Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witajcie,
Zakupiłam na Allegro stanik, który przyszedł w opakowaniu z naklejka mówiącą, że po jej zerwaniu towar nie ulega zwrotowi. Nie chciałam ryzykować i zwróciłam towar bez otwierania. Wystawiłam też taki negatywny komentarz:
"Wszystko pięknie ładnie wysyłka szybka itp ale niestety pierwszy raz się spotkałam z tym żeby na produkcie a dokładnie biustonoszu była naklejka na opakowaniu ze jeżeli produkt otworze to nie mam możliwości zwrotu i powołanie się na jakiś art. No cóż wiec nie rozpakowałam od razu zwróciłam bo skąd mam wiedzieć czy produkt byłby dobry , uważam ze przez takie zachowanie sprzedający tylko straci , produkt mógłby być dla mnie dobry ale wolałam nie ryzykować wiec zwracam. Szkoda"
Po wystawieniu komentarza dostałam następującą wiadomość od sprzedawcy:
"NIE MY USTALAMY USTAWY I PRAWO W POLSCE. STANIK JEST TO PRODUKT HIGIENICZNY !! Proszę w trybie natychmiastowym usunąć komentarz, który godzi w dobre imie naszej firmy. Otrzymuje Pani produkt o wymiarach podanymi na aukcji. . DAJEMY PANI 24H NA USUNIĘCIE TEGO KŁAMLIWEGO KOMENTARZA w przeciwnym razem wyciągniemy kroki prawne, oraz nasz prawnik wystosunkuje do Pani WEZWANIE DO ZAPŁATY za każdy dzień utraconych dochodów spowodowanych niesłuszynym komentartzem i utraty statusu super sprzedawacy!!!"
Poradźcie co mam zrobić!?
Sparklin
@Hardmasa było to już tutaj wielokrotnie poruszane..Allegro nie ingeruje w takie komentarze nawet gdy rozmijają się z prawdą i logiką o kilometry. Pamiętaj tutaj subiektywny nie zawsze równa się prawdziwy.
@Hardmasa Nie znamy wszystkich szczegółów kontaktów obu stron. Może Panie pogawędziły sobie telefonicznie, mailowo, rozpaliły niechęć wzajemną i stąd reakcje obu stron, jedna daje negatywa, druga idzie na wojnę?
@Awo7959 Nie, to pierwsza pani wstąpiła na wojenną ścieżkę. Dostała to czego chciała a mimo to wystawiła negatywa. Teraz pytanie czy ta druga pójdzie po swoje.
Jest ustawa konsumencka ale to co się dzieje na allegro to jej wypaczenie. Serio chcecie przymierzać bieliznę i oddawać? Majtki na gołą [edit] pisząc kolokwialnie.
@xyz96 Tak, wiem że nie były przymierzane wcześniej.
@__RPM_ Ok, jedna Pani, druga Pani, kolejność nie istotna w tym co pisałem o braku pełnego obrazu kontaktów i konsekwencji z tego wynikających
@__RPM_ A masz dowód?
@xyz96 A Ty masz dowód na cokolwiek?
@__RPM_ Oczywiście, że nie mam, ale ja nie twierdzę, że był przymierzany, tylko że mógł być 10 razy przymierzany. Ty natomiast piszesz, że na pewno nie był.
@xyz96 Czyli sugerujesz, że sprzedawca mógł 10 razy przymierzać stanik, po czym zapakował, zaplombował i wysłał Kupującej. OK dzięki. Mam to czarno na białym.
OWNED
No dobra, ale konkludując. Zagadnienie poruszone przez klientkę można podsumować (zakładając wiarygodność strony):
Klient ma prawo do subiektywnej oceny zdarzenia.
Sprzedawca ma prawo do roszczeń jeśli został pomówiony o działania godzące w interes klienta i udowodni że z tytułu narażenia jego dobrego imienia doznał strat. A ich wysokość określi w zweryfikowanej i potwierdzonej przez biegłych kwocie.
Item Klient nie ma prawnego obowiązku zmiany zdania
Sprzedawca musi bezspornie udowodnić formę i rozmiar strat poniesionych jeśli takowe faktycznie zaistniały.
I kurczę ja mu kunia z kobyłą i z rzędem gotów dać, a co tam. Niech się "wystosunkuje"
Owszem, ale dopiero w drugim poście traktującym o tym samym. Co w pierwszy nie przeszkodziło ci stwierdzić, że sprzedający to cwaniak, który nie lubi zwrotów, więc ponownie plombuje opakowania własnym sumptem.
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
Witaj @Hardmasa,
"A dlaczego sprzedający otrzymał ocenę negatywną skoro przyjął zwrot bez żadnego problemu?"
W ramach Allegro Użytkownikom udostępniony jest system ocen zarówno w formie opisowej jak i graficznej (tj. graficzna ocena sprzedaży), który służy do wymiany subiektywnych opinii o przebiegu Transakcji i realizacji umowy.
"Zawisc, zemsta tym się kierowałaś wystawiając taką ocenę"
To jest Twoja subiektywna opinia.
"Sprzedający ma prawo podać taka osobę do sądu aby pokryła wszystkie koszty tej nie słusznej oceny."
Tak jest. Sprzedający może "wyciągać kroki prawne" i "wystosunkowywać wezwania" o dowolnej treści. Ważne żeby nie robił tego używając danych adresowych pozyskanych z Allegro w celu realizacji transakcji. Regulamin Allegro zabrania stalkowania kupujących.
"Ostatnio otrzymaliśmy ocenę negatywną bo klient zamiast w piątek otrzymał towar w poniedziałek Wysyłka była wysłana w zadeklarowanym czasie i przewoźnik dał ciała ale odbiło się na nas Oczywiście przy okazji zaznaczył wszędzie po 1 gwiazdce"
To przykre, ale następnym razem weź pod uwagę ograniczenia swojego przewoźnika i nie zwlekaj z wysyłką.
Pozdrawiam.
Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!
@Client:79179573 Czekaj, to chcesz powiedzieć że pismo sprzedawcy do klienta o zmianę komentarza i ocen może podpadać pod stalking?
@Awo7959 Jeśli zawiera groźby, to tak.
Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!
Uzupełnię mój opis o odpowiedzi na pytania, które widzę w paru odpowiedziach na mój pierwszy post.
Otóż:
@Sparklin ad1 niestety było "itd", ad2 opakowanie producenta. ad3 poza sprawą, ad4 jak ad3
@Sparklin Co prawda naklejka na opakowaniu stanika to nie to samo co naklejka na obudowie telewizora ale spełnia podobne zadanie. Sugeruję na zaś inne rozwiązanie stosowane powszechnie: iść do sklepu stacjonarnego, pomacać egz. wystawowy, przymierzyć na cienką bluzkę dotknąć obróbek obrzeży czy co tam Pani uważa. Potem wejść na Allegro i identyczny sobie sprawić.
A jakie zadanie spełnia naklejka na obudowie tv?
@exoryna uniemożliwia nieuprawnione gmyranie w bebechach takowego sprzętu
@exoryna gwarancja.
Gdyby przysłany stanik nie był zgodny z ofertą przysługiwałoby prawo do reklamacji. Koszty poniósłby sprzedawca i przysłał właściwy.
W obecnej sytuacji sprzedawca poniósł koszty wypożyczenia stanika które można wyliczyć. Także obniżenie jakości sprzedaży które można wyliczyć. A jak Pani @Sparklin wyliczyła swój czas i nerwy?