Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Od dzisiejszej daty (11.10.21) mija już miesiąc od zakupu telefonu używany w sklepie, zakupiłem dodatkową gwarancję proponowanym przez sklep na rok, telefon przyszedł do mnie sprawny, wszystko było w porządku z nim, do czasu gdzie podłączyłem telefon i przestał działać (+ - 1,5 tygodnia), zgłosiłem to sprzedającemu, wysłałem telefon na gwarancję. Serwisant stwierdził, iż telefon jest zalany i prawdopodobnie płyta główna jest uszkodzona, a dalsza naprawa jest zbyt kosztowna. Serwis również powiedział ze nie obejmuje takich napraw (sprawdzałem co obejmuje gwarancja to jest napisane, że zalania nie są obejmowane gwarancją).
Teraz moje pytanie brzmi, czy jest możliwość odzyskania pieniędzy? Chciałbym zgłosić sprawę do sprzedającego, lecz obawiam się, że może zarzucić, iż to ja uszkodziłem telefon. Jak powinienem się zabezpieczyć, lub przygotować na taki spór?
Dodatkowo mogę powiedzieć, w aukcji było napisane, że "sprawny technicznie"
Mam lekkie wrażenie, że może to być jakiegoś swojego rodzaju wałek/przekręt.
Dziękuję za pomoc,
Pozdrawiam 🙂
@Client:47483004 Niepotrzebnie zgłaszałeś reklamację z jakichś gwarancji i niepotrzebnie kupowałeś dodatkowe gwarancje. Gwarancja nie jest obowiązkowa, a jeśli ktoś dał Ci gwarancję, sam ustala jej warunki. Zawsze korzystaj przy reklamacji z RĘKOJMI, która jest obowiązkowa, trwa 2 lata (na rzeczy używane minimum rok) i jej warunki są określone ustawą. Teraz złóż ponownie sprzedawcy reklamację z rękojmi, najlepiej zrób to tu; https://allegro.pl/dyskusje/nowa i domagaj się naprawy, wymiany, obniżenia ceny lub zwrotu wszystkich kosztów po odesłaniu towaru.
Poczytaj o rękojmi; https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/
Sprzedawca będzie miał 14 dni na rozpatrzenie takiej reklamacji, a jeśli tego nie zrobi, zostanie ona z mocy prawa uznana za zasadną.
W Dyskusji pod wyżej wskazanym linkiem możesz poprosić o pomoc pracownika Allegro, który dobrze zna zasady reklamacji. Gdyby Dyskusja nie rozwiązała problemu, zamknij ją jako nierozwiązaną po 14 dniach i złóż wniosek o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących; https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/wybor-zamowienia
Pamiętaj, że przy rękojmi wada stwierdzona w pierwszym roku od zakupu, zgodnie prawem, istniała w towarze od początku. Wszystkie zasady przeczytasz w podlinkowanym artykule UOKiK.
@Client:47483004 moim zdaniem @xyz96 wprowadza Cie w błąd.
Piszesz o dwóch faktach :
1
"telefon przyszedł do mnie sprawny, wszystko było w porządku z nim, do czasu gdzie podłączyłem telefon i przestał działać (+ - 1,5 tygodnia)" - znaczy że jak sam twierdzisz telefon przyszedł sprawny i dzialał
a teraz druga rzecz:
2 "Serwisant stwierdził, iż telefon jest zalany i prawdopodobnie płyta główna jest uszkodzona"
Skoro dysponujecie juz opinią sewisu że było to uszkodzenie fizyczne ( zalanie) to nie jest wada teolefonu lecz uszkodzenie mechaniczne (chyba że sprzedający napisal że telefon jest wodoodporny) i takich uszkodzen rękojmia także nie obejmuje ponieważ nie są to wady.
@xyz96 ma racje twierdząc że : "przy rękojmi wada stwierdzona w pierwszym roku od zakupu, zgodnie prawem, istniała w towarze od początku. " lecz jeśli jest opinia serwisu o zalaniu a telefon działał przez półtora tygodnia to jest to uszkodzenie mechaniczne a nie wada.
Możesz próbować reklamowac lecz ja mając taka a nie inną opinie serwisu taką reklamacje bym odrzucil.
@Client:47483004 Moim zdaniem sprzedawca z Allegro @_Likos_ próbuje Ci utrudnić reklamację. Złóż ją ponownie w Dyskusji; https://allegro.pl/dyskusje/nowa na podstawie RĘKOJMI i poproś tam o pomoc pracownika Allegro, który Ci będzie ułatwiał.
Jakiś serwisant przy gwarancji sobie może pisać, co chce, przy rękojmi sprzedawca Ci będzie musiał udowodnić, że sam uszkodziłeś telefon.
@Client:47483004 ja nie mam powodów aby Ci cokolwiek utrudniać . NIe składasz reklamacji do mnie i niezaleznie od koncowych efektów to nie ja poniose skutki.
Niemniej w przeciwiństwie do @xyz96 miałem już okazje rozpatrywać kilkadziesiąt, może kilkaset reklamacji i wiem jakie znaczenie ma opinia fachowego serwisu.
Lecz oczywiście to Twoja decyzja. Ja napisałem tylko własne zdanie
Dziękuję wam za podpowiedzi @xyz96 i @_Likos_ .
Właśnie to jest to, że jestem postawiony w złej sytuacji, bo jest to słowo przeciwko słowu, serwis jak narazie wysłał mi zdjęcia z "naprawy" i odesłał telefon. Na zdjęciach widać ze telefon był uszkodzony, lecz nie jestem w stanie stwierdzić, dawno czy nie. Postaram się zgromadzić dowody na swoją obronę, by jak już złożę spór, żeby mieć jakieś zabezpieczenie.
Z kolei odnosząc się, co pisał @_Likos_ "(chyba że sprzedający napisał, że telefon jest wodoodporny)" telefon sam w sobie ma stopień ochrony IP68 oznacza, że może wytrzymać pod wodą do głębokości 6 metrów przez 30 minut. Rozumiem ze ktoś przede mną mógł różnie używać telefonu. Lecz sklep nie powiedział nic ze telefon był serwisowany/naprawiany, gdzie mógłby stracić takową ochronę przed zalaniem, jak również nie wspominał ze telefon nie jest wodoodporny, nie chcę mówić, że testowałem, lecz bardziej podkreślić.
@Client:47483004 " IP68 oznacza, że może wytrzymać pod wodą do głębokości 6 metrów przez 30 minut" Nie znam sie na oznaczemniach telefonów ale to może być dla Ciebie jakiś punkt zaczepienia.
Możesz też po zwrocie tego uszkodzonego telefonu zanieść go do zaufanego serwisu aby zweryfikowac opinie. ( Byc może taki serwis ustali jak dawno doszło do zalania- np po stanie części) . Jeśli by doszło do niego przed Twoim zakupem to już by był mocny argument.Powodzenia