anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Uszkodzony towar podczas zwrotu

joanna_sobol
#8 Zapaleniec#

@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

Kupiliśmy mamie tv na prezent. Został wyjęty z opakowania i postawiony na komodzie. Mama stwierdziła, że za duży i kazała odesłać. Korzystając z Allegro smart zwróciliśmy tv poczta, zapakowany w ten sam sposób, w którym przyszedł. Sprzedający otrzymał tv z uszkodzoną matrycą, sporządził protokół zniszczeń i zwrot uzależnia od wyniku reklamacji, allegro dyskusje zakończyło z informacją, że wrócimy do niej po otrzymaniu odpowiedzi na reklamację z poczty, która ma na to 30dni.

czy takie praktyki są zgodne z prawem? Wg prawa konsumentów zwrot powinien nastąpić bezwarunkowo, a ewentualnych roszczeń sprzedający powinien dochodzić osobną drogą. A co będzie jeśli poczta nie uzna reklamacji? Sprzedający powołuje się na przepis o zmniejszeniu wartości rzeczy, a że uszkodzeniu uległa matryca to wartość zmniejsza się do 0. Przepis o zmniejszeniu wartości mówi natosmiast o sytuacji, gdy kupujący korzysta z rzeczy w sposób, który zmniejsza jej wartość. W mojej sytuacji nie miało to miejsca. Również nie zostało przekroczone sprawdzenie rzeczy, które umożliwiałoby jakościowy odbiór przedmiotu. 

oznacz moderatorów
45 ODPOWIEDZI 45

kostas11
#21 Demiurg#

@joanna_sobol tak masz rację że powinien Ci oddać kasę a jak przewoźnik odrzuci reklamacje za złe pakowanie, powinniście dostać od sprzedawcy fakturę do uregulowania po jej upływie e-sąd i komornik, tylko po co się szarpać ? poczekajcie 30 dni mniej zamieszania 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

joanna_sobol
#8 Zapaleniec#

Ale dlaczego ja mam odpowiadać za negatywną reklamację przewoźnika? W sądzie chętnie udowodnię, że nie miałam wpływu na uszkodzenie przesyłki. 

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@joanna_sobol A dlaczego miałby odpowiadać ktoś inny skoro to Ty pakowałaś i nadawałaś przesyłkę?

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@joanna_sobol ale ty odpowiadasz za zwrot a łapkami można było podczas pakowania matrycę uszkodzić pudełko może być całe i przewożnik odrzuci reklamację bo u nich uszkodzenia nie bylo wtedy nastąpiło podczas pakowania u ciebie

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@joanna_sobol A jak chcesz udowodnić w sądzie, że nie uszkodziłaś matrycy podczaas pakowania? > nagrywałaś może cały proces pakowania?

oznacz moderatorów

joanna_sobol
#8 Zapaleniec#

Okej. Rozumiem ten punkt widzenia, niemniej wiem, jak pakowałam i wiem, że uszkodzenia nie było. Mam świadków, mogą zeznawać w sądzie. Korzystałam z propozycji zwrotu poprzez allegro, paczki z taką zawartością zwykle są ubezpieczane, ale nie jestem nadawcą by dochodzić roszczeń z tego tytułu. 

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@joanna_sobol Jeżeli świadkami są członkowie rodziny to zawsze sprzedawca może w sądzie podnieść zarzut stronniczności świadka "rodzina" > nawet jak nadałaś zwrot przez Allegro to niestety Ty jesteś nadawcą przesyłki, nikt inny.

oznacz moderatorów

joanna_sobol
#8 Zapaleniec#

Tak, ja to rozumiem. Nie tylko członkowie rodziny, więc tu spokojnie. Jednakże hipotetyczne rozmowy odnośnie procesów sądowych nie stanowią przedmiotu mojego pytania. Ja jestem pewna swojego stanowiska i pytam czy zgodnie z prawem nie powinien zostać udzielony zwrot, a następne kroki to już kolejne następstwa.

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@joanna_sobol Tak, masz rację > ale jak Ci się nie pali to poczekaj zgodnie z sugestią @kostas11 > chyba, że wolisz słowne przepychanki ze sprzedawcą w dyskusji + nerwy > niewiele tym przyspieszysz załatwienie sprawy.

oznacz moderatorów

joanna_sobol
#8 Zapaleniec#

A co jeśli poczta odmówi reklamacji, nie mam zaufania do tej instytucji, a sprzedający uzna, że nie będzie się odwoływał. Co z ubezpieczeniem takich przesyłek? Allegro nie ma takiej ochrony? 

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@joanna_sobol Niestety musisz czekać na decyzję poczty > skoro Allegro wstrzymało dyskusję, to nic z tym nie zrobisz

A co do ubezpieczenia to zapytajmy nasze miłe Panie > ??? >  @w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów

sklep_solpio
#12 Orędownik#

mam taką sytuacje, że kupujący odesłał mi uszkodzoną przesyłkę to z winy przewoźnika była uszkodzona i nie mogę złożyć reklamacji bo ALLEGRO twierdzi, że kupujący musi zrezygnować z roszczeń do towaru, gdzie kupujący zgłosił zwrot i odesłał przesyłkę oczywiście zwróciłem pieniądze, ale kupujący musi wypełnić formularz, że się zrzeka praw do towaru, a zaznaczam przesyłka wróciła do nas i kupujący otrzymał zwrot pieniędzy od nas, a ja nie mam takiego papierka i reklamacji już nie mogę złożyć bo kupujący ma to w d... więc rozumiem w 100% taką sytuacje, że to powinno być orzekane dopóki reklamacja nie zostanie rozpatrzona przez przewoźnika.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

kto ponosi odpowiedziaalność za zwrot smart.png

@joanna_sobol A czy odznaczyłaś dyskusję jako nierozwiązaną?

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@LEW433  no i wtym wypadku sprzedający złożył reklamacje do przewoźnika. Problem pojawi sie wówczas kiedy przewoźnik stwierdzi że przyczyną uszkodzenia było nieprawidłowe zabezpieczenie przesyłki. Problem będzie o tyle istotny że to kupujacy pakował i zabezpieczał przesyłke i w tej sytuacji sprzedający bedzie mógł mieć roszczenia .

@joanna_sobol  myśle że dobrze byłoby poczekac na odpowiedź poczty. Wbrew pozorom poczta dośc rzetelnie rozpatruje reklamacje i są one uznawane. Wiec póki co chyba nie warto sie robic problemów na zapas. Byc moze poczta uzna reklamacje i temat sie zamknie. A jeśłi nie uzna - wówczas bedziecie znali powód odmowy i zastanowicie sie co z tym dalej zrobić.

oznacz moderatorów

joanna_sobol
#8 Zapaleniec#

Okej, ale sprzedający widział, że odesłałam w takim opakowaniu jakim dostałam. Przyjmując paczkę w placówce też nikt nie zakwestionował opakowania z deklarowaną zawartością. Chodzi mi o to, że jako korzystająca z automatycznego zwrotu, nie będąc płatnikiem paczki, nie mam możliwości ewentualnych dyskusji z przewoźnikiem. 

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@joanna_sobol  masz racje że nie masz możliwości dyskutowania z przewoźnikiem dlatego tez reklamacje składa sprzedajacy. Natomiast co do odeśłania w takim opakowaniu jak przyszło - cóż być może sprzedajacy miał wiecej szczęscia albo Ty po prostu miałaś pecha. Odeslanie w takim samym opakowaniu nie jest równoznaczne z prawidłowym zabezpieczeniem  Prawdopodobnie opakowanie jest wystarczajace przy normalnym traktowaniu przesyłki , lecz wystarczy że po ddrodze gdzieś w sortowni trafi ona na jakiegoś " myślącego inaczej" który ją kopnie albo na niej usiądzie i nieszczescie gotowe.

Tak czy inaczej chyba nalezy poczekac na odpowiedź poczty dopiero potem jeśłi bedzie taka potrzeba zastanawiac sie co dalej

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@joanna_sobol sprzedawca powinien ci udostępnić zdjęcia uszkodzenia więc możesz je pokazać czy pudło z tv dostało kopa czy oberwało fizycznie kołem od auta no chyba że jest nietknięte tzn że jednak łapka jakaś matrycę podczas pakowania uszkodziła punktowo i teraz jest stres czyja palce odbiły się na matrycy 

oznacz moderatorów

joanna_sobol
#8 Zapaleniec#

Nie mam takiej opcji. Allegro zakończyło dyskusje. Jest tylko opcja rozpoczęcia nowej, ale nie chciałam tego robić nie wiedząc jakich nowych argumentów użyć.

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@joanna_sobol Nie daj się podpuścić naszemu kiciusiowi do awantury "dyskusji" > on tylko z tego żyje > poczekaj spokojnie na decyzję poczty > to samo Ci radzą @kostas11 i @_Likos_ > sprzedający już złożył reklamację > na razie szkoda nerwów na zbędne przepychanki > zdążysz otworzyć dalej dyskusję po otrzymaniu decyzji > w razie problemów wtedy poprosimy moderatorki o pomoc we wznowieniu dyskusji.

Jak widać paczka była cała, nieuszkodzona > więc albo matryca pękła przy wkładaniu do paczki (np. za mocne ściśnięcie palcami - nawet niechcący - czego można nie zauważyć) albo paczka została uderzona (może nie być śladów uderzenia)

oznacz moderatorów