Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Taki przypadek, zakup opłacony, anulowany 30 minut po zakupie zostaje mimo to bez mojej wiedzy zrealizowany i doręczony i tu pytanie która strona odpowiada za jego dalsze losy czyli odesłanie?
Pisząc "zostaje mimo to bez mojej wiedzy zrealizowany i doręczony" mam na myśli sprzedający nie dodał numeru śledzenia bo chyba nawet się nie da przy anulowanym zamówieniu a doręczenie nastąpiło można powiedzieć automatycznie, np odbiór wielu paczek z paczkomatu.
I drugie pytanie, czy ma tu zastosowanie, mechanizm iż sprzedawca może się wstrzymać ze zwrotem wpłaty do czasu dostarczenia zwrotu towaru? Jeśli tak, to jak to jest uwarunkowane? Ja mam jednak sprawdzić zgodność z opisem i stan tego przedmiotu? Przypominam anulowanie przed realizacją i wysyłką, sprzedawca firma i ograniczone zwroty. Strasznie namieszane ale sprzedawca zadziałał samowolnie. Jak to widzicie? Nie zadawała bym takich pytań ale sprzedawca stawia jakieś warunki, że sprawdzi zwracany towar w obecności świadków pod kamerami i to jest niepokojące dla mnie.
@Client:108837893 anulowałeś zamówienie, czy wypełniłeś formularz zwrotu? To różnica 🙂 Podaj numer zamówienia- sprawdzę to dla Ciebie.
Anulowany, jak pisałam: "zakup opłacony, anulowany 30 minut po zakupie"
Załóżmy, że pytam czysto teoretycznie
@Syrena_zT@julienail@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@Sa_nova@la_nika@ayo80@nat_not@_HolaOla_
@Client:108837893 Jeżeli zakup jest anulowany to nie da się wysłać. A jeśli sprzedawca od razu wygeneruje etykietę, to nie da się anulować. Pytanie teoretyczne, ale bezprzedmiotowe 🐭
Sprzedawca wysyła własną wysyłką.
@Syrena_zT@julienail@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@Sa_nova@la_nika@ayo80@nat_not@_HolaOla_
Numer zamówienia
Poprosiłam o przesłanie etykiety kurierskiej w dyskusji tylko pytanie dlaczego zwrot wpłaty jest zależny od wcześniejszego zwrotu towaru którego i tak nie jestem właścicielką? Jeśli sprzedawca nie odda wpłaty to wtedy będę na straconej pozycji, on będzie miał kasę i towar.
@Client:108837893 Przyznam, że ten przypadek jest niecodzienny, ponieważ zamówienie zostało prawidłowo anulowane i sprzedawca nie powinien go wysyłać po za Allegro (powinien zlecić zwrot pieniędzy). Gdyby przesyłka nie została odebrana, to wróciłaby do sprzedającego - jednak, ze względu, że została ona odebrana, to sprzedający powinien odebrać od Ciebie towar, ponieważ nadał ją po Twoim odstąpieniu.
Widzę, że prowadzisz dyskusję ze sprzedającym w tej sprawie i ustaliliście odesłanie produktu, po czym sprzedawca zwróci pieniądze za zamówienie. Gdyby pojawiły się problemy w tej kwestii, to proszę skorzystaj z opcji "poproś o pomoc Allegro".
@Syrena_zT@julienail@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@Sa_nova@la_nika@ayo80@nat_not@_HolaOla_
Dziękuję za odpowiedź jednak nie do końca tak jest, oczywiście chcę zwrócić towar bo to nie moja własność tylko zasadnicze pytanie, czemu zwrot wpłaty ma być uzależniony od wcześniejszego powrotu towaru do sprzedawcy, potem zostanę z niczym i będę biegać po rzecznikach jeśli sprzedawca nie zwróci wpłaty a to bardzo prawdopodobne patrząc na to co on wypisuje, m.in. sprawdzanie zwrotu przy kamerze w obecności świadków.
Tym bardziej, że allegro zapewniało po anulowaniu:
Sprzedający w ciągu 2 dni roboczych zwróci pieniądze na kartę lub konto użyte przy zakupie.
Minęło już 14 dni
I jeszcze jedno, traktujecie to teraz jak normalny zwrot choć nie powinno dojść to takiej sytuacji bo ja nawet nie mam możliwości wystawienia oceny sprzedawcy, niedorzeczne jak dla mnie. Żadnych praw, żadnego bezpieczeństwa a sprzedawca rządzi.
@Client:108837893 Przepraszam, że czekałaś - ale zależało mi, żeby dokładnie wyjaśnić tą sytuację. Tak jak wspomniałam wcześniej - sprzedający nie powinien wysyłać do Ciebie zamówienia, po tym jak je anulowałaś (dlatego też przy zamówieniu nie ma informacji o numerze przesyłki, ponieważ sprzedawca w takim przypadku nie ma możliwości jego wprowadzenia). Jeśli wysłał do Ciebie produkt to zrobił, to jedynie na swoją odpowiedzialność i w jego interesie leży teraz, aby ten produkt od Ciebie odebrać.
Decyzja sprzedającego o wysłaniu do Ciebie zamówienia, nie powinna wpływać na to, że czas na zwrot pieniędzy po anulowaniu zamówienia to 48 godzin (anulowanie zamówienia, jest równoznaczne z odstąpieniem od umowy). Złóż proszę wniosek o Allegro Protect w takiej sytuacji - tutaj znajdziesz link do wniosku. 😊