anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Uszkodzony towar podczas zwrotu

joanna_sobol
#8 Zapaleniec#

@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

Kupiliśmy mamie tv na prezent. Został wyjęty z opakowania i postawiony na komodzie. Mama stwierdziła, że za duży i kazała odesłać. Korzystając z Allegro smart zwróciliśmy tv poczta, zapakowany w ten sam sposób, w którym przyszedł. Sprzedający otrzymał tv z uszkodzoną matrycą, sporządził protokół zniszczeń i zwrot uzależnia od wyniku reklamacji, allegro dyskusje zakończyło z informacją, że wrócimy do niej po otrzymaniu odpowiedzi na reklamację z poczty, która ma na to 30dni.

czy takie praktyki są zgodne z prawem? Wg prawa konsumentów zwrot powinien nastąpić bezwarunkowo, a ewentualnych roszczeń sprzedający powinien dochodzić osobną drogą. A co będzie jeśli poczta nie uzna reklamacji? Sprzedający powołuje się na przepis o zmniejszeniu wartości rzeczy, a że uszkodzeniu uległa matryca to wartość zmniejsza się do 0. Przepis o zmniejszeniu wartości mówi natosmiast o sytuacji, gdy kupujący korzysta z rzeczy w sposób, który zmniejsza jej wartość. W mojej sytuacji nie miało to miejsca. Również nie zostało przekroczone sprawdzenie rzeczy, które umożliwiałoby jakościowy odbiór przedmiotu. 

oznacz moderatorów
45 ODPOWIEDZI 45

joanna_sobol
#8 Zapaleniec#

Nie odbieram tego jako podżeganie do awantury 🙂 Ja rozumiem Twoje podejście, ale jest ono pro-sprzedający i właściwie niezgodne z przepisami prawa. Jako kupujący korzystający z automatycznego zwrotu, nie mam żadnej możliwości brania udziału w procesie reklamacji. Przewoźnik może zrzucić na nadawcę, sprzedającego reklamacja usatysfakcjonuje i uzna sytuację za rozwianą. Łatwiej jest szukać rozwiązania, gdy środki pieniężne są po Twojej stronie, a rozmawiamy o telewizorze, więc dla mnie to duża kwota.  Wolałbym otrzymać zwrot, wtedy sprzedający miałby większą motywację do rozwiązania sporu z przewoźnikiem czy skorzystania z możliwości ewentualnego ubezpieczenia, bo w obecnej sytuacji jestem niejako na łasce/niełasce sprzedającego. Takie sytuacje w allegro na pewno mają miejsce i muszą być chyba w jakiś sposób uregulowane zgodnie z obowiązującą ustawą? 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@joanna_sobol tak , sprzedawca może się odwołać od decyzji przewoźnika , ale Ty również masz prawo odwołać się od decyzji zwrotowej . Spokojnie zaczekaj , współpracuję z Pocztą ze 12 lat i jest to chyba przewoźnik o najwyższym współczynniku uznanych reklamacji  ,niewiele tego miałem przez te lata , ale wszystkie zostały uznane za zasadne i kończyły się wypłatą rekompensaty czego nie można powiedzieć o innych przewoźnikach .

oznacz moderatorów

joanna_sobol
#8 Zapaleniec#

Skąd założenie, że przesyłka była cała? W protokole jest informacja, że opakowanie było zgniecione i rozerwane. Mam wrażenie, że mocno zakiełkowało u większości przekonanie, że sama zbiłam matrycę. A co jeśli to sprzedający celowo uszkodził, żeby nie mieć towaru ze zwrotu? Uspokaja mnie komentarz @mdrogeria o rzetelności poczty. Natomiast zgodnie z przepisami sprzedający powinien zwrócić koszty, a później dochodzić ewentualnych roszczeń, więc działania allegro uzależniające zwrot od reklamacji nie są zgodne z obowiązującymi przepisami, jeśli dobrze myślę.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@pecela  ty się wypowiedz bo znasz przewoźników

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@joanna_sobol dobrze myślisz ale w allegro ze świecą szukać kogoś kto zna prawo wśród konsultantów

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@joanna_sobol @az1rael Poczta ma wiele za uszami w terminowości ,  choć pomału to się poprawia  ,dbałość o przesylki jest mocniejszą stroną tego przewoźnika  ,ale przy reklamacjach przedmiotów wrażliwych baczną uwagę zwracają na oznaczenia paczek oraz właściwą opcję etykiety , jeśli jest / było to dopilnowane raczej problemu z rekompensatą nie będzie .

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@mdrogeria darmowy zwrot smartem bez oznaczeń na stretchu na pewno sprzedawca wysłał z naklejkami ale mogę się założyć że kupujący jak odsyłał to pewnie etykieta na karton goły tv i hajda nie zdziwię się jakby nawet opakowania kartonowego tv nie okręcili z folię 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@joanna_sobol Nie jesteś stroną jeżeli zwrot był ze Smartem, napisałem Ci wypowiedź moderacji. Wszyscy tu odpisujący to sprzedający, tak mają rację jeżeli byś odsyłała własnym zwrotem a nie ze Smartem.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@joanna_sobol tu nie ma nowych argumentów za zwrot jego nadanie i spakowanie odpowiada kupujący tak stanowi prawo. Od 12 lutego protect nie obejmuje @LEW433 uszkodzeń paczek oraz zaginięć paczek więc ten twój screenshoot jest nieaktualny pomijając że nigdy nie był zgodny z prawem bo moderatorka sobie coś umyśliła w teorii zgodnego z linią regulaminu usługi smart jeśli allegro odda kasę to problemu nie będzie jesli nie odda to w sądzie doliczyć należy koszty postępowania jak kupujący przegra bo poczta odrzuci reklamację a koszt tv to pewnie 1500+ do paru tysięcy i tu nikt się nie będzie bawił w wrzucanie sobie w koszty działalności paru złotych 

oznacz moderatorów

maxr01
#17 Koryfeusz#

LEW433 - niestety, takiej wypowiedzi nie można uznać za prawidłową. Brak jest przytoczenia jakichkolwiek punktów obowiązującego prawa i regulaminu Allegro.

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów

AGD-RTV-IT
#12 Orędownik#

@joanna_sobol nadałaś telewizor Pocztą Polską na palecie, czy zwykłą przesyłka z wykupioną dodatkową usługą "ostrożnie"? Czyli specjalnym zabezpieczeniem w transporcie delikatnych/kruchych rzeczy?

Jeśli zwykłą, bez tej opcji dodatkowej, to spodziewaj się problemu, szczególnie przy większym rozmiarze (ponad 32'') telewizora. Poczta najprawdopodobniej powoła się na wyłączenie z transportu obejmujące "towary i przedmioty szczególnie podatne na uszkodzenie w transporcie drogowym".

Wysyłamy często telewizory i jest problem z nadaniem telewizora bez palety. W praktyce tv ponad 32'' bez palety przewiozą 2 przewoźnicy - Pocztex (Poczta) z usługą "ostrożnie" i DHL z usługą "NST (niestandard)". Takie przesyłki są specjalnie zabezpieczane w transporcie, szczególnie w trasach między sortowniami. Kurierzy "zwykli" też muszą na takie przesyłki szczególnie uważać. Bez wykupienia tych usług przewoźnik, ani jego ubezpieczyciel nie uzna szkody, choćby telewizor miał odbite na pudełku ślady butów kuriera.

Pozdrawiamy
PHU MAR-SAT
oznacz moderatorów

joanna_sobol
#8 Zapaleniec#

Ale ja korzystałam właśnie z etykiety udostępnionej przez Allegro, to oni sugerują opcje zwrotu przez allegro smart.

oznacz moderatorów

AGD-RTV-IT
#12 Orędownik#

@joanna_sobol Smart fajnie wygląda na reklamie. Zapoznałaś się do czego jesteś zobowiązana zgodnie z regulaminem usługi Allegro Dostawy? 

Załącznik nr 16 - Regulamin Allegro - Allegro.pl

Art. 3.2

  1. Sprzedający i Kupujący zobowiązani są do:

    a. przestrzegania Regulaminu, Regulaminu Allegro, Regulaminów Dostawcy i postanowień Prawa pocztowego lub Prawa przewozowego (w zależności od tego czy dana Usługa stanowi usługę pocztową (kurierską), czy usługę przewozową stosownie do obowiązującego prawa);

    b. umieszczania w Przesyłkach Towarów zgodnych z Regulaminami Dostawcy, umowami zawartymi bezpośrednio pomiędzy Dostawcą a Sprzedającym oraz obowiązującymi przepisami Prawa przewozowego lub Prawa pocztowego oraz właściwymi przepisami wydanymi przez Światowy Związek Pocztowy (w zależności od tego czy dana Usługa stanowi usługę pocztową (kurierską), czy usługę przewozową stosownie do obowiązującego prawa);

    c. wydania Przesyłek w miejscu zadeklarowanym Dostawcy przez Sprzedającego;

    d. wydruku Etykiety lub Kodu Zwrotu Towaru i poprawnego, tj. zgodnie z Regulaminami Dostawcy, przepisami prawa powszechnie obowiązującego lub umowami zawartymi bezpośrednio pomiędzy Dostawcą a Sprzedającym, oznaczenia nią Przesyłki;

    e. poprawnego zapakowania Przesyłki, tj. zgodnie z Regulaminami Dostawcy lub umowami zawartymi bezpośrednio pomiędzy Dostawcą a Sprzedającym, w sposób pozwalający na jej właściwy odbiór, przemieszczenie, przesortowanie i doręczenie przez Dostawcę;

    f. korzystania z Funkcjonalności WzA zgodnie z jej przeznaczeniem, w ramach dostępnych funkcji oraz niewykorzystywania Funkcjonalności WzA do nadawania, przemieszczenia, sortowania lub doręczenia przesyłek zawierających rzeczy, usługi lub prawa zbyte poza Platformą;

    g. podawania poprawnych danych na potrzeby korzystania lub w związku z korzystaniem z Usługi Dostawy, Usług, Usługi zwrotu Towaru, Usług Dodatkowych lub Funkcjonalności WzA (w tym poprawnego numeru konta bankowego Sprzedającego);

    h. wskazania konta bankowego Sprzedającego prowadzonego w walucie polskiej przez bank mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, na potrzeby przekazywania pobranych od Adresata środków pieniężnych w ramach Usług świadczonych w oparciu o Usługę Dostawy z wykorzystaniem Funkcjonalności WzA w ramach metod dostawy: Allegro Kurier UPS pobranie, Allegro Kurier DPD pobranie i Allegro Odbiór w Punkcie DPD Pickup pobranie, Allegro Kurier DHL pobranie;

    i. przestrzegania innych zasad realizacji Usługi Dostawy, Usług i Usługi zwrotu Towaru przewidzianych w Regulaminie i Regulaminach Dostawcy.

Pozdrawiamy
PHU MAR-SAT
oznacz moderatorów

joanna_sobol
#8 Zapaleniec#

Znam regulamin, nie widzę, gdzie go miałabym złamać. 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@joanna_sobol owinęłaś pudełko tv stretchem i nakleiłaś nakleiki ostrożnie i uwaga etc? czy etykieta na karton tv i wio wysyłka nazad?

oznacz moderatorów

AGD-RTV-IT
#12 Orędownik#

@joanna_sobol regulamin przewozu poczty polskiej, razem z listą wyłączeń z transportu oraz zasadami pakowania oraz zabezpieczania przesyłek też znasz? Bo my nie odpowiedzielibyśmy twierdząco, na bieżąco podstawowe rzeczy cały czas sprawdzamy i weryfikujemy. 😉

Pozdrawiamy
PHU MAR-SAT
oznacz moderatorów

joanna_sobol
#8 Zapaleniec#

Tak

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@joanna_sobol to jak wysłałaś zgodnie z regulaminem to poczta powinna reklamację uznać

oznacz moderatorów

drekenzes
#16 Inspirator#

@joanna_sobol Telewizory muszą być wysyłane z opcją "ostrożnie", i nie ma tu znaczenia nadanie czy zwrot. Takie przesyłki są inaczej traktowane, również na sortowniach i ich transport trwa dłużej.

A jak chciało się korzystać z darmowego transportu do towaru wrażliwego, to takie są skutki. Poczta zapewne odrzuci reklamację, ale zakup był Smart - więc będzie możliwość złożenia wniosku do Allegro Protect.

_________________________________________________________
1.07.2024____Allegro ---> Kolekcje...RIP...
oznacz moderatorów

joanna_sobol
#8 Zapaleniec#

  @w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_

Miało oznaczenia. „A jak chciało się korzystać z opcji darmowego” - opcja smart jest płatna, ja szanuję swoje pieniądze - rozumiem, że nie wszyscy muszą zgadzać się z tą opcją i dodatkowo opłacać opłacone już rzeczy. Nie rozumiem też zakładania z góry mojej złej woli i złego działania - faktycznie chyba w dyskusję włączyli się sami sprzedający, jak ktoś wyżej sugerował i nikt nie wskazuje co mówi ustawa o ochronie konsumentów. 

oznacz moderatorów