anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Problem z zakupem, trwająca dyskusja

Ayamesan
#1 Nowicjusz#

Dzień dobry! Mam pewien problem, mianowicie - pewna firma wysłała mi zupełnie inny kabel, niż mają wystawiony na aukcji. Kupiłam go i dostałam przed samymi świętami Wielkanocnymi, a później miałam wyjazd, więc byłam zmuszona go zatrzymać (inaczej nie mogłabym korzystać ze swojego sprzętu). Nie wiedziałam, że prawo do reklamacji trwa dwa lata, więc gdy ostatnio to zauważyłam, napisałam do firmy.
Pomimo że dostałam kabel zupełnie inny niż jest na zdjęciach, niż jest w opisie, firma cały czas wysyłała mi gotowe formułki, że to ten sam kabel i wszystko jest prawidłowo (co z tego, że wcześniej wydzwaniali do mnie i wypisywali smsy, gdzie przyznali się że to inny kabel i chcieli mnie dodatkowo przekupić rabatem, bym usunęła opinię). Zaczęli mnie ignorować, nie odpisywali na wiadomości, więc rozpoczęłam dyskusję. Ponownie byłam ignorowana, ale gdy poprosiłam o pomoc Allegro, nagle odpisywali w trymiga.
Cały czas jest mataczenie, oszukiwanie, kłamstwo na kłamstwu, że to ten sam kabel, że niby napisali ''kilka dni po zakupie'' (kabel kupiłam w marcu, a wydzwaniali w czerwcu), nawet znalazłam ten kabel który mi wysłali na stronie jego firmy, zrobiłam grafikę porównującą, wszystko zaznaczyłam (że na aukcji wpisali swoją firmę jako markę, a jest to kabel zupełnie innej marki), wysłałam screeny wiadomości jakie do mnie pisali, ale Pani z Allegro jakby tego nie widziała, tylko napisała, bym zwróciła kabel na swój koszt.
Jestem pewna, że jak wyślę swój kabel, firma ta będzie go trzymać nie wiadomo jak długo, a później powie, że to jednak PRAWIDŁOWY przedmiot według opisu (z czym spotkali się także inni klienci tego sklepu). Na samym zdjęciu widać, że kabel ma inną grubość, inną markę, inne opakowanie (opakowanie było w opisie i na zdjęciach nawet), a i tak cały czas próbują manipulować i przekłamywać w każdej wiadomości, że oni niby tak dbają o klienta i jego satysfakcja jest na pierwszym miejscu. Zasłaniają się swoimi opiniami i czasem jaki upłynął (pomimo że produkt ma czas na reklamację dwa lata, a opinie są przekupione, o czym również tam pisałam). Pani z Allegro jedyne co napisała to to, bym zwróciła kabel na swój koszt i że dostanę zwrot, jak rozpatrzą reklamację jako POZYTYWNĄ, a przecież skoro to jest takie oszustwo (na innych stronach również ludzie piszą, że oszukuje ta firma ludzi), to wiadomo jak to się skończy. Allegro powinno chyba wziąć ich do odpowiedzialności karnej, czy nie?
Co zrobić w takiej sytuacji, skoro firma ta cały czas mataczy i oszukuje ludzi? Mi nie zależy na zwrocie pieniędzy tak bardzo jak zgłoszeniu tej firmy samej w sobie i by odpowiedzieli za swoje oszustwa.
Proszę o pomoc i z góry dziękuję za przyjrzenie się sprawie!
@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@Sa_nova@la_nika@ayo80@nat_not@_HolaOla_ 

oznacz moderatorów
12 ODPOWIEDZI 12

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@Ayamesan Proszę, doprecyzuj, jakie są Twoje oczekiwania? W jaki sposób mogę Ci pomóc? Jednocześnie wyjaśnię, że edytowałam tytuł, ponieważ tylko sąd może zdecydować, czy dany podmiot jest oszustem. 

   Wiktoria
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

Ayamesan
#1 Nowicjusz#

Ach, rozumiem, dobrze. Po prostu chcę zgłosić tą osobę za łamanie regulaminu Allegro. Myślałam o zwrocie moich pieniędzy, ale jeśli mam wysyłać kabel tylko po to, by płacić za przesyłkę, marnować czas na oczekiwanie i usłyszeć, że kabel jest niby taki jak w opisie (bo sprzedawca cały czas wypiera się swoich słów, że jest to inny kabel i kłamie, że to ten z opisu), to naprawdę jest to bez sensu. Jakbym miała wysłać kabel do samego Allegro to jak najbardziej, ale nie będę wysyłała go do kogoś, kto mnie oszukał, ciągle kłamie i próbuje zmanipulować pomocnika od Allegro. Ta oferta pomimo upływu tyle czasu i przyznania się przez firmę, że "nie mieli tego kabla, więc wysłali zamiennik (ale to oczywiście niby TEN SAM) - gdzie napisałam, że skoro nie mieli tego kabla, to było mnie poinformować i chcę go wymienić na ten z aukcji, to nagle się okazało, że już w ogóle tego kabla nie będą mieć - nadal ta oferta wisi bez żadnej zmiany ani w tytule, ani w opisie, ani w marce kabla. W dyskusji wysyłałam dowody na oszustwo, a i tak jest to ignorowane.

oznacz moderatorów

NipponShorty
#14 Krzewiciel#

@Ayamesan z ciekawości o jaki kabel chodzi i czym jest nieprawidłowość?

oznacz moderatorów

Ayamesan
#1 Nowicjusz#

Kabel dzięki któremu można podłączyć gogle VR do pc'ta. Na aukcji jest pokazany i opisany kabel innej marki, który jest o wiele grubszy i ma nawet swoje specjalne opakowanie. Od sprzedawcy dostałam kabel zupełnie innej marki, który jest cienki i podejrzewam, że specyfikacje są też inne, bo moje gogle rozładowują się szybciej (kiedyś miałam ten gruby, to był mój pierwszy kabel i był to jedyny, dzięki któremu nie musiałam ładować gogli po korzystaniu z nich).

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Ayamesan Jest to reklamacja i zgodnie z prawem(masz dyskusję) odpisz firmie że Ty nie musisz niczego odsyłać, to do firmy należy decyzją czy i jak odbiorą towar na reklamację, Nie chcesz udostępnić towaru do reklamacji to sprzedający może i ma prawo odrzucić ją z tego powodu.

oznacz moderatorów

Ayamesan
#1 Nowicjusz#

Pani z pomocy od Allegro spytała się tego sprzedającego, czy ma możliwość wysłania do mnie kuriera, ale oczywiście sprzedający od razu odpisał, że on nie ma jak, że rzekomo ,,nie ma możliwości wydrukowania etykiety" (co z tego, że nie trzeba jej drukować, bo można zaznaczyć opcję by kurier ją przywiózł ze sobą) i żebym WYSŁAŁA SAMA NA SWÓJ KOSZT. Napisałam, że wyślę, jeśli sami opłacą przesyłkę. Zmienili zupełnie temat i zaczęli bronić się opiniami i ponownym podkreślaniem, że niby są tacy ''rzetelni'' i ważna jest dla nich opinia innych ludzi. Poprosiłam ponownie o pomoc Allegro, i Pani z tej pomocy napisała ponownie, bym sama wysłała kabel na swój koszt. Nie chcę ryzykować kolejnej utraty pieniędzy, dlatego nie rozumiem tej rady, tym bardziej że - jak wiadomo - jeśli reklamacja nie będzie pozytywna, to zwrotu kosztów żadnych nie dostanę. Wydam kolejne pieniądze w błoto.

oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg#

@Ayamesan a faktycznie ten kabel ma zamulę w transmisji? Jak jest dobry to może tylko wystarczy jakaś rekompensata procentowa.

oznacz moderatorów

Ayamesan
#1 Nowicjusz#

Kiedyś kupiłam ten cienki kabel, w aplikacji od gogli nawet go nie wykrywało, dlatego chciałam ten gruby (który rzekomo jest w aukcji), bo był najlepszy. Tu nie chodzi nawet o to który kabel lepszy, tylko o to że ta firma oszukuje ludzi. Na aukcji ma opisany inny kabel i zdjęcia innego kabla, a wysyła jeszcze coś innego, po czym ciągle kłamie w żywe oczy, że to produkt zgodny z opisem. Nie tylko ja zostałam oszukana. Poza Allegro na innych stronach ta firma również ma opinie negatywne, gdzie reklamacje nie były przyjęte pomimo wysłania nie tego produktu bądź uszkodzonego do kupującego. Do tego dochodzi wykupywanie opinii i ciągłe kłamanie. To że mi wcisnęli badziew to już trudno, ale żeby nie oszukiwali bezkarnie kolejnych ludzi.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Ayamesan Pani od Allegro ani sprzedający nie znają prawa, wg praw to sprzedający odbiera towar na reklamację, napisz im to w dyskusji.

oznacz moderatorów

Ayamesan
#1 Nowicjusz#

Napisałam to, nawet wkleiłam całą formułkę, bo znalazłam to na stronie Allegro, ale Pani z pomocy Allegro napisała znów to samo - bym odesłała na własny koszt, żeby firma mogła rozpatrzyć reklamację, i dopiero jak będzie pozytywna, zwrócą mi pieniądze. Nie wiem już co mam tam odpisywać, skoro ciągle te same formułki są wklejane.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Niech sobie pisze, to niezgodne  z prawem więc odpisz jej że po 14dniach odznaczysz dyskusję jako nierozwiązaną. Udaj się do rzecznika konsumentów. Może to BOT. Czy ktoś może poprosić o wyjaśnienie tej sprawy:  @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@Ayamesan nie martw się, odzyskasz wpłatę. Zgodnie z informacją otrzymaną w dyskusji, odeślij prosze zamówienie do sprzedającego, gdy uzna reklamację, musi zwrócić Ci wszystkie poniesione koszty, jeśli jej nie uzna, będziesz mogła złożyć wniosek o rekompensatę z Allegro Protect. 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów