anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Witam. Zakupiłem telefon przez allegro niestety nie otrzymałem przesyłki mimo zapłaty. Po 14 dniach skorzystałem z programu ochrony kupujących ale wniosek został odrzucony ponieważ 

"Sprzedający udokumentował nadanie przesyłki, której trackng wskazuje na doręczenie, dlatego formalnie wniosek został odrzucony."

 

Co zrobić ? Proszę o pomoc

Highlighted

Odp.: Program ochrony kupujacych- problem

Idź do rozwiązania
#9 Pomysłodawca#

Obrazki w końcu się pojawiły i taka moja refleksja na ich temat:
1. W mailu dotyczącym zgłoszonej reklamacji. Zdanie rozpoczęte z małej litery, brak podpisu z imienia i nazwiska. Mało profesjonalne / podejrzane – ale do zaakceptowania.
2. Nr trackingowy wskazuje, że paczka waży 0,1KGS (100gram). Mało prawdopodobne aby drogi telefon miał taką wagę, zwłaszcza w pudełku. Nie sądzę aby UPS wpisywało sobie bzdury w dedykowanym polu. Nawet nasza PP paczki z zagranicy waży bardzo dokładnie.
3. Kod kreskowy – tu będzie ciekawie. Na obrazku (celowo uciętym?), widnieje częściowy (a więc nieczytelny dla skanera) kod kreskowy i również niepełny numer paczki. Znając jednak cały numer paczki można pokusić się o wygenerowanie takiego kodu i zwyczajnie wizualnie porównać otrzymany z tym na obrazku.
Na poparcie tezy i dla ciekawskich, wklejam trzy linki przedstawiające etykiety adresowe UPS (znalezione w Google grafika i publicznie dostępne dla każdego).

https://dairyone.com/wp-content/uploads/sites/2/2019/06/UPS_Ground.jpg
nr: 1Z1210349056440505

https://www.pacmachinery.com/convertingtech/wp-content/uploads/sites/15/2015/12/shipping-label-therm...
nr: 1Z98W4A30352298182

https://www.areep.com/2010/misc/shippingLabels_files/Label_003.png
nr: 1ZR678T4P290014814

W tym momencie warto uruchomić sobie na telefoniku dowolną aplikację do czytania kodów kreskowych aby przekonać się, że wszystko gra. Następnie wchodzimy sobie na stronę:
https://www.generatorkodowkreskowych.pl/code-128/ na której możemy wygenerować kod wpisując nr paczki (bez spacji).
Kod taki należy zapisać w jakimś formacie graficznym i porównać wizualnie z źródłem lub najlepiej jednak wkleić do programu graficznego, przeskalować i nałożyć w skali 1:1.
Porównując tą metodą ww przykłady, wszystko się zgadza idealnie, w Twoim przypadku niestety tylko kilka pierwszych „linii”. Moim skromnym zdaniem wygląda to na zwykły scam – ale oczywiście nikogo nie posądzam...

Highlighted

Odp.: Program ochrony kupujacych- problem

Idź do rozwiązania
#9 Pomysłodawca#
Highlighted

Odp.: Program ochrony kupujacych- problem

Idź do rozwiązania
#12 Orędownik#

@WTRiker No właśnie tak zauważyłem, że na etykiecie wklejonej przez OPa brakuje ostatnich 4 cyfr numeru paczki, ale są one już w rzekomej reklamacji złożonej do UPS (gdzie początkowa cześć, widoczna na etykiecie, się zgadza).

Widzę, że z tego wątku zaraz się zrobi CSI: Gadane😁

Highlighted

Odp.: Program ochrony kupujacych- problem

Idź do rozwiązania
#9 Pomysłodawca#

@KnowhereCiekawe prawda, zbieg okoliczności? Piętro wyżej wkleiłem link do grafiki jak się ma podany kod do rzeczywistości.

A podobno to Wykop słynie z takich klimatów 🙂

Highlighted

Odp.: Program ochrony kupujacych- problem

Idź do rozwiązania
#9 Pomysłodawca#

@WTRiker @Knowhere 

Odpowiedz od allegro w skrocie:

" Nie jesteśmy odpowiednim organem, który może osądzić o wystąpieniu oszustwa. Jeśli posiada Pan takie podejrzenia proszę skierować sprawę na drogę prawną

Na ten moment oczekujemy na odpowiedź od firmy przewozowej na złożona reklamacje"

Pozwolę sobie @WTRiker wysłać na kontakt POK to co mi napisałeś. 

 

Highlighted

Odp.: Program ochrony kupujacych- problem

Idź do rozwiązania
#9 Pomysłodawca#

@casillas1993 Śmiało, wysyłaj.
Dowiedz się też czy allegro wystąpiło z własnej inicjatywy do przewoźnika z żądaniem wyjaśnienia sytuacji a jeśli nie to czy jest taka możliwość zważywszy na niekoniecznie wysoką wiarygodność sprzedawcy.
Jeśli nie i zamierza w przyszłości oprzeć swoją decyzję wyłącznie na podstawie reklamacji złożonej(?) przez sprzedającego, to prawdopodobnie tracisz czas.

Scenariusz czysto teoretyczny - dostaniesz pewnie za parę dni kolejnego „ulepa” w formie scrrenu o wiarygodności podobnej do poprzednich. Allegro będzie zachwycone, ponieważ stwierdzą po raz kolejny, że w papierach się wszystko zgadza a oni nie są kompetentni aby ustalić czy jest to oryginał czy falsyfikat.

Highlighted

Odp.: Program ochrony kupujacych- problem

Idź do rozwiązania
#9 Pomysłodawca#

@WTRiker  oczywiście że nie wystapili. Poprosili sprzedającego o wysłanie reklamacji. 

Poprosiłem allegro o weryfikację tego co wysyla sprzedający ponieważ mi razem z potwierdzeniem od UPS że adres jest inny zajęło to 5 min ( kwestia jednego meila) otrzymałem wtedy odpowiedź 

"W korespondencji z Serwisem, jak i w dyskusji sprzedający udokumentował złożenie oficjalnej reklamacji przesyłki u przewoźnika.

Zamieścił również potwierdzenia nadania przesyłki na dane:

 

"

 

Highlighted

Odp.: Program ochrony kupujacych- problem

Idź do rozwiązania
#9 Pomysłodawca#

@casillas1993Na allegro czy jakąś pomoc z ich strony zapewne nie masz co liczyć. Domyślam się, że zrobią wszystko aby Cię zniechęcić lub utrudnić odzyskanie kasy.
Perełka z dzisiaj: https://spolecznosc.allegro.pl/t5/dyskusje-kupuj%C4%85cych/pok-rekompensata/m-p/49251#M16982
Coś trzeba dodać? Ty też pewnie będziesz musiał udowodnić, że gość robi to celowo(!!!).
Musisz działać sam bo widzisz w jakim kierunku ta sprawa się toczy.
Tak czy siak sprawę masz wygraną, to tylko kwestia Twojej determinacji i czasu, serio.

Highlighted

Odp.: Program ochrony kupujacych- problem

Idź do rozwiązania
#9 Pomysłodawca#

@WTRiker  sprawę wygraną tylko czy po wszczeciu postępowania allegro odda kasę ? 

Bo wiadomo jak działa polska policja jesli chodzi o czas i chęć

Highlighted

Odp.: Program ochrony kupujacych- problem

Idź do rozwiązania
#9 Pomysłodawca#

@WTRiker  przyznali mi zwrot. 

Chciałbym Ci się jakos odwdzięczyć. Podaj meila to napiszę wyślę Ci jakaś flaszkę !!

Highlighted

Odp.: Program ochrony kupujacych- problem

Idź do rozwiązania
#9 Pomysłodawca#

@casillas1993 Cieszę się razem z Tobą 🙂 Nic nie musisz wysyłać ale wypij za moje zdrowie 😉

@_HolaOla_ Fakt, jestem mile zaskoczony. Cieszę się, że podeszłaś do tematu kompetentnie oraz kierując się zdrowym rozsądkiem, pozytywnie zakończyłaś sprawę, bez zbędnej zwłoki. Życzą Wam (i sobie) aby w przyszłości wszyscy pracownicy Allegro działali z takim samym zaangażowaniem jak Twoje. 
Pozdrawiam.

Highlighted

Odp.: Program ochrony kupujacych- problem

Idź do rozwiązania
Moderator
Moderator

@casillas1993 Przykro mi, że spotkała Cię taka sytuacja. Sprawa Twojego zakupu jest dość skomplikowana, ale zrobiłam wszystko co mogłam, aby Ci pomóc i wracam z dobrymi wieściami. Sprawdź proszę skrzynkę mailową. Twój wniosek w ramach Programu Ochrony Kupujących został przed chwilą zaakceptowany. W przeciągu kilku dni roboczych rekompensata wpłynie na wskazane przez Ciebie konto. 

@WTRiker Dziękuję za Twoje zaangażowanie w tej sprawie, ale mam nadzieję, że pozytywne rozwiązanie w tym i innych przypadkach, sprawi, że zmienisz zdanie o naszych działaniach. 


Ktoś pomógł Ci w rozwiązaniu problemu?
Kliknij To jest rozwiązanie! i pomóż innym znaleźć najlepszą odpowiedź!

Ola
Allegro Gadane
Moderator
Highlighted

Odp.: Program ochrony kupujacych- problem

Idź do rozwiązania
#12 Orędownik#

@WTRiker Widziałem wcześniej tę grafikę, gdy jeszcze nie była linkiem;]

Czyli wychodzi na to, że sprzedający wygenerował dwie etykiety: jedną z prawidłowymi danymi kupującego (którą wysłał mu przyciętą tak, że nie widać ostatnich 4 cyfr), a drugą z danymi kogoś innego (znajomego, kogoś z rodziny), której użył do wysyłki przedmiotu i złożenia reklamacji.
Zatem skoro różnica była tylko w ostatnich 4 cyfrach, to czy można założyć, że podczas zlecania w systemie UPS następujących po sobie przesyłek ich nr-y przewozowe są po prostu inkrementowane?

Highlighted

Odp.: Program ochrony kupujacych- problem

Idź do rozwiązania
#9 Pomysłodawca#

@Knowhere 

Wydaje mi się, że ta etykieta powstała z wcześniej zrobionego szablonu. Bez problemu można sobie przygotować czysty blankiecik i w każdym miejscu przeznaczonym na dane umieścić pole edytowalne – wpisujesz sobie co zapragniesz, jakąkolwiek czcionką w dosłownie chwilę. Robisz screen ekranu, wklejasz, kadrujesz i masz gotowego ulepa jako dowód. Nawet w Wordzie (z roku 2003) jest to możliwe nie wspominając o bardziej wymyślnych programach. Wcale bym się nie zdziwiłbym gdyby ten konkretny blankiet (z tym właśnie połowicznym kodem kreskowym oraz zgodnym maxicode’em) walał się teraz gdzieś w zasobach google. Dlaczego ktoś nie zrobił tego jak trzeba? Ponieważ to **piiip**i oraz za takich samych uważają swoje ofiary.

Jedyne co jest pewne to że paczka została podjęta w Holandii (zlecona z Belgii) i ostatecznie trafiła do Polski – firma słup wysłała do słupa? Paczka faktycznie trafiła do Poznania aby był jakikolwiek dowód w postaci poprawnego numeru do śledzenia – gra na zwłokę oraz aby chwilowo uwiarygodnić wałek.

"Driver Release" – który widnieje w trackingu: „pozostawienie w bezpiecznym miejscu bez potrzeby składania podpisu”. Do poczytania:

https://www.ups.com/pl/pl/help-center/sri/direct-delivery-only.page
https://www.campusship.ups.com/pl/pl/service-alerts.page?id=alert3

Ciekawe co było w środku tej 100 gramowej przesyłki, "pieniążek" dla osoby która pomachała kurierowi i tym samym potwierdziła odbiór? 😜
Bardzo interesuje mnie też skala problemu. Założę się, że to nie jest odosobniony przypadek. Takie wałki kręci się dosłownie maszynowo. Popularne platformy sprzedażowe to świetny lep na takie praktyki.

Takie są moje przemyślenia które mogą ale nie muszą pokrywać się z rzeczywistością. Nikogo nie oskarżam ani nie posądzam.

No i zwracam honor Allegro (z dużej litery tym razem), ta sprawa pokazała, że POK działa. Co więcej, Pani z linka który zamieściłem dzisiaj, również otrzymała rekompensatę, i to chyba praktycznie w tym samym czasie co autor tego wpisu :). Pracownicy Allegro mają dziś dobry humor? Czyżby przez to, że dziś ostatni miesiąca? – Matki Boskiej Pieniężnej 😉