anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Sprzedający nie chce zwrócić wpłaty, zaproponował wymianę, dyskusja została już zamknięta, co teraz?

Online-kauf
#10 Popularyzator#

Kupiłam czajnik z aukcji: 11897605525. Niestety czajnik okazał się wadliwy. Wystarczyło jedno użycie na płycie indukcyjnej żeby się okazało, żeby cudowna farba z renomowanego czajnika zaczęła się łuszczyć. Złoyłam reklamację u sprzedającego, ale otrzymałam odpowiedź, że reklamacja została w całości odrzucona i cytuję dlaczego:
Czajnik który otrzymaliśmy nosi natomiast ślady użytkowania : *zmienił kolor *został ustawiony na palniku o większej średnicy niż przewidział producent stad opalenia, oraz uszkodzenia powłoki, odpryski *oryginalna etykieta została przez Panią zerwana a później związana ręcznie na rączce.

Znam niemiecki i napisałam do producenta, który stwierdził, że reklamacja powinna zostać uznana. 
Sprzedająca zaproponowała mi wymianę na taki sam czajnik, ale z obawy że może się to powtórzyć poprosiłam dwukrotnie pracownia allegro o odpowiedź na moje pytanie:
"Proszę ponownie Pracownika Allegro również o rzetelną opartą na podstawach prawa konsumenckiego odpowiedź w sprawie gwarancji." i dwurotnie nie uzyskałam odpowiedzi. W tym czasie zaliczyłam wypadek, szpital a dziś po moim powrocie do domu czytam taką oto odpowiedź:

 
"28 stycznia 2023 11:30
W związku z zaproponowaniem rozwiązania problemu przez Sprzedającego i brakiem reakcji ze strony Kupującego postanowiłem zamknąć dyskusję. Oczywiście w dalszym ciągu pozostajemy dyspozycyjni dla obu stron transakcji w przypadku dalszych pytań pod poniższym adresem: https://allegro.pl/pomoc/kontakt
 
28 stycznia 2023 11:30
Zakończyliśmy Dyskusję w związku z rozwiązaniem problemu." 
 
Moje pytanie: DLACZEGO KTOŚ DZIAŁA SAMOWOLNIE W MOIM IMIENIU? 
 
Wydałam prawie 400 zł żeby mieć odrzuconą reklamację tak z sufitu, zamkniętą dysusję bez mojej woli i do tego nie móc więcej z tym nic zrobić? Pytam się tu teraz pracowników allegro: gdzie jest to wasze rozpowszechniane i nagłaśniane ALLEGRO RATUJ SIĘ SAM inaczej zwane Allegro Protect? W jakim poważaniu macie kupujących? W żadnym chyba!

 

 

 

oznacz moderatorów
44 ODPOWIEDZI 44

br.
#21 Demiurg#

@Online-kauf  Tak przeczytałem ponownie to dziwaczne wyjaśnienie sprzedawcy - uzasadnienie odrzucenia reklamacji i oczom nie wierzę.

"Czajnik indukcyjny ustawiony na płycie o zbyt dużej średnicy,"  widać że sprzedający nie ma pojęcia o czym  pisze.

Płyta indukcyjna grzeje tylko na takiej powierzchni jaką zapewni odbiornik ciepła czyli czajnik.  Poza czajnikiem można dotnąć  płytę palcem, płyta jest zimna.

Można opalić taki czajnik na dużym palniku gazowym tzw. woku, zwłaszcza jesli jest pusty,  ale i tak czajnik powinien wytrzymać temperaturę, no chyba że to chińska tandeta pomalowana farbą w sprayu  z puszeczki.

Czy do czajnika była informacja na jakich palnikach wolno go stawiać a na jakich nie wolno?

Czy w ofercie było wyraźnie napisane że czajnik nie nadaje się do standartowych kuchni i trzeba kupić specjalną kuchnię, najlepiej od tego samego sprzedawcy?

Moim zdaniem sprzedający zwyczajnie wykpił się z odpowiedzialności za sprzedawany bubel, a Allegro go w tym poparło.

Radzę pisać ponownie do Allegro poprzez podane wcześniej linki  do kontaktu i odwoływać się.  Jakiś skan ze potwierdzenia pobytu w szpitalu powinien być wystarczającym wyjasnieniem na nieterminowa odpowiedź i sprawa powinna być rozpatrzona ponownie.

Życzę pomyślnego załatwienia  bo tak sie tego zostawiać nie powinno.

oznacz moderatorów

Online-kauf
#10 Popularyzator#

Ten czajnik jest przystosowany do wszystkich rodzajów kuchni. Ja mam indukcję od lat i wiem, że cytuję: "Płyta indukcyjna grzeje tylko na takiej powierzchni jaką zapewni odbiornik ciepła czyli czajnik.  Poza czajnikiem można dotnąć  płytę palcem, płyta jest zimna."
Dziękuję za życzenia i na chwilę obecną mam dostać nowy taki sam czajnik. Raczej z wypowiedzi sprzedającego nie mam co liczyć na gwarancję i postaram się zamieścić kolejno zrzuty obrazu tej dyskusji. Dodam, że każdy sprzedający tu na allegro może odrzucić każdą reklamacę i kupujący nic nie będzie mógł z tym zrobić a allego to już na pewno kupującemu w tym nie pomoże. Chciałam tym moim wątkiem ostrzec kupujących, że nic ich tu nie chroni a na pewno nie allegro protect 112233i niech dobrze rozważą wcześniej każdy swój zakup. 

oznacz moderatorów

Online-kauf
#10 Popularyzator#

445566

oznacz moderatorów

Online-kauf
#10 Popularyzator#

778899

oznacz moderatorów

Online-kauf
#10 Popularyzator#

10101111

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@Online-kauf  Przeczytałem,  bardzo pouczająca jest taka korespondencja...

Tylko reakcja producenta jest prawidłowa:  jest reklamacja więc trzeba wysłać nowy czajnik. Powinnaś  podać adres i przyjąć ten nowy czajnik, to jest standartowa procedura.

Dopiero kolejna reklamacja  przedmiotu stwarza możliwość zwrotu pieniędzy.

Niestety wielu kupujących o tym nie wie. W dyskusji widać że pomoc Allegro w dyskusji nie istnieje, żeby kupić czajnik i złożyć reklamację  kupujący powinien ukończyć studia prawnicze,  normalny użytkownik bez przygotowania prawniczego niech lepiej omija Allegro.

Ale przypominam sobie, była propozycja korespondencji celem ponownego otwarcia dyskusji.

Jest jakiś postęp w tej sprawie?

oznacz moderatorów

Online-kauf
#10 Popularyzator#

Tak to się zgadza, że w dyskusji pomoc Allegro nie istnieje i radzę każdemu to sobie wziąć na poważnie do serca. A jak czytam, że każdy zakup jest bezpieczny i Allegro Protect go w 100% chroni, to aż mi mdło od tych kłamstw. 
Dziś napisała do mnie sprzedająca, że z tego powodu iż są braki w dostawach, to wyjątkowo producent zwróci mi wpłatę a nie wyśle kolejny chiński badziew. Z tego się bardzo cieszę, bo już się zastanawiałam jak tu używać to coś żeby go nie używać. Natomiast w odpowiedzi od Allegro otrzymałam potwierdzenie, że dyskusja nie zostanie wznowiona. Także Allegro zasłużyło na moją szczególną pamięć jako miejsce, które należy omijać szerokim łukiem. 

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@Online-kauf  Tylko boże broń nie zamykaj dyskusji. Sprzedająca ma obowiązek zwrócić ci całą kwotę plus koszt odesłania starego czajnika.  Nie ma prawa niczego potrącać.  Dopóki nie dostaniesz wszystkich pieniędzy nie zamykaj dyskusji, domagaj się pełnego zwrotu kosztów.

ps. nie zostanie wznowiona - teraz doczytałem. Ale jeśli nie dostaniesz pieniędzy domagaj się wznowienia.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Nie weim czy dokładnie czytałeś ale dyskusje to allegro zamknęło samo bo pani zwlekała z ustosunkowaniem się do odpowiedzi czy chce wymiany czajnika na nowy

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@az1rael  Zauważyłem, ale pani była w szpitalu i miała domagać się wznowienia dyskusji z powodu choroby.  Ale skoro odmówili...

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@br. Nie było czego wznawiać sprzedawca najpierw odrzucił reklamacje potem zaproponował wymianę na nowy czajnik a pracownik allegro stwierdził że takie zapewnienie jest ok i strony są dogadane w świetle prawa bo tak sprzedawca może od 1stycznia zrobić. Pani niepotrzebnie i nie wiadomo po co domagała się od konsultanta allegro potwierdzenia że będzie mogła reklamować jeszcze raz jakby coś było nie tak a konsultant ani władny decydować ani stroną nie jest. Potem zamknął dyskusję pani nie odpisała nijak firmie czy akceptuje rozwiązanie to firma stwierdziła że nie i wróciła do pierwotnej decyzji reklamacyjnej bo miała towar i pojęcia co mają z nim zrobić to ścignęli kupującą do podjęcia decyzji oplatą za magazynowanie ot cała historia 

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@az1rael  OK, ja to wszystko z grubsza wiem, a co nie wiem to przecież uzupełniają inni.  Problemem nie jest  przebieg postępowania lecz  podejście Allegro, żadnych wyjaśnień żadnych sugestii tylko zamknięcie dyskusji i spadajcie wszyscy.

Natomiast w absolutnej większości kupujący  i sprzedający często też, nie mają pojęcia o zasadach postępowania w takich sytuacjach i nieświadomie popełniają często błędy.  Ze strony Allegro nie otrzymują żadnej pomocy, żadnego wyjaśnienia dlaczego taka  decyzja a nie inna.

Jedynie moderatorki potrafią napisać swoje standartowe  "bardzo nam przykro, że spotkała cię taka sytuacja..."  Dobre i to przynajmniej..

To tyle w temacie...

oznacz moderatorów

Online-kauf
#10 Popularyzator#

W tej chwili potwierdzam pełen zwrot od sprzedającej i tu miałam spore szczęście, ponieważ producent czeka obecnie na kolejną dostawę (z Chin) dopiero za jakiś czas. Jestem świadoma oczywiście tego, że tak długo czekać nie można w chwili reklamacji a ani sprzedająca ani "producent" a bardziej zleceniodawca niż producent żadnej łaski mi nie robią.

Dyskusję zakończył pracownik allegro samowolnie a ja mimo prośby o ponowne jej otwarcie nie otrzymałam na to zgody. To utwierdziło mnie tylko w tym jak bardzo gdzieś i już nie dopowiem gdzie ma allegro kupujących.

Zastanówmy się ile mogłoby znaczyć takie allegro bez nas kupujących? 😉

Wszystkim biorącym udział w poście serdecznie dziękuję za cenne uwagi, pomoc i wsparcie. 

 

zakończenie.JPG

oznacz moderatorów

Online-kauf
#10 Popularyzator#

7.JPG

oznacz moderatorów

Online-kauf
#10 Popularyzator#

4.JPG5.JPG

oznacz moderatorów

Online-kauf
#10 Popularyzator#

Takim samowolnym potraktowaniem przez allegro jestem zbulwersowana i zniesmaczona! To jest jakaś totanie odjechana samowolka! Każdy robi co chce!

oznacz moderatorów

krejzole
#14 Krzewiciel#

Ja kupiłem czajnik na indukcję za 69zł 6 lat temu i do dzisiaj jak nowy.

oznacz moderatorów

Online-kauf
#10 Popularyzator#

No i to się chwali! Nie wiem co mnie podkusiło! 

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@az1rael czy proces reklamacji nie powinien być przypadkiem bezpłatny dla konsumenta?

a tu są jakieś wezwania do zapłaty 25zł?

 

@Online-kauf sugerowanie publicznie oszustwa, gdy go nie było jest przestępstwem

ile masz lat? nie odróżniasz reklamacji z tytułu rękojmi od gwarancji?

nie umiesz zgłosić niezgodności towaru z umową?

nie wiesz, że jest coś takiego jak inspekcja handlowa, rzecznik praw konsumenta?

przypominam także, że za produkt odpowiada sprzedawca z tytułu rękojmi, nie producent

----------------------------------------------------------

oznacz moderatorów

starling_shop
#14 Krzewiciel#

@RED po odrzuconej reklamacji to po stronie kupującego leży pokrycie kosztu odebrania rzeczy.

_____

Co do tego wszystkiego ma producent, skoro skorzystałaś z prawa do rękojmi? Jeśli producent daje gwarancję to trzeba było się z nim kontaktować i do niego odesłać.

oznacz moderatorów