anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Sprzedający nie chce oddać pieniędzy za nieodebrany produkt

blueberry_boat
#9 Pomysłodawca#

Kupiłam produkt z odbiorem w paczkomacie Allegro Box. Niestety pierwszy raz (a jestem klientka allegro wiele wiele lat) zdarzyła mi się taka sytuacja, że nie mogłam go odebrać z powodu prywatnego wyjazdu. Produkt wrócił do sprzedawcy. Zgłosiłam zwrot.

Okazało się że kupujący nie zwrócił mi pieniędzy (200 zł) bo uznał że produkt zepsul się w wysokiej temperaturze w paczkomacie. Ku mojemu ogromnego zdziwieniu allegro to uznało i kasy nie dostałam. Czy tylko ja myślę że to absurdalne?

 

oznacz moderatorów
65 ODPOWIEDZI 65

br.
#21 Demiurg#

Nie rozumiem tego zwrotu: "a po dostarczeniu przesyłki do automatu złożyłaś oświadczenie o odstąpieniu od transakcji,"

Czy to oznacza że na Allegro obowiązują jakieś ograniczenia kiedy wolno a kiedy nie wolno składać  oświadczeń?  Zawsze wydawało mi się że kupujący ma prawo złożyć takie oświadczenie w każdej chwili, oczywiście nie później niż ustawowe 14 dni.

Złożyła takie oświadczenie bo miała do tego prawo, dzięki temu uchroniła się od zatrucia zepsutym kremem.

oznacz moderatorów

TomBanknoter
#17 Koryfeusz#

@blueberry_boat O ile dobrze doczytałem, kwota transakcji została Ci jednak zwrócona "kupująca otrzymała rekompensatę z Allegro Protect, a sprzedający nie ma obowiązku zwracania nam tej kwoty". Trudno nie odnieść wrażenia, że Allegro pośrednio przyznało w ten sposób, że jego rozstrzygnięcie w dyskusji pozostawiało wiele do życzenia. Niemniej należy się cieszyć, że sprawa zakończyła się pomyślnie - aczkolwiek wymagało to od kupującej poświęcenia dodatkowego czasu.

oznacz moderatorów

-Sainkho-
#14 Krzewiciel#

@TomBanknoter "kupująca otrzymała rekompensatę z Allegro Protect, a sprzedający nie ma obowiązku zwracania nam tej kwoty". Trudno nie odnieść wrażenia, że Allegro pośrednio przyznało w ten sposób, że jego rozstrzygnięcie w dyskusji pozostawiało wiele do życzenia.

Przyznali przede wszystkim, że nie orientują się w przepisach prawa. Bo gdyby wzięli pod uwagę ustawowe obowiązki przedsiębiorcy, to poza przyznaniem kupującej rekompensaty, obciażyliby konto sprzedającego. Ale skoro nie pozwalają na wyłączanie nieodpowiednich metod dostawy, zamieszczanie ostrzeżeń itd., to może i słusznie, że wzięli na siebie koszty. Szkoda tylko, że sprzedającego niczego to nie nauczy.

oznacz moderatorów

-Sainkho-
#14 Krzewiciel#

@blueberry_boat Zaznaczyłaś odstąpienie i tylko to się liczy. Po Twoim wyjaśnieniu jest dla mnie zrozumiałe, dlaczego wybrałaś taki powód (przesyłka nie dotarła do paczkomatu przed Twoim wyjazdem). W przyszłości wybieraj zawsze odstąpienie bez podania przyczyny. Jak widać, podawanie powodu niczemu nie służy, a może prowadzić do nieporozumień.

Jeśli idzie o zachowanie sprzedawcy, to nawet gdyby do szkody doszło z Twojej winy (np. sama odsyłałabyś towar i nie zabezpieczyłabyś go odpowiednio), to ma obowiązek zwrócić całą kwotę w ciągu 14 dni zgodnie z ustawą. Żeby cokolwiek potrącić, musiałby najpierw udowodnić Twoją winę, czyli np. otrzymać odpowiedź na reklamację złożoną u przewoźnika.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@nat_not Zaznaczam, że pracownicy Allegro mają ograniczone możliwości weryfikacji przekazywanych w dyskusjach informacji   czyli można uznać ze ich decyzją mogą i z wpisów są często niewłaściwe.

oznacz moderatorów

-Sainkho-
#14 Krzewiciel#

@nat_not Informacja o nietrwałości produktu, ryzyku związanym z wysyłką podczas upałów i konieczności szybkiego odbioru paczki powinna być przekazana w ofercie, zanim konsument dokona zakupu, a nie dopiero po zawarciu umowy. Zwrot nie został wyłączony przez sprzedającego, mimo że miał podstawy, aby podejrzewać, że może dojść do zepsucia kosmetyku w paczkomacie (prośba telefoniczna po nadaniu przesyłki tylko to potwierdza). Skoro zwrot nie był wyłączony, to kupująca miała prawo z niego skorzystać bez względu na prośbę kupującego, a sprzedający nie miał prawa obarczać jej winą za szkodę. Deklaracja kupującej, że odbierze przesyłkę jest bez znaczenia. Mogła podjąć decyzję o odstąpieniu w dowolnym momencie.
Wybranie w formularzu powodu "nie dotarł na czas" również nie ma znaczenia. Odstąpienie w ciągu 14 dni było skuteczne bez względu na wybrany powód (a to że formularz jest dezorientujący dla kupujących i nie wiedzą co wybrać, to już tylko zasługa Allegro).

Pracownik Allegro powinien uwzględniać obowiązujące przepisy prawa, niestety nie wykazał się ich znajomością. Wprowadził w błąd obie strony transakcji.

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@nat_not  "Zaznaczam, że pracownicy Allegro mają ograniczone możliwości weryfikacji przekazywanych w dyskusjach informacji. ..."

Nie wierzę, konsultanci w dyskusji mogą żądać wyczerpujących wyjaśnień zarówno od kupującego jak i sprzedającego, mają również do dyspozycji zarówno treść oferty jak i komplet korespondencji.  Wydaje mi się też ze w takiej instytucji jak Allegro znajduje się zawsze jakiś radca prawny który może służyć pomocą  o ile taka pomoc jest potrzebna.

Pisząc takie teksty wyraźnie stwierdzasz że nie mają  ani kwalifikacji ani chęci do rozstrzygania sporów.  Podejrzewam raczej lekceważące podejście do problemu.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@blueberry_boat udaj się do rzecznika konsumenta, a sprzedawcę spytaj się co by było jak byś odebrał produkt po 47 godzinach ( tyle ile teraz leżał ) rozumiem że miał byś produkt zepsuty ?

Jak masz czas możesz go podejść inaczej, opłać i poproś o ponowną wysyłkę, potem zareklamuj że wysłał Ci zepsuty produkt bo to sprzedawca odpowiada za odpowiednie warunki wysyłki i zapakowanie towaru 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@pinsplash tak tylko to sprzedawca powinien dostosować metody wysyłki do warunków, jak nie może leżeć w automacie 48 h ( chodź większość pewnie wcześniej odbiera ) to powinien zrezygnować lub brać na klatę takie przypadki bo nie wszystkie automaty stoją na słońcu 😉

________
Κώστας
oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@kostas11 Lub dodać stosowny zapis w warunkach zwrotu....

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@kostas11  Popieram, właśnie tak, to sprzedawca powinien decydować czy może wysłać  bezpiecznie kosmetyk czy inny zakup.

Sprzedawca powinien mieć prawo opóźnienia wysyłki, albo całkowicie odmówić wysyłki w takich opcjach jak sobie klient zaznaczył.  I nie powinien być zmuszany do wysyłki jakąś nie pasująca do logiki punktacją.  Nie powinien też być w żaden sposób zmuszany do umieszczenia opcji wysyłek które całkowicie się nie nadają w konkretnym przypadku.

Kupująca bardzo rozsądnie odmówiła odebrania przesyłki, czytam jak wszyscy się użalają jakie to sprzedawca poniósł straty a nikogo nie interesuje co by było  gdyby kupująca odebrała ten zepsuty krem i użyła go. Kto by poniósł odpowiedzialność  za leczenie klientki ?

Czytam tutaj wypowiedzi jak bardzo obniżyła się świadomość i rozsądek  kupujących a nikt się nie zastanowi że to jest zwyczajna średnia  rozsądku i  wiedzy całego społeczeństwa,  przede wszystkim  również pracowników Allegro, a także  po części sprzedających.

oznacz moderatorów

-Sainkho-
#14 Krzewiciel#

@br. Podpisuję się pod tym obiema rękami ✍️✍️

Można jeszcze dodać do tego brak możliwości zamieszczania przez sprzedających niestandardowych informacji czy ostrzeżeń dot. wysyłki. 

oznacz moderatorów

Puzonix
#12 Orędownik#

@-Sainkho- @blueberry_boat 

I dodatkowo może sprawić żeby ludzie byli uczciwsi skoro już tworzymy jakąś listę życzeń?

To, co napisała la-nika, rzuca dodatkowe światło na wersję przedstawioną przez, jakże oburzoną kupującą. Okazuje się, że kupująca zadeklarowała odbiór po tym, jak została uprzedzona, że towar jest wrażliwy. Następnie zrobiła zwrot i przybiegła na forum szukać pomocy, bo sprzedawca taki zły i jak on tak może, gdzie są prawa konsumenta ojej ojej. To, że sprzedawca wywiązał się ze swoich obowiązków, poświęcił czas, poinformował klienta o wszystkim i błyskawicznie zrealizował zamówienie nic nie znaczy. W nagrodę dostanie towar, który wyrzuci do śmietnika i focha od klientki. Świat staje na głowie. Zero szacunku dla pracy drugiego człowieka.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Dokładnie jest też z blokadą kont, oni nie widzą, nie wiedzą a blokują.

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@Puzonix  Uważasz że każdy kupujący ma obowiązek czuwać 24 godziny przy tym Łone  bo moze o godzinie 21 lub o północy  kurier przyjedzie?

Ta instytucja powinna być juz dawno zamknięta,  albo  żeby pozostawić taką opcję żeby mogli z niej korzystać wielbiciele trudnych  zadań, jako taka szkoła przetrwania.

oznacz moderatorów

Puzonix
#12 Orędownik#

@br. Uważam, że po pierwsze należy trzymać się ustaleń. Automaty paczkowe dają taką swobodę, że można z nich odebrać paczkę o dowolnej porze. Nie trzeba pod nimi rozbijać namiotu w oczekiwaniu na paczkę 🙂 Można było ją odebrać wieczorem, po otrzymaniu powiadomienia lub z samego rana przed ewentualnym wyjazdem. Zamawiając coś wysyłkowo można wziąć pod uwagę, że przesyłka może nie pojawić się dokładnie wtedy, kiedy sobie tego życzymy. W tym przypadku dotarła w dniu, w którym miała dotrzeć i to w dużej mierze od dobrej woli klientki zależało czy transakcja zostanie zakończona. Mimo dodatkowych ustaleń i informacji od sprzedawcy tak się nie stało.

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@Puzonix  Dziękuję za instrukcję obsługi  "łone"

Klientka miała prawo wyjechać o czym pisała,  nie było też żadnych przeciwwskazań żeby nie mogła odstapić od umowy, miała do tego prawo.

Więc absolutna zgoda: szanujmy się wzajemnie.

oznacz moderatorów

Puzonix
#12 Orędownik#

@br. Widzisz. Ja wyznaję zasadę "człowiek człowiekowi człowiekiem". I nie widzę tutaj szacunku do drugiej strony. Widziałbym go gdyby kupująca napisała: zostałam zmuszona do odstąpienia od umowy, nie odebrałam paczki, zdarzenie losowe. Umawiałam się ze sprzedawcą, że na moją prośbę wyśle szybciej i wysłała. Dziękuję i przepraszam za zamieszanie - życie. To jest szacunek.

To, co zrobiła kupująca jest dalekie od szacunku do kogokolwiek.

To oczywiście moje zdanie. Tak to widzę i pewnie wielu się z tym nie zgodzi, bo przepisy, bo algorytm, bo system, bo procedury... Brave New World 🙂

 

Tak przy okazji - czy tylko ja odnoszę wrażenie, że -Sainkho- to "xyz" pod nowym nickiem?

oznacz moderatorów

-Sainkho-
#14 Krzewiciel#

@Puzonix Tak przy okazji - czy tylko ja odnoszę wrażenie, że -Sainkho- to "xyz" pod nowym nickiem?

Jasne, bo powoływanie się na prawa konsumenta to taka rzadkość na tym forum. Moderatorzy z pewnością dokonali już lustracji mojej osoby w związku z niewygodnymi postami w wątku o braku wyboru kuriera w Smarcie. Więc nie zaprzątaj sobie tym głowy.

oznacz moderatorów