Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_
Kupiliśmy mamie tv na prezent. Został wyjęty z opakowania i postawiony na komodzie. Mama stwierdziła, że za duży i kazała odesłać. Korzystając z Allegro smart zwróciliśmy tv poczta, zapakowany w ten sam sposób, w którym przyszedł. Sprzedający otrzymał tv z uszkodzoną matrycą, sporządził protokół zniszczeń i zwrot uzależnia od wyniku reklamacji, allegro dyskusje zakończyło z informacją, że wrócimy do niej po otrzymaniu odpowiedzi na reklamację z poczty, która ma na to 30dni.
czy takie praktyki są zgodne z prawem? Wg prawa konsumentów zwrot powinien nastąpić bezwarunkowo, a ewentualnych roszczeń sprzedający powinien dochodzić osobną drogą. A co będzie jeśli poczta nie uzna reklamacji? Sprzedający powołuje się na przepis o zmniejszeniu wartości rzeczy, a że uszkodzeniu uległa matryca to wartość zmniejsza się do 0. Przepis o zmniejszeniu wartości mówi natosmiast o sytuacji, gdy kupujący korzysta z rzeczy w sposób, który zmniejsza jej wartość. W mojej sytuacji nie miało to miejsca. Również nie zostało przekroczone sprawdzenie rzeczy, które umożliwiałoby jakościowy odbiór przedmiotu.
@joanna_sobol tak masz rację że powinien Ci oddać kasę a jak przewoźnik odrzuci reklamacje za złe pakowanie, powinniście dostać od sprzedawcy fakturę do uregulowania po jej upływie e-sąd i komornik, tylko po co się szarpać ? poczekajcie 30 dni mniej zamieszania 🙂
Ale dlaczego ja mam odpowiadać za negatywną reklamację przewoźnika? W sądzie chętnie udowodnię, że nie miałam wpływu na uszkodzenie przesyłki.
@joanna_sobol A dlaczego miałby odpowiadać ktoś inny skoro to Ty pakowałaś i nadawałaś przesyłkę?
@joanna_sobol ale ty odpowiadasz za zwrot a łapkami można było podczas pakowania matrycę uszkodzić pudełko może być całe i przewożnik odrzuci reklamację bo u nich uszkodzenia nie bylo wtedy nastąpiło podczas pakowania u ciebie
@joanna_sobol A jak chcesz udowodnić w sądzie, że nie uszkodziłaś matrycy podczaas pakowania? > nagrywałaś może cały proces pakowania?
Okej. Rozumiem ten punkt widzenia, niemniej wiem, jak pakowałam i wiem, że uszkodzenia nie było. Mam świadków, mogą zeznawać w sądzie. Korzystałam z propozycji zwrotu poprzez allegro, paczki z taką zawartością zwykle są ubezpieczane, ale nie jestem nadawcą by dochodzić roszczeń z tego tytułu.
@joanna_sobol Jeżeli świadkami są członkowie rodziny to zawsze sprzedawca może w sądzie podnieść zarzut stronniczności świadka "rodzina" > nawet jak nadałaś zwrot przez Allegro to niestety Ty jesteś nadawcą przesyłki, nikt inny.
Tak, ja to rozumiem. Nie tylko członkowie rodziny, więc tu spokojnie. Jednakże hipotetyczne rozmowy odnośnie procesów sądowych nie stanowią przedmiotu mojego pytania. Ja jestem pewna swojego stanowiska i pytam czy zgodnie z prawem nie powinien zostać udzielony zwrot, a następne kroki to już kolejne następstwa.
@joanna_sobol Tak, masz rację > ale jak Ci się nie pali to poczekaj zgodnie z sugestią @kostas11 > chyba, że wolisz słowne przepychanki ze sprzedawcą w dyskusji + nerwy > niewiele tym przyspieszysz załatwienie sprawy.
A co jeśli poczta odmówi reklamacji, nie mam zaufania do tej instytucji, a sprzedający uzna, że nie będzie się odwoływał. Co z ubezpieczeniem takich przesyłek? Allegro nie ma takiej ochrony?
@joanna_sobol Niestety musisz czekać na decyzję poczty > skoro Allegro wstrzymało dyskusję, to nic z tym nie zrobisz
A co do ubezpieczenia to zapytajmy nasze miłe Panie > ??? > @w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_
mam taką sytuacje, że kupujący odesłał mi uszkodzoną przesyłkę to z winy przewoźnika była uszkodzona i nie mogę złożyć reklamacji bo ALLEGRO twierdzi, że kupujący musi zrezygnować z roszczeń do towaru, gdzie kupujący zgłosił zwrot i odesłał przesyłkę oczywiście zwróciłem pieniądze, ale kupujący musi wypełnić formularz, że się zrzeka praw do towaru, a zaznaczam przesyłka wróciła do nas i kupujący otrzymał zwrot pieniędzy od nas, a ja nie mam takiego papierka i reklamacji już nie mogę złożyć bo kupujący ma to w d... więc rozumiem w 100% taką sytuacje, że to powinno być orzekane dopóki reklamacja nie zostanie rozpatrzona przez przewoźnika.
@joanna_sobol A czy odznaczyłaś dyskusję jako nierozwiązaną?
@LEW433 no i wtym wypadku sprzedający złożył reklamacje do przewoźnika. Problem pojawi sie wówczas kiedy przewoźnik stwierdzi że przyczyną uszkodzenia było nieprawidłowe zabezpieczenie przesyłki. Problem będzie o tyle istotny że to kupujacy pakował i zabezpieczał przesyłke i w tej sytuacji sprzedający bedzie mógł mieć roszczenia .
@joanna_sobol myśle że dobrze byłoby poczekac na odpowiedź poczty. Wbrew pozorom poczta dośc rzetelnie rozpatruje reklamacje i są one uznawane. Wiec póki co chyba nie warto sie robic problemów na zapas. Byc moze poczta uzna reklamacje i temat sie zamknie. A jeśłi nie uzna - wówczas bedziecie znali powód odmowy i zastanowicie sie co z tym dalej zrobić.
Okej, ale sprzedający widział, że odesłałam w takim opakowaniu jakim dostałam. Przyjmując paczkę w placówce też nikt nie zakwestionował opakowania z deklarowaną zawartością. Chodzi mi o to, że jako korzystająca z automatycznego zwrotu, nie będąc płatnikiem paczki, nie mam możliwości ewentualnych dyskusji z przewoźnikiem.
@joanna_sobol masz racje że nie masz możliwości dyskutowania z przewoźnikiem dlatego tez reklamacje składa sprzedajacy. Natomiast co do odeśłania w takim opakowaniu jak przyszło - cóż być może sprzedajacy miał wiecej szczęscia albo Ty po prostu miałaś pecha. Odeslanie w takim samym opakowaniu nie jest równoznaczne z prawidłowym zabezpieczeniem Prawdopodobnie opakowanie jest wystarczajace przy normalnym traktowaniu przesyłki , lecz wystarczy że po ddrodze gdzieś w sortowni trafi ona na jakiegoś " myślącego inaczej" który ją kopnie albo na niej usiądzie i nieszczescie gotowe.
Tak czy inaczej chyba nalezy poczekac na odpowiedź poczty dopiero potem jeśłi bedzie taka potrzeba zastanawiac sie co dalej
@joanna_sobol sprzedawca powinien ci udostępnić zdjęcia uszkodzenia więc możesz je pokazać czy pudło z tv dostało kopa czy oberwało fizycznie kołem od auta no chyba że jest nietknięte tzn że jednak łapka jakaś matrycę podczas pakowania uszkodziła punktowo i teraz jest stres czyja palce odbiły się na matrycy
Nie mam takiej opcji. Allegro zakończyło dyskusje. Jest tylko opcja rozpoczęcia nowej, ale nie chciałam tego robić nie wiedząc jakich nowych argumentów użyć.
@joanna_sobol Nie daj się podpuścić naszemu kiciusiowi do awantury "dyskusji" > on tylko z tego żyje > poczekaj spokojnie na decyzję poczty > to samo Ci radzą @kostas11 i @_Likos_ > sprzedający już złożył reklamację > na razie szkoda nerwów na zbędne przepychanki > zdążysz otworzyć dalej dyskusję po otrzymaniu decyzji > w razie problemów wtedy poprosimy moderatorki o pomoc we wznowieniu dyskusji.
Jak widać paczka była cała, nieuszkodzona > więc albo matryca pękła przy wkładaniu do paczki (np. za mocne ściśnięcie palcami - nawet niechcący - czego można nie zauważyć) albo paczka została uderzona (może nie być śladów uderzenia)