anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Problemy z płatnościami do BNP Paribas Goonline Biznes

Client:70889577
#8 Zapaleniec#

Od niedawna mam problem z płatnościami z rachunku firmowego w banku BNP GOonline Biznes.

Wcześniej wszystko było OK, a w obecnej chwili bramka płatnicza przekierowuje od razu do płatności dla klienta indywidualnego.

Obecnie nie mam możliwości jak to miało miejsce wcześniej na allegro i jest w innych sklepach, wyboru pomiędzy klientem indywidualnym, a biznesowym. Od razu jestem kierowany do klienta indywidualnego GoOnline skąd nie ma możliwości zalogowania się do konta firmowego i dokonania płatności.

Zgłoszenia do Allegro to farsa i spychologia obwiniająca bank, a tak się składa, że identyczną sytuację przerabiałem z innym sklepie i po masie wymienionej korespondencji pomiędzy bankiem-sprzedawcą-bramką płatniczą, sprawa się wyjaśniła w niewłaściwym kierowaniu do strony banku u pośrednika płatności (bramce płatniczej).

W tamtym przypadku było to "imoje" i sprzedawca skutecznie zareagował, w przypadku allegro są to "przelewy24" i allegro nie wie jak ma sprawę załatwić.

Może ma ktoś skuteczny sposób przekazania powyższej informacji do kompetentnych osób, bo jak na razie informacje zwrotne od allegro, są albo kompletnie nie na temat, albo właśnie jako spychologia, albo też wskazujące alternatywne metody płatności niedostępne dla rachunków firmowych.

Może jak raz albo ktoś ma wiedzę gdzie słać sugestię naprawy problemu, żeby sprawa została właściwie odebrana i załatwiona, albo może się trafi kompetentna osoba z allegro czytająca tą korespondencję, która będzie w stanie załatwić prostą sprawę u podmiotu świadczącego szybkie przelewy dla allegro?

oznacz moderatorów
15 ODPOWIEDZI 15

Sa_nova
Moderatorka
Moderatorka

@Client:70889577 problem z brakiem możliwości wyboru konta biznesowego, jest nam znany. Jest to związane z tym, że bank nie udostępnia tej opcji w serwisie transakcyjnym i my jako Allegro nie mamy możliwości przekierowania na odpowiedni serwis transakcyjny. W takim przypadku mogę zaproponować skontaktowanie się z bankiem z prośbą o udostępnienie takiej opcji. 

   Sandra
   Moderatorka
oznacz moderatorów

Client:70889577
#8 Zapaleniec#

Dziękuję za odpowiedź.

A jak to jest z tym udostępnieniem tej opcji, że wcześniej to było na allegro i że jest na innych platformach sprzedażowych?

Dodatkowo w jaki sposób my jako klient banku możemy wpłynąć na globalne ustawiania w serwisie transakcyjnym, bo nie jest to jedynie nasz przypadek?

Płatność jest realizowana za pośrednictwem "przelewy24", które to albo same skróciły drogę płatności o jedną stronę z wyborem w banku klient indywidualny-firma, albo może takie wytyczne otrzymali od banku. Ale jak my mamy dokonać niby globalnej zmiany dla wszystkich klientów allegro chcących dokonać u Państwa zakupów i płatności poprzez BNP Biznes?

Wydaje mnie się, że takie zmiany/naprawy powinny być realizowane co najwyżej przez zaangażowanie pośrednika płatności i banku, a nie klienta końcowego. To Państwo lub pośrednik płatności posiadacie stosowne umowy na świadczenie takich płatności, a nie ja.

Ja jestem klientem banku, ale nigdzie nie mam zapisu, że bank ma mi zagwarantować płatności u Państwa.

oznacz moderatorów

Sa_nova
Moderatorka
Moderatorka

@Client:70889577 jest to niedogodność związana z wdrożeniem rozwiązania technologicznego oferowanego przez banki w ramach tzw. otwartej bankowości (ang. OpenBanking).

Metoda PSD2 PIS (Payment Initiation Service) to metoda płatności, która została udostępniona przez banki w konsekwencji wdrożenia dyrektywy europejskiej PSD2. Pozwala ona na zlecenie przelewu z rachunku przez API banków i polega na tym, że gdy użytkownik wykonuje płatność, to operator finansowy zleca w jego imieniu przelew bezpośrednio z konta bankowego.

Oczywiście, przekażę Twoją sugestię do działu odpowiedzialnego za ten obszar. 

   Sandra
   Moderatorka
oznacz moderatorów

Client:70889577
#8 Zapaleniec#

Skoro operator finansowy w imieniu płatnika zleca realizację przelewu z banku płatnika i przekierowuje na stronę autoryzacji tego banku, a strona autoryzacji jest niewłaściwa to sytuacja taka powinna być chyba wyjaśniona pomiędzy operatorem finansowym, a bankiem?

Dziękuję za zaangażowanie i liczę na rozwiązanie problemu.

oznacz moderatorów

Client:70889577
#8 Zapaleniec#

Witam, jutro mija tydzień od rozpoczęcia tematu w tym miejscu, wcześniej była to korespondencja mailowa poprzez formularz allegro z dnia 25 lutego.

Co udało się Państwu ustalić, naprawić w kwestii problemów z płatnościami BNP Biznes?

W dalszym ciągu nie jestem w stanie zrealizować, ani wcześniejszych zakupów od 25 lutego, ani nowych.

 

oznacz moderatorów

Sa_nova
Moderatorka
Moderatorka

@Client:70889577 rozumiem, że wprowadzenie tej zmiany jest dla Ciebie ważne, jednak nie otrzymałam jeszcze decyzji w sprawie zgłoszonej przez Ciebie sugestii. Gdy dowiem się więcej w tej kwestii to wrócę tutaj z informacją. 

Na ten moment działa to w ten sposób, który opisałam powyżej - czyli bank nie udostępnia tej opcji w serwisie transakcyjnym, przez co my jako Allegro nie możemy przekierować na odpowiedni serwis transakcyjny. Mogę jedynie zasugerować skontaktowanie się z bankiem lub skorzystanie z innej dostępnej metody płatności. 

   Sandra
   Moderatorka
oznacz moderatorów

Client:70889577
#8 Zapaleniec#

Witam, przed chwila kolejny raz nie udało się zrealizować zakupu po przez BNP Biznes z 15 pozycjami w koszyku!

Państwo zwalacie winę na bank, bank zaś twierdzi, że niczego nie zmieniał w swoich ustawieniach i że to Państwo, cytując "......w tym przypadku dany sklep wystawił inny link niż paybylink i dlatego nie można zapłacić przelewem z firmy." !!!!

O CO TU CHODZI ?!

To ja jako klient chcący dokonać zakupu mam wyjaśniać sprawę nie mając tak naprawdę jak tego dokonać???

Problem jest pomiędzy Państwa bramką płatniczą, a bankiem! Jak długo zamierzają Państwo uskuteczniać spychologię, pozbawiając nas możliwości dokonania zakupu i płatności.

Niezależnie czy problem leży po stronie szybkich płatności czy banku to Państwo razem z bankiem możecie dokonać naprawy problemu, nie my.

Żadem z pośredników płatności nie działa sam tylko w porozumieniu, to kto powinien być w to w końcu zaangażowany?

Nie zależy Państwu na sprzedaży?   

oznacz moderatorów

MiMary
Moderatorka
Moderatorka

Cześć, @Client:70889577. Rozumiem, że to dla Ciebie ważna sprawa, już pracujemy nad ulepszeniem tej funkcjonalności. Obecnie możemy zaproponować skorzystanie z innej metody płatności lub płatność za pomocą przelewu tradycyjnego. 

   Marysia
   Moderatorka
oznacz moderatorów

Client:70889577
#8 Zapaleniec#

Witam,

Czy już coś wiadomo w kwestii "ulepszenia funkcjonalności", dodam że do niedawna funkcjonalność ta działała normalnie? Rozumiem, że są Państwo lub przelewy24 w korespondencji z bankiem?

Dziękujemy również za propozycję alternatywnych płatności, ale za wiele tego nie będzie. Są jedynie CCV, którego nie możemy użyć lub przelew tradycyjny, który wydłuża proces zakupowy do ok. 2-3 dni.

Zakupy poprzez Państwa platformę mają taki atut, że dokonane rano, w niektórych przypadkach nawet popołudniem są możliwe do dostarczenia na następny dzień roboczy. Pracujemy na materiałach kupowanych od sprzedawców na allegro, a materiały te potrzebujemy do serwisu dla klienta. Przy płatności przelewem tradycyjnym, który obecnie stosujemy wszystko wydłuża się co znacząco wpływa na pozom obsługi.

Dzisiaj kolejny zakup i zamiast oddać naprawiany sprzęt klientowi w dniu jutrzejszym to dobrze będzie jak do końca dnia płatność (przelewem tradycyjnym) zaksięguje się u Niego. Poprzedni zakup z przelewem tradycyjnym, być może przy dobrych wiatach dzisiaj do nas dopiero dotrze. 

Z zakupów na allegro przy tym samym banku i tej samej metodzie płatności korzystaliśmy od przeszło 6 lat. Nie oczekujemy wyjątkowych, nowych rozwiązań bo tak będzie nam dobrze, tylko naprawienia czegoś co od kilku lat funkcjonowało dobrze i wedle informacji uzyskanych w banku nic się po ich stronie w tym temacie nie zmieniło.

Jak już wspominaliśmy, nie twierdzimy, że problem leży po Państwa stronie, ale jest on na pewno na granicy szybkich płatności i banku, a Państwo macie największe kompetencje, żeby sprawę rozwiązać.

Prośba o w miarę pilną interwencję, od przeszło miesiąca nie jesteśmy w stanie zapłacić z konta firmowego szybkimi płatnościami za robione zakupy.

oznacz moderatorów

DonPablo444
#7 Wielbiciel#

Witam ja ma tak samo od jakiegoś czasu że nie mogę zapłacić z konta firmowego. To tak wygląda jakby komuś zależało na utrudnieniu płacenia. Nie wszyscy mają możliwość płacenia innymi metodami , a tu ciągle nic i brak pomocy. Pozdrawiam .

oznacz moderatorów

Client:70889577
#8 Zapaleniec#

Witam Panią Moderatorkę,

Co udało się ustalić?!

Dzisiaj kolejny zakup części serwisowych z dostawą na jutro jeśli kupie do 15.00 i kolejne niepowodzenie. W efekcie nie kupię poprzez allegro u tego sprzedawcy tylko w innym sklepie bo nie stać mnie na takie czasowe procesowanie zakupu.

Tak jak informowałem bank twierdzi jedno, Państwo drugie, a klienci z kontem biznesowym najbardziej na tym tracą.

Jestem w stanie zmienić bank jeśli jest to Jego wina, ale czy to na pewno wina banku? Jaka jest odpowiedź przelewy24 na ten problem, bo procesowałem już taką sytuację w "imoje" i tam pośrednikowi płatności udało się podstawić właściwy link do płatności?

oznacz moderatorów

gdvorek
Moderator
Moderator

@Client:70889577 powyżej wyjaśniliśmy temat wyczerpująco i tak jak wspomniała moja koleżanka "pracujemy nad ulepszeniem tej funkcjonalności".

   Grzegorz
   Moderator
oznacz moderatorów

Client:70889577
#8 Zapaleniec#

W którym miejscu dokonali Państwo wyczerpującego wyjaśnienia, bo ja w całej tej korespondencji tego nie widzę?

Ponawiam, że chodzi o przywrócenie funkcjonalności która była obecna i działała od kilku lat, a przestała działać w lutym tego roku.

Jaką informację zwrotną otrzymują Państwo od pośrednika płatności, na podstawie której możemy domniemywać, że to bank jest sprawcą omawianego problemu?!

oznacz moderatorów

frezja4-f1
#1 Nowicjusz#

Mam dokładnie ten sam problem. Korespondencję zaczęłam od Allegro poprzez bank BNP Paribas, aż po mailing z PayU. Dziś otrzymałam odpowiedź od pośrednika szybkich płatności, że to wina banku - brak umowy na udostępnianie kafelka GRozumiem, że wszystkie firmy posiadające konta firmowe w w/w banku nie mogą płacić w systemie szybkich płatności za zakupy dla firmy. Dodam, że ten problem istnieje również, kiedy ominęłam Allegro i kupiłam w sklepach internetowych. Jest ogromny problem, strata czasu, nerwów i wykonywanie telefonów do sprzedawców, żeby można było zapłacić za zamówione zakupy. Problem pojawił się w lutym tego roku i trwa do teraz. Czyżby celowe utrudnianie, jak można narzucać sposób, w który chcę zapłacić za towar. 

oznacz moderatorów

DonPablo444
#7 Wielbiciel#

Witam . Wszystko wskazuje na to że ktoś się nie dogadał między bankiem a sklepem w sprawie prowizji za tranzakcie  z kont firmowych . Dlatego ,,zmusza " się nas do korzystania z innych opcji do których ja nie mam zaufania . pozdrawiam i nie wierze że ktoś z tym coś zrobi.

oznacz moderatorów