Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam.
Złożyłem ostatnio zamówienie na kilka personalizowanych przedmiotów na przyjęcie.
Sprzedający ociągał się z realizacją, więc na następny dzień, gdy status zamówienia nadal nie był 'w realizacji' skorzystałem z możliwości anulowania zamówienia. W międzyczasie udało mi się znaleźć inną ofertę, skorzystałem z niej i status tego nowego zamówienia zmienił się na 'w realizacji'. Po tym czasie dostałem wiadomość od sprzedawcy z pierwszego zamówienia, że nie zwróci mi żadnych pieniędzy, ponieważ część jest już zrobiona. Na zapytanie czemu nie zmienił statusu zamówienia stwierdził, że to nie ma żadnego znaczenia, ponieważ ma swoje prawa jeśli chodzi o zamówienia personalizowane. Zwróciłem się z prośbą do Allegro o interwencję i otrzymałem odpowiedź, że niestety sprzedający może odmówić przyjęcia odstąpienia od umowy ze względu na produkt personalizowany.
Proszę mi powiedzieć czy faktycznie nie ma możliwości w takim przypadku odstąpienia od umowy przed realizacją zamówienia? Według mnie to wina sprzedającego, ponieważ gdyby zmienił status zamówienia to również zablokowałby mi możliwość jego anulowania.
nie ma , takie jest prawo
Ok, a gdzie to prawo jest opisane?
W zasadach allegro, w punkcie 'Kiedy nie można anulować zakupu' , nie ma żadnej mowy o spersonalizowanych zamówieniach.
@Przem023 W ustawie masz to zapisane.
@Przem023 sprzedający może odmówić zwrotu, jeśli w jego ofercie widniała odpowiednia informacja, a kupiony przez Ciebie produkt został wyprodukowany na indywidualne zamówienie, według Twoich wytycznych. Więcej na ten temat przeczytasz w Polityce zwrotów na Allegro i w naszej pomocy.
Ale nie chcę zwrócić produktu, ponieważ jeszcze jego nie otrzymałem. Wg statusu Allegro nawet nie zaczęła się jego produkcja. Chcę tylko zrezygnować z zakupu, dopóki status nie zmienił się na 'w realizacji', a więc jeszcze jego produkcja się nie zaczęła.
@Przem023 Powinien ci zwrócić niewykorzystanie środki na realizację zamówienia. Jeśli wyprodukował np połowę zamówienia, to połowę powinien ci zwrócić.
W połowie zwrócić, a na jakie podstawie??? Zacząłbym od tego jaki był czas realizacji, dostawy, wywiązał się z tego?
@LEW433 Dałem przykład z tym 50%, bo nie wiemy ile już było zrealizowane. Co do czasu:
"Sprzedający ociągał się z realizacją, więc na następny dzień, gdy status zamówienia nadal nie był 'w realizacji' skorzystałem z możliwości anulowania zamówienia."
Więc raczej na drugi dzień po zakupie. Ale informacja nie do końca jasna. No i nie wiemy na czym ociąganie polegało, czy nie odnosiło się do przewidywanego czasu wysyłki.
Za dużo tego gdybania, jam nie wruszka 😉
Teoretycznie w środę powinna być dostawa. Na chwilę obecną brak kontaktu ze sprzedającym, więc sam nie wiem czy wyśle. Chyba próbuje się 'zemścić' pomimo, że zgodziłem się ostatecznie na realizację zamówienia.
@Przem023 napisał(a):
Teoretycznie w środę powinna być dostawa. Na chwilę obecną brak kontaktu ze sprzedającym, więc sam nie wiem czy wyśle. Chyba próbuje się 'zemścić' pomimo, że zgodziłem się ostatecznie na realizację zamówienia.
Na aukcji wyświetlany jest "przewidywany czas dostawy", czyli wyliczenia algorytmu Allegro. Taka najbardziej optymistyczna wersja z pominięciem realiów.
@Przem023 status zamówienia allegro jest tylko formą informacja dla kupującego. Dokonując zakupu i płatności zawarłeś ze sprzedawcą umowę i od momentu zapłaty jest ona wiążąca i wykonywana. Jaki był czas realizacji zawarty w ofercie?
ciekawe czy był kontakt ze sprzedawcą (mail lub tel) czy to było tylko `polowanie` na status
Sprzedający się odezwał, gdy zamówienie zostało anulowane. Potrafił odpisywać na wiadomości nawet w sobotę po 20. Teraz, gdy postanowiłem nie robić problemów, bo może faktycznie miał część rzeczy już zrobionych i przyjąć zamówienie, próbuję się dowiedzieć kiedy będzie możliwa wysyłka, to kontaktu żadnego już nie ma...
@Przem023 Załóż dyskusję, tam się wszystko wyjaśni, chociaż może się nie dać jak anulowałeś zakup, ale poproś allegro o pomoc skoro i tak zamówienie ma być zrealizowane: @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_
Tak zrobiłem. Dyskusja była otwarta i poprosiłem Allegro o pomoc. Otrzymałem odpowiedź, tak jak pisałem w tym temacie, że niestety sprzedający może odmówić przyjęcia odstąpienia od umowy ze względu na produkt personalizowany. Ok. Fajnie, że Allegro się odezwało, ale teraz gdy próbuję się dowiedzieć o termin wysyłki to żadnej odpowiedzi nie mam, a Allegro już nie reaguje, chyba uważają, że ta jedna odpowiedź załatwiła sprawę i dalszy postęp mają gdzieś.
@Przem023 Pokaż link do aukcji, zerkniemy co tam w ofercie jest.
@Przem023 Na każdej aukcji jest inny czas realizacji. Masz odpowiednio - 1, 3 i 4 dni robocze. Więc bierzemy ten najdłuższy - 4 dni robocze.
Tak. Zamówienie było złożone 2 października i teoretycznie wg tych czasów jutro powinno zostać wysłane. Jednak jak już w tym temacie było to wspomniane, jest to przybliżony czas realizacji liczony wg algorytmu Allegro, więc sprzedający może zrobić mi na złość i przedłużyć o kolejne dni. Wszystko teraz rozchodzi się o to, że przez cały dzień sprzedający nie potrafi odpisać kiedy będzie wysyłka zamówienia.