Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam mam problem z reklamacja części samochodowej. Zakupiłem Cześć samochodową która okazała się wadliwa po uruchomieniu pojazdy. Sprzedający nie uznaje reklamacji tutaj wiadomość od niego Dzień dobry Ponieważ zakupili Państwo produkt od Autoryzowanego Dealera sytuacja w sprawie gwarancji jak i reklamacji części nie wygląda tak że Państwo odsyłają część do nas a my zwracamy pieniądze. Warunkami realizacji reklamacji i gwarancji są; Z częścią która jest zamontowana w samochodzie umawia się Pan na diagnozę w Najbliższym Serwisie ASO w Polsce. Dokumenty jaki potrzeba to faktura zakupu części oraz faktura wymiany części ( nie musi być to serwis ASO) ale na dokumencie musi być data montażu , przebieg samochodu w dniu montażu , numer VIN pojazdu oraz pieczątka serwisu montującego. Jeżeli ASO stwierdzi wadę części w ramach gwarancji wymienia ją na nową i Pan za to nie płaci. Jeżeli jednak podczas diagnozy serwis stwierdzi że część nie jest wadliwa tylko usterka jest gdzieś indziej Pan płaci za diagnozę samochodu i część nie zostaje wymieniona. Jeżeli odesłał Pan do nas część która została zdemontowana z samochodu nie mamy podstaw aby określić czy to jest część którą my wysłaliśmy czy część która była zamontowana wcześniej. Koncern aby uchronić się przed sytuacją odsyłania części z demontażu lub wymieniania części na próbę ( a może ta jest wadliwa) zabezpieczył się i nie ma możliwości reklamacji części bez diagnozy jej w autoryzowanym serwisie odpowiednim oprogramowaniam aby w 100 % stwierdzić wadę danej części. Tak więc nie mamy podstaw do przyjęcia zwrotu/reklamacji. Podsyłam również warunki reklamacji : lata Dotyczy reklamacji z tytułu rękojmi lub braku zgodności towaru z umową Rękojmia wyłączona dla przedsiębiorców w zakresie dopuszczalnym przez prawo Dodatkowe informacje Nie ponosimy odpowiedzialności za nieodpowiednie wykorzystanie bądź nieodpowiednie dobranie część do samochodu. Jeśli nie jesteś pewien dopasowania części skontaktuj się z nami. Zakupiony u nas towar można reklamować w sieci ASO VW/AUDI/SKODA na podstawie dokumentu zakupu. W razie reklamacji prosimy o kontakt. Do jej rozpatrzenia niezbędny jest dokument zakupu oraz dokument potwierdzający montaż - fakturę wystawioną przez zakład mechaniki pojazdowej z wyszczególnieniem nr nadwozia, daty, aktualnego przebiegu auta. W przypadku otrzymania uszkodzonej części podstawą reklamacji jest protokół szkodowy spisany przez kuriera w momencie dostarczenia przesyłki. Mając taki protokół prosimy o kontakt w celu dalszej interwencji. Proszę o pomoc w sprawie czy to działanie jest zgodne z prawem , że kupując u sprzedającego musiałbym jechać do serwisu ASO który nie sprzedał mi tej części i walczyć o reklamacje. Dodatkowo część zamontowałem sobie sam gdyż mam ukończoną szkołę mechaniczna potwierdzona dyplomem a oni oczekują papierka z warsztatu w którym nie byłem gdyż sam posiadam odpowiednią wiedzę i doświadczenie potwierdzone dyplomem ukończenia szkoły mechanicznej. Pozdrawiam proszę o informację jak mam się odnieść do tej sytuacji.
A dokładnie co to za część?
@LEW433 Elektromagnez walka rozrządu jest przykręcany na 3 śrubki steruje przestawieniem faz
Ja nie wiem jakie mogą być tu ograniczenia, a otwórz dyskusję sprzedającemu, przecież to nie jest jakaś cześć co wymagałaby specjalisty.
@LEW433 z tego co się orientuję, to zakup oryginalnej części w ASO podlega gwarancji tylko w przypadku montażu w tejże stacji, lub jakiejś innej autoryzowanej przez daną markę. Zawsze tak było. Jeśli klient montował część samodzielnie tracił na nią gwarancję.
@mikeza No dobrze rozumiem tylko nie ma napisane w ogłoszeniu tego nigdzie. W warunkach reklamacji też.
Konsultowałem sprawę z allegro i otworzyli dyskusje.
@BlackBox321 na ich stronie o mnie jest taki zapis:
UWAGA!!! Nie przyjmujemy reklamacji i części na gwarancji odesłanych do nas reklamowana część nie może być zdemontowana powinna być zamontowana w samochodzie w celu diagnozy poniżej warunki Autoryzowanego Dealera i Koncernu Volkswagen Group
Gwarancja/Reklamacja na części:
Każdą część można zareklamować w serwisie u dowolnego Dealera w Polsce nie musi być to nasz serwis. Warunkiem zgłoszenia takiej reklamacji na część jest umówienie się na diagnozę dostarczenie samochodu z zamontowaną częścią w pojeździe (nie może to być sama część wymontowana z samochodu) do najbliższego Dealera zabierając ze sobą fakturę zakupu na część oraz konieczna jest faktura montażu (część nie musi być montowana przez autoryzowany serwis) na której widnieje data montażu, przebieg samochodu w dniu montażu, numer VIN pojazdu oraz pieczątka serwisu montującego. Autoryzowany serwis ma obowiązek przyjąć samochód i dokonać diagnozy zgłoszenia i jeżeli stwierdzi że zakupiona u Nas część jest wadliwa wymienia ją na nową.
@BlackBox321 niestety moderatorka musi zatwierdzić załącznik, bo nic nie widzimy na tą chwilę
Poczytałem sobie sprzedających części samochodowe i u wielu nie istnieje taki zapis, więc nie wiem🤔
@LEW433 w przypadku zakupu oryginalnych części z ASO zapis o montażu w autoryzowanym serwisie i utracie gwarancji stosują wszyscy producenci aut i nie jest to nic nowego, bo funkcjonuje na rynku od lat. To i tak tutaj jest to łagodniejsza wersja, bo nie ma nic na temat autoryzowanych warsztatów.
@mikeza "w przypadku zakupu oryginalnych części z ASO zapis o montażu w autoryzowanym serwisie i utracie gwarancji stosują wszyscy producenci aut i nie jest to nic nowego"
Aż mnie striggerowałeś aby sobie zerknąć w dokumenty i teraz muszę to napisać, prosiłbym o podanie konkretnych marek które tak robią ponieważ na moich fakturach z innych ASO również w informacji o gwarancji nie ma nic o tym, że część zamontowana poza ASO nie podlega gwarancji. (co prawda z Mercedesa jest na fakturze, że montaż w ASO jest obowiązkowy w przypadku elektroniki - pewnie chodzi im o prawidłowe zaprogramowanie ale z pewnych względów im się nie dziwię)
@mikeza podsyłam. W skrócie
Nie ponosimy odpowiedzialności za nieodpowiednie wykorzystanie bądź nieodpowiednie dobranie część do samochodu. Jeśli nie jesteś pewien dopasowania części skontaktuj się z nami. Zakupiony u nas towar można reklamować w sieci ASO VW/AUDI/SKODA na podstawie dokumentu zakupu. W razie reklamacji prosimy o kontakt. Do jej rozpatrzenia niezbędny jest dokument zakupu oraz dokument potwierdzający montaż - fakturę wystawioną przez zakład mechaniki pojazdowej z wyszczególnieniem nr nadwozia, daty, aktualnego przebiegu auta. W przypadku otrzymania uszkodzonej części podstawą reklamacji jest protokół szkodowy spisany przez kuriera w momencie dostarczenia przesyłki. Mając taki protokół prosimy o kontakt w celu dalszej interwencji.
@mikeza ja to wszystko rozumiem. Tylko jeśli konsument reklamuje częśc z tyt niezgodności z umową ( rękojmi) to wszelkie zapisy gwarancyjne zarówno sprzedawca jak i producent może sobie włożyć w buty.
Reklamacja ma byc rozpatrzona i nie może być obwarowana dodatkowymi warunkami. U tym mówi ustawa konsumencka.
Szczerze mówiąc takie zapisy mogą dotyczyc wyłacznie reklamacji z tyt gwarancji. Wiec jeśli jest to reklamacja z tyt rękojmi to sprzedawca ma obowiązek udowodnić jeśłi klient odeślie np inna część. Konsument moze wymontowac, zrobi np diagnoze w jakimś serwisie aby potwierdzic wade i mieć "papier" oraz odesłac na reklamacje z tyt niezgodności z umową.
@_Likos_ Konsument moze wymontowac, zrobi np diagnoze w jakimś serwisie aby potwierdzic wade i mieć "papier" oraz odesłac na reklamacje z tyt niezgodności z umową.
Z art. 43d ust. 6 UoPK wynika co innego:
"Jeżeli towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności towaru z umową, przedsiębiorca demontuje towar oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt".
@-Sainkho- tak wiem ale
Kosnument nei musi z tego przywileju korzystać. Napisałem że MOŻE wymontować i nic mu tego prawa nie ogranicza.
A dopiero potem odesłac sprzedającemu ergo nadal może ją wymontować i odesłać a to na sprzedawcy ciąży obowiązek sprawdzenia czy wróciła zakupiona część czy tez podmieniona.
@_Likos_ Według mnie, dopiero prounijna wykładnia przepisu z UoPK pozwala na stwierdzenie, że demontaż i dostarczenie sprzedawcy wadliwej części przez konsumenta są dopuszczalne. W każdym razie są podstawy, żeby uznać takie działanie za zgodne z prawem.
@mikeza "UWAGA!!! Nie przyjmujemy reklamacji i części na gwarancji odesłanych do nas reklamowana część nie może być zdemontowana powinna być zamontowana w samochodzie w celu diagnozy poniżej warunki Autoryzowanego Dealera i Koncernu Volkswagen Group"
Co prawda nigdy nie reklamowałem części kupionej w ASO ale znajomy tak (część zakupiona na allegro zamontowana oczywiście samodzielnie bo gość ma warsztat).
Oczywiście część zdemontował więc odesłali go z kwitkiem. Ale później zajechał samochodem i od ręki mu to wymienili (to była jakaś rura od IC i one ogólnie często padają i mieli tego pod dostatkiem).
@BlackBox321 Teraz najważniejsze jeżeli to chodzi o część do VW to oczywiście nikt nie wymaga montażu części w ASO ale MUSISZ zajechać samochodem z zamontowaną częścią w celu wykluczenia niewłaściwego montażu.
Źródło warunki gwarancji VW:
https://www.volkswagen.pl/idhub/content/dam/onehub_pkw/importers/pl/serwis-i-akcesoria/informacje-se...
@sl-aw-ek Jeśli kupujący zgłasza reklamację konsumencką z tytułu niezgodności towaru z umową, to nie obowiązują zasady gwarancji producenta, tylko przepisy prawa.