Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witajcie,
Zakupiłam na Allegro stanik, który przyszedł w opakowaniu z naklejka mówiącą, że po jej zerwaniu towar nie ulega zwrotowi. Nie chciałam ryzykować i zwróciłam towar bez otwierania. Wystawiłam też taki negatywny komentarz:
"Wszystko pięknie ładnie wysyłka szybka itp ale niestety pierwszy raz się spotkałam z tym żeby na produkcie a dokładnie biustonoszu była naklejka na opakowaniu ze jeżeli produkt otworze to nie mam możliwości zwrotu i powołanie się na jakiś art. No cóż wiec nie rozpakowałam od razu zwróciłam bo skąd mam wiedzieć czy produkt byłby dobry , uważam ze przez takie zachowanie sprzedający tylko straci , produkt mógłby być dla mnie dobry ale wolałam nie ryzykować wiec zwracam. Szkoda"
Po wystawieniu komentarza dostałam następującą wiadomość od sprzedawcy:
"NIE MY USTALAMY USTAWY I PRAWO W POLSCE. STANIK JEST TO PRODUKT HIGIENICZNY !! Proszę w trybie natychmiastowym usunąć komentarz, który godzi w dobre imie naszej firmy. Otrzymuje Pani produkt o wymiarach podanymi na aukcji. . DAJEMY PANI 24H NA USUNIĘCIE TEGO KŁAMLIWEGO KOMENTARZA w przeciwnym razem wyciągniemy kroki prawne, oraz nasz prawnik wystosunkuje do Pani WEZWANIE DO ZAPŁATY za każdy dzień utraconych dochodów spowodowanych niesłuszynym komentartzem i utraty statusu super sprzedawacy!!!"
Poradźcie co mam zrobić!?
Sparklin
@exoryna podobnie jak buty, jeśli opakowanie nie jest zniszczone.
OK, nadal nie ma odpowiedzi.
Ale domyślam się, że chcesz powiedzieć, że można zwracać.
Jaka jest więc różnica pomiędzy spodniami a stanikiem? Spodnie mogę przymierzyć na goły tyłek, buty na gołą stopę, koszulkę na gołe ciało. Czy ktokolwiek to sprawdzi? Nie i dlatego też uważam, że bielizna nie podpada pod 'artykuły higieniczne i do ochrony zdrowia'.
A co do butów i opakowania to nie ma takiego warunku, żeby pudełko nie było zniszczone.
@Sparklin Nie daj się zastraszyć. Masz prawo do subiektywnej oceny transakcji, zgodnie z regulaminem Allegro. Nie napisałaś nieprawdy, nie pomówiłaś sprzedawcy - wyraziłaś swoją opinię. Opisałaś zakup zgodnie z rzeczywistym jego przebiegiem. Były tu już opisywane wielokrotnie przypadki takiego zastraszania, niektórzy sprzedawcy przysyłają nawet w podobnych sytuacjach pisma z lipnych, nieistniejących kancelarii prawnych.
To, że sprzedający coś traci na Allegro w związku z taką oceną, to jego problem.
Zastraszanie i nękanie możesz zgłosić do Allegro tu; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=65a29468-5e40-4672-a8d6-e0a1f77e6d3a&subjectId=5d429015-5...
"w przeciwnym razem wyciągniemy kroki prawne"
"nasz prawnik wystosunkuje do Pani WEZWANIE DO ZAPŁATY"
Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!
"wystosunkuje" 🙂 nawet słownik to podkreśla 🙂 Pięknie brzmi 🙂
@Sparklin Tylko na wszelki wypadek zapisz sobie tego posta https://spolecznosc.allegro.pl/t5/dyskusje-kupuj%C4%85cych/zastaszanie-przez-sprzedajacych-po-negaty... żebyś wiedziała do kogo się zwrócić w sprawie pokrycia ew. roszczeń na wypadek, gdyby sprzedający jednak nie ściemniał😉
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@Sparklin Serio masz z tym problem? Chcesz kupować używaną bieliznę. To znaczy użyć ją i oddać do sklepu. Chciałabyś taką później dostać? OK nie chcesz. Więc czemu chcesz zaszkodzić Sprzedawcy skoro wywiązł się z obowiązku przyjęcia zwrotu?
Niedawno była kobieta która chciała oddać używane rękawiczki jednorazowe, teraz stanik. Czekam na taką która będzie chciała oddać przymierzane tampony.
@__RPM_ A jaki Ty masz z tym problem? Skąd wiesz, czy klientka nie otrzymała stanika 10 razy mierzonego w sklepie sprzedawcy, który później został zapakowany i zapieczętowany naklejką tylko dlatego, bo cwaniak nie lubi zwrotów?
Kupująca ma problem. bo wg prawa transakcja została anulowana, nie zaistniała, dostała zwrot pieniędzy. Wystawia niestosowny komentarz. Będzie miała większy jak się sprzedawca wkurzy na prawdę i pójdzie po swoje.
Wystawiła subiektywny komentarz, który nie narusza żadnych zasad. Po odstąpieniu od umowy można wystawić komentarz, po anulowaniu nie można, nie ma takiej technicznej możliwości. A to, że dla komuś ten komentarz wydaje się "niestosowny", to jego problem.
@__RPM_ a znając sprawność systemu sądowniczego, wnuki obu stron przekażą temat swoim wnukom a wszyscy prawnicy stron wybudują sobie po posiadłości z basenami, kortami, stadninami etc, itp, i co kto tam se chce.
@Awo7959 Co byś się nie zdziwił jak niektóre instytucje sprawnie egzekwują. Wszak to ich źródło utrzymania.
@__RPM_ Tylko przy nierównowadze wagi portfela, układów, stosunków, pozycji itd.
"Skąd wiesz, czy klientka nie otrzymała stanika 10 razy mierzonego w sklepie sprzedawcy, który później został zapakowany i zapieczętowany naklejką tylko dlatego, bo cwaniak nie lubi zwrotów?" - a skąd wiesz, że taki otrzymała? Czy mogłabyś w końcu przestać oczerniać na tym forum każdego sprzedającego tylko z powodu faktu, że jest sprzedającym?
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
A dlaczego sprzedający otrzymał ocenę negatywną skoro przyjął zwrot bez żadnego problemu?
Zawisc, zemsta tym się kierowałaś wystawiając taką ocenę
Sprzedający ma prawo podać taka osobę do sądu aby pokryła wszystkie koszty tej nie słusznej oceny.
Ostatnio otrzymaliśmy ocenę negatywną bo klient zamiast w piątek otrzymał towar w poniedziałek
Wysyłka była wysłana w zadeklarowanym czasie i przewoźnik dał ciała ale odbiło się na nas
Oczywiście przy okazji zaznaczył wszędzie po 1 gwiazdce
Dlatego dostał negatywną ocenę, że nie pozwolił przymierzyć stanika, który być może był już mierzony 10 razy. Nie pozwolił, bo nie lubi zwrotów.
A wasz klient miał rację. Zgodnie z prawem za opóźnienia przewoźnika względem kupującego odpowiada sprzedawca.
Ale czemu zaznaczył wszędzie po 1 gwiazdce?
Czy to jest subiektywny komentarz?
Tak, jest jak najbardziej subiektywny. Jeżeli ocena narusza zasady Allegro, możesz poprosić o jej usunięcie tu; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=51b99f53-f844-4aca-ae85-35363ce7a272&subjectId=0047464a-5...
Czytam wasze wypowiedzi i nasuwa mi się pytanie, czy w opisie, na stronie aukcji była widoczna informacja typu. Bielizna osobista to wyrób higieniczny i zgodnie z prawem po rozpakowaniu opakowania nie podlega zwrotowi.
Jeśli była, to klient mógł się z tym komunikatem zapoznać wcześniej i podjąć świadomie decyzję o zakupie.
Jeśli nie było to ,może czuć się oszukany.
Dodatkowo w sprawie komentarza kupujący może założyć dyskusję i poprosić pracownika allegro o pomoc w rozwiązaniu problemu.
@BURZYNSKID Fakt, tego też nie wiemy. Czasem tych niewiadomych jest aż za dużo, a to wynika też z poziomu emocji w postach.