Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_
Kupiliśmy mamie tv na prezent. Został wyjęty z opakowania i postawiony na komodzie. Mama stwierdziła, że za duży i kazała odesłać. Korzystając z Allegro smart zwróciliśmy tv poczta, zapakowany w ten sam sposób, w którym przyszedł. Sprzedający otrzymał tv z uszkodzoną matrycą, sporządził protokół zniszczeń i zwrot uzależnia od wyniku reklamacji, allegro dyskusje zakończyło z informacją, że wrócimy do niej po otrzymaniu odpowiedzi na reklamację z poczty, która ma na to 30dni.
czy takie praktyki są zgodne z prawem? Wg prawa konsumentów zwrot powinien nastąpić bezwarunkowo, a ewentualnych roszczeń sprzedający powinien dochodzić osobną drogą. A co będzie jeśli poczta nie uzna reklamacji? Sprzedający powołuje się na przepis o zmniejszeniu wartości rzeczy, a że uszkodzeniu uległa matryca to wartość zmniejsza się do 0. Przepis o zmniejszeniu wartości mówi natosmiast o sytuacji, gdy kupujący korzysta z rzeczy w sposób, który zmniejsza jej wartość. W mojej sytuacji nie miało to miejsca. Również nie zostało przekroczone sprawdzenie rzeczy, które umożliwiałoby jakościowy odbiór przedmiotu.
@joanna_sobol ja nie jestem sprzedawcą to raz, a dwa potwierdziłem ci że masz rację ale konsultanci allegro są prawnie ułomni i prędzej odpisze poczta na reklamację niż ty się dokopiesz do takiego co ci potwierdzi że masz rację. Z kosultantem gadka wygląda tak ty podajesz paragraf a on udaaje że nie widzi pytania. Mam nawet gdzieś interpretację uokiku na temat uszkodzenia paczki w transporcie pt sprzedawca ma dochodzić roszczenia po zwrocie środków. Sądownie możesz owszem wytoczyć pozew i poczekać ze 2 lata.
@joanna_sobol napisał(a):
Miało oznaczenia.
(...)
nikt nie wskazuje co mówi ustawa o ochronie konsumentów.
Nie chodzi o oznaczenia na przesyłce typu ostrożnie czy uwaga szkło. Chodzi o oznaczenie usługi dodatkowej "ostrożnie" na liście przewozowym.
Co do drugiej kwestii - przecież jasno jest napisane w ustawie, sprzedawca ma prawo odjąć od zwracanej kwoty kwotę utraty wartości zwróconej rzeczy. Skoro sprzedawca poinformował Cię, że w jego ocenie wartość tv spadła do zera, to możesz to spróbować podważyć na drodze sądowej. I tu sprzedawca mógł już umyć ręce i nic nie robić.
Sprzedawca nie musi dociekać gdzie i kiedy mogło dojść do utraty wartości, ocenia wartość otrzymanego od Ciebie towaru, przeprowadzenie całego procesu reklamacyjnego u przewoźnika i dociekanie/udowodnienie gdzie doszło do uszkodzenia spoczywać powinno na Tobie.
Uważam, że się mylisz.
mimo wszystko dzięki za zaangażowanie
Jako że zawołam mnie wcześnie @az1rael
Jeżeli chodzi o reklamację przesyłki, to tu mamy dwie równoległe drogi. Reklamację do przewoźnika (to składa adresat, bo odebrał przesyłkę i spisał protokół szkody) oraz wniosek do ubezpieczyciela o odszkodowanie za uszkodzenie przesyłki (to zawsze składa nadawca, Poczta w tym nie pośredniczy), to jak paczka była ubezpieczona (pokaże to emonitoring, bo jest jeszcze deklaracja wartości, która wyklucza się z ubezpieczeniem).
W celu uzyskania dokładniejszych informacji polecam kontakt z ubezpieczycielem PP pod adresem pocztex@agroubezpieczenia.pl
Formularz zgłoszenia szkody z ubezpieczenia https://www.poczta-polska.pl/hermes/uploads/2023/03/230224-Agro-Zgloszenie-szkody-z-ubezpieczenia-pr...
Po wypełnieniu należy go wysłać pod podany wyżej e-mail, albo listownie na adres AGRO Ubezpieczenia – Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych, ul. Graniczna 17, 26-604 Radom. Do wniosku wysyłanego listownie dołączamy kopię protokołu szkody, zdjęcia pokazujące uszkodzony przedmiot, kopię dowodu nadania, kopię dowodu zakupu czy też inne dokumenty potwierdzające poniesioną stratę (nie wysyłamy oryginalnych dokumentów). Jak wniosek wysyłany jest e-mailem, to załączamy skany lub zdjęcia.
Tu jednak pytanie, kto jest nadawcą przesyłki (nie płatnikiem lub zleceniodawcą), a kto ubezpieczonym. Płatnikiem może być nadawca, adresat lub strona trzecia (tak np. działają brokerzy, gdzie broker jest zleceniodawcą i płatnikiem (czasem są to dwa oddzielne podmioty), ale nie jest nadawcą ani odbiorcą przesyłki). Jednakże w przypadku brokera kwestia zgłaszania szkody z ubezpieczenia może być rozwiązana inaczej (to reguluje umowa brokerska pomiędzy brokerem a operatorem pocztowym).
Polecam kontakt z firmą ubezpieczeniową, powinni wytłumaczyć, kto składa wniosek i czy potrzebne będą dodatkowe pełnomocnictwa. Oni potrafią iść na rękę.
A i ubezpieczyciel rozpatruje wniosek niezależnie od przewoźnika (czyli Poczty Polskiej). Decyzja reklamacyjna PP nie ma wpływy na decyzję firmy ubezpieczeniowej (aczkolwiek stanowi jakiś argument). Ubezpieczenie jest na zasadzie ryzyka, a nie winy.
@pecela nadawcą przesyłek Allegro Dostawa w myśl przepisów prawo pocztowe jest Allegro.
@joanna_sobol napisał(a):
Kupiliśmy mamie tv na prezent. Został wyjęty z opakowania i postawiony na komodzie. Mama stwierdziła, że za duży i kazała odesłać.
Tutaj zaczął się cały problem i tutaj leży pies pogrzebany.
Można było uniknąć całej sytuacji, w bardzo prosty sposób - wystarczyło wziąć cztery patyki, związać je w kształt prostokąta o wymiarach telewizora, zakleić wnętrze prostokąta papierem i ew. zamalować na czarno. Albo po prostu wziąć jakiś karton, rozpłaszczyć go i zrobić taki prostokąt.
I taką makietę można było postawić na komodzie i pokazać mamie, żeby mogła sobie zwizualizować rozmiar telewizora. Mama stwierdziłaby, że za duży, więc makietę możnaby przerobić na inny rozmiar i sprawdzać dalej. Ot - cała historia.
Pewnie dla wielu czytających będzie ona przezabawna, ale jednak najprostsze rozwiązania są najlepsze.
Bardzo duża część problemów związanych z zakupami przez internet (i nie tylko), niestety zaczyna się od nieprzemyślanego zakupu. Lepiej rozważyć wszystkie opcje, wstrzymać się chwilę z zakupem, zrobić pomiary i zwizualizować sobie dany przedmiot, niż kupić go i odsyłać zaraz po rozpakowaniu.
@joanna_sobol mam nadzieję, że poczta rozpatrzy reklamację pozytywnie i wszystko dobrze się skończy, niemniej jednak na przyszłość radzę lepiej przygotować się do zakupu 🙂