anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Walka z odsprzedawcami (resellerami)

likemandrake
#7 Wielbiciel#

Dzień dobry,

Taka sytuacja. Zamawiam produkt we wtorek, na prezent, do paczkomatu w miejscu zamieszkania, a Allegro szacuje, że dostawa będzie w czwartek. Kupuję więc, bo gdyby było inaczej, to bym nie kupił. Przychodzi piątek, a produktu nadal nie ma. Upominam sprzedawcę, to ten twierdzi, że będzie w weekend, tylko, że w weekend mnie nie będzie, bo jadę do osoby (80 km od miejsca zamieszkania), której chcę wręczyć prezent, którego jeszcze nie mam. Po czym patrzę na status przesyłki w aplikacji Inpostu i co widzę? Nadawca A****n EU Sarl, a paczka wciąż w trakcie przygotowania. Żadnej z tych informacji nie ma w opisie sprzedawanego przedmiotu, szczególnie jakie jest ryzyko nieterminowej dostawy. Poza tym nie ma pewności, że faktycznie w weekend paczka zostanie dostarczona. Wkurza mnie ta cała odsprzedaż z A****na itp. na Allegro. Sam mógłbym sobie zamówić produkt 100 zł taniej i przy tym byłbym całkowicie świadomy ryzyka nieterminowej dostawy, a jakość obsługi przy tym nie byłaby wcale gorsza. Tak pozostaje niesmak i rozczarowanie.

Moim zdaniem w Allegro brakuje dodatkowego oznaczania produktu, że jest on odsprzedawany. Cokolwiek, co by pozwoliło lepiej oszacować ryzyko nieterminowej dostawy w takim wypadku jak wyżej. Z tego co wiem, to jest niby możliwość oznaczania kraju wysyłki, ale nie wiem, czemu w tym wypadku nie został oznaczony przez sprzedawcę. Co Allegro może zrobić w takim wypadku?

Pozdrawiam

oznacz moderatorów
37 ODPOWIEDZI 37

AGD-RTV-IT
#13 Ambasador#

@likemandrake  napisał(a):

@LEW433  Podkreślę jeszcze raz, że w aukcji brak jest informacji, że to niestandardowa przesyłka i należy spodziewać się wydłużonego terminu dostawy. (...)  i o to dyskutuję, czy warto by było, aby Allegro dawało możliwość umieszczania takich informacji w aukcji

 


I piszesz to do firmy, która od kilku tygodni ma problem z własną usługą kurierską, Allegro One, gdzie paczki leżą po sortowniach tygodniami i Allegro nie potrafi wydać komunikatu dla użytkowników, że są problemy z usługą. Zamiast tego Kupujący są przy kontakcie z Allegro zbywani, zasypywani fałszywymi komunikatami o wyznaczaniu innego punktu odbioru itp...

A jak sprzedawca umieści info w ofercie o tym, że ta usługa obecnie to jedna wielka mina lub guano, w które nieświadomy Kupujący może wdepnąć, to jedyne co ugra to usunięcie oferty przez Allegro i upomnienie za umieszczanie w opisie "zapisów niezgodnych z regulaminem tworzenia oferty".

Pozdrawiamy
Dział Sprzedaży
PHU MAR-SAT

Pozdrawiamy
PHU MAR-SAT
oznacz moderatorów

ZakupyMaawSport
#10 Popularyzator#

Jak w kazdym korpo,, tu panuje tylko parcie na zysk,a prawa i szacunek do ludzi, zdrowy rozsadek czy moralnosc nie ma racji bytu.

Allegro stwierdzilo ze jak bedzie nieprawdziwy szybszy czas dostawy bedzie mialo wiecej zysku z prowizji i opłat dodatkowych, a czy klient i sprzedawca bedzie zadowolony to nie jest wazne.

 

U mnie kurier zabiera paczki o 12, ale Allegro i tak to ma w d... o 13 nadal pisza dostawa jutro.

 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@likemandrake czyli masz pretensje o dropshiping? bo tamten zamówił gdzie indziej towar do ciebie stąd dłuższa realizacja? no to ci powiem że allegro ci nigdy nie umieści takiej informacji bo ich główny sklep osa działa w dropshipingu z asortymentem rzędu pod 70% i sami by sobie strzelili w kolano bo by im sprzedaż poleciała na pysk

oznacz moderatorów

likemandrake
#7 Wielbiciel#

@az1rael Możemy polemizować, czy etycznie jest sprzedawać towary w sposób taki, że za dodatkowe 100 zł ktoś za Ciebie klika na A****nie produkt, który sam mógłbyś wyklikać i zapłacić 200 zł, a nie 300 zł, gdybyś tylko wiedział. Przesyłkę wysyła do mnie A****n, a nie polski sprzedawca. Niemniej, mimo wprowadzającego w błąd tytułu (pisałem go będąc poddenerwowanym i zmienić nie mogę) przede wszystkim chodzi mi o brak informacji pozwalających lepiej ocenić potencjalny termin dostawy.

Swoją drogą, brakło mi w ogóle informacji o tym, że paczka została nadana. A****n nadał ją wieczorem w środę, a ja odczytałem to dopiero dziś, gdy już trzeba było pisać do sprzedawcy. No mogłoby to jeszcze lepiej działać, ale nie ma co ukrywać, że i tak jest nieźle.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@likemandrake odnośnie ceny to nie rozumiem problemu bo to kupujący decyduje co i za ile kupi skoro wybrał ofertę droższą z różnych powodów tzn że ten towar był wart tyle ile gotowy był zapłacić bez wnikania w szczegóły allegro jest drooogie więc te ceny nie wynikają z widzi mi się ale z smartów wałów na protect i prowizji rzędu 30% ostatnio w sklepie stacjonarnym ten sam towar co na allegro ze smartem znalazłem za 1/3 ceny więc alle drogo powinni się nazywać. Co do wysyłki z A... zamiast od sprzedawcy to nie wiadomo czy to był 1 razowy incydent np błąd w stanach magazynowych sprzedawcy że akurat nie miał czy wszystko tak przepuszcza przez powiązane ze sobą hurtownie / inne podmioty ale nielegalne to nie jest a towar wyszedł terminowo zgodnie z deklaracją na stronie oferty 2 dni robocze, osobiście jakbym miał taką sytuację jak ty że mi potrzebne coś na określony dzień i szukam tego we wtorek popołudniu po robocie to najzwyczajniej zamawiając u niego bym mu napisał wiadomość potrzebuję tego max na piątek jeśli nie możecie mi tego wysłać jutro / od ręki to proszę o info anuluje zamówienie przed wysyłką zamówię gdzie indziej pewnie ok 10-12 nast dnia miałbyś odpowiedź i gwarancję np że wyślą w środę albo odpisane proszę anulować myślę że strony byłyby zadowolone

oznacz moderatorów

AGD-RTV-IT
#13 Ambasador#

@az1rael  napisał(a):

pewnie ok 10-12 nast dnia miałbyś odpowiedź i gwarancję np że wyślą w środę albo odpisane proszę anulować myślę że strony byłyby zadowolone


I wyszło w środę z "A" 😎

Pozdrawiamy
Dział Sprzedaży
PHU MAR-SAT

Pozdrawiamy
PHU MAR-SAT
oznacz moderatorów

likemandrake
#7 Wielbiciel#

@AGD-RTV-IT Nie wyszło. W tym momencie nadal jest w trakcie przygotowania.

oznacz moderatorów

AGD-RTV-IT
#13 Ambasador#

@likemandrake a to przepraszamy. Zasugerowaliśmy się wpisem kilka postów wyżej - "A****n nadał ją wieczorem w środę, a ja odczytałem to dopiero dziś"

Aaa, jedno pytanie. Komunikat "w trakcie przygotowania" odnośnie paczki jest ze strony zamówienia na Allegro, czy ze strony przewoźnika? Jak Allegro to sprawdź lepiej u przewoźnika. 😆

Pozdrawiamy
Dział Sprzedaży
PHU MAR-SAT

Pozdrawiamy
PHU MAR-SAT
oznacz moderatorów

likemandrake
#7 Wielbiciel#

@AGD-RTV-IT "A****n nadał ją wieczorem w środę, a ja odczytałem to dopiero dziś" — "nadał" to w moim rozumieniu, że paczkę zarejestrował, ale jeszcze nie wysłał. Może ja się źle określiłem.

Informację o nadaniu w aplikacji Inpost odczytałem dopiero dziś, po dzisiejszej wiadomości sprzedawcy o tym, że (i tu cytuję) "przesyłka jest w drodze i dotrze w dniu jutrzejszym do paczkomatu". Do tego momentu nie otrzymałem żadnych powiadomień ani od Allegro, ani od Inpostu, od momentu złożenia zamówienia, że cokolwiek się dalej z moim zamówieniem dzieje. Wiem, że takie informacje wysyłane są dopiero wtedy, gdy kurier odbierze przesyłkę od nadawcy.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@likemandrake a jaki ma być skoro nie nadał paczki przez manager paczek allegro tylko wysłał ci poza allegro z **piiip**? ten status się nie zmieni sprzedawca nie ma obowiązku wysyłać przez allegro tylko mu jakość poleci za nieterminowe wysyłki ale nr nadania z **piiip** ma na cele dyskusji

oznacz moderatorów

likemandrake
#7 Wielbiciel#

@az1rael Tych wszystkich informacji właśnie brakło na stronie aukcji. Nie oczekuję, że paczka z spoza Polski będzie szła w góra 2-3 dni. Nie było żadnych informacji, które pozwoliłyby mi postawić diagnozę: ta paczka z pewnością nie dojdzie do piątku. I o to całe zamieszanie. Tyle i aż tyle. Już wspominał o tym @AGD-RTV-IT w aktualnie najniższym (w sensie pozycji) komentarzu, że pod względem takich dodatkowych informacji to Allegro leci w nie napiszę co. Chętnie bym poprawił tytuł posta, na lepiej oddający problem, ale tego też nie mogę zrobić, bo Allegro.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@likemandrake allegro leci sobie w jajo na wielu płaszczyznach to co u ciebie to mały pikuś obawiam się że nawet jak im uokik znów dokopie karę to będą mieli wyrypane tylko podniosą prowizje i opłaty sprzedawcom a ci konsumentom czyli allegro zrobi konsumentów w trąbe

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@likemandrake Jeśli chcesz mieć do kogoś pretensje to do Allegro:

- za 'ukrywanie' terminu jaki ustala sprzedający na nadanie przesyłki

- za wyświetlany przewidywany czas dostawy który jest często niczym innym jak wróżeniem z fusów

Co do wysyłek z Ama-zona to sam zamawiałem coś w zeszłym tygodniu na naszym Polskim Ama-zonie a paczka jedzie do mnie z Niemiec. Tak to wygląda 🙂

oznacz moderatorów

likemandrake
#7 Wielbiciel#

@komis-bell Tak, żal mam głównie do Allegro, choć też nie wiem, jakie opcje mają sprzedawcy przy składaniu oferty. Ja wiem, że tytuł posta trochę w błąd wprowadza, ale pisałem go wtedy, gdy byłem jeszcze trochę poddenerwowany, a poprawić go teraz i tak nie mogę.

 

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@likemandrake Sprzedający może jedynie podać czas w jakim nada paczkę - w zakładce DOSTAWA jest to widoczne na samym dole.
Cała reszta jest prezentowana przez allegro - temat rzeka, był już tu wałkowany milion razy.
Allegro twierdzi, że problemu nie ma.

Ponadto - w treści oferty nie można podać żadnych informacji które nie dotyczą bezpośrednio towaru. Nie można podawać nic na temat wysyłki, pakowania itp. itd.

Ewentualne informacje można dodać do zakładki 'O SPRZEDAJĄCYM' ale tam i tak nikt nie zagląda.

oznacz moderatorów

likemandrake
#7 Wielbiciel#

@komis-bell Chyba Allegro ma za małą konkurencję i zaczął już myśleć jak monopolista. 

oznacz moderatorów

AGD-RTV-IT
#13 Ambasador#

@likemandrake wszelkie opcje sprzedawcy mają przycinane przez Allegro na wszelkie możliwe sposoby. Powody są dwa:

  • oferty mają się nie wyróżniać, by nie robić zbyt dużej konkurencji Oficjalnemu Sklepowi Allegro, wszystko ma być na jedno kopyto tworzone wg ścisłych wytycznych Allegro;
  • sprzedawcy nie mają prawa zachęcać do kontaktu Kupujących, co by się nie dogadali na zakup poza Allegro czasem, dane kontaktowe do sprzedawców są ukrywane i maskowane przez Allegro.

My np. mieliśmy groźbę usunięcia wszelkich ofert z Allegro, ponieważ na stronie "O sprzedającym", gdzie jak zauważył @komis-bell i tak nikt prawie nie zagląda, podaliśmy bezpośrednie adresy e-mail do kontaktu z działem wysyłki i działem reklamacji. To nie, musi to wszystko przechodzić przez domenę @allegromail i Centrum Wiadomości. A dlaczego, bo tam boty kontrolują treści wiadomości i blokują ich wysyłanie do Kupujących.

Kiedyś jedna klientka poprosiła nas o namiar na infolinię serwisową firmy Amica. Podaliśmy link do formularza serwisowego i telefon na infolinię Amiki. Allegro zablokowało wiadomość, bo: "wiadomość zawiera dane umożliwiające umożliwiające bezpośredni kontakt poza Allegro, co może skutkować transakcją zawartą poza Allegro". Trzeba było odszukać w bazie telefon do klientki i zadzwonić. 

Pozdrawiamy
Dział Sprzedaży
PHU MAR-SAT

Pozdrawiamy
PHU MAR-SAT
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@likemandrake czepiaj się właściwego sprawcy zamieszania

Kto nie doczytał regulaminu allegro?

Kto nie doczytał regulaminu przewoźników?

Kto potwierdził, że zgadza się z w/w regulaminami?

Widzę, że wyciągasz prawidłowe wnioski

Tak, żal mam głównie do Allegro, choć też nie wiem, jakie opcje mają sprzedawcy przy składaniu oferty. Ja wiem, że tytuł posta trochę w błąd wprowadza, ale pisałem go wtedy, gdy byłem jeszcze trochę poddenerwowany, a poprawić go teraz i tak nie mogę.

Za podawanie rzetelnych, rzeczywistych czasów wysyłki allegro blokuje konta sprzedawcom

Podobnie ogranicza sposób kontaktu, opisów ofert, wprowadziło cenzurę, pozwala na fałszywe oceny sprzedawców i wiele innych

poczytaj sobie to forum

 

na marginesie

Za wprowadzanie w błąd odnośnie czasów wysyłki został ukarany am zon przez uokik

przez uokik

oznacz moderatorów