Walka z odsprzedawcami (resellerami)
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Dzień dobry,
Taka sytuacja. Zamawiam produkt we wtorek, na prezent, do paczkomatu w miejscu zamieszkania, a Allegro szacuje, że dostawa będzie w czwartek. Kupuję więc, bo gdyby było inaczej, to bym nie kupił. Przychodzi piątek, a produktu nadal nie ma. Upominam sprzedawcę, to ten twierdzi, że będzie w weekend, tylko, że w weekend mnie nie będzie, bo jadę do osoby (80 km od miejsca zamieszkania), której chcę wręczyć prezent, którego jeszcze nie mam. Po czym patrzę na status przesyłki w aplikacji Inpostu i co widzę? Nadawca A****n EU Sarl, a paczka wciąż w trakcie przygotowania. Żadnej z tych informacji nie ma w opisie sprzedawanego przedmiotu, szczególnie jakie jest ryzyko nieterminowej dostawy. Poza tym nie ma pewności, że faktycznie w weekend paczka zostanie dostarczona. Wkurza mnie ta cała odsprzedaż z A****na itp. na Allegro. Sam mógłbym sobie zamówić produkt 100 zł taniej i przy tym byłbym całkowicie świadomy ryzyka nieterminowej dostawy, a jakość obsługi przy tym nie byłaby wcale gorsza. Tak pozostaje niesmak i rozczarowanie.
Moim zdaniem w Allegro brakuje dodatkowego oznaczania produktu, że jest on odsprzedawany. Cokolwiek, co by pozwoliło lepiej oszacować ryzyko nieterminowej dostawy w takim wypadku jak wyżej. Z tego co wiem, to jest niby możliwość oznaczania kraju wysyłki, ale nie wiem, czemu w tym wypadku nie został oznaczony przez sprzedawcę. Co Allegro może zrobić w takim wypadku?
Pozdrawiam
- Etykiety:
-
Buyer
-
odsprzedaż
-
reseller
-
termin dostawy
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@likemandrake napisał(a):
@LEW433 Podkreślę jeszcze raz, że w aukcji brak jest informacji, że to niestandardowa przesyłka i należy spodziewać się wydłużonego terminu dostawy. (...) i o to dyskutuję, czy warto by było, aby Allegro dawało możliwość umieszczania takich informacji w aukcji
I piszesz to do firmy, która od kilku tygodni ma problem z własną usługą kurierską, Allegro One, gdzie paczki leżą po sortowniach tygodniami i Allegro nie potrafi wydać komunikatu dla użytkowników, że są problemy z usługą. Zamiast tego Kupujący są przy kontakcie z Allegro zbywani, zasypywani fałszywymi komunikatami o wyznaczaniu innego punktu odbioru itp...
A jak sprzedawca umieści info w ofercie o tym, że ta usługa obecnie to jedna wielka mina lub guano, w które nieświadomy Kupujący może wdepnąć, to jedyne co ugra to usunięcie oferty przez Allegro i upomnienie za umieszczanie w opisie "zapisów niezgodnych z regulaminem tworzenia oferty".
Pozdrawiamy
Dział Sprzedaży
PHU MAR-SAT
PHU MAR-SAT
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Jak w kazdym korpo,, tu panuje tylko parcie na zysk,a prawa i szacunek do ludzi, zdrowy rozsadek czy moralnosc nie ma racji bytu.
Allegro stwierdzilo ze jak bedzie nieprawdziwy szybszy czas dostawy bedzie mialo wiecej zysku z prowizji i opłat dodatkowych, a czy klient i sprzedawca bedzie zadowolony to nie jest wazne.
U mnie kurier zabiera paczki o 12, ale Allegro i tak to ma w d... o 13 nadal pisza dostawa jutro.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@likemandrake czyli masz pretensje o dropshiping? bo tamten zamówił gdzie indziej towar do ciebie stąd dłuższa realizacja? no to ci powiem że allegro ci nigdy nie umieści takiej informacji bo ich główny sklep osa działa w dropshipingu z asortymentem rzędu pod 70% i sami by sobie strzelili w kolano bo by im sprzedaż poleciała na pysk
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@az1rael Możemy polemizować, czy etycznie jest sprzedawać towary w sposób taki, że za dodatkowe 100 zł ktoś za Ciebie klika na A****nie produkt, który sam mógłbyś wyklikać i zapłacić 200 zł, a nie 300 zł, gdybyś tylko wiedział. Przesyłkę wysyła do mnie A****n, a nie polski sprzedawca. Niemniej, mimo wprowadzającego w błąd tytułu (pisałem go będąc poddenerwowanym i zmienić nie mogę) przede wszystkim chodzi mi o brak informacji pozwalających lepiej ocenić potencjalny termin dostawy.
Swoją drogą, brakło mi w ogóle informacji o tym, że paczka została nadana. A****n nadał ją wieczorem w środę, a ja odczytałem to dopiero dziś, gdy już trzeba było pisać do sprzedawcy. No mogłoby to jeszcze lepiej działać, ale nie ma co ukrywać, że i tak jest nieźle.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@likemandrake odnośnie ceny to nie rozumiem problemu bo to kupujący decyduje co i za ile kupi skoro wybrał ofertę droższą z różnych powodów tzn że ten towar był wart tyle ile gotowy był zapłacić bez wnikania w szczegóły allegro jest drooogie więc te ceny nie wynikają z widzi mi się ale z smartów wałów na protect i prowizji rzędu 30% ostatnio w sklepie stacjonarnym ten sam towar co na allegro ze smartem znalazłem za 1/3 ceny więc alle drogo powinni się nazywać. Co do wysyłki z A... zamiast od sprzedawcy to nie wiadomo czy to był 1 razowy incydent np błąd w stanach magazynowych sprzedawcy że akurat nie miał czy wszystko tak przepuszcza przez powiązane ze sobą hurtownie / inne podmioty ale nielegalne to nie jest a towar wyszedł terminowo zgodnie z deklaracją na stronie oferty 2 dni robocze, osobiście jakbym miał taką sytuację jak ty że mi potrzebne coś na określony dzień i szukam tego we wtorek popołudniu po robocie to najzwyczajniej zamawiając u niego bym mu napisał wiadomość potrzebuję tego max na piątek jeśli nie możecie mi tego wysłać jutro / od ręki to proszę o info anuluje zamówienie przed wysyłką zamówię gdzie indziej pewnie ok 10-12 nast dnia miałbyś odpowiedź i gwarancję np że wyślą w środę albo odpisane proszę anulować myślę że strony byłyby zadowolone
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@az1rael napisał(a):
pewnie ok 10-12 nast dnia miałbyś odpowiedź i gwarancję np że wyślą w środę albo odpisane proszę anulować myślę że strony byłyby zadowolone
I wyszło w środę z "A" 😎
Pozdrawiamy
Dział Sprzedaży
PHU MAR-SAT
PHU MAR-SAT
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@AGD-RTV-IT Nie wyszło. W tym momencie nadal jest w trakcie przygotowania.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@likemandrake a to przepraszamy. Zasugerowaliśmy się wpisem kilka postów wyżej - "A****n nadał ją wieczorem w środę, a ja odczytałem to dopiero dziś"
Aaa, jedno pytanie. Komunikat "w trakcie przygotowania" odnośnie paczki jest ze strony zamówienia na Allegro, czy ze strony przewoźnika? Jak Allegro to sprawdź lepiej u przewoźnika. 😆
Pozdrawiamy
Dział Sprzedaży
PHU MAR-SAT
PHU MAR-SAT
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@AGD-RTV-IT "A****n nadał ją wieczorem w środę, a ja odczytałem to dopiero dziś" — "nadał" to w moim rozumieniu, że paczkę zarejestrował, ale jeszcze nie wysłał. Może ja się źle określiłem.
Informację o nadaniu w aplikacji Inpost odczytałem dopiero dziś, po dzisiejszej wiadomości sprzedawcy o tym, że (i tu cytuję) "przesyłka jest w drodze i dotrze w dniu jutrzejszym do paczkomatu". Do tego momentu nie otrzymałem żadnych powiadomień ani od Allegro, ani od Inpostu, od momentu złożenia zamówienia, że cokolwiek się dalej z moim zamówieniem dzieje. Wiem, że takie informacje wysyłane są dopiero wtedy, gdy kurier odbierze przesyłkę od nadawcy.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@likemandrake a jaki ma być skoro nie nadał paczki przez manager paczek allegro tylko wysłał ci poza allegro z **piiip**? ten status się nie zmieni sprzedawca nie ma obowiązku wysyłać przez allegro tylko mu jakość poleci za nieterminowe wysyłki ale nr nadania z **piiip** ma na cele dyskusji
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@az1rael Tych wszystkich informacji właśnie brakło na stronie aukcji. Nie oczekuję, że paczka z spoza Polski będzie szła w góra 2-3 dni. Nie było żadnych informacji, które pozwoliłyby mi postawić diagnozę: ta paczka z pewnością nie dojdzie do piątku. I o to całe zamieszanie. Tyle i aż tyle. Już wspominał o tym @AGD-RTV-IT w aktualnie najniższym (w sensie pozycji) komentarzu, że pod względem takich dodatkowych informacji to Allegro leci w nie napiszę co. Chętnie bym poprawił tytuł posta, na lepiej oddający problem, ale tego też nie mogę zrobić, bo Allegro.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@likemandrake allegro leci sobie w jajo na wielu płaszczyznach to co u ciebie to mały pikuś obawiam się że nawet jak im uokik znów dokopie karę to będą mieli wyrypane tylko podniosą prowizje i opłaty sprzedawcom a ci konsumentom czyli allegro zrobi konsumentów w trąbe
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@likemandrake Jeśli chcesz mieć do kogoś pretensje to do Allegro:
- za 'ukrywanie' terminu jaki ustala sprzedający na nadanie przesyłki
- za wyświetlany przewidywany czas dostawy który jest często niczym innym jak wróżeniem z fusów
Co do wysyłek z Ama-zona to sam zamawiałem coś w zeszłym tygodniu na naszym Polskim Ama-zonie a paczka jedzie do mnie z Niemiec. Tak to wygląda 🙂
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@komis-bell Tak, żal mam głównie do Allegro, choć też nie wiem, jakie opcje mają sprzedawcy przy składaniu oferty. Ja wiem, że tytuł posta trochę w błąd wprowadza, ale pisałem go wtedy, gdy byłem jeszcze trochę poddenerwowany, a poprawić go teraz i tak nie mogę.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@likemandrake Sprzedający może jedynie podać czas w jakim nada paczkę - w zakładce DOSTAWA jest to widoczne na samym dole.
Cała reszta jest prezentowana przez allegro - temat rzeka, był już tu wałkowany milion razy.
Allegro twierdzi, że problemu nie ma.
Ponadto - w treści oferty nie można podać żadnych informacji które nie dotyczą bezpośrednio towaru. Nie można podawać nic na temat wysyłki, pakowania itp. itd.
Ewentualne informacje można dodać do zakładki 'O SPRZEDAJĄCYM' ale tam i tak nikt nie zagląda.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@komis-bell Chyba Allegro ma za małą konkurencję i zaczął już myśleć jak monopolista.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@likemandrake wszelkie opcje sprzedawcy mają przycinane przez Allegro na wszelkie możliwe sposoby. Powody są dwa:
- oferty mają się nie wyróżniać, by nie robić zbyt dużej konkurencji Oficjalnemu Sklepowi Allegro, wszystko ma być na jedno kopyto tworzone wg ścisłych wytycznych Allegro;
- sprzedawcy nie mają prawa zachęcać do kontaktu Kupujących, co by się nie dogadali na zakup poza Allegro czasem, dane kontaktowe do sprzedawców są ukrywane i maskowane przez Allegro.
My np. mieliśmy groźbę usunięcia wszelkich ofert z Allegro, ponieważ na stronie "O sprzedającym", gdzie jak zauważył @komis-bell i tak nikt prawie nie zagląda, podaliśmy bezpośrednie adresy e-mail do kontaktu z działem wysyłki i działem reklamacji. To nie, musi to wszystko przechodzić przez domenę @allegromail i Centrum Wiadomości. A dlaczego, bo tam boty kontrolują treści wiadomości i blokują ich wysyłanie do Kupujących.
Kiedyś jedna klientka poprosiła nas o namiar na infolinię serwisową firmy Amica. Podaliśmy link do formularza serwisowego i telefon na infolinię Amiki. Allegro zablokowało wiadomość, bo: "wiadomość zawiera dane umożliwiające umożliwiające bezpośredni kontakt poza Allegro, co może skutkować transakcją zawartą poza Allegro". Trzeba było odszukać w bazie telefon do klientki i zadzwonić.
Pozdrawiamy
Dział Sprzedaży
PHU MAR-SAT
PHU MAR-SAT
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@likemandrake czepiaj się właściwego sprawcy zamieszania
Kto nie doczytał regulaminu allegro?
Kto nie doczytał regulaminu przewoźników?
Kto potwierdził, że zgadza się z w/w regulaminami?
Widzę, że wyciągasz prawidłowe wnioski
Tak, żal mam głównie do Allegro, choć też nie wiem, jakie opcje mają sprzedawcy przy składaniu oferty. Ja wiem, że tytuł posta trochę w błąd wprowadza, ale pisałem go wtedy, gdy byłem jeszcze trochę poddenerwowany, a poprawić go teraz i tak nie mogę.
Za podawanie rzetelnych, rzeczywistych czasów wysyłki allegro blokuje konta sprzedawcom
Podobnie ogranicza sposób kontaktu, opisów ofert, wprowadziło cenzurę, pozwala na fałszywe oceny sprzedawców i wiele innych
poczytaj sobie to forum
na marginesie
Za wprowadzanie w błąd odnośnie czasów wysyłki został ukarany am zon przez uokik
przez uokik
- « POPRZEDNIA
-
- 1
- 2
- NASTĘPNA »