anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot z Allegro Protect gdy sprzedający nie jest już dostępny - Allegro Protect "hit czy kit" ?

jgalka
#8 Zapaleniec#

Dzień dobry.

Kupiłem w serwisie buty do biegania o wartości 599 zł . Po okresie ok. 9 miesięcy, w jednym z butów przetarł się zapiętek do tego stopnia, że każde bieganie ociera piętę do krwi. W tej sytuacji buty nie nie nadają się do tego, do czego były zakupione. Chciałem złożyć w tej sprawie reklamację i założyłem dyskusję, ale jak się okazuje, sprzedawca nie jest już dostępny na Allegro.

W związku z brakiem odpowiedzi od sprzedawcy, w dyskusję włączył się pracownik Allegro. Złożyłem wniosek o zwrot kosztów w programie Allegro Protect. Wstępnie, w rozmowie telefonicznej, zaproponowano mi jakąś śmieszną kwotę rekompensaty, a kiedy odmówiłem, poproszono mnie o ekspertyzę od szewca, którą dołączyłem do dyskusji w tej sprawie. W dostarczonej ekspertyzie stwierdzono, że naprawa byłaby możliwa jedynie przez wklejenie dodatkowej warstwy, która mogłaby powodować otarcia, czyli dalej miałbym ten sam problem co przed naprawą.

Obecnie, kiedy wchodzę do dyskusji mój wniosek pozostaje zamknięty. Ostatnia wiadomość w tej sprawie brzmiała tak, jak poniżej:

jgalka_0-1700406930385.png

Nie zamierzam naprawiać butów u szewca, jeśli są jeszcze na gwarancji, bo wtedy na pewno bym ją stracił. Czy ktoś z Was miał podobne doświadczenie? Jak dalej postępować w takiej sprawie? Czy Allegro Protect to tylko takie "górnolotne" hasło?

oznacz moderatorów
16 ODPOWIEDZI 16

Client:44052296
#21 Demiurg#

@jgalka jak gwarancja jeszcze obowiązuje to wyślij byty na gwarancję.

 

oznacz moderatorów

jgalka
#8 Zapaleniec#

Gwarancja opisana była jako gwarancja sprzedającego. Jeśli kupiłem buty w serwisie Allegro, to chciałbym to załatwić tutaj. Tak wskazywałyby dobre praktyki biznesowe. Jeśli sprzedawca znika z serwisu Allegro, to chyba serwis powinien za to ponieść jakąś odpowiedzialność.
Oczywiście, że mogę spróbować odesłać buty do gwaranta, ale zazwyczaj kiedy spotkałem się z opisem "gwarancja sprzedającego" to okazywało się, że towar nie pochodził z oficjalnej dystrybucji. Sprawdzę i dam znać.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

buty mają gwarancję wyślij je do gwaranta na naprawę z dowodem zakupu bo o rękojmię się nie doczekasz skoro sprzedawca zlikwidował konto i zamknął rachunek na allegro. Czy buty kupiłeś od firmy czy od prywatnej osoby?

oznacz moderatorów

jgalka
#8 Zapaleniec#

Kupiłem od firmy ale gwarancja opisana była jako gwarancja sprzedającego. Znając życie to towar nie pochodził z polskiej dystrybucji, co zazwyczaj skutkuje odmową gwarancji. Sprawdzę i odpiszę.
Właśnie dlatego chciałem skorzystać z programu Allegro Protect. Jeśli serwis Allegro dopuścił do zamknięcia działalności przez sprzedawcę, to kto teraz ponosi odpowiedzialność za sprzedane przez niego towary, jeśli miały tylko gwarancję sprzedawcy?

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@jgalka przepisy się zmieniły 1 stycznia teraz każdy towar ma rękojmię z tytułu niezgodności z umową 2 lata chyba że kupisz od prywatnego i on ją wyłączy oraz gwarancję tez min 2 lata chyba że to podróba jest. Co to za buty są jakiej firmy?

oznacz moderatorów

jgalka
#8 Zapaleniec#

@az1rael  Rękojmia to dochodzenie swoich praw ze sprzedającym, a nie z gwarantem. Jeśli sprzedającego nie ma w serwisie, to u kogo dochodzić swoich praw? Buty to produkt firmy Asics. Wysłałem zapytanie przez formularz kontaktowy na stronie firmy. Czekam na odpowiedź.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@jgalka przecież tak jest napisane 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Jak nie ma go na Allegro to nie oznacza że nie masz gwarancji ale musisz składaj ją tam gdzie jest adres podany na gwarancji, obrazki są widoczne bez zatwierdzenia od 15 poziomu.

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@az1rael  Sposób podejścia do sprawy wskazywałby na to że buty kupił w sklepie Allegro, ale z pewnych względów sklep został zamknięty  - zmieniono nazwę.

Gdyby to był inny sprzedający już dawno klient dostałby zwrot od Protect a sprzedawcę  nachodziłby windykator.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@br. No tak podwójne standardy, można domniemywać sprzedającego 

oznacz moderatorów

jgalka
#8 Zapaleniec#

Sprawa się rozwiązała, choć w sposób nietypowy.

Firma Asics odmówiła naprawy ponieważ buty nie zakupione zostały przez oficjalny sklep.

Z Allegro Protect otrzymałem propozycję zwrotu kosztów naprawy obuwia lub zwrotu kosztów zakupu obuwia o podobnym stopniu zużycia i dokładnie tego modelu, który posiadałem. Udało mi się znaleźć aukcje dla moich używanych Asicsów i wybrałem drugą opcję ze zwrotem w kwocie 440 zł. Trochę straciłem, ale przynajmniej kupiłem już nowe, inne buty.

Nadal uważam Allegro Protect za niedopracowany program, ale nie zamierzam się już "użerać" z tym molochem konsultantów.

Dziękuję za wszystkie porady. Pozdrawiam!

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Zatwierdzisz obrazek! @w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów

jgalka
#8 Zapaleniec#

Przepraszam, nie rozumiem o co chodzi z tym zatwierdzeniem. Mały instruktaż i pomoc? Dopiero zaczynam na "Gadane".

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@jgalka od chyba 12 poziomu screenshooty twoje będą się pojawiać instant bez akceptacji moderacji żeby przeczytać zobaczyć co na nich jest inaczej czekamy aż moderacja puści

oznacz moderatorów

jgalka
#8 Zapaleniec#

Dziękuję.

oznacz moderatorów