anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Problem ze zwrotem pieniędzy za zwrócony towar

ya4u
#9 Pomysłodawca#

Ya4u temat został usunięty w niestety złym momencie.

oznacz moderatorów
373 ODPOWIEDZI 373

az1rael
#21 Demiurg#

@pecela ile może max paczka pocztexu ważyć?

oznacz moderatorów

pecela
#17 Koryfeusz#

@az1rael 

Dla gabarytu 2XL doręczanego pod adres i wykupioną opcją dodatkową "masa powyżej 30 kg do 50 kg" - maks 50 kg.

oznacz moderatorów

ya4u
#9 Pomysłodawca#

@az1rael 

Dotarła cały przebieg nagrałem od doręczenia do włączenia urządzenia plus krótka recenzja.

Działa bez zmian, tak jak na początku.

Na opakowaniu potwierdzenie przyjęcia urządzenia na serwis z tym samym numerem co otrzymałem od serwisu opinie o naprawie urządzenia gdzie sprzedający stwierdził że nie było naprawiane i że działa poprawnie. Sprzedający nadal nie wysłał opinie serwisu tylko swoją własną wyimaginowana. Także...

oznacz moderatorów

ya4u
#9 Pomysłodawca#

@az1rael @drekenzes 

Także to nie mój cyrk... 

Ja jestem tylko nieuczciwym kupującym bez prawa do zwrotu uszkodzonego fabrycznie urządzenia.

OPINIA NAG (1).jpg

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Musisz miec na pismie opinie serwisu co i kiedy naprawiono. A czy nr seryjny tego co przyszlo jest taki sam jak tego co poszlo? Bo z tego wszystkiego to juz metlik mam toserwis naprawil ale to co dostales nie dziala tak samo jak wczesniej czyli co serwis naprawil inne urzadzenie czy co?

oznacz moderatorów

drekenzes
#17 Koryfeusz#

@ya4u Prowadzisz firmę, traktowany jesteś jako firma i masz prawa przysługujące firmie i należało z nich od razu skorzystać. Reszta to konsekwencje twojej nieudolności (jak czegoś nie wiesz, to należało sobie wykupić doradztwo). A działania "na własna rękę" i "na własnych przepisach, bo uważam" są skandaliczne.

A teraz pozostaje ci sąd, i sobie tam uważaj, bo masz sporo za uszami i przekroczyłeś swoje prawa. Co nie  znaczy, że sprzedawca jest krystalicznie czysty, bo też postąpił tak a nie inaczej i tu też można zrobić rozliczenie.

Co więcej, to tylko forum i też nie mamy tu pełnego obrazu całej sytuacji, a na Twoja niekorzyść działa również fakt, że osunąłeś pierwotny temat tylko dlatego, że opinie forumowiczów nie były zgodne z Twoimi oczekiwaniami.

Wszystkie opinie, które nie są zgodne z twoimi oczekiwaniami odbierasz jako "atak na Kupującego", brak obiektywizmu aż po zmyślone wnioski i opinie. Jako firma jesteś traktowany jako profesjonalista, więc się zachowuj jak profesjonalista, a nie robisz z siebie ofiarę losu.

_________________________________________________________________
Przed upadkiem idzie pycha; a przed ruiną wyniosłość ducha.
oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@drekenzes pomijając już to co piszesz to jak myślisz po co sprzedawca miałby co innego pisać że naprawiono z gwarancji niż gwarant mówi że naprawił? to jest nie halo jakaś śmierdząca sprawa ma kilometr skoro gwarant jak rozumie pisze że naprawił grzanie a towar nie grzeje dalej to co podmienili? sprzedawca se naprawił inną nagrzewnicę? odesłał tą z wadą że niby usterki nie było? nie widzę sensu w tym. Rozumiem że sprawa wygląda tak kupujący firma skorzystał w końcu z gwarancji, to gwarant powinien wysłać mu decyzję gwarancyjną i co naprawiono i odesłać towar do kupującego a tu co? odsyła do sprzedawcy a ten odsyła do kupującego z decyzją było sprawne gdzie gwarant pisze że wymienił części xyz nie trzyma się to kupy 

oznacz moderatorów

drekenzes
#17 Koryfeusz#

@az1rael Usunięty temat plus obecny to jest ok. 500 postów, w tym już nie da się połapać. Co jakiś czas przedostaje się coś na niekorzyść również kupującego. A jak sobie nawarzył piwa, bo na upartego nie chciał korzystać z gwarancji, to niech sobie uwarzone piwo wypije. Nie korzystał z rad na początku tej przygody, to niech sobie teraz to rozplątuje, nic tu po nas. Zwłaszcza że wszystkiego nie wiemy i pełnego wglądu w sprawę nie mamy. Ma AP, niech sobie wypełni wniosek z dowodami, może mu wypłacą. Albo sąd.

_________________________________________________________________
Przed upadkiem idzie pycha; a przed ruiną wyniosłość ducha.
oznacz moderatorów

sl-aw-ek
#17 Koryfeusz#

@az1rael a to nie sprzedawca odesłał do gwaranta?

Jakoś nie bardzo chce mi się czytać tę epopeję, za leniwy jestem.

oznacz moderatorów

drekenzes
#17 Koryfeusz#

@sl-aw-ek Kupujący wielokrotnie odmówił wysłania urządzenia do gwaranta (bo do tej pory twierdzi że mu się należy zwrot), ale w momencie gdy podjął zarzut do Sprzedawcy że mu wciska zepsuty sprzęt, to Sprzedawca wysłał do serwisu na swoją rękę. Serwis wymienił parę części (czy były faktycznie zepsute nie wiemy), może były, może wymienili "w razie czego". W każdym razie, ponoć nagrzewnica nadal nie działa poprawnie (opinia Kupującego - wada fabryczna). Sprzedawca nie chce udostępnić dokumentacji z serwisu, Kupujący pozyskał dokumenty z serwisu. Nomen omen, nadal chce zwrot 😉 Każdą opinię traktuje również jako atak na jego osobę, brak obiektywizmu i "że mu się należy to i tamto". Pomijam zarzuty Kupującego, że nie wyśle na serwis, bo jest w tym samym mieście co Sprzedawca, więc zapewne się dogadają i go udupią. Plus wątki poboczne, insynuacje, knowania itd.

I jeszcze ma pretensje, że nazywam całą tą sytuację cyrkiem.

_________________________________________________________________
Przed upadkiem idzie pycha; a przed ruiną wyniosłość ducha.
oznacz moderatorów

ya4u
#9 Pomysłodawca#

@sl-aw-ek sprzedawca odesłał do gwaranta bo cały czas była u nich nagrzewnica i pisali żebym ja odebrał, jak im napisałem żeby mi ją odesłali to stwierdzili że wyślą do gwaranta żeby nie było że nagrzewnica jest niesprawna. Opinia serwisu -naprawa uszkodzonego wymiennika ciepła

Opinia sprzedającego- brak naprawy urządzenie działa, bezpodstawna reklamacja itd

@drekenzes nie byłeś w mojej sytuacji to nie wiesz jaki to jest stres i wk......

W pierwszej faktycznie namieszałem bo nie wiedziałem że muszę oznaczać użytkowników i odpisywałem chaotycznie na każdego odpowiedzi.

Co nie oznacza że nie przysługuje mi odstąpienie od umowy fabrycznie uszkodzonego urządzenia z wada fabryczna mimo że jestem firma. W międzyczasie odpowiedziało mi kilku sprzedających ten produkt że jesli będzie wada fabryczna to dokonają zwrotu.

Więc to jak zachowa się sprzedający zależy tylko od niego i jego moralnosci, a jak ja trafiłem to już każdy może sobie ocenić bo macie wgląd w najważniejszy dowód potwierdzający. 

Mówisz że nawazylem sobie piwa i odwalam jakieś cyrki. Zachowam się profesjonalnie i doprowadzę sprawę do końca. Bo tu już nie jest mowa o kosztach samej nagrzewnicy.

Wybieram się z nią na serwis do gwaranta po kolejną opinie już osobiście.

 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@sl-aw-ek kupujacy odeslal na wlasny koszt do sprzedawcy kupil na fakture ale kod niezgodny z jgd wiec w teorii powinien miec prawo konsumenta do zwrotu i reklamacji za niezgodnosc z umowa. W praktyce uokik stwierdzil z allegro ze jak juz cos na fakture kupione to nie wazne co i na jgd nie ma uprawnien konsumenta w zakresie ustawy. Towar lezal u sprzedawcy ten zaczal naliczac magazyniwanie w miedzyczasie wybilismy opcje zwrotu uszkodzonego towaru kupujacemu bo uokik odpisal ze nie ma takiej mozliwosci wiec 1 dyskusja tanowisko allegro idzta se do sadu my nie bedziemy wnikac i zawineli sie z protectem. Otwarta 2 dyskusja bo polecilismy reklamowac najpierw z niezgodnosci sie nie da reklamowac to ok to z rekojmi a tu rekojmia wylaczona dla firm no to ostatecznie z gwarancji trzeba bedzie reklamowac. I sie cyrk zrobil bo towar u sprzedawcy oplata magazynowa rosnie kupujacy pisze odeslijcie mi to za pobraniem sam se do gwaranta wysle a sprzedawca mu to wysyla do gwaranta sam nikt nie wie po co bo deklaracji nie bylo ze maja wyslac. I teraz tak kupujacy ma odpowiedz gwaranta naprawilismy wymiennik ciepla i wymienilismy czesci a sprzedawca odpowiada ze reklamacja odrzucona sprzet sprawny przeczyszczona dysza u gwaranta i nie pokazuje dokumentu z naprawy gwarancyjnej. A i sprzet dalej nie dziala @ya4u pominalem cos?

oznacz moderatorów

ya4u
#9 Pomysłodawca#

@az1rael 

Wydaje mi się ok, za długi temat by to wszystko teraz od początku opisywać, to fakt zrobiłem chaos w pierwszej rozmowie w stresie szukając pomocy ludzi którzy się bardziej znają.

Rozmowę ze mną wtedy prowadził głównie @br. @az1rael i nie pamiętam czy też @drekenzes 

Ogólnie odebrałem wtedy wasze odpowiedzi że z jakiej racji ja w ogóle śmiem coś zarzucać sprzedającemu itd więc postanowiłem usunąć ten chaos.

Wyprzedziłem sprzedającego o jeden krok bo on w dyskusji odpowiadał na co chciał i jak chciał, allegro 2 działy same sobie zaprzeczały.

Z tego co wiem brał udział w dyskusji dział partnerski (sprzedającego?) I jakiś inny dział.

Sprzedający odpowiadał szybko ale zawsze wymijajaco, gdy zadzwoniłem do allegro i porozmawiałem z konsultantem i konsultant coś zadziałał w sytuacji można powiedzieć na moją korzyść, zaraz odrazu była druga odpowiedź allegro zaprzeczająca pierwszej decyzji.

 

oznacz moderatorów

sl-aw-ek
#17 Koryfeusz#

@az1rael "W praktyce uokik stwierdzil z allegro ze jak juz cos na fakture kupione to nie wazne co i na jgd nie ma uprawnien konsumenta w zakresie ustawy."

Tłumaczyłem Ci miesiąc temu, że tak właśnie jest ale widzę, że nawet stanowisko allegro i uokiku w tej sprawie Cię nie przekonało xD W obecnym porządku prawnym firma NIGDY nie będzie konsumentem w relacji z inną firmą, z wszystkich ustaw ma wybrane paragrafy które dotyczą ją w pewnych sytuacjach ale jeżeli druga strona uzna, że nie dotyczą to se można ... iść do sądu 😂

"odeslijcie mi to za pobraniem" 
Już bym wysłał 🤣 Za dwa pobrania jak nie cztery. 

"sprzedawca mu to wysyla do gwaranta sam nikt nie wie po co" 
Sprzedawca też ma prawo skorzystać z gwarancji producenta. 

"teraz tak kupujacy ma odpowiedz gwaranta" 
Ciekawe skąd skoro to sprzedawca skorzystał z gwarancji 🤔 

Proszę mi nie odpowiadać na tę wiadomość oraz nie sugerować, że nie zapoznałem się z całością i teraz wysnuwam tu jakieś tezy ... tak sobie tylko piszę dla urozmaicenia tej telenoweli i tak nie czytam całości bo się mnie nie chce. Nic nie wiem, na niczym się nie znam a kupujący na pewno ma rację. 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@sl-aw-ek 
1 nigdy nie twierdziłem że jest konsumentem a że ma pewne prawa konsumenta
2 do momentu aż nie wypowiedział się uokik traktowałem go w ten sposób ponieważ zgodnie z zapisami ustawy kody pkd nie pokrywały się z zakupem czyli nie był on konieczny do uzyskania lub zachowania przychodu w tym przypadku w praktyce prawo pisał **piiip**a bo jak se kto umyśli tak se zinterpretuje 
3 odeślij za pobraniem zacytowałem tylko wypowiedź kupującego
4 od kiedy sprzedawca ma prawo skorzystać z gwarancji na nie swój towar? masz na to jakieś przepisy? 
5 kontaktował się z gwarantem to widocznie ma towar jest jego więc widocznie gwarancja była złożona na jego dane osobowe skoro takie informacje od gwaranta uzyskał. Sprzedawca może tylko pośredniczyć między kupującym a gwarantem w przekazaniu przedmiotu gwarancji a nie jest stroną złożonej reklamacji z tytułu gwarancji

oznacz moderatorów

ya4u
#9 Pomysłodawca#

Screenshot_2024-01-18-16-25-51-197_com.android.chrome.jpg

Screenshot_2024-01-18-16-25-57-642_com.android.chrome.jpg

oznacz moderatorów

ya4u
#9 Pomysłodawca#

@az1rael 

Przecież sprzedający zachowuje się profesjonalnie, tylko moje zachowanie jest nieprofesjonalnie i to ja robię cyrk.

Nie wiem czy wyświetlały się te moje bezzasadne dowody.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@ya4u Czyli jak to teraz wygląda, na jakom jesteśmy etapie?

oznacz moderatorów

ya4u
#9 Pomysłodawca#

@az1rael 

 

Przecież sprzedający zachowuje się profesjonalnie, tylko moje zachowanie jest nieprofesjonalnie i to ja robię cyrk bo przecież to normalne sprzedawać uszkodzone urządzenie bez ponoszenia odpowiedzialności i jeszcze zatajać decyzję autoryzowanego serwisu podając swoją wyimaginowana opinie jak zrobił sprzedający. Wychodzi na to że ludzie pochwalają takie zachowania. Dziwne standardy, ale dość wysoko postawiona poprzeczka, można walczyć o tytuł super sprzedawcy.

 

Nie wiem czy wyświetlały się te moje bezzasadne dowody.

 

Allegro napisało żebym złożył wniosek AP z kosztorysem naprawy od serwisu.... Czyli znowu muszę je dostarczyć do serwisu...

 

Żadnego pisma o kosztach magazynowania nie otrzymałem od sprzedającego oprócz tego że informowali mnie o tym w dyskusji.

 

Tak czy inaczej koszty magazynowania w tym przypadku są bezzasadne gdyż urządzenie posiadało wadę i to sprzedający przedłużał czas całego procesu.

 

Nagrzewnica nadal nie działa jak powinna taki jest finał tej historii.

 

Polecam sprzedającego. 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@ya4u Musisz walczyć jak masz rację, czasem droga nie jest prosta do wygranej, ale jak masz rację to i tak sprzedający za to zapłaci.

oznacz moderatorów