcja, sprzedający nie musiałby się na to zgadzać, jeśli nie chcę, w tym rozwiązaniu chodzi o absolutnie bezproblemowe zakupy dla klienta za wyższą cenę (na przykład ponownie steam)
@Client:118073694 Podstawowa sprawa jest taka, że np. przy transakcji pomiędzy dwoma osobami prywatnymi sprzedający odpowiada za przesyłkę do momentu jej nadania.
Po nadaniu niebezpieczeństwo uszkodzenia bądź utraty przesyłki przechodzi na kupującego i to właśnie kupujący może dochodzić odszkodowania od kuriera.
Gdybyśmy żyli w idealnym świecie i każdy byłby uczciwy taki pomysł miałby rację bytu.
Nie żyjemy w idealnym świecie - wręcz przeciwnie.
Tu podstawowy problem jest taki, że to rozwiązanie naruszałoby prawa sprzedających - szanse na wprowadzenie tego w życie są dosłownie zerowe.